• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт приміщень виставкових залів третього поверху в будівлі КЗК ЛОР КМЦ "Львівський палац мистецтв" на вул. Коперника,17 у м. Львові (ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

28 528 862.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 142 644.31 UAH
Номер: 60aeee41301c48cd98cfd18a2f920a62
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-02-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.09.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 02.09.2025 14:51 - 24.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.09.2025 №213 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 02.09.2025 №213. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-08-06-006676-a, 06.08.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм частини першої статті 10 Закону, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БК «Оптимальна» встановлено порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи), направлені на недопущення аналогічних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу культури Львівської обласної ради культурно-мистецький центр «Львівський палац мистецтв» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-08-06-007953-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 26.08.2025 №11; тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Оптимальна» (далі – ТОВ «БК «Оптимальна»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «БК «Оптимальна» як переможцем тендеру документи; договір №02-09/25-1-2 від 02.09.2025; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 05.09.2025 №13 та від 11.09.2025 №14; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Також, відповідно до норм пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується. Так, у пункті 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Моніторингом встановлено, що у тендерній документації (пункт 2 розділу 3 та пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції в сумі 140 000,00 грн із строком дії, який має дорівнювати або перевищувати 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно. При цьому, у пункті 2 розділу 3 тендерної документації Замовником визначено, що під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей №1178 застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178, а у пункті 3 розділу 3 тендерної документації наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений пунктом 47 Особливостей №1178, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 47 Особливостей №1178. У пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації наведена форма гарантії із зазначенням: «Гарантія за формою, наведеною нижче, з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації». Таким чином, Замовником під час здійснення досліджуваної процедури закупівлі застосовано положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178. Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «БК «Оптимальна» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №2316/08/А/BG, видану 19.08.2025 АТ «ОКСІ БАНК» (файл «Гарантія 2316.zip»), яка містить умову її неповернення: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону», а, отже, не враховує умови пунктів 2 та 3 розділу 3 тендерної документації Замовника та не враховує положення пункту 47 Особливостей №1178, що суперечить нормам пункту 3 цих особливостей. Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не оприлюднено повідомлення з вимогами про усунення вищевказаних невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «БК «Оптимальна» щодо поданої учасником банківської гарантії та не надано учаснику можливості виправити таку невідповідність. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням умов, викладених в пунктах 2, 3 розділу 3 тендерної документації, дана форма складена відповідно до вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, які затверджено наказом Міністерства від 14.12.2020 № 2628, учасникам заборонено відступати від форми гарантії. Крім того, у поясненні вказано, що під час складання тендерної документації та перевірки тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі Замовником було проаналізовано практику АМКУ, Держаудитслужби та суду щодо зазначеного питання. Проте, безпосередньо самим Законом (3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення») визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з вимогами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей положення статті 25 Закону повинні застосовуватися з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. З огляду на зазначене, оскільки відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у відповідних підпунктах цього пункту, надання забезпечення тендерної пропозиції у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, повинно здійснюватися з урахуванням Особливостей №1178. Окрім цього, Замовником у тендерній документації (пункти 2 та 3 розділу 3) визначено, що під час здійснення закупівлі відповідно до Особливостей №1178 застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178. Щодо посилання Замовника на рішення суду, АМКУ, тощо слід зауважити, що рішення судів не мають прецедентного характеру та не можуть застосовуватись для тлумачення імперативних вимог законодавства, наведені Замовником рішення стосуються конкретних індивідуальних обставин, які до того ж не є тотожними досліджуваній закупівлі. Таким чином, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує факту не застосування Замовником норм пункту 43 Особливостей №1178 та не надання учаснику можливості усунути невідповідності у документах його тендерної пропозиції. Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини, а згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML). Окрім цього, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю та додатків до нього, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Моніторингом встановлено, що договір №02-09/25-1-2 від 02.09.2025 та додатки до нього у встановлений законодавством строк оприлюднені лише у форматі pdf, чим порушено вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178. У наданому під час моніторингу поясненні Замовник зазначив, що ним було завантажено договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі, однак, у зв’язку із технічним збоєм вказані документи не були завантажені до ЦБД Прозорро та не відображені в електронній системі закупівель, а також що Замовником здійснено заходи щодо повторного завантаження вказаних вище файлів та розміщено протокол про виправлення вказаних невідповідностей, що стались внаслідок технічного збою. Слід зазначити, що відповідно до пункту 6 Порядку №1082 у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, у разі потреби замовник здійснює свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом, а у разі якщо замовник не має змоги розмістити інформацію через авторизований електронний майданчик, який відключений від електронної системи закупівель, він повинен розмістити необхідну інформацію через інший авторизований електронний майданчик, а в разі відсутності такої можливості - через веб-портал. Водночас, Замовником під час моніторингу документально не підтверджено наявності технічного збою на електронному майданчику чи ЦБД Прозорро під час завантаження відповідних документів. Слід зазначити, що Замовником під час моніторингу договір №02-09/25-1-2 від 02.09.2025 та додатки до нього оприлюднені у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень: 22.09.2025 16:08 - 07.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.09.2025 16:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2025-09-02-000009 закупівлі, а саме здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи), направлені на недопущення аналогічних порушень у подальшому, повідомляємо, що виявлені порушення та зауваження проаналізовано та будуть враховані у обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель у майбутньому, у тому числі – при оприлюдненні інформації, складанні тендерної документації та кваліфікації учасників. Проведено роз’яснювальні роботи.
Дата публікації звіту: 26.09.2025 15:32

Запити/Пояснення