-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10)
Завершена
1 669 332.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 346.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 346.66 UAH
Номер:
2940dfdd27864d5eb0f61beb7550c71e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000114
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 18:20 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.09.2025 № 277
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 22.09.2025 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 22.09.2025 № 277
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2025-08-14-004319-a 14.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів встановлено порушення вимог статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови №668.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам з урахуванням Особливостей розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "Сверж Петро Петрович"; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси, які вказані в розділі «IV. Будівельні матерiали, вироби та конструкції». відомості ресурсів до договору від 10.09.2025 №30т-25 з зазначенням вартості заготівельно-складських витрат по позиціям з 1 по 37, вартості транспортування по позиціям 6, 25, 26, а також з зазначенням характеристик щодо кожної номенклатурної позиції матеріалів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи Замовника від 14.08.2025 № 01-69/40-25, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізична особа-підприємець "Сверж Петро Петрович" (далі – ФОП "Сверж Петро Петрович"), протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.08.2025, протокол Замовника від 29.08.2025 № 01-69/60-25 про визначення переможем закупівлі ФОП "Сверж Петро Петрович", повідомлення про намір укласти договір від 29.08.2025, договір від 10.09.2025 № 30т-25 (далі – Договір), додаткова угода від 10.09.2025 № 1 до Договору, додаткова угода від 23.09.2025 № 2 до Договору, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 25.09.2025 року (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Поряд з цим, відповідно до частини першої статтею 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини;
Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, Договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) такі файли: договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси); зміни до договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому і третьому частини першої статті 41 Закону (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у разі зміни цін на них), у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону; уточнена (узгоджена) договірна ціна (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у випадку складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 Закону.
Відповідно до даних електронної системи закупівель, Замовником 10.09.2025 оприлюднено Договір з додатками у форматі PDF, серед яких міститься, зокрема, документ з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (відомість ресурсів).
Проте, станом на час початку проведення моніторингу закупівлі, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі не оприлюднено.
Також, в розділі «IV. Будівельні матерiали, вироби та конструкції». відомості ресурсів до договору від 10.09.2025 №30т-25 не зазначено характеристики щодо кожної номенклатурної позиції, зокрема на матерiали: біозахист для деревини, воронка водоприймальна, герметик, гідробарєр, дошки обрізні з хвойних порід, жолоби водостічі, коліно для водосточної труби, металочерепиця, труба водостічна, труба пластикова армована. Також, по позиціям з 1 по 37 не вказано вартість заготівельно-складських витрат, по позиції 6, 25, 26 не вказано вартість транспортування.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.09.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.09.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Договір від 10.09.2025 №30т-25 та всі додатки до нього оприлюднено у машинозчитувальному форматі. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав у файлі «1.Документи.pdf» (41-44 сторінка) підсумкову відомість ресурсів саме без вказівки вартості заготівельно-складських витрат та вартості транспортування по певних позиціях. Разом з тим, зазначена норма визначає обов’язковість зазначення таких даних у разі їх наявності, але не містить заборони щодо подання учасником цінової інформації без включення окремих складових витрат, якщо вони фактично відсутні або дорівнюють нулю. Учасником надано підсумкову відомість ресурсів із відображенням усіх необхідних технічних параметрів та вартості матеріалів. Відсутність вартості транспортування та заготівельно-складських витрат за окремими позиціями пояснюється тим, що учасник не передбачає додаткових витрат за цими статтями. Це, у свою чергу, зменшує загальну ціну пропозиції та є економічно вигідним для Замовника, оскільки веде до зниження бюджетних витрат без порушення вимог Закону. Таким чином, Замовник, акцептуючи пропозицію учасника з подальшим укладенням договору, не порушив норми Закону, а відсутність у документах зазначених витрат свідчить не про невідповідність, а про економію бюджетних коштів».
Поряд з зазначеним, Замовник, під час проведення моніторингу закупівлі, 25.09.2025, оприлюднив договір від 10.09.2025 № 30т-25 та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі.
