-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт приміщень виставкових залів третього поверху в будівлі КЗК ЛОР КМЦ "Львівський палац мистецтв" на вул. Коперника,17 у м. Львові (ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
28 528 862.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 142 644.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 142 644.31 UAH
Номер:
60aeee41301c48cd98cfd18a2f920a62
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-02-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2025 00:00
Період моніторингу:
02.09.2025 14:51 - 24.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.09.2025 №213
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 02.09.2025 №213.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-08-06-006676-a, 06.08.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 10 Закону, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК «Оптимальна» встановлено порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи), направлені на недопущення аналогічних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу культури Львівської обласної ради культурно-мистецький центр «Львівський палац мистецтв» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-08-06-007953-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 26.08.2025 №11; тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Оптимальна» (далі – ТОВ «БК «Оптимальна»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «БК «Оптимальна» як переможцем тендеру документи; договір №02-09/25-1-2 від 02.09.2025; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 05.09.2025 №13 та від 11.09.2025 №14; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Також, відповідно до норм пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується.
Так, у пункті 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Моніторингом встановлено, що у тендерній документації (пункт 2 розділу 3 та пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції в сумі 140 000,00 грн із строком дії, який має дорівнювати або перевищувати 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
При цьому, у пункті 2 розділу 3 тендерної документації Замовником визначено, що під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей №1178 застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178, а у пункті 3 розділу 3 тендерної документації наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений пунктом 47 Особливостей №1178, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 47 Особливостей №1178.
У пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації наведена форма гарантії із зазначенням: «Гарантія за формою, наведеною нижче, з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації».
Таким чином, Замовником під час здійснення досліджуваної процедури закупівлі застосовано положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178.
Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «БК «Оптимальна» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №2316/08/А/BG, видану 19.08.2025 АТ «ОКСІ БАНК» (файл «Гарантія 2316.zip»), яка містить умову її неповернення: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону», а, отже, не враховує умови пунктів 2 та 3 розділу 3 тендерної документації Замовника та не враховує положення пункту 47 Особливостей №1178, що суперечить нормам пункту 3 цих особливостей.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не оприлюднено повідомлення з вимогами про усунення вищевказаних невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «БК «Оптимальна» щодо поданої учасником банківської гарантії та не надано учаснику можливості виправити таку невідповідність.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації, дана форма складена відповідно до вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, які затверджено наказом Міністерства від 14.12.2020 № 2628, учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Крім того, у поясненні вказано, що під час складання тендерної документації та перевірки тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі Замовником було проаналізовано практику АМКУ, Держаудитслужби та суду щодо зазначеного питання.
Проте, безпосередньо самим Законом (3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення») визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно з вимогами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей положення статті 25 Закону повинні застосовуватися з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
З огляду на зазначене, оскільки відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у відповідних підпунктах цього пункту, надання забезпечення тендерної пропозиції у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, повинно здійснюватися з урахуванням Особливостей №1178.
Окрім цього, Замовником у тендерній документації (пункти 2 та 3 розділу 3) визначено, що під час здійснення закупівлі відповідно до Особливостей №1178 застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178.
Щодо посилання Замовника на рішення суду, АМКУ, тощо слід зауважити, що рішення судів не мають прецедентного характеру та не можуть застосовуватись для тлумачення імперативних вимог законодавства, наведені Замовником рішення стосуються конкретних індивідуальних обставин, які до того ж не є тотожними досліджуваній закупівлі.
Таким чином, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує факту не застосування Замовником норм пункту 43 Особливостей №1178 та не надання учаснику можливості усунути невідповідності у документах його тендерної пропозиції.
Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
У пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини, а згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Окрім цього, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю та додатків до нього, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Моніторингом встановлено, що договір №02-09/25-1-2 від 02.09.2025 та додатки до нього у встановлений законодавством строк оприлюднені лише у форматі pdf, чим порушено вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовник зазначив, що ним було завантажено договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі, однак, у зв’язку із технічним збоєм вказані документи не були завантажені до ЦБД Прозорро та не відображені в електронній системі закупівель, а також що Замовником здійснено заходи щодо повторного завантаження вказаних вище файлів та розміщено протокол про виправлення вказаних невідповідностей, що стались внаслідок технічного збою.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 6 Порядку №1082 у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, у разі потреби замовник здійснює свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом, а у разі якщо замовник не має змоги розмістити інформацію через авторизований електронний майданчик, який відключений від електронної системи закупівель, він повинен розмістити необхідну інформацію через інший авторизований електронний майданчик, а в разі відсутності такої можливості - через веб-портал.
Водночас, Замовником під час моніторингу документально не підтверджено наявності технічного збою на електронному майданчику чи ЦБД Прозорро під час завантаження відповідних документів.
Слід зазначити, що Замовником під час моніторингу договір №02-09/25-1-2 від 02.09.2025 та додатки до нього оприлюднені у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
22.09.2025 16:08 - 07.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.09.2025 16:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2025-09-02-000009 закупівлі, а саме здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи), направлені на недопущення аналогічних порушень у подальшому, повідомляємо, що виявлені порушення та зауваження проаналізовано та будуть враховані у обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель у майбутньому, у тому числі – при оприлюдненні інформації, складанні тендерної документації та кваліфікації учасників. Проведено роз’яснювальні роботи.
Дата публікації звіту:
26.09.2025 15:32
Запити/Пояснення
Номер:
1360f5f8fa1840dd9e8dbf0ebb9927a7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.09.2025 16:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-08-06-006676-a, яка проводиться Комунальним закладом культури Львівської обласної ради культурно-мистецький центр «Львівський палац мистецтв» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Під час моніторингу встановлено, що у пункті 3 розділу 3 тендерної документації Замовника наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений пунктом 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей.
Одночасно, у пункті 2 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
У пункті 3.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника наведено форму забезпечення тендерної пропозиції в якій зазначено умову невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією: ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Моніторингом встановлено, що ТОВ «Будівельна компанія «ОПТИМАЛЬНА» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №2316/08/А/BG, видану 19.08.2025 АТ «ОКСІ БАНК», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
Отже, надання забезпечення тендерної пропозиції учасником ТОВ «Будівельна компанія «ОПТИМАЛЬНА» здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам пункту 3 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати обгрунтовану інформацію про причини та підстави не застосування норм пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «ОПТИМАЛЬНА» та не надання вказаному учаснику можливості виправити невідповідності у його тендерній пропозиції про які зазначено вище.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
631080d5c48c435693ed5477a42a226f
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
09.09.2025 12:45
Опис:
Відповідь на запит по моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт приміщень виставкових залів третього поверху в будівлі КЗК ЛОР КМЦ "Львівський палац мистецтв" на вул. Коперника,17 у м. Львові (ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація)»
1. Щодо обґрунтування обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням "Настанови з визначення вартості будівництва, затверджена Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Дана норма закріплена у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування відповідно до Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 .
При визначенні очікуваної вартості використовувався зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва та експертний звіт № 1150/25 від 17 липня 2025 року (реєстраційний номер EX01:6237-3016-4039-8053). Згідно з інформації, яка зазначена в зведеному кошторисному розрахунку, загальна кошторисна вартість будівництва складає 29276,966 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 15317,889 тис.грн.; устаткування, меблів та інвентарю – 8314,654 тис. грн; інші витрати – 5644,423 тис. грн. Очікувана вартість робіт розрахована за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги», глави 12 «Проектно-вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд».
2. Щодо інформації про причини та підстави не застосування норм пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «ОПТИМАЛЬНА» та не надання вказаному учаснику можливості виправити невідповідності у його тендерній пропозиції про які зазначено вище.
Відповідно до ч.2 розділу 3 тендерної документації під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії. Дана форма складена відповідно до вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, які затверджено наказом Міністерства від 14.12.2020 № 2628 “Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за № 275/35897.
Відповідно до п.3.1 додатку 1 до тендерної документації Гарантія за формою, наведеною нижче, з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації. Частиною 3 форми банківської гарантії передбачено: Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Поряд з цим пунктом 11 частини першої статті 9 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу у сфері закупівель є розроблення та затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Так, на виконання Закону Мінекономіки розроблено форму і Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, які затверджено наказом Міністерства від 14.12.2020 № 2628 “Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції” (далі – Наказ), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за № 275/35897.
