• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

33140000-3 Медичні матеріали. Стоматологічні матеріали.

Завершена

480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Номер: 5b60dda18ac344ae876739baa3c6fedd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-22-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.09.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 22.09.2025 17:20 - 14.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.09.2025 № 85-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 22.09.2025 № 85-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2025-08-14-007929-a 14.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 68) 405-30-72, m.v.kutsenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, пункту 14 Порядку 1082, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства установлено порушення вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей, частини першої статті 41 Закону, частини першої статті 43 Закону, частини другої статті 215 та частини першої статті 216 Цивільного Кодексу України. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення підпункту 4 пункту 21 Особливостей, абзацу третього пункту 49 Особливостей. За результатами моніторингу питання відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємствв «Знам'янська міська лікарня ім. А.В. Лисенка» Знам'янської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 14.08.2025 б/н, тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Сапункова Людмила Ярославна (далі – ФОП Сапункова Л.Я.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.08.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.08.2025, договір від 27.08.2025 № 614 на суму 399 372,00 грн., укладений між Замовником та ФОП Сапункова Л.Я., (далі – Договір), пояснення надані 26.09.2025 Замовником через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі установлено наступне. Відповідно до абзацу 1 пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – Порядок № 708). Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/ пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015). Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку № 708 Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок 1082), зокрема передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та підпункту 4.1. «Назва предмета закупівлі» пункту 4 «Інформація про предмет закупівлі» розділу I «Загальні положення» тендерної документації, Замовником визначено предмет закупівлі: код ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали. Стоматологічні матеріали. Проведеним аналізом встановлено, що за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 – Медичні матеріали, в межах цієї процедури закупівлі Замовником, окрім стоматологічних матеріалів, було придбано і стоматологічні інструменти, а саме: пульпоекстрактори, бори TBC для турбінного наконечника, бори алмазні «Едента» стоматологічні або еквівалент, наконечники стоматологічні турбінні терапевтичні та наконечники для мікромотора кутові. Вищевказані товари не відповідають зазначеному коду ДК 021:2015: 33140000-3 – Медичні матеріали, оскільки стоматологічні інструменти відносяться до іншого коду: ДК 021:2015: 33130000-3 – Стоматологічні та вузькоспеціалізовані інструменти та прилади. Тобто, Замовник в межах однієї процедури закупівлі фактично придбав товари, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а саме: 33140000-3 – Медичні матеріали та 33130000-3 – Стоматологічні та вузькоспеціалізовані інструменти та прилади, при цьому вказавши код ДК 021:2015: 33140000-3 – Медичні матеріали. Отже, Замовником, на порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, пункту 14 Порядку 1082, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей, невірно визначено предмет закупівлі, оскільки за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 – Медичні матеріали Замовник придбав також стоматологічні інструменти, закупівля яких повинна бути проведена за кодом ДК 021:2015: 33130000-3 – Стоматологічні та вузькоспеціалізовані інструменти та прилади. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства установлено наступне. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Аналогічне за змістом положення міститься у частині першій статті 43 Закону. На запит Держаудитслужби від 23.09.2025 Замовником 26.09.2025 через електронну систему закупівель надано відповідь, що не спростовує суті установленого порушення. Таким чином, Договір відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей, частини першої статті 43 Закону є нікчемним, оскільки назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, що фактично закуплені замовником. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено наступне. Так, відповідно до абзацу третього пункту 49 Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Проте, аналіз наданих документів свідчить, що Замовником було укладено Договір від 27.08.2025 № 614, тобто на перший день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимогу пункту 49 Особливостей. Відповідно до підпункту 4 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі, укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. На запит Держаудитслужби від 23.09.2025 Замовником 26.09.2025 через електронну систему закупівель надано відповідь, що не спростовує суті установленого порушення. Таким чином, Договір відповідно до норм підпункту 4 пункту 21 Особливостей, є нікчемним, оскільки укладений з порушенням строків, передбачених абзацом третім пунктом 49 Особливостей. Відповідно до частини другої статті 215 Цивільного Кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). Згідно із частиною першою статті 216 Цивільного Кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.
Період усунення порушень: 08.10.2025 10:31 - 23.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.10.2025 10:31

Запити/Пояснення