• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Реконструкція приміщень 1го поверху в будівлі хірургічного корпусу №1 КНП «Клінічна лікарня №5» СМР, за адресою: м. Суми, вул. Марко Вовчок, 2 код ДК 021:2015 – «45454000-4 Реконструкція»

Завершена

34 940 869.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 174 704.35 UAH
Номер: 95e4b6e42c004907974c69f32fda5d77
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-19-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.09.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 19.09.2025 16:36 - 11.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 19.09.2025 Київ № 243 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 15 вересня 2025 року № 131-к «Про відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 26 UA-2025-08-14-012527-a 14.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, v.o.vysotskyi@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 84 Загальних умов. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ПВКП «АВАНГАРД-Н», ПП «ПРИВАТБУДСЕРВІС», ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов Договору у відповідність до норм, встановлених пунктом 84 Загальних умов, недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня № 5 Сумської міської ради» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію у новій редакції, затверджену протоколом уповноваженої особи від 22 серпня 2025 року № 6, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» (далі – ПВКП «АВАНГАРД-Н»), приватного підприємства «ПРИВАТБУДСЕРВІС» (далі – ПП ««ПРИВАТБУДСЕРВІС»), товариств з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» (далі – ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП»), «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ»), протокольні рішення (протокол) уповноваженої особи від 05 вересня 2025 року № 8, від 08 вересня 2025 року № 9, від 11 вересня 2025 року № 10, від 12 вересня 2025 року № 11, повідомлення про намір укласти договір від 12 вересня 2025 року, договір підряду від 22 вересня 2025 року № 401 на суму 34 725 590,00 гривень з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, надані 26 вересня 2025 року та 08 жовтня 2025 року на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Загальні умови). Загальні умови є обов`язковими для врахування під час укладання та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника. Пунктом 5 розділу «Укладення договору підряду» Загальних умов передбачені істотні умови договору підряду, зокрема джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об`єкта). Відповідно до пункту 83 Загальних умов фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Відповідно пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об’єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо. Проте, на порушення вимог пункту 84 Загальних умов в плані фінансування робіт, що є Додатком № 3 до Договору, не зазначено фінансування на поточний рік за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). На запит Держаудитслужби Замовник 08 жовтня 2025 року повідомив, що «… Розбивка по періодах (місяцях/кварталах) — обов’язкова для планування бюджетних асигнувань, узгоджується з головними розпорядниками бюджетних коштів або формується як частина бюджетного запиту. П 3.10 Договору підряду від 22.09.2025 № 401 передбачено, що виконання робіт здійснюється на підставі календарного графіку виконання робіт Додаток № 3, що є невід'ємною частиною цього Договору, в якому зазначаються дати початку та закінчення всіх основних видів робіт по об’єкту будівництва в цілому. П.3.5 Договору підряду від 22.09.2025 № 401 вказано, що розрахунки за виконані роботи здійснюються Замовником після прийняття робіт, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Підрядника протягом 10 календарних днів з моменту прийняття робіт та на підставі акту виконаних робіт. Таким чином, враховуючи, що фінансування робіт буде здійснюватися за власні кошти, що вказано у плані фінансування, а оплата проводитися по факту виконання робіт згідно календарного графіку, який може коригуватися, що передбачено умовами п.2.2. Договору підряду від 22.09.2025 № 401, помісячна розбивка фінансування недоцільна і потребуватиме постійних коригувань.». Таким чином, Замовником укладено Договір з порушенням норм встановлених пунктом 84 Загальних умов. Також за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 13 Додатку 1 до тендерної документації «Дозвільні та інші документи, які мають бути подані учасником у складі тендерної пропозиції» передбачено надання учасником, зокрема, чинного дозволу та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої уповноваженим органом державної влади та виданий на ім’я Учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки з: робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 м; зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосування відкритого полум’я; обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів; вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; монтаж, демонтаж, та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин. Відповідно до пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок №1107), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Також, пунктом 21 Порядку №1107 визначено, що у разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки. До відомостей, передбачених формою декларації (додаток 8 до Порядку №1107), у частині «Відомості про роботодавця», належать, зокрема прізвище, ім’я та по батькові керівника. Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 03 лютого 2021 року № 77, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесення змін до таких декларацій. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ», якого визначено переможцем торгів, міститься декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09 січня 2023 року (далі – Декларація), зокрема на зварювальні роботи та роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, в якій зазначено, що директором ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» є Рекунова Єлизавета Олександрівна. Водночас, відповідно до інших документів, поданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ», зокрема, рішення учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» від 15 травня 2024 року № 3, наказу про прийняття на роботу від 16 травня 2024 року № 11 - директором ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» з 16 травня 2024 року є Шестерньов Дмитро Олегович. Отже, враховуючи вимоги вищезазначених нормативних документів, після зміни керівника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» повинно було подати оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін. Замовник у поясненнях, наданих 08 жовтня 2025 року через електронну систему закупівель, вказав «..Постанова Кабінету Міністрів України Nº 1107 від 26.10.2011 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (31 змінами) передбачає що відповідно до пункту 13 Порядку, декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці подається юридичною особою (роботодавцем) до територіального органу Держпраці. У Постанові №1107 чітко визначено:• дозвіл видається суб’єкту господарювання (юридичній особі або ФОП), а не конкретній фізичній особі-керівнику; • строк дії дозволу не залежить від кадрових змін у керівництві підприємства;• підстави для отримання нового дозволу — закінчення строку його дії, зміна виду робіт, розширення переліку машин/механізмів тощо. Таким чином зміна керівника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» не впливає на чинність декларацій відповідності матеріально-технічній базі». Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» вищезазначених невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності.
Період усунення порушень: 15.10.2025 17:44 - 29.10.2025 23:00
Дата публікації висновку: 15.10.2025 17:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері закупівель відповідно до Висновку Державної аудиторської служби України опублікованого 15.10.2025 року за результатами моніторингу закупівлі «Реконструкція приміщень 1го поверху в будівлі хірургічного корпусу №1 КНП «Клінічна лікарня №5» СМР, за адресою: м. Суми, вул. Марко Вовчок, 2 код ДК 021:2015 – «45454000-4 Реконструкція» шляхом приведення умов Договору у відповідність до норм, встановлених пунктом 84 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668, повідомляємо про вжиті заходи шляхом укладення між КНП «Клінічна лікарня № 5» СМР і ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЄВРОБУДТОРГ» додаткової угоди до договору підряду від 22.09.2025 № 401 щодо внесення змін до плану фінансування будівництва та приведення його у відповідність до пункту 84 Загальних умов. Додаткова угода №2 від 21.10.2025 р. до договору підряду оприлюднена на веб-порталі Prоzorro. Також вжито заходів щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженою особою законодавства в сфері закупівель під час виконання своїх функцій, заплановано направлення уповноваженої особи на навчання з питань публічних закупівель для підвищення фахового рівня. Додаток: скан-копія Додаткової угоди до договору підряду від 22.09.2025 № 401.
Дата публікації звіту: 21.10.2025 12:10

Запити/Пояснення