-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Роботи з капітального ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга)
45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
Завершена
14 140 730.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 985.17 UAH
мін. крок: 0% або 1 985.17 UAH
Номер:
3e4fd4ddf05841be8164fe86ebc8ccde
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-08-000094
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.10.2025 00:00
Період моніторингу:
08.10.2025 15:02 - 29.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.10.2025 №66-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.10.2025 № 003100-18/12419-2025
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 08.10.2025 №66-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2025-08-11-002430-a 11.08.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. (Лот №1) та ФОП БУРЯЧЕНКО С.В. (Лот №2) встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель четверту сторінку Договору підряду від 26.09.2025 №132 (Лот №1) (підпункти 7.4.1-7.5.19) та додатків до нього, а саме: Додаток № 1 - Локальний кошторис з розрахунком договірної ціни. Додаток № 2 Календарний графік виконання po6iт. Додаток № 3 - План фінансування. Додаток № 4 - Перелік уповноважених ociб, контактні телефони та електронні адреси Сторін для листування та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі та заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому при розгляді тендерних пропозицій (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 28 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОЧАКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ОЧАКІВ-СЕРВІС» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.08.2025 №11\08\25 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій по Лоту №1, Лоту №2, тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця АРУТЮНЯН РОБЕРТ ЦАРУКОВИЧ (далі - ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц.) по Лоту №1, фізичної особи-підприємця «БУРЯЧЕНКО СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ» (далі – ФОП БУРЯЧЕНКО С.В.) по Лоту №2, протокольні рішення уповноваженої особи від 29.08.2025 №29/08/25 щодо визначення переможцем ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. та про намір укласти договір про закупівлю (за Лотом №1) та від 28.08.2025 №28/08/25 щодо визначення переможцем ФОП Буряченко С.В. та про намір укласти договір про закупівлю (за Лотом №2), договір підряду від 26.09.2025 №132 на суму 10 350 000,00 грн без ПДВ (за Лотом №1), договір про закупівлю робіт від 26.09.2025 №133 на суму 140 235,00 грн без ПДВ (за Лотом №2), відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 14.10.2025 та від 21.10.2025 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник у підпункті 2.2 пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Розділу І Додатку 1 до ТД, зазначив, зокрема: «до довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника та рівень його кваліфікації, відповідно займаної посади (кваліфіковане свідоцтво, диплом, свідоцтво про підвищення кваліфікації, або інший документ)…».
Водночас, Замовник у пункті 7 Розділу 1 ТД вказав, що «…Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою».
Однак, у складі своєї тендерної пропозиції Учасником ФОП АРУТЮНЯН Р.Ц. (Лот №1) надано файл «16.Наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить документ (Диплом В-І №080790) викладений іншою мовою без перекладу на українську мову, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 4.7 Додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про те, що «Учасник є/не є* суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178…».
Однак у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. (Лот №1) вищевказана довідка відсутня.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 16.10.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 21.10.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства.
Водночас, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. (Лот №1), тим самим не надано можливість учаснику усунути такі невідповідності.
У пункті 1 Розділу 3 ТД Замовником встановлено чітку безальтернативну вимогу до тендерної пропозиція учасника, зокрема зазначено, що: «2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)».
При цьому, учасником ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. (Лот №1) в складі тендерної пропозиції надано файл «Електронний підпис» («sign.p7s») (накладено електронний підпис на пропозицію). За результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі Центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО), було встановлено, що тендерна пропозиція ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. (Лот №1) не містить кваліфікований електронний підпис, оскільки, за результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», а не «кваліфікований», тип носія особистого ключа «незахищений», а не «захищений».
Аналогічно, тендерна пропозиція ФОП БУРЯЧЕНКО С.В. (Лот №2) не містить кваліфікований електронний підпис, оскільки, за результатами перевірки файлу «Електронний підпис» «sign.p7s» на веб-порталі ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», а не «кваліфікований», тип носія особистого ключа «незахищений», а не «захищений».