Однак, надане пояснення Замовника не спростовує наявність порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону, оскільки, Замовником не дотримано строку оприлюднення договору та всіх додатків до нього у машинозчитувальному форматі, визначеного законодавством та не дотримання вимог, щодо зазначення у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), а також вартості транспортування та заготівельно-складських витрат.
2. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів, встановлено наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668).
Відповідно до вимог пункту 103 Постанови №668 Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
Згідно норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років.
Проте, згідно підпункту 8.1 пункту 8 Договору від 10.09.2025 №30т-25 , укладеного між Замовником та ФОП "Сверж Петро Петрович" : «Підрядник» гарантує протягом 12 (дванадцяти) місяців усунути всі недоліки (дефекти), які безпосередньо пов’язані з неякісним виконанням робіт.
Відповідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі»: Вимоги до строків виконання робіт та якості: строк виконання робіт – до 20 грудня 2025 року; гарантійний термін якості виконаних робіт становить – 3 роки від дня підписання Акта виконання робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ -3.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.09.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.09.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Додатком № 2 «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації було встановлено вимогу до учасника закупівлі:«Вимоги до строків виконання робіт та якості:- строк виконання робіт – до 20 грудня 2025 року;- гарантійний термін якості виконаних робіт становить – 3 роки від дня підписання Акта виконання робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ -3.».Пункт 1 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації містить опис формальних помилок, серед яких зокрема є: «2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.».Згідно вимог ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. В даному випадку доцільне застосування аналогії закону (користуючись ч. 1 ст. 8 Цивільного кодексу України) у зв’язку з тим, що зроблена Уповноваженою особою технічна помилка в Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації не впливає на зміст предмета закупівлі та жодним чином не змінює його. Так, слід відмітити, що у відповідності до вимог ч. 1 ст. 8 Цивільного кодексу України якщо цивільні відносини не врегульовані договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).Окрім того, у відповідності вимог ст. 884 Цивільного кодексу України, положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005, учасником ФОП «Сверж Петро Петрович» у складі тендерної пропозиції було надано Довідку № 22/08 від 28.08.2025, якою гарантовано Замовнику якість виконаних робіт (наданих послуг) і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку (довідка розміщена у складі тендерної пропозиції учасника у файлі «1.Документи.pdf» 21 сторінка). Також, гарантійний строк експлуатації покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10 визначено у 10 років та встановлено умовами договору № 30т-25 від 10.09.2025 (із змінами, внесеними відповідною додатковою угодою)».
Поряд з зазначеним, Замовник до пояснення оприлюднив Додаткову угоду №2 від 23.09.2025 до договору від 10.09.2025 №30т-25, відповідно якої внесено зміни у пункт 8.1 Договору : «Підрядник» гарантує протягом десяти років усунути всі недоліки (дефекти), які безпосередньо пов’язані з неякісним виконанням робіт.
Отже, в ході проведення моніторингу Замовник привів договір у відповідність до вимог чинного законодавства.
Однак, надане пояснення Замовника не спростовує наявність порушення умов оприлюдненого Договору основним вимогам до укладання договорів на дату початку проведення моніторингу (22.09.2025) та на дату оприлюднення «Запиту про надання пояснень» Замовнику (23.09.2025), тому як Договір від від 10.09.2025 №30т-25 між Замовником та ФОП "Сверж Петро Петрович" був укладений з порушенням вимог статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови №668.
Також, моніторингом встановлено, що згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі»: при укладенні договору з переможцем торгів Договірна ціна має бути складена відповідно до вимог державних будівельних норм, Кошторисних норм України (далі-КНУ), затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Так, у пункті 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва зокрема вказано, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва передбачено ФОРМУ договірної ціни. Зокрема у формі встановлено наступні рядки, що підлягають заповненню: «Вид договірної ціни ______», «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._».
