-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Модульний корпус для укладання парашутів школи повітрянодесантної підготовки
Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275
Завершена
27 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 277 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 277 000.00 UAH
Номер:
4067bd88e9d2463db4f1755e41bda2c8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-03-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2025 00:00
Період моніторингу:
03.09.2025 14:44 - 25.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.09.2025 № 231
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
39 UA-2025-08-06-007968-a 06.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо внесення зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено порушення частини 7 статті 14 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозиції учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) Військової частини А2900 (далі – Замовник), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій, пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ПАСКАЛЬ» (далі – ТОВ «КОМПАНІЯ «ПАСКАЛЬ»), протокол визначення переможця від 21.08.2025, повідомлення про намір укласти договір від 21.08.2025, договір про закупівлю товарів спеціального призначення від 29.08.2025 № 185 на загальну суму 21 600 000,00 грн. з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи Замовника надані 09.09.2025 та 15.09.2025, на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
В ході моніторингу процедури закупівлі виявлено розбіжності в технічних вимогах Замовника, зокрема в Додатку 2 до Оголошення Замовник зазначив двері зовнішні сталеві утеплені 960х2000 мм у кількості 2 шт., проте в проєкті договору у кількості 4 шт.
Договір укладеному з ТОВ «КОМПАНІЯ «ПАСКАЛЬ», двері зовнішні сталеві утеплені 960х2000 мм - 2 шт.
У відповідь на запит Держаудитслужби, Замовник повідомив, що в технічних вимогах (Додаток 2) було допущено технічну помилку, яку виправлено під час укладення договору, проте відповідні зміни не були внесені до Оголошення та Додатку 3 «Проект договору» у встановленому законом порядку.
Слід зазначити, що відповідно до вимог частини 7 статті 14 Закону Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
Водночас, Замовник не дотримався вимог частини 7 статті 14 Закону та не вніс зміни до Оголошення.
Період усунення порушень:
23.09.2025 11:10 - 08.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2025 11:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення уповноваженої особи щодо виявленого порушення.
У зв’язку з технічною неможливістю виправлення виявленого порушення у завершеній процедурі закупівлі, повідомляємо про вжиті заходи, спрямовані на недопущення аналогічних порушень у майбутньому.
Зокрема, уповноваженою особою:
• проведено самоаналіз допущених помилок з метою виявлення причин та обставин їх виникнення;
• пройдено роз’яснювальні заходи, організовані внутрішньо для підвищення рівня обізнаності щодо вимог законодавства;
• здійснено реєстрацію на навчальний курс «Оборонні закупівлі» через мобільний додаток «Армія+», з метою поглиблення знань у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
23.09.2025 12:39
Запити/Пояснення
Номер:
7caf07a31e5f44b79dbd1cc95f671a8f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.09.2025 12:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: Модульний корпус для укладання парашутів школи повітрянодесантної підготовки (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-06-007968-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, 11.08.2025 о 23:08 Замовником було розміщено нову редакцію Додатку 2 «Технічні вимоги» до тендерної документації, якою внесено зміни до попередньої редакції.
Просимо надати пояснення щодо причин не оприлюднення переліку внесених змін до тендерної документації окремим документом, відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
80eb164066d1495aa1846cbb37a8e6ea
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
09.09.2025 18:29
Опис:
Відповідно до Вашого запиту, надаємо відповідь стосовно закупівлі Модульний корпус для укладання парашутів школи повітрянодесантної підготовки номер закупівлі в Prozorro UA-2025-08-06-007968-a.
Стосовно визначення вартості, так як товар виготовляється на замовлення за технічним завданням відповідно до потреб бойової підготовки, у відкритих джерелах їх вартість відсутня, Для визначення орієнтовної вартості, військова частина А2900 здійснила запити до потенційних постачальників, які мають досвід виготовлення подібної продукції. Після отримання 3 комерційних пропозицій було проведено моніторинг та визначено очікувану вартість даної модульної конструкції відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №275 від 18.02.2020 року.
Стосовно визначення технічних вимог до модульного корпусу для укладання парашутів школи повітрянодесантної підготовки вони розроблялися під потреби бойової підготовки військової частини А2900 та неодноразово допрацьовувалися, за результатами було складені технічні вимоги, які надсилалися для погодження на командування Десантно-штурмових військ Збройних Сил України та були за результатом розгляду погоджені (вих. від 30.07.2025 №117/23831).
Стосовно внесення змін до закупівлі. Закупівля проводиться в системі Прозоро, як спрощена закупівля відповідно до пункту 8 Постанови КМУ №1275 від 11.11.2022 «Про особливості здійснення оборонних закупівель». Зміни вносились відповідно до частини 7 статті 14 Про спрощені закупівлі Закону України “Про публічні закупівлі” Перелік внесених змін до тендерної документації окремим документом не вимагається під час проведення спрощеної закупівлі. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
Весь необхідний пакет документів додаю.
Номер:
21d76235d99b4d068d055c7254b8994a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.09.2025 13:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: Модульний корпус для укладання парашутів школи повітрянодесантної підготовки (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-06-007968-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів), зокрема: відповідно до вимог додатку 3 «Проект договору» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, визначено перелік конструкцій а саме, двері зовнішні сталеві утеплені 960х2000мм в кількості
4 шт, однак в договорі від 29.08.2025 № 185 укладеному з переможцем торгів ТОВ «КОМПАНІЯ "ПАСКАЛЬ» двері зовнішні сталеві утеплені 960x2000мм – 2 шт.
Просимо надати пояснення з якої причини кількість дверей, визначена у договорі, не відповідає кількості, визначеній у тендерній документації та чи вносились зміни до істотних умов договору після його підписання?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0704f23c51c84a69a838848f7ac5f03c
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
15.09.2025 16:15
Опис:
Відповідь військової частини А2900 на Запит від 12.09.2025р. про надання пояснення, щодо закупівлі UA-2025-08-06-007968-a Модульний корпус для укладання парашутів школи повітрянодесантної підготовки.
У відповідь на запит, щодо розбіжності між кількістю «двері зовнішні сталеві утеплені 960x2000мм», зазначеною в Додатку 3 «Проєкт договору» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2025-08-06-007968-a, та фактичною кількістю, передбаченою в договорі №185 від 29.08.2025, повідомляємо наступне:
До Додатку 2 «Технічні вимоги» внесено зміни тому що, було допущено технічну помилку на етапі оголошення спрощеної закупівлі. Додаток 2 «Технічні вимоги» є основним документом, що визначає технічні характеристики та кількість товару. На жаль, через неуважність, відповідні зміни не були внесені до Додатку 3 «Проект договору», який є лише шаблоном. Дана помилка у Додатку 3 «Проект договору» була усунута на етапі підписання договору.
Таким чином, у підписаному договорі була вказана правильна кількість «двері зовнішні сталеві утеплені 960x2000мм– 2 шт.», відповідно до фактичної потреби, зазначеної в Додатку 2 «Технічні вимоги».
Зміни до кількості дверей були узгоджені до моменту підписання договору, тому не є змінами до істотних умов договору в розумінні статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до чинного законодавства, замовник має право уточнити обсяг поставки до укладення договору, якщо це не змінює предмет закупівлі та не порушує принципи відкритості та добросовісної конкуренції.
Коригування кількості конструкцій не вплинуло на результати оцінки пропозицій, не змінювало предмет закупівлі та не створювало переваг для окремих учасників.