-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7)
Завершена
18 250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 182 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 182 500.00 UAH
Номер:
f18a80b2020a40baaffee4ac1211abfe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-19-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.09.2025 00:00
Період моніторингу:
19.09.2025 16:41 - 11.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
19.09.2025 Київ № 243
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 15 вересня 2025 року № 131-к «Про відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-08-15-002407-a 15.08.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду пропозиції учасника ТОВ «ВД ТЕКС» установлено порушення пункту 8 Особливостей № 1275.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимогам Оголошення вимогам Закону та Особливостям, розгляду пропозиції ТОВ «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС», ТОВ «Текстиль-Контакт», своєчасності укладання договору, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором про закупівлю костюма літнього польового (тип 1) (тип4/клас 7) від 12.09.2025 № 471-25, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене протоколом уповноваженої особи від 15.08.2025 № 948 (далі – Оголошення) Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник, ДПСУ); реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВД ТЕКС» (далі – ТОВ «ВД ТЕКС»), товариства з обмеженою відповідальністю «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС» (далі – ТОВ «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС»), товариства з обмеженою відповідальністю «Текстиль-Контакт» (далі - ТОВ «Текстиль-Контакт»), протоколи щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України від 28.08.2025 № 999, від 02.09.2025 № 1007, від 03.09.2025 № 1013, повідомлення про намір укласти договір від 03.09.2025, договір про закупівлю костюма літнього польового (тип 1) (тип4/клас 7) від 12.09.2025 № 471-25 на суму 18 000 000,00 грн. з ПДВ (далі – Договір), додаткову угоду про внесення змін до Договору від 25.09.2025 № 01-25, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника надані на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Згідно протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України від 28.08.2025 № 999 Замовник відхилив пропозицію учасника ТОВ «ВД ТЕКС» на підставі пункту 8 Особливостей №1275 як такого, що не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозиції невідповідності в інформації та/або документа, що подані ним у складі пропозиції, зокрема через не накладення електронного підпису учасника на документи про підтвердження відповідність вимогам пункту 3 Додатку 4 до Оголошення, які завантажені на вимогу про усунення невідповідності.
В пункті 3 додатку 4 до Оголошення Замовником встановлено, що у разі, якщо учасник за своєю організаційно-правовою формою є товариством з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, такий учасник повинен надати у складі пропозиції, зокрема:
- довідку, складену в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання пропозицій;
- копію фінансової звітності за останній звітний рік або за останній звітний період відносно кінцевої дати подання пропозицій (з квитанцією про її прийняття), складену та заповнену у відповідності до вимог законодавства.
Учасник ТОВ «ВД ТЕКС» на виконання вимог пункту 3 додатку 4 до Оголошення у складі пропозиції надав довідку щодо вартості чистих активів відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності від 21.08.2025 № 76/08, в якій зазначено, що вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання пропозицій у гривневому еквіваленті складає 1 329 400,00 гривень. Також учасником на підтвердження зазначеної інформації надано копію фінансової звітності малого підприємства, зокрема, Баланс на 31.12.2024, відповідно до якого на кінець звітного періоду вартість чистих активів складає 1 329,4 тис гривень.
Таким чином учасником ТОВ «ВД ТЕКС» виконано вимогу Замовника, встановлену в пункті 3 додатку 4 Оголошення.
Водночас, Замовник 27.08.2025 в електронній системі закупівель оприлюднив вимогу про усунення невідповідності до учасника ТОВ «ВД ТЕКС» та зазначив: «Всупереч зазначеної вимоги, у складі пропозиції ТОВ «ВД ТЕКС» надано довідку вартості чистих активів учасника, копію фінансової звітності за 2024 рік що суперечить вимогі оголошення, а саме про надання довідки щодо вартості чистих активів відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання пропозицій (довідка вартості чистих активів, фінансова звітність має бути станом на 30.06.2025). Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: - довідку, складену в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання пропозицій».
Слід зазначити, що відповідно до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996-XIV) звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Згідно зі статтею 14 Закону № 996-XIV, обов'язковому затвердженню власниками відповідно до установчих документів підлягає річна фінансова звітність.
Отже, проміжна фінансова звітність відповідно до чинного законодавства не підлягає обов'язковому затвердженню вищим органом управління підприємства, тому вимога Замовника про усунення невідповідності в частині що довідка вартості чистих активів, фінансова звітність має бути станом на 30.06.2025 суперечить вимогам законодавства та не відповідає вимогам пункту 3 додатку 4 до Оголошення.