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ФОП АРУТЮНЯН Р. Ц. (Лот №1) та тендерної пропозиції ФОП БУРЯЧЕНКО С.В. (Лот №2), тим самим не надано можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Також, моніторингом встановлено, шо Замовником 01.10.2025 року в електронній системі закупівель оприлюднено договір підряду від 26.09.2025 №132 (Лот №1) не у повному обсязі, а саме: відсутня четверта сторінка Договору (підпункти 7.4.1-7.5.19).
Отже, на порушення абзацу 2 пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю Договір не у повному обсязі, а саме: відсутня четверта сторінка Договору (підпункти 7.4.1-7.5.19).
Також, на порушення вимог абзацу 2 пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовником не оприлюднено додатки до договору підряду від 26.09.2025 №132 (Лот №1), а саме: Додаток № 1 - Локальний кошторис з розрахунком договірної ціни. Додаток № 2 Календарний графік виконання po6iт. Додаток № 3 - План фінансування. Додаток № 4 - Перелік уповноважених ociб, контактні телефони та електронні адреси Сторін для листування та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень:
28.10.2025 10:09 - 12.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.10.2025 10:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальне підприємство Очаківської міської ради «Очаків – сервіс» на Вашу вимогу щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель за результатами моніторингу, згідно наказу від 08.10.2025 року за № 66-з повідомляє, що у відповідності до наказу №2-к від 02.01.2023 року виконує додаткові функції уповноваженої КП ОМР «Очаків – сервіс» Наталія Геннадіївна САВУШКІНА. Додаємо до листа копію наказу № 227/1 від 02.11.2022 року і копію Положення про уповноважену особу, враховуючи ЗУ «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року за №2297.
Зазначаємо, що на Вашу вимогу щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
• вимог абзацу 2 пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону, не в повному обсязі була оприлюднена інформація про закупівлю, а також вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції Учасника, тим самим не надано можливість Учаснику усунути такі невідповідності, було проведено роз’яснювальну роботу та навчання у вигляді мастеркласу "Управління ризиками в закупівлях: як побудувати процес" компанією IPSM з уповноваженою особою з метою усунення у подальшому подібних порушень законодавства про закупівлі, та попереджено її про наслідки недотримання законодавства про закупівлі. Додаємо до листа Наказ № 179 від 28.10.2025 року.
• додаємо четверту сторінку Договору підряду від 26.09.2025 №132 (Лот №1) (підпункти 7.4.1-7.5.19) та додатків до нього, а саме: Додаток № 1 - Локальний кошторис з розрахунком договірної ціни. Додаток № 2 Календарний графік виконання po6iт. Додаток № 3 - План фінансування. Додаток № 4 - Перелік уповноважених ociб, контактні телефони та електронні адреси Сторін для листування та кошторисну документацію, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.
Зобов’язуємось у подальшому дотримуватись законодавства з питань публічних закупівель і не допускати подібних порушень у майбутньому.
Дата публікації звіту:
30.10.2025 14:58
Запити/Пояснення
Номер:
57dda60734064733bc4d4616b9a95fca
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
09.10.2025 15:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Роботи з капітального ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-08-11-002430-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: проєктно-кошторисну документацію, дефектні акти, експертні звіти тощо)?
2. У пункті 1 Розділу 3 Тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог, зокрема:
«2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)».
Чи враховано Замовником при розгляді тендерних пропозицій учасника, що тендерна пропозиція Фізична особа-підприємець АРУТЮНЯН РОБЕРТ ЦАРУКОВИЧ (ЛОТ 1 — будівельні роботи) та тендерна пропозиція ФОП «БУРЯЧЕНКО СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ» (ЛОТ 2 — Роботи (супровідні роботам послуги з технічного нагляду) не містять кваліфікований електронний підпис, оскільки, за результатами перевірки файлу «sign.p7s» на веб-порталі ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», а не «кваліфікований», тип носія особистого ключа «незахищений», а не «захищений»?
3. Згідно оголошення про проведення відкритих торгів передбачається закупівля предмету «Роботи з капітального ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга)».