Проте, Замовником, в електронній системі закупівель 10.09.2025 оприлюднено договір від 10.09.2025 №30т-25, де у Додатку №1 міститься «Договірна ціна», , форма якої не відповідає вказаним вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, а саме: не вказано «Вид договірної ціни ______», «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.09.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.09.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Згідно вимог ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Виявлене відхилення у формі поданої договірної ціни (відсутність заповнених рядків «Вид договірної ціни…», «Складена в поточних цінах станом на…») носить технічний характер та не впливає на предмет закупівлі, зміст та обсяг зобов’язань учасника. Зазначена неточність не призводить до зміни істотних умов пропозиції, не впливає на ціну тендерної пропозиції та не створює ризиків нецільового чи неефективного використання бюджетних коштів. Таким чином, подана учасником інформація може розцінюватися як технічна помилка, що не перешкоджає об’єктивному та прозорому визначенню результатів закупівлі. Зазначені неточності виправлені додатковою угодою»..
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не дотримання вимог Додатку №2 до Тендерної документації, в частині складання Договірної ціни.
В ході проведення моніторингу закупівлі Замовником складено та оприлюднено Додаткову угоду №2 від 23.09.2025 до договору від 10.09.2025 №30т-25, відповідно якої Сторони домовились викласти Додаток №1 – договірна ціна на одному аркуші (додаток 30 до настанови (пункт 5.2) в новій редакції.
Період усунення порушень:
30.09.2025 15:31 - 15.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2025 15:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У межах проведення моніторингу закупівлі: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-14-004319-a) Замовника було зобов’язано:
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси, які вказані в розділі «IV. Будівельні матерiали, вироби та конструкції». відомості ресурсів до договору від 10.09.2025 №30т-25 з зазначенням вартості заготівельно-складських витрат по позиціям з 1 по 37, вартості транспортування по позиціям 6, 25, 26, а також з зазначенням характеристик щодо кожної номенклатурної позиції матеріалів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.».
На виконання вказаного зобов’язання замовником укладено додаткову угоду № 3 від 06.10.2025, яку розміщено в електронній системі закупівель.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав у файлі «1.Документи.pdf» (41-44 сторінка) підсумкову відомість ресурсів саме без вказівки вартості заготівельно-складських витрат та вартості транспортування по певних позиціях.
Разом з тим, зазначена норма визначає обов’язковість зазначення таких даних у разі їх наявності, але не містить заборони щодо подання учасником цінової інформації без включення окремих складових витрат, якщо вони фактично відсутні або дорівнюють нулю.
Учасником надано підсумкову відомість ресурсів із відображенням усіх необхідних технічних параметрів та вартості матеріалів. Відсутність вартості транспортування та заготівельно-складських витрат за окремими позиціями пояснюється тим, що учасник не передбачає додаткових витрат за цими статтями. Це, у свою чергу, зменшує загальну ціну пропозиції та є економічно вигідним для Замовника, оскільки веде до зниження бюджетних витрат без порушення вимог Закону.
Таким чином, Замовник, акцептуючи пропозицію учасника з подальшим укладенням договору, не порушив норми Закону, а відсутність у документах зазначених витрат свідчить не про невідповідність, а про економію бюджетних коштів.
Відповідно до кошторисних норм України з визначення вартості будівництва (затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281), фізичні особи-підприємці можуть визначати вартість робіт без окремого зазначення вартості заготівельно-складських витрат та транспортування по окремих позиціях відомості ресурсів, якщо такі витрати не виникають фактично або включені до вартості матеріалів постачальниками.
Дата публікації звіту:
06.10.2025 17:46
Запити/Пояснення
Номер:
2098f3fa8826405a9ae7a13a8e9984ae
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2025 10:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-08-14-004319-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
2. Відповідно вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 10.09.2025 оприлюднено Договір з додатками у форматі PDF, серед яких міститься, зокрема, документ з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (відомість ресурсів).
З яких причин договір від 10.09.2025 №30т-25 та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) не оприлюднено у машинозчитувальному форматі?
