-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Технічне переоснащення мережевих насосів котельні РК-11 за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомирі
Завершена
1 637 818.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 189.09 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 189.09 UAH
Номер:
6338366cb7744545ab5efc25bf937fc2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-27-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.10.2025 00:00
Період моніторингу:
27.10.2025 13:03 - 18.11.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
27.10.2025
№ 95-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Алла БЕХ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.10.2025 № 95-з
Витяг з переліку процедур закупівель.
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2025-08-05-011044-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Рембудстрой» встановлено порушення пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено, що укладений договір не відповідає нормам абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення договору підряду від 05.09.2025 № 483-55 у відповідність до вимог Настанови, абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Постанови № 668, а у разі неможливості усунення - розірвання договору підряду від 05.09.2025 № 483-55, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, укладання договору, в тому числі його відповідності вимогам законодавства, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.08.2025 (з врахуванням внесених змін 15.08.2025), тендерна пропозиція ПП «Рембудстрой» (переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.08.2025, повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2025, договір підряду від 05.09.2025 № 483-55, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 31.10.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Рембудстрой» встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 1.4 пункту «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасникам у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку, що містить інформацію про наявність у учасника основного будівельного устаткування, необхідних для виконання договору про закупівлю, із зазначенням: найменування, їх кількість, термін експлуатації та правові підстави наявності матеріально-технічної бази (власна, орендується, лізинг, надання у складі послуги тощо) Додаток 2.
У складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Підсумкова відомість ресурсів.xls»), яка містить інформацію про всі машини та механізми, які планує залучати до виконання робіт учасник процедури закупівлі ПП «Рембудстрой», зокрема, пістолет монтажний.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» відсутня довідка про наявність в учасника основного будівельного устаткування, необхідного для виконання договору про закупівлю (згідно встановленої форми, передбаченої Додатком 2 до Додатку № 3 до тендерної пропозиції) – пістолету монтажного.
Крім того, відповідно до підпункту 1.1 пункту «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що учасник надає Замовнику всі необхідні будівельні ліцензії та дозволи, передбачені законодавством України.
Слід зазначити, що в ході аналізу не виявлено у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» будь-яких дозволів, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Проте, Замовником у Додатку № 3 до тендерної документації передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, зокрема, роботи з монтажу, демонтажу та капітального ремонту будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин (п.23 групи А Додатку 2 «Перелік видів робіт підвищеної небезпеки» Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107).
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Підсумкова відомість ресурсів.xls»), яка містить інформацію про експлуатацію (застосування) для виконання робіт будівельних машин і механізмів, зокрема, кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т, які відповідно до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77 відносяться до машин і механізмів підвищеної небезпеки, та які потребують дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107.
Слід зазначити, що відповідно до вимог Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107, експлуатація (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки здійснюється на підставі дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» не надано вищевказаних дозвільних документів, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, чим не дотримано вимоги передбачені підпунктом 1.1 пункту «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ПП «Рембудстрой» у тендерній пропозиції.
Відповідно до вимог Додатку № 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації, Замовником передбачено умову, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що розраховується згідно п. 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва» від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова).
Водночас, відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови передбачено, що кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт враховуються, зокрема, за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» надано договірну ціну (файл «Договірна ціна.xls») та зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (файл «Зведений розрахунок.xls»), які свідчать про те, що при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) вказаним учасником застосовано показник витрат на покриття ризиків пов’язаних з виконанням будівельних робіт у розмірі 2 %, який суперечить вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови та вимогам Додатку № 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Рембудстрой», як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668) визначено, що ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Пунктом 17 Постанови № 668 передбачено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Проте, моніторингом встановлено, що Замовником укладено з ПП «Рембудстрой» договір підряду від 05.09.2025 № 483-55, додатком № 2 до якого є графік виконання робіт, в якому зазначено помісячний обсяг виконання робіт в грошовому виразі, а не дати початку та закінчення робіт в розрізі всіх їх видів (етапів, комплексів), що не відповідає вимогам пункту 17 Постанови № 668.
Крім того, відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону встановлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону встановлено, що у документах, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація, зокрема, про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Предметом закупівлі є технічне переоснащення (вид реконструкції), що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником в електронній системі закупівель у розділі «Інформація про предмет закупівлі».