В свою чергу, на виконання вимоги про усунення невідповідності учасник ТОВ «ВД ТЕКС» 28.08.2025 завантажив до електронної системи закупівель, зокрема довідку від 28.08.2025 № 87/08 щодо вартості чистих активів у гривневому еквіваленті відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності складає 1 329 400,00 грн, копію фінансової звітності за 2024 рік та лист роз’яснення щодо фінансової звітності ТОВ «ВД ТЕКС» від 28.08.2025 № 88/08.
Однак, учасником ТОВ «ВД ТЕКС» не накладено в електронній системі закупівель електронний підпис на документи, які завантажено після розкриття пропозицій на вимогу про усунення невідповідності виявлених Замовником, що в свою чергу стало підставою для відхилення його пропозиції.
Відповідно до вимог частини третьої статті 12 Закону встановлено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Слід зазначити, що кінцевий строк подання пропозицій 26.08.2025. Учасник ТОВ «ВД ТЕКС» подав свою пропозиції 25.08.2025 з накладенням на неї удосконаленого електронного підпису директора Рудь Вадима Валентиновича, як передбачено пунктом 14.5 Оголошення, а саме що пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», тобто повинна містити накладений електронний підпис посадової особи учасника закупівлі, яка підписала документи пропозиції. Файл накладеного електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify.
Враховуючи зазначене, на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275 Замовник за відсутності підстав оприлюднив повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ВД ТЕКС» спрощеної закупівлі у його пропозиції, та за відсутності підстав відхилив його пропозицію, яка виявилась найбільш економічно вигідною.
Різниця між ціновою пропозицією переможця ТОВ «Текстиль-Контакт» та учасника ТОВ «ВД ТЕКС», пропозиція якого була безпідставно відхилена, становить 1 240 800,00 грн, а отже Замовником не дотримано принципи здійснення закупівель, а саме максимальної економії, ефективність та пропорційність та об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі.
Період усунення порушень:
06.10.2025 11:56 - 21.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2025 11:56
Оскарження висновку в суді
Опис:
14.10.2025 Замовником було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-08-15-002407-a від 06.10.2025.
Дата публікації:
14.10.2025 16:48
Дата відкриття провадження:
18.11.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/54522/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
№ 1223 від 09.10.2025
Аргументовані заперечення до висновку від 06.10.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-08-15-002407-a
Замовник не погоджується з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2025-08-15-002407-a (надалі – «Висновок») та вважає доводи та висновки, що викладені у такому «Висновку» є помилковими, з огляду на наступне:
Звертаємо увагу, що за результатами вказаної процедурою було укладено договір 12.09.2025 року, а моніторинг розпочато 19.09.2025 року, а висновок за результатом моніторингу оприлюднено 06.10.2025 року.
Зауважимо, що жодного запиту Держаудитслужби через електронну систему закупівель до Замовника, стосовно питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВД ТЕКС», не надходили, тому, Замовник не мав змоги надати додаткові пояснення з цього питання.
Замовник проводив процедуру закупівлі виключно в порядку, що передбачений чинним законодавством України, не надаючи переваги жодному учаснику.
Відповідно до вимог пункту 3 Додатку 4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасник має надати : довідку, складену в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання пропозицій.
Разом з тим, відповідно до пункту 14.14.2 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «У разі, якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документ, він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів» відповідний лист роз’яснення був відсутній в складі пропозиції Учасника.
Тож, згідно умов Оголошення, на учасника було покладено зобов’язання подавати лист -роз’яснення, якщо учасник, відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документ.
Кінцевою датою подання пропозиції учасниками є 26.08.2025.
Відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (надалі – «Закон») фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Відповідно до частини 1 статі 13 закону, звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Оскільки замовником встановлено чітку вимогу до учасників щодо надання довідки, складеній в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання пропозицій, а кінцева дата подачі пропозиції є 26.08.2025, то остання фінансова звітність є проміжна фінансова звітність - складена за перше півріччя. З урахуванням того, що жодних листів- роз’яснення ТОВ «ВД ТЕКС» з приводу фінансової звітності або періодів складання звітності у складі пропозиції станом на кінцеву дату подання пропозицій не було подано, тому, замовником відповідно до норми пункту 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, уповноваженою особою було складено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ВД ТЕКС».
Всупереч зазначеної вимоги, у складі пропозиції ТОВ «ВД ТЕКС» було оприлюднено наступні документи:
1. Довідка щодо вартості чистих активів № 87/08 від 28.08.2025;
2. Лист-роз'яснення щодо фін.звітності № 88/08 від 28.08.2025;
3. Копія фінансової звітності;
4. Квитанція № 1;
5. Квитанція № 2;
6. Лист-роз'яснення щодо повноваження пос.особи № 89/08 від 28.08.2025;
7. Рішення учасника 1-25 від 26.08.2025;
8. Наказ № 4-К від 27.08.25 про вступ на посаду директора;
9. Рішення Учасника № 2-25 від 28.08.2025;
Проте, вимогами пункту 14.5 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено, що всі документи, що входять до складу пропозиції надаються, за можливості, у форматі PDF (Portable Document Format). Скановані документи повинні бути розбірливими та читабельними. Пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», тобто повинна містити накладений електронний підпис посадової особи учасника закупівлі, яка підписала документи пропозиції. Файл накладеного електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify.