3. Згідно зі статтею 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
В розділі «IV. Будівельні матерiали, вироби та конструкції». відомості ресурсів до договору від 10.09.2025 №30т-25 не зазначено характеристики щодо кожної номенклатурної позиції, зокрема на матерiали: біозахист для деревини, воронка водоприймальна, герметик, гідробарєр, дошки обрізні з хвойних порід, жолоби водостічі, коліно для водосточної труби, металочерепиця, труба водостічна, труба пластикова армована. Також, по позиціям з 1 по 37 не вказано вартість заготівельно-складських витрат, по позиції 6, 25, 26 не вказано вартість транспортування.
Необхідно надати пояснення щодо вищезазначеного.
4. Згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі»: при укладенні договору з переможцем торгів Договірна ціна має бути складена відповідно до вимог державних будівельних норм, Кошторисних норм України (далі-КНУ), затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
У пункті 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва зокрема вказано, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва передбачено ФОРМУ договірної ціни. Зокрема у формі встановлено наступні рядки, що підлягають заповненню: «Вид договірної ціни ______», «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._», проте у складі тендерної пропозиції учасника ФОП "Сверж Петро Петрович" міститься договірна ціна, форма якої не відповідає вказаним вимогам Настанови з визначення вартості будівництва.
Необхідно надати пояснення щодо вищезазначеного.
5. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668).
Пунктом 83 Постанови КМУ № 668, передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
З яких причин, в укладеному між Замовником та ФОП "Сверж Петро Петрович" договорі від 10.09.2025 №30т-25, на предметом закупівлі: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10), відсутній план фінансування робіт (будівництва об'єкта) ?
6. Відповідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі», зокрема вказано: Учасник гарантує якість виконаних робіт (наданих послуг) і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійний термін якості виконаних робіт становить – 3 роки від дня підписання Акта виконання робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ -3.
Відповідно до вимог пункту 103 Постанови №668 Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
Згідно норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Надати пояснення щодо причин встановлення гарантійного терміну якості виконаних робіт всупереч нормам частини першої статті 884 ЦКУ та пункту 103 Постанови КМУ №668?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
db68c23e7bb44a68984ab9b5e98b0c57
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
25.09.2025 14:48
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-14-004319-a) надаємо наступну інформацію:
1. 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
Відповідно до Положення про Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Харківській області, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України № 229 від 10 травня 2023 року, основним завданням територіального управління є організаційне та фінансове забезпечення діяльності місцевих судів.
До Територіального управління неодноразово надходили листи Люботинського міського суду Харківської області про наявну потребу у капітальному ремонті покрівлі адміністративної будівлі суду (сканкопії листів № 01-31/ЕП-335/2024 від 27.11.2024, № 01-31/ЕП-353/2024 від 09.12.2024, № 01-31/ЕП-44/2024 від 10.12.2024, № 01-31/ЕП-19/2025 від 13.01.2025 додаються).
На підставі наявної потреби капітального ремонту частини покрівлі суду Територіальним управлінням було замовлено шляхом укладення відповідних договорів розробку проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт по об’єкту - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10 та експертизу кошторисної частини даної проектної докуметації (сканкопія зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта, наказу Територіального управління № 01-06/132 від 11.08.2025, експертного звіту № 52040 від 11.08.2025 додається).
Довідкою № 76 від 22.07.2025 про зміни до кошторису, затвердженою Державною судовою адміністрацією України (копія довідки зі змінами до кошторису додається) було передбачено закупівлю по КЕКВ 3132 – «Капітальний ремонт інших об’єктів» на 21831910,00 грн. У зазначену суму увійшли кошти, передбачені на капітальний ремонт покрівлі Люботинського міського суду Харківської області, виділення яких було затверджено рішенням Вищої ради правосуддя від 22.07.2025 № 1536/0/15-25.
Отже, зважаючи на вищезазначене, Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Харківській області здійснювало обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості на підставі листів в яких було зазначено потребу суду у проведенні капітального ремонту покрівлі суду, довідок про зміни до кошторису головного розпорядника бюджетних коштів – Державної судової адміністрації України та з дотриманням вимог щодо ефективного, результативного та цільового використання бюджетних коштів відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України.