Разом з тим відповідно до Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731, державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, які містять одну або більше норм, що зачіпають права, свободи, законні інтереси і стосуються обов’язків громадян та юридичних осіб, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації, або мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб, що не належать до сфери управління суб’єкта нормотворення.
Отже, оскільки Законом передбачено розроблення та затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, Наказ є обов’язковим для суб"єктів.
На підставі наведеного вище, можна дійти висновку, що Замовник не вправі вносити зміни до форми забезпечення тендерної пропозиції, оскільки така форма є обов’язковою до виконання Замовником.
Під час складання тендерної документації та перевірки тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі Замовником було проаналізовано практику АМКУ, держаудитслужби та суду щодо зазначеного питання.
У процедурі закупівлі UA-2023-02-23-009930-a скаржником було подано скаргу до органу оскарження щодо невідповідності забезпечення тендерної пропозиції переможця вимогам тендерної документації, зокрема електронна банківська гарантія № 1031-23 не містила підстав неповернення згідно розділу 3 тендерної документації. Органом оскарження зазначено, що Переможцем надана гарантія за формою додатку 8 Документації, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Скаргу скаржника було незадоволено. Також за даною процедурою закупівлі Західним офісом Держаудитслужби у Волинській області було здійснено моніторинг UA-M-2023-05-26-000021, за результатами якого порушень не було встановлено, що свідчить про відповідність вимогам Закону тендерної документації та відсутності підстав для відхилення пропозиції переможця процедури закупівлі.
Окрім цього, відповідно до Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.07.2024 по справі 380/3351/24 за позовом Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка до Західного офісу Держаудитслужби України. Моніторингом Західного офісу Держаудтслужби встановлено, що у підпункті 2.1. пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, із зобов`язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3.2. пункту 3 цього ж розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі 200 000,00 гривень.
При цьому, у підпункті 3.2. пункту 3 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації наведено перелік підстав, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (п.44 Особливостей №1178).
Водночас, моніторингом встановлено, що учасником МПП «Беркут» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №71.00.0000000571, видану 04.05.2023 АТ «А-БАНК», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
Отже, надання забезпечення тендерної пропозиції учасником МПП «Беркут здійснено без урахування чинних норм Особливостей № 1178, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам підпункту 3.2. пункту 3 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, зазначеним учасником не надано забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до підпункту 3.2. пункту 3 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником вимагалося надання учасником забезпечення цінової пропозиції у формі електронної банківської гарантії, із зобов`язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3,2, пункту 3, цього ж розділу, відшкодувати кошти на рахунок замовника у сумі 200000,00грн.
Крім того пунктом 3.4.2 зазначеного розділу Замовником було встановлено вимогу, відповідно до якої банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та форма забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14,12.2020 № 2628, затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.
За визначенням, наведеним у пункті 3 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національний банк України від 15.12.2004 року № 639, гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов`язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов`язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов`язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії.
У пункті 26 розділу ІІІ постанови від 15.12.2004 № 639 гарантія повинна містити, утому числі, такі реквізити: дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини (підпункт 8).
Реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Так, вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року №2628, зареєстрованого Міністерством юстиції України 03.03.2021 № 275/35897.
Ці Вимоги визначають обов`язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями.
Пунктами 3, 4 Вимог, затверджених наказом від 14.12.2020 № 2628 визначено, що реквізити гарантії, визначені у формі, є обов`язковими для складання гарантії.
У реквізитах гарантії, серед іншого:
зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошення про проведення спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайта інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO» (підпункт 8);
в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються (підпункт 9):
дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
На виконання вимог вказаної тендерної документації Учасником (МПП «Беркут») в складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №71.00.0000000571, видану 04.05.2023 АТ «АБАНК», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
Таким чином, оформлена та завантажена у складі тендерної пропозиції банківська гарантія МПП «Беркут» відповідала вимогам постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 і наказу від 14.12.2020 року № 2628.