Чим керувався Замовник визначавши окремі частини предмета закупівлі «Роботи з капітального ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга)» (лотів) використавши різні коди ДК в межах єдиної процедури закупівлі, а саме:
- Будівельні роботи за ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, (ЛОТ 1 — будівельні роботи).
- Роботи (супровідні роботам послуги з технічного нагляду за ДК 021:2015 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт), (ЛОТ 2 — Роботи (супровідні роботам послуги з технічного нагляду)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
40427caa2ffa46dfa908d428f0e06e5d
Назва:
Пояснення стосовно запиту
Дата опублікування:
14.10.2025 09:52
Опис:
На перше питання, а саме:
Визначення очікуваної вартості закупівлі було проведено, як кошторисна вартість проекту «Капітальний ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга)», взявши до уваги зведений кошторис розрахунку вартості об’єкта будівництва у сумі: 14791081,00 грн. та виключивши главу 12 у сумі 533447,00 грн. Проектні, вишукувальні роботи, експертиза (закупівля цих робіт відбулася за окремими договорами) та авторський нагляд, який доречи буде закуповуватись окремо за прямим договором з автором проекту, а також було виключено з глави 10 Утримання служби замовника та інжинірингові послуги кошти на утримання служби замовника (1%) у сумі 110287,00 грн., бо Замовник самостійно несемо відповідальність за виконанні роботи та кошти на формування страхового фонду документації у сумі 6617,00 грн., вся документація зберігається в єдиному місці підприємства, спеціально визначеному.
Враховуючи вищенаведене, очікувану вартість предмета закупівлі було визначено у сумі 14140730,00 грн. У зв’язку з тим, що закупівля проводилась за лотами, то кожний лот було визначено окремо: лот 1: 13942213,00 грн.; лот 2: 198517,00 грн. До першого лоту включені суми по всіх витратах за статтями Настанови (4.38;4,39;4.40;4.43), а суму другого лоту визначено за Главою 10 Утримання служби замовника та інжинірингові послуги, включаючи 20% ПДВ.
До пояснення додаю проектно – кошторисну документацію та експертний висновок.
На друге питання, а саме:
У пункті 1 Розділу 3 Тендерної документації зазначено, що «Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).»
Згідно Протоколів створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису, накладений електронний підпис:
• «sign.p7s» на ім’я БУРЯЧЕНКО СЕРГІЯ ВОЛОДИМИРОВИЧА, має сертифікат зі статусом «кваліфікований»;
• «sign.p6s» на ім’я АРУТЮНЯН РОБЕРТА ЦАРУКОВИЧА має сертифікат зі статусом «кваліфікований».
Враховуючи вищенаведене, Учасники закупівлі накладали електронний підпис, що базується на «кваліфікованому сертифікаті» електронного підпису, виконуючи вимогу тендерної документації Замовника.
До пояснення додаю Протоколи створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису.
На трете питання, а саме:
Пунктом 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), зокрема, передбачено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про закупівлі) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок визначення).
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону про закупівлі предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Мінекономіки Наказом № 708 затвердило Порядок визначення предмета закупівлі, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону про закупівлі роботи — розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
У пункті 4 розділу I Порядку визначення встановлено, що визначення предмета закупівлі «роботи» здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону про закупівлі за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Згідно з пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону про закупівлі послуги — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Закон України «Про архітектурну діяльність» (далі — Закон про архітектурну діяльність) визначає правові та організаційні засади здійснення, зокрема, технічного нагляду за будівництвом.
Технічний нагляд — здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об’єкта містобудування (абзац 14 частини 1 статті 1 Закону про архітектурну діяльність).
Технічний нагляд необхідний, щоб визначити, чи відповідають виконувані роботи чинним нормам і стандартам, а також чи виконані вони якісно і в обумовленому обсязі. В обов’язки фахівця з технічного нагляду, зокрема, входять:
- перевірка сертифікатів якості на використані в процесі будівництва матеріали і обладнання;
- контроль над правильністю складування і зберігання матеріалів та інструментів;
- дослідження проектної документації на предмет технологічних неточностей і розв’язання цього питання із проектувальником;
- складання та підписання актів відповідності виконаних робіт.
