-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція харчоблоку Бахмацького ліцею № 1 який розташований за адресою: Чернігівська обл., Ніжинський р-н, місто Бахмач вул. Мудрого Я., будинок 2 (коригування кошторисної частини проєктної документації) (Код за ЄЗС ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)
Завершена
1 203 370.27
UAH без ПДВ
Номер:
5b433f93e7fa4c11a0619e07d7fd3732
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000110
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
19.08.2025 09:39 - 10.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.08.2025 № 55-З
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8. UA-2025-08-11-004601-a 11.08.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання укладення договору відповідно до вимог законодавства встановлено порушення абзацу другого частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності проведення закупівлі відповідно до вимог законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, додаванням до Договору додатку, який містить інформацією про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції), шляхом укладення додаткової угоди до Договору та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності проведення закупівлі відповідно до вимог законодавства, укладення договору відповідно до вимог законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бахмацької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-08-11-004601-a, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 22.08.2025.
Відповідно до положень пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Положеннями частини першої статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
У відповідь на запит Управління від 21.08.2025 Замовником в електронній системі закупівель 22.08.2025 оприлюднено договір на виконання робіт від 11.08.2025 № 06/25 (далі – Договір), укладений між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Бахмач Груп», який містить додатки (пункт 21 Договору): додаток № 1 – Договірна ціна; додаток № 2 – Календарний графік виконання робіт; додаток № 3 – План фінансування об’єкта.
Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Договору предметом даного договору є «Реконструкція харчоблоку Бахмацького ліцею № 1 який розташований за адресою: Чернігівська обл., Ніжинський р-н, місто Бахмач вул. Мудрого Я., будинок 2 (коригування кошторисної частини проєктної документації) (Код за ЄЗС ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)».
При цьому, даний Договір не містить додатку з інформацією про ціни на матеріальні ресурси в якому зазначено інформацію щодо найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, чим порушено вимоги абзацу другого частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
25.08.2025 15:30 - 09.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.08.2025 15:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ укладено додаткову угоду № 1 від 27 серпня 2025 року, відповідно до якої договір на виконання робіт від 06/25 від 11.08.2025 доповнено новим додатком. Відповідні документи завантажено до електронної системи закупівель Prozorro.
Дата публікації звіту:
27.08.2025 18:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто додаванням до Договору додатку, який містить інформацією про ціни на матеріальні ресурси, шляхом укладення додаткової угоди до Договору
Дата публікації:
28.08.2025 15:13
Запити/Пояснення
Номер:
4beb7bf5a59341bfac035c9aea1b1146
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.08.2025 14:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція харчоблоку Бахмацького ліцею № 1 який розташований за адресою: Чернігівська обл., Ніжинський р-н, місто Бахмач вул. Мудрого Я., будинок 2 (коригування кошторисної частини проєктної документації) (Код за ЄЗС ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція)», очікуваною вартістю 1 203 370,27 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-11-004601-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю.
2. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
3. За рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків)?
Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, визначено переможцем та вибрано виконавцем саме товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Бахмач Груп» (Код ЄДРПОУ: 45591956)?
5. Просимо надати договір від 11.08.2025 № 06/25 (далі – Договір), укладений між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Бахмач Груп» за результатами даної закупівлі, з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього та документи щодо стану його виконання.
6. Вимогами абзацу 2 пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено що: «У разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені».
Просимо надати пояснення, у зв’язку з чим Замовником, при укладенні Договору без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
714ee15041b14c4bb2a726f8254d35c6
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби
Дата опублікування:
22.08.2025 16:23
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Надаємо затверджений річний план закупівель, відповідного до якого здійснено закупівлю (Додаток 1.1).
2. Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу та отримано позитивний експертний звіт. Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей робіт, що необхідно виконати та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена з урахуванням вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта, за мінусом Глави 10 “Утримання служби замовника та інжинірингові послуги”, Глави 12 “Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд” з урахуванням ПДВ та суми понесених витрат замовника. Копії зведеного кошторисного розрахунку, локальних кошторисів та експертного звіту додаються (Додатки 2.1; 2.2; 2.3).
3. Фінансування закупівлі здійснювалося за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам: код програмно класифікації видатків 2211190 Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам. Фінансування даної закупівлі не здійснювалося на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
4. Оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, здійснено на підставі аналізу трьох комерційних пропозицій, а саме: ТОВ «Буд Бахмач Груп», ПП «СТАР-БІЛД» та ФОП Гришко Роман Іванович. Копії даних комерційних пропозицій додаються (Додаток 4.1.).
5. Надаємо копію договору від 11.08.2025 № 06/25 з усіма додатками (Додаток 5.1). Щодо фактичного стану виконання договору від 11.08.2025 № 06/25 повідомляємо, що підрядником розпочато виконання робіт. Акти виконаних робіт станом на 22.08.2025 підрядником не надавалися.
6. Щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси при звіті про договір про закупівлю.
Повідомляємо, що договір про закупівлю від 11.08.2025 № 06/25 укладено відповідно до пункту 11 Особливостей.
У відповіді на запит № 502/2024 щодо необхідності публікації цін на матеріальні ресурси під час оприлюднення інформації про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до пункту 11 Особливостей Мінекономіки відповіло, що:
«… пункт 11 Особливостей кореспондується з положеннями абзацу першого пункту 3-8 розділу Х „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону, що регулюють питання здійснення закупівель з меншою пороговою вартістю. Замовники можуть використовувати ЕСЗ відповідно до умов, визначених адміністратором ЕСЗ, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів або шляхом укладання прямих договорів з обов’язковим звітуванням в ЕСЗ про їх укладення. Водночас, оскільки такий договір не є договором про закупівлю в розумінні Закону, положення пунктів 10 і 11 статті 10 Закону на нього не поширюються». Повна відповідь на запит додається (Додаток 6.1.).