Розглянувши документи надані Учасником в складі пропозиції та враховуючи вищезазначене вдається дійти висновку, що Учасником не накладено електронний підпис посадової особи учасника закупівлі, яка підписала документи пропозиції та відсутній Файл накладеного електронного підпису.
За таких умов, згідно з пунктом 8 Особливостей, Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та підлягає відхиленню.
Також, зауважимо, що статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати припинення договорів (фактично розірвання, по поняття «припинення» у Цивільному кодексі України відсутне).
Уповноважена особа Артем Зозуля
Дата публікації звіту:
10.10.2025 12:19
Запити/Пояснення
Номер:
7a1bb237d875466dac0c84b4daf27534
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2025 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-15-002407-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів, а саме:
1. Розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Пояснення щодо відсутності в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимог, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782 «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» (далі – Постанови), для учасників закупівлі. Крім того, надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо дослідження Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України відповідності запропонованого переможцем товару - Костюмів літніх польових (тип 1) (тип 4/клас 7) вимогам зазначеної Постанови.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
6b8868f40b0d40e896644e9c3b9ebfa8
Назва:
Про розгляд запиту про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі «Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-15-002407-a)
Дата опублікування:
26.09.2025 08:49
Опис:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ від 23.09.2025 р.
23.09.2025 року о 15:46 в електронній системі закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-15-002407-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) а саме:
1. Розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Пояснення щодо відсутності в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимог, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782 «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» (далі – Постанови), для учасників закупівлі. Крім того, надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо дослідження Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України відповідності запропонованого переможцем товару - Костюмів літніх польових (тип 1) (тип 4/клас 7) вимогам зазначеної Постанови.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
З огляду на вищезазначене, Замовник повідомляє наступне.
1. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в т.ч. на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Додатково Замовником на відповідний запит, було отримано не менше трьох комерційних пропозицій із цінами на товар, що є предметом закупівлі. За очікувану вартість було взято найнижчі ціни на товари, які є предметом закупівлі. Розмір витрат сформований на основі розміру бюджетних призначень, який передбачений відповідно до кошторису на 2025 рік.
Звертаємо увагу, що очікувана вартість формувалась з середніх цін проведеного моніторингу згідно з вимогами законодавства та наказів Адміністрації Державної прикордонної служби України від 09.09.2019 №480-АГ «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель» (зі змінами) та від 07.11.2022 №570/0/81-22-АГ «Про організацію моніторингу цін під час здійснення закупівель товарів на період дії правового режиму воєнного стану та внесення змін до наказів Адміністрації Держприкордонслужби» з урахуванням листа Адміністрації Державної прикордонної служби України від 15.08.2025 №17/63880-25-Вих.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до потреб визначених Адміністрацією Державної прикордонної служби України.
Відповідно до Указу Президента України №49/2024 від 05.02.2024 року та Закону України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» 06 лютого 2024 року № 3564-IX, на усій території України діє правовий режим воєнного стану. Зважаючи на це, а також з метою нерозголошення інформації про місцезнаходження виробників та потенційних постачальників, місця поставки товару, інформація в наданих документах частково прихована, оскільки її розголошення та загальний доступ до неї може створити передумови для використання такої інформації ворогом.
2. Стосовно відсутності в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимог, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782 «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» повідомляємо, що відповідно до п. 14.2. Оголошення, Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони. Замовник при здійсненні закупівлі керується вимогами Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану». Відповідно до ч. 9 ст. 3 Закону про публічні закупівлі, особливості здійснення закупівель, визначених Законом про публічні закупівлі для гарантованого забезпечення потреб оборони встановлюються окремим законом. Так, Закон України “Про оборонні закупівлі” визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель. У свою чергу, згідно статті 30 Закону про оборонні закупівлі особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз. Поряд з цим, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (далі – постанова № 1275), якою затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану. Виходячи з вищенаведеного, Закон про оборонні закупівлі та постанова № 1275 не містять вимог щодо підтвердження локалізації виробництва запропонованого товару під час здійснення обороних закупівель. Вказана позиція підтверджується листом Мінекономіки №3302-07/50123-07 від 23.07.2025 (додається). Зважаючи на вищевикладене, Особливості, затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, які містять вимоги щодо підтвердження локалізації товарів, не застосовувались замовником до проведення закупівлі, і відповідно оголошення про проведення не містило вимоги щодо підтвердження локалізації товарів.