Порядок здійснення авторського та технічного нагляду регулює постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903.
Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат (частина 3 статті 11 Закону про архітектурну діяльність). Інженери з технічного нагляду — відповідальні виконавці, що мають виданий відповідно до законодавства Атестаційною архітектурно-будівельною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Здійснення технічного нагляду особами, що працюють у проектних і будівельних організаціях, які виконують роботи на підконтрольних об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (CC2) та значними (CC3) наслідками, не допускається.
При залученні інженерів з технічного нагляду до виконання своїх професійних обов’язків зі здійснення технічного нагляду за будівництвом будівель та споруд замовники мають переконатися у спроможності сертифікованого інженера з технічного нагляду виконувати ті види робіт (послуг), право виконання яких встановлено кваліфікаційним сертифікатом.
Якщо технічний нагляд здійснюється в межах проведення поточного ремонту, то його слід відносити до послуг. Якщо технічний нагляд включений до кошторисної вартості самих робіт, для проведення яких він закуповується, варто зазначати предмет закупівлі як роботи. Якщо технічний нагляд не включений до кошторисної вартості робіт, тоді при закупівлі варто визначати його як послугу.
Водночас при закупівлі технічного нагляду, якщо авторський та технічний нагляд включений до кошторисної вартості самих робіт, для проведення яких вони закуповуються (окрім поточного ремонту), варто зазначати предмет закупівлі як роботи за об’єктом будівництва. При цьому зазначу, що під терміном «будівництво», згідно з нормами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», слід розуміти як нове будівництво, так і реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт об’єкта будівництва. А об’єктом будівництва є нерухоме майно, щодо якого здійснюються такі роботи.
Терміни «будинок», «будівля», «споруда», «лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури» наведено в пункті 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».
Виходячи з вищенаведеного, враховуючи, що Законом України № 687-XIV «Про архітектурну діяльність» технічний нагляд є невід’ємною частиною будівельних робіт та має супроводжувати процес капітального ремонту, технічний нагляд забезпечує Замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об’єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема, шляхом знесення) такого об’єкта і такі роботи (послуги) включені до кошторисної вартості самих робіт та вартість технічного нагляду не перевищують вартість робіт для проведення яких вони закуповуються. Технічний нагляд здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Виконання вказаних робіт (послуг) здійснюється на підставі договору укладеному із замовником будівництва. На відміну від авторського нагляду, здійснення технічного нагляду забороняється особам, які працюють в проектних та будівельних організаціях, які безпосередньо здійснюють проектування та будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) відносяться до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. Зазначений об’єкт: «Капітальний ремонт водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга)» відноситься до об’єктів із середніми (СС2) наслідками.
Тому предмет закупівлі було визначено як «Роботи з капітального ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга)» за ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт та закупівля проводилась за лотами:
- Лот 1: будівельні роботи за ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь;
- Лот 2: роботи (супровідні роботам послуги з технічного нагляду за ДК 021:2015 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт).
Номер:
7ada1a2cedcd472cb29753e68816c09f
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
16.10.2025 13:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Роботи з капітального ремонту водопроводу по вул. Суворова, вул. Спаська, вул. Ювілейна, вул. Миру в м. Очаків, Миколаївської області (І черга) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-08-11-002430-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Учасником ФОП АРУТЮНЯН РОБЕРТ ЦАРУКОВИЧ підтверджено вимогу зазначену у підпункті 2.2 пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Розділу І Додатку 1 до тендерної документації (далі – ТД), тоді як ним у складі своєї тендерної пропозиції надано файл «16.Наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить документ (Диплом В-І №080790) викладений іншою мовою без перекладу на українську мову, що не відповідає вимогам ТД ?
2. Відповідно до пункту 4.7 Додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про те, що «Учасник є/не є* суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178…»).