Моніторингом встановлено, що невід’ємною частиною договору підряду від 05.09.2025 № 483-55 є договірна ціна з кошторисною документацією (додаток № 1), у складі якої наявна підсумкова відомість ресурсів, що містить інформацію про найменування матеріальних ресурсів, одиниці їх виміру, кількість, відпускні ціни, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати.
Проте, в порушення вимог передбачених абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону, відсутня інформація про країни походження товару (матеріалів) щодо кожної номенклатурної позиції.
Період усунення порушень:
06.11.2025 15:42 - 21.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.11.2025 15:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо приведення Договору 483 - 25 від 05 вересня 2025 року у відповідність до вимог Настанови, абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Постанови № 668, Замовником укладено Додаткову угоду № 483 - 25/1 від 13 листопада 2025 р., якою внесено відповідні зміни до Договору 483 - 25 від 05 вересня 2025 року.
Дата публікації звіту:
13.11.2025 11:17
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто Замовником.
Дата публікації:
13.11.2025 14:02
Запити/Пояснення
Номер:
1de2017ec49e401696615c686af4c7d1
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 29.10.2025 № 1
Дата опублікування:
29.10.2025 12:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Комунальним підприємством «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (далі – Замовник) по предмету «Технічне переоснащення мережевих насосів котельні РК-11 за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомирі» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-08-05-011044-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію (в т.ч. локальні кошториси, відомість ресурсів і т.д.)), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до підпункту 1.4 пункту «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасникам у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку, що містить інформацію про наявність у учасника основного будівельного устаткування, необхідних для виконання договору про закупівлю, із зазначенням: найменування, їх кількість, термін експлуатації та правові підстави наявності матеріально-технічної бази (власна, орендується, лізинг, надання у складі послуги тощо) Додаток 2.
У складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Підсумкова відомість ресурсів.xls»), яка містить інформацію про всі машини та механізми, які планує залучати до виконання робіт учасник процедури закупівлі ПП «Рембудстрой», зокрема, пістолет монтажний.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» відсутня довідка про наявність в учасника основного будівельного устаткування, необхідного для виконання договору про закупівлю (згідно встановленої форми, передбаченої Додатком 2 до Додатку № 3 до тендерної пропозиції) – пістолету монтажного.
Крім того, відповідно до підпункту 1.1 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що учасник надає Замовнику всі необхідні будівельні ліцензії та дозволи, передбачені законодавством України.
Слід зазначити, що в ході аналізу не виявлено у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» будь-яких дозволів, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Проте, Замовником у Додатку № 3 до тендерної документації передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, зокрема, роботи з монтажу, демонтажу та капітального ремонту будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин (п.23 групи А Додатку 2 «Перелік видів робіт підвищеної небезпеки» Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107).
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» надано підсумкову відомість ресурсів (файл «Підсумкова відомість ресурсів.xls»), яка містить інформацію про експлуатацію (застосування) для виконання робіт будівельних машин і механізмів, зокрема, кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т, які відповідно до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77 відносяться до машин і механізмів підвищеної небезпеки.
Слід зазначити, що відповідно до вимог Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107, експлуатація (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки здійснюється на підставі дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення яким чином учасником ПП «Рембудстрой» підтверджено відповідність вимогам встановленим Замовником у підпункті 1.1 та підпункті 1.4 пункту «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 3 до тендерної документації, враховуючи факт не надання у складі пропозиції дозволів, які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, а також довідки про наявність в учасника пістолету монтажного?
3. Відповідно до вимог Додатку № 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації, Замовником передбачено умову, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що розраховується згідно п. 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва» від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова).
Водночас, відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови передбачено, що кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт враховуються, зокрема, за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рембудстрой» надано договірну ціну (файл «Договірна ціна.xls») та зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (файл «Зведений розрахунок.xls»), які свідчать про те, що при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) вказаним учасником застосовано показник витрат на покриття ризиків пов’язаних з виконанням будівельних робіт у розмірі 2 %, який суперечить вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови та вимогам Додатку № 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «Рембудстрой» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, у зв’язку з розрахунком договірної ціни не у відповідності до Настанови?
4. Відповідно до пункту 1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668) визначено, що ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Пунктом 17 Постанови № 668 передбачено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Проте, моніторингом встановлено, що Замовником укладено з ПП «Рембудстрой» договір підряду від 05.09.2025 № 483-55, додатком № 2 до якого є графік виконання робіт, в якому зазначено помісячний обсяг виконання робіт в грошовому виразі, а не дати початку та закінчення робіт в розрізі всіх їх видів (етапів, комплексів), що не відповідає вимогам пункту 17 Постанови № 668.