На веб-сайті Територіального управління обгрунтування необхідних технічних та якісних характеристик предмета закупівіл розміщено за посиланням https://hr.court.gov.ua/tu21/inshe/dergzac/dd41
2. Відповідно вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 10.09.2025 оприлюднено Договір з додатками у форматі PDF, серед яких міститься, зокрема, документ з інформацією про ціни на матеріальні ресурси (відомість ресурсів). З яких причин договір від 10.09.2025 №30т-25 та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) не оприлюднено у машинозчитувальному форматі?
Договір від 10.09.2025 №30т-25 та всі додатки до нього оприлюднено у машинозчитувальному форматі.
3. Згідно зі статтею 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію. В розділі «IV. Будівельні матерiали, вироби та конструкції». відомості ресурсів до договору від 10.09.2025 №30т-25 не зазначено характеристики щодо кожної номенклатурної позиції, зокрема на матерiали: біозахист для деревини, воронка водоприймальна, герметик, гідробарєр, дошки обрізні з хвойних порід, жолоби водостічі, коліно для водосточної труби, металочерепиця, труба водостічна, труба пластикова армована. Також, по позиціям з 1 по 37 не вказано вартість заготівельно-складських витрат, по позиції 6, 25, 26 не вказано вартість транспортування. Необхідно надати пояснення щодо вищезазначеного.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав у файлі «1.Документи.pdf» (41-44 сторінка) підсумкову відомість ресурсів саме без вказівки вартості заготівельно-складських витрат та вартості транспортування по певних позиціях.
Разом з тим, зазначена норма визначає обов’язковість зазначення таких даних у разі їх наявності, але не містить заборони щодо подання учасником цінової інформації без включення окремих складових витрат, якщо вони фактично відсутні або дорівнюють нулю.
Учасником надано підсумкову відомість ресурсів із відображенням усіх необхідних технічних параметрів та вартості матеріалів. Відсутність вартості транспортування та заготівельно-складських витрат за окремими позиціями пояснюється тим, що учасник не передбачає додаткових витрат за цими статтями. Це, у свою чергу, зменшує загальну ціну пропозиції та є економічно вигідним для Замовника, оскільки веде до зниження бюджетних витрат без порушення вимог Закону.
Таким чином, Замовник, акцептуючи пропозицію учасника з подальшим укладенням договору, не порушив норми Закону, а відсутність у документах зазначених витрат свідчить не про невідповідність, а про економію бюджетних коштів.
4. Згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі»: при укладенні договору з переможцем торгів Договірна ціна має бути складена відповідно до вимог державних будівельних норм, Кошторисних норм України (далі-КНУ), затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». У пункті 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва зокрема вказано, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови. Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва передбачено ФОРМУ договірної ціни. Зокрема у формі встановлено наступні рядки, що підлягають заповненню: «Вид договірної ціни ______», «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._», проте у складі тендерної пропозиції учасника ФОП "Сверж Петро Петрович" міститься договірна ціна, форма якої не відповідає вказаним вимогам Настанови з визначення вартості будівництва. Необхідно надати пояснення щодо вищезазначеного.
Згідно вимог ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Виявлене відхилення у формі поданої договірної ціни (відсутність заповнених рядків «Вид договірної ціни…», «Складена в поточних цінах станом на…») носить технічний характер та не впливає на предмет закупівлі, зміст та обсяг зобов’язань учасника.
Зазначена неточність не призводить до зміни істотних умов пропозиції, не впливає на ціну тендерної пропозиції та не створює ризиків нецільового чи неефективного використання бюджетних коштів.
Таким чином, подана учасником інформація може розцінюватися як технічна помилка, що не перешкоджає об’єктивному та прозорому визначенню результатів закупівлі.
Зазначені неточності виправлені додатковою угодою.
5. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668). Пунктом 83 Постанови КМУ № 668, передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. З яких причин, в укладеному між Замовником та ФОП "Сверж Петро Петрович" договорі від 10.09.2025 №30т-25, на предметом закупівлі: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10), відсутній план фінансування робіт (будівництва об'єкта) ?
Замовником було заплановано закупівлю Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10) за кодом КЕКВ 3132 – «Капітальний ремонт інших об’єктів» (ідентифікатор плану - UA-P-2025-08-14-005260-a) із чітким дотриманням вимог положень пункту 3.1.3.2. Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012 № 333 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 21.06.2012 № 754).
Відповідно до положень ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво, а саме п. 3.7 виокремлюється поняття капітального ремонту, що на відміну від будівництва об’єкту являє собою: «Сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, що передбачають: втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції, у інженерні системи загального користування у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників (за необхідності), у тому числі з метою термомодернізації; дооснащення, заміну виробничого устатковання та технічного обладнання, що є стаціонарно змонтованим та призначеним для застосування протягом тривалого часу у будівлях та спорудах (за умови зміни навантажень на існуючі несучі та/або огороджувальні конструкції та/або схем їх прикладання); благоустрій території, у тому числі щодо забезпечення доступності для маломобільних груп населення.».
Положення пункту 83 розділу «Фінансування робіт (будівництва об'єкта)» Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005, регулюють питання щодо фінансування робіт саме нового будівництва об'єкта. Зокрема, у вищевказаному пункті також зазначено, що план фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
По закупівлі робіт - капітального ремонту об’єкту «Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи за кодом CPV за ДК 021:2015-45260000-7 (підготовка об`єктів до опалювального сезону - капітальний ремонт покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10)» титул будови (об'єкта) не створювався, а тому правових підстав для складання плану фінансування будівництва немає.
6. Відповідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі», зокрема вказано: Учасник гарантує якість виконаних робіт (наданих послуг) і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійний термін якості виконаних робіт становить – 3 роки від дня підписання Акта виконання робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ -3. Відповідно до вимог пункту 103 Постанови №668 Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації). Згідно норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Надати пояснення щодо причин встановлення гарантійного терміну якості виконаних робіт всупереч нормам частини першої статті 884 ЦКУ та пункту 103 Постанови КМУ №668?
Додатком № 2 «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації було встановлено вимогу до учасника закупівлі:
«Вимоги до строків виконання робіт та якості:
- строк виконання робіт – до 20 грудня 2025 року;
- гарантійний термін якості виконаних робіт становить – 3 роки від дня підписання Акта виконання робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ -3.».
Пункт 1 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації містить опис формальних помилок, серед яких зокрема є: «2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.».
Згідно вимог ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
В даному випадку доцільне застосування аналогії закону (користуючись ч. 1 ст. 8 Цивільного кодексу України) у зв’язку з тим, що зроблена Уповноваженою особою технічна помилка в Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації не впливає на зміст предмета закупівлі та жодним чином не змінює його.
Так, слід відмітити, що у відповідності до вимог ч. 1 ст. 8 Цивільного кодексу України якщо цивільні відносини не врегульовані договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).
Окрім того, у відповідності вимог ст. 884 Цивільного кодексу України, положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005, учасником ФОП «Сверж Петро Петрович» у складі тендерної пропозиції було надано Довідку № 22/08 від 28.08.2025, якою гарантовано Замовнику якість виконаних робіт (наданих послуг) і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку (довідка розміщена у складі тендерної пропозиції учасника у файлі «1.Документи.pdf» 21 сторінка).
Також, гарантійний строк експлуатації покрівлі нежитлової будівлі літ. «А-1» Люботинського міського суду Харківської області за адресою: 62433, Україна, Харківський р-н, Харківська область, місто Люботин, вулиця Почаївська, буд. 10 визначено у 10 років та встановлено умовами договору № 30т-25 від 10.09.2025 (із змінами, внесеними відповідною додатковою угодою).