Яким чином Учасником ФОП АРУТЮНЯН РОБЕРТ ЦАРУКОВИЧ підтверджено вищевказану вимогу пункту 4.7 Додатку 1 до ТД?
3. Яким чином Учасником ФОП АРУТЮНЯН РОБЕРТ ЦАРУКОВИЧ підтверджено вимогу Замовника зазначену у ДОДАТКУ 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД ?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
957ab7ac473d4f69a2b65eeae7e6f7aa
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.10.2025 11:06
Опис:
На перше питання, а саме:
У складі тендерної пропозиції ФОП Арутюнян Р.Ц. було надано файл «16.Наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить диплом В-І №080790, виданий державним вищим навчальним закладом у 1979 році на ім’я Калашнікова Володимира Васильовича.
Диплом підтверджує присвоєння кваліфікації інженера-будівельника (промислове та цивільне будівництво).
Відповідно до паспорта громадянина України (копія надана у складі пропозиції), Калашніков Володимир Васильович є громадянином України.
Диплом виданий у період існування СРСР на території тодішньої Казахської РСР, тому оформлений двома офіційними мовами — російською та казахською, що було державним стандартом.
У відповідності до ст.3 Угоди між Міністерством освіти України та Міністерством освіти Республіки Казахстан про співробітництво в галузі освіти від 21.09.1995 р. сторони гарантують безстрокове визнання на своїх територіях документів державного зразка про освіту, перепідготовку кадрів, присвоєних вчених ступенів і звань, виданих в обох державах до 1 січня 1992 року. Тому документи про освіту, видані навчальними закладами колишнього СРСР на території Республіки Казахстан до 1992 року є дійсними на території України без необхідності підтвердження чи перекладу.
Таким чином:
• диплом є офіційним державним документом;
• його зміст є зрозумілим і достовірним;
• документ підтверджує наявність у працівника відповідної освіти та кваліфікації, що повністю відповідає вимогам підпункту 2.2 пункту 2 Розділу І Додатку 1 до ТД.
Формальна відсутність перекладу не впливає на зміст і суть документа і не може бути підставою для відхилення відповідно до статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», крім того статтею 26 цього ЗУ передбачено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Але для усунення всіх суперечок, ми звернулись з вимогою до ФОП Арутюнян Р.Ц., який надав нам переклад зазначеного документу, додаю його до пояснення.
На друге питання, а саме:
У складі тендерної пропозиції ФОП Арутюнян Р.Ц. було надано декілька файлів: «10.довідка про відсутність реєстрації в кр. зон. риз. pdf»; «9.інформаційна довідка щодо наявності зав’язків з іноземними д»; «6.довідка про те, шо фоп не має реєстр. країни зони ризику.pdf»; «8.Довідка про те,що відсутні підстави для застосування морато», в яких зазначено, що Учасник не має реєстрації і ніколи не був зареєстрований на території російської федерації, республіки білорусь, ісламської республіки іран, корейської народно-демократичної республіки та не співпрацює з контрагентами, які знаходяться на території зазначених держав. А також зазначено, що відсутні підстави для застосування мораторію відповідно до Постанови КМУ від 03.03.2022 № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації» та абз. 2 п.2 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178.
Але за для уникнення суперечок стосовно наданого питання, Учасником додатково було надано довідку про те що при виконанні будівельних робіт не будуть використовуватись товари з російської федерації, республіки білорусь, ісламської республіки іран, корейської народно-демократичної республіки, довідку додаю до пояснень.
На трете питання, а саме:
В зв’язку з тим, що на майданчику zakupivli.pro формується файл «Електрона пропозиція», де зазначається перелік всіх поданих Учасником файлом до тендерної пропозиції, тому заповнюючи електрону форму на цьому майданчику Учасник виконує вимоги додатку 3 до ТД.
Але за для уникнення суперечок стосовно наданого питання, Учасником додатково було надано файл у відповідності до додатку 3 до ТД, додаю його до пояснень.