Крім того, відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону встановлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону встановлено, що у документах, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися інформація, зокрема, про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Предметом закупівлі є технічне переоснащення (вид реконструкції), що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником в електронній системі закупівель у розділі «Інформація про предмет закупівлі».
Моніторингом встановлено, що невід’ємною частиною договору підряду від 05.09.2025 № 483-55 є договірна ціна з кошторисною документацією (додаток № 1), у складі якої наявна підсумкова відомість ресурсів, що містить інформацію про найменування матеріальних ресурсів, одиниці їх виміру, кількість, відпускні ціни, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати.
Проте, в порушення вимог передбачених абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону, відсутня інформація про країни походження товару (матеріалів) щодо кожної номенклатурної позиції.
Поясніть, чому Замовником при укладенні та оприлюдненні договору підряду від 05.09.2025 № 483-25 та додатків до нього не дотримано вимоги абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Постанови № 668?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
abde179975ff4e39bd780139f1f37c70
Назва:
Відповідь на запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.10.2025 16:43
Опис:
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснюється Замовником згідно проєктно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу відповідно до вимог чинного законодавства України, має Експертну оцінку №51658 від 09.07.2025 року (ТОВ «Експертиза МВК») затверджена Наказом № 67/аг по підприємству від «15» липня 2025 року. Проектно-кошторисна документація містить інформацію про обсяги робіт, матеріалів, обладнання та інші витрати, визначено з дотримання нормативних вимог, державних стандартів будівельних норм, технічних регламентів, галузевих інструкції.
Розмір витрат визначено на основі кошторисних розрахунків, передбачених затвердженою проєктно-кошторисної документації; розрахунків вартості матеріалів, обладнання, робіт та послуг, що необхідні для реалізації проекту; врахування положень державних будівельних норм, стандартів та цінників у будівництві.
Характеристики предмета закупівлі визначені у проектно-кошторисній документації та відповідають вимогам ДБН, ДСТУ та інших нормативних документів; умовам експлуатації об’єкта; забезпеченню необхідної надійності, довговічності та безпеки.
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до кошторисних показників проєктно-кошторисної документації та підтверджена Експертною оцінкою №51658 від 09.07.2025 року (ТОВ «Експертиза МВК»). Вона враховує обсяги робіт та ресурсів, визначені проектом; середні ринкові ціни на матеріали й обладнання на дату складання кошторису; витрати, передбачені на виконання робіт/послуг відповідно до проектних рішень.
Таким чином, очікувана вартість закупівлі є обґрунтованою, підтвердженою проєктно-кошторисною документацією та відповідає вимогам чинного законодавства.
2. Повідомляємо що Постановою КМУ № 1107 від 26.10.2011 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі – Порядок). Згідно чого встановлюються певні вимоги до суб’єктів господарювання, які виконують такі небезпечні роботи та експлуатують небезпечну техніку. Відповідно, підтвердженням дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства буде певний документ, який замовник може вимагати до подання учасниками в складі тендерної пропозиції.
Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити інформацію, вимоги, наявність яких передбачена законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а з іншого боку – відповідно до частини 4 тієї ж статті, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною та оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Постановою КМУ № 1107 від 26.10.2011 а саме п. 20 порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначено що Держпраці та її територіальні органи ведуть реєстр дозволів в установленому порядку, узагальнюють інформацію про видані та анульовані дозволи і оприлюднюють її у медіа та на власному веб-сайті. Держпраці та її територіальні органи вносять до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про дозволи (зареєстровані декларації) в установленому порядку.
Учасником було подано всі необхідні документи, передбачені законодавством України, та які залишаються чинними на весь період реалізації проекту, а саме було надано ліцензію із впровадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками (СС2), із змінами відповідно до Наказу Держархбудінспекції від 07 серпня 2019р., №44-Л. Одним із видів робіт, які дозволено виконувати учаснику ПП «Рембудстрой» є будівництво об’єктів інженерної інфраструктури, а саме монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання в частині теплопостачання та монтажу інженерних споруд.
Виходячи з того, що наш об’єкт реконструкції відноситься до об’єктів з незначними наслідками (СС1) даний документ, що надав учасник ПП «Рембудстрой» в повній мірі задовільняє вимогу Замовника згідно пункту 6 Додатку № 1.