Крім цього, суд звертає увагу на той факт, що у самій формі банківської гарантії, яка затверджена наказом Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, зазначено, що:
«Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов`язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.»
Тобто визначено перелік, який може бути відкоригований замовником закупівлі відповідно до вимог закупівлі та потреб закупівлі.
Суд зазначає, що на дату подання тендерної пропозиції (Підприємством) їхнє забезпечення було чинне, тому підстав вважати, що МПП «Беркут» (в цій частині) не дотрималося умов тендерної документації замовника (надавши забезпечення тендерної пропозиції, яке не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції), є підставою для відхилення тендерної пропозиції,- немає.
Львівський окружний адміністративний суд вирішив: адміністративний позов Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул. Івана Франка 24, код ЄДРПОУ 02125438) до Західного офісу Держаудитслужби України (місцезнаходження: 79007, м.Львів, вул.Костюшка, 8; код ЄДРПОУ 40479801) про визнання протиправним та скасування висновку задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Висновок Західного офісу Держаудтслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-04-28-009750-a від 30.01.2024.
Беручи до уваги наведене вище, Замовник не повинен застосовувати норми пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна компанія «ОПТИМАЛЬНА» та не надавати вказаному учаснику можливості виправити невідповідності у його тендерній пропозиції про які зазначено вище, оскільки надана в складі пропозиції банківська гарантія №2316/08/А/BG, видана 19.08.2025 АТ «ОКСІ БАНК» відповідає формі забезпечення тендерної пропозиції передбаченого п.3.1. додатку 1 до тендерної документації та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року №2628, зареєстрованого Міністерством юстиції України 03.03.2021 № 275/35897.
Номер:
e5ef66cd75c24bdba84c989f838bdca1
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.09.2025 14:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-08-06-006676-a, яка проводиться Комунальним закладом культури Львівської обласної ради культурно-мистецький центр «Львівський палац мистецтв» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір № 02-09/25-1-2 від 02.09.2025 (далі – Договір № 02-09/25-1-2) та додатки («Договірна ціна», «Календарний графік виконання робіт», «План фінансування будівництва», «Інформація про ціни на матеріальні ресурси») до нього лише у форматі pdf.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Пояснити причини не оприлюднення Договору №02-09/25-1-2, додатків до нього у машинозчитувальному форматі?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4fd0e60cea5a4ea7bf4eb91d91c444f2
Назва:
Пояснення щодо неоприлюднення
Дата опублікування:
11.09.2025 16:56
Опис:
Відповідь на запит по моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт приміщень виставкових залів третього поверху в будівлі КЗК ЛОР КМЦ "Львівський палац мистецтв" на вул. Коперника,17 у м. Львові (ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація)»
1. Щодо причин не оприлюднення Договору №02-09/25-1-2, додатків до нього у машинозчитувальному форматі/
Відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати:
Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*
Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*
Графічні дані GIF*, TIFF, JPG (JPEG)*, PNG*, GTFS, GTFS-RT
Відеодані MPEG, MKV, AVI, FLV, MKS, MK3D
Аудіодані MP3, WAV, MKA
Дані, розроблені з використанням програми Macromedia Flash SWF, FLV
Архів даних ZIP*, 7z*, Gzip*, Bzip2*
Геопросторові дані GeoTIFF, SHP, DMF, MID/MIF, DXF, ХML, GeoJSON, GPX, LOC, ARINC, AIXM.
Зважаючи на наведене вище, не можливо стверджувати, що формат PDF не є машинозчитувальним, оскільки за допомогою певного програмного забезпечення дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Окрім цього, Положення не містить конкретного переліку форматів, які є машинозчитувальними.
Додатково повідомляємо, що замовником було завантажено договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, однак, у зв’язку із технічним збоєм вказані документи не були завантажені до ЦБД прозорро та не відображені в електронній системі закупівель. Замовником здійснено заходи щодо повторного завантаження вказаних вище файлів та розміщено протокол про виправлення вказаних невідповідностей, що стались внаслідок технічного збою.