Згідно пункту 1.4. для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, повинен надати у порядку наведеної форми в Додатку 2 тендерної документації документи згідно основного будівельного устаткування, необхідного для виконання Договору про закупівлю, із зазначенням: найменування, їх кількість, термін експлуатації та правові підстави наявності матеріально-технічної бази.
Позиція «пістолет монтажний» зазначена у підсумковій відомості ресурсів, є розрахунковою позицією, сформованою відповідно до ресурсних елементних кошторисних норм (РЕКН), що використані при складанні кошторисної документації.
Фактично, під час виконання відповідних робіт застосування саме монтажного пістолета не є обов’язковим, оскільки за технологічними картами та практикою виконання будівельно-монтажних робіт допускається використання еквівалентного інструменту або альтернативного способу кріплення (наприклад, електричного або механічного перфоратора з дюбельними з’єднаннями, анкерних систем, шуруповертів тощо).
Згідно з пунктом 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва, норми витрат ресурсів у кошторисах є типовими і допускають технологічну заміну у процесі виконання робіт без зміни суті предмета закупівлі.
Таким чином, відсутність у власності або оренді саме пістолета монтажного не впливає на здатність учасника виконати договір у повному обсязі та з належною якістю, адже він може застосовувати аналогічні інструменти, що забезпечують той самий технологічний результат.
Крім того, пістолет монтажний не є основним будівельним устаткування, а допоміжним ручним інструментом. Його відсутність у довідці не порушує вимоги підпункту 1.4 Додатку № 3, який вимагає підтвердження основного будівельного устаткування, необхідного для виконання договору, тобто техніки, безпосередньо задіяної у ключових процесах.
3. Замовником у Додатку № 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації чітко передбачено, що у ціні пропозиції учасника враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, згідно з пунктом 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Зазначена Настанова носить рекомендаційний характер, що прямо випливає з пункту 1.3 цього документа, де вказано, що вона застосовується під час визначення вартості будівництва з урахуванням особливостей конкретного об’єкта, умов виконання робіт, складності будівництва, строків реалізації, а також економічних ризиків.
Пункт 5.31 Настанови дійсно визначає, що кошти на покриття ризиків при твердій договірній ціні можуть враховуватись у розмірі до 1,5%, однак даний показник не є імперативним обмеженням, а визначає гранично рекомендований рівень, який може бути скоригований у разі наявності обґрунтованих підстав.
У складі своєї пропозиції ПП «Рембудстрой» надало відповідне обґрунтування застосування показника 2 %, яке базується на підвищених ризиках, пов’язаних із:
• виконанням робіт в умовах воєнного стану,
• перебоями у логістичних ланцюгах постачання матеріалів,
• зростанням вартості ресурсів та транспортних витрат,
• потенційними перервами у виконанні робіт через повітряні тривоги та обмеження енергопостачання.
Зазначене відповідає положенням п. 4.40 Настанови, яка прямо передбачає можливість врахування ризиків, пов’язаних із специфічними умовами виконання робіт.
Таким чином, тендерна пропозиція ПП «Рембудстрой» не суперечить вимогам тендерної документації, оскільки Замовником не встановлено жодного фіксованого чи максимального розміру коштів на покриття ризиків, а лише вимогу дотримання принципів визначення вартості згідно з Настановою.
Враховуючи викладене, підстави для відхилення пропозиції ПП «Рембудстрой» відсутні, оскільки застосування показника 2 % є обґрунтованим, документально підтвердженим та відповідає положенням пункту 4.40 Настанови.
Відповідно до п.5.1 розділу V ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту будівництва та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Замовником встановлено вимогу, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються та носить запропонований характер, у розмірі до 1,5% згідно з пунктом 5.31 Кошторисними нормами України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281. Оскільки ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів, тобто виходячи з потреб учасника.
Згідно із п.5.17 розділу V Настанови адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
Відповідно п. 5.1. розділу V Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 "281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (із змінами №1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 №6) (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у п. 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Згідно п.п. 5.31 розділу V Настанови встановлено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов`язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об`єкта будівництва, складності виконання
будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Згідно п.п. 5.33 розділу V Настанови визначено, що до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття ризиків, пов`язаних з виконанням робіт, що пропонуються та кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Дотримуючись Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова), зазначаємо що приймання робіт буде проводитись згідно розділу VI. Визначення вартості виконаних робіт та витрат,
п. 6.2. За твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні. При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття ризиків враховуються в «Актах приймання виконаних будівельних робіт» або в «Звітах про виконання робіт за контрактом на об’єкті будівництва за період (місяць/рік)» пропорційно вартості виконаних у звітному періоді робіт, в розмірі передбаченому договірною ціною без підтвердження розрахунками. При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, враховуються в «Актах приймання виконаних будівельних робіт» в порядку, обумовленому договором, за відповідними обґрунтовуючими розрахунками, у межах розміру коштів, передбачених договірною ціною.
4. При укладенні договору підряду від 05.09.2025 № 483-25 Замовником дійсно було оформлено календарний графік виконання робіт у вигляді помісячного розподілу обсягів фінансування в тис. грн, без деталізації конкретних дат початку та закінчення кожного виду (етапу, комплексу) робіт. Такий формат графіка був застосований з метою узгодження з орієнтовним помісячним фінансуванням робіт та забезпечення контролю за використанням бюджетних коштів, що відповідає практиці укладення аналогічних договорів у межах бюджетного процесу. Разом з тим, зазначене не вплинуло на можливість належного контролю за строками виконання робіт, оскільки в договорі чітко визначено загальні дати початку та завершення будівництва об’єкта, а деталізація по видах робіт узгоджувалася між сторонами в робочому порядку при підписанні актів виконаних робіт (форми КБ-2в, КБ-3).
Відповідно до пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, у якому визначаються дати початку та закінчення усіх видів (етапів, комплексів) робіт.
Разом з тим, графік виконання робіт (додаток № 2 до договору підряду від 05.09.2025 № 483-55), який оформлено у вигляді помісячного плану виконання робіт у вартісному виразі, містить усю необхідну інформацію для визначення послідовності, тривалості та періодів виконання робіт.
Зазначений графік є узагальненим календарним документом, що формується відповідно до специфіки предмета договору — технічного переоснащення, де роботи виконуються безперервно в межах одного виробничого циклу.
У такому випадку деталізація за видами (етапами, комплексами) робіт, що мають короткі проміжки часу або взаємно накладаються, не має практичного значення для управління виконанням договору, а тому обґрунтовано узагальнюється в місячних періодах.
Відповідно до пункту 2 Постанови № 668, її положення застосовуються з урахуванням особливостей конкретного об’єкта будівництва. Тому поданий графік відповідає вимогам Постанови № 668 за змістом та структурою, оскільки забезпечує можливість контролю строків і обсягів виконання робіт, що й було метою даної норми.
Отже, твердження про невідповідність графіка вимогам пункту 17 Постанови № 668 є формальним і не свідчить про порушення порядку укладення договору підряду.
Щодо відсутності документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, повідомляємо, що ціни на матеріальні ресурси зазначені в Додатку №1 «Підсумкова відомість ресурсів» до договору підряду від 05.09.2025 № 483-25.
Окремо зауважимо що абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у документах, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, зазначається, зокрема, інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
При цьому слід зазначити, що основне технологічне устаткування, передбачене для виконання робіт за договором, а саме: насос з сухим ротором з електродвигуном WILO 200/250 HA-160/4-T4-R1/E1-FC, прилад регулювання (керування) з частотним перетворювачем АТV630 315кВт, 380В, не входять до ціни тендерної пропозиції учасника та не закуповувалися в межах даної процедури.
Вказане устаткування перебуває на балансі Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради та було отримано у 2024 році в рамках міжнародної благодійної допомоги від організації USAID для реалізації проєкту енергетичної безпеки (ПЕБ).
Відповідно, у кошторисній документації, що є додатком № 1 до договору підряду, зазначене устаткування не відображене як номенклатура матеріальних ресурсів із цінами, а тому не підлягає ідентифікації за країною походження у складі кошторису.
Також повідомляємо, що при складанні кошторисної частини пропозиції учасником враховано лише ті матеріали та ресурси, які підлягають фактичному придбанню підрядником у межах виконання робіт. Для таких матеріалів надано відповідні розрахунки цінових показників відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2021 «Правила визначення вартості будівництва», які не передбачають обов’язкового зазначення країни походження у підсумковій відомості ресурсів.
Таким чином, вимоги абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону не були порушені, оскільки інформація про країну походження не підлягає зазначенню щодо устаткування, яке не є предметом закупівлі і не включене до договірної ціни.