• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Експлуатаційне утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Холмківської територіальної громади, Ужгородського району, Закарпатської області»

Завершена

19 470 584.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 97 352.92 UAH
Номер: 00b6fe753a464849895bf634f4e76d86
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-08-000095
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.10.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 08.10.2025 14:47 - 29.10.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.10.2025 № 66-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 08.10.2025 № 66-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-08-04-010782-a 04.08.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 192-36-82, o.v.hrychak@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення норм пунктів 3, 19 та 28 Особливостей, пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОВАТЕХБУД» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 17 та 19 Особливостей, в частині визначення порядку змін істотних умов договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання Постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, своєчасності надання роз’яснень щодо змісту тендерної документації, повноти відображення інформації у повідомленнях з вимогою про усунення невідповідностей, розміщених учасникам ТОВ «АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ» та ПП «АРТЕМБУД», наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій ТОВ «АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ» та ПП «АРТЕМБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме, привести умови договору від 25.09.2025 року № 65 у відповідність до вимог чинного законодавства (пункту 19 Особливостей з врахуванням предмету закупівлі) шляхом укладення та оприлюднення додаткової угоди, а також заходи, направлені на недопущення виявлених порушень в подальшому (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 18.07.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень щодо змісту тендерної документації, розгляду тендерних пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, повноти відображення інформації у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Холмківської сільської ради Ужгородського району (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію на закупівлю «Експлуатаційне утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Холмківської територіальної громади, Ужгородського району, Закарпатської області» (за кодом CPV за ДК 021:2015 - 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь); роз’яснення Замовника, надані на звернення учасників щодо змісту тендерної документації; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ», «КОВАТЕХБУД» (далі – ТОВ «АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ», ТОВ «КОВАТЕХБУД») та приватного підприємства «АРТЕМБУД (далі – ПП «АРТЕМБУД»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, розміщені учасникам ТОВ «АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ» та ПП «АРТЕМБУД»; протокол уповноваженої особи щодо прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ» від 11.09.2025 року; протокол уповноваженої особи щодо прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «АРТЕМБУД» від 12.09.2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «КОВАТЕХБУД» від 17.09.2025 року; повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «КОВАТЕХБУД» від 17.09.2025 року; договір про закупівлю від 25.09.2025 року №65; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 09 та 22 жовтня 2025 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. За нормами пункту 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 19 Особливостей встановлено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених нормами зазначеного пункту Особливостей. Отже, пунктом 19 Особливостей встановлено імперативну норму щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю виключно у випадках, передбачених цим пунктом Особливостей. Зважаючи на вимоги законодавства, Замовником у підпункті 7.5 пункту 7 Розділу 2. «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ з урахуванням ОСОБЛИВОСТЕЙ» тендерної документації передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених п.19 Особливостей. Моніторингом встановлено, що у підпункті 2 пункту 13.1 Розділу 13 «Інші умови» проєкту договору, який міститься у Додатку 2 до тендерної документації, визначено, зокрема, наступний випадок, коли істотні умови договору можуть змінюватися після підписання договору до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі: Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:… погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». Виключення щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю у випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару передбачене підпунктом 2 пункту 19 Особливостей. Враховуючи, що предметом досліджуваної закупівлі є послуги з експлуатаційного утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Холмківської територіальної громади, Ужгородського району, Закарпатської області, на вказані послуги не розповсюджуються норми підпункту 2 пункту 19 Особливостей. З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 22.10.2025 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. У наданому Замовником під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема наступне: «Проект договору про закупівлю, який був частиною тендерної документації, розроблений Замовником із застосуванням типових форми, затвердженої у відповідності до вимог чинного законодавства. У пункті 13.1 Розділу 13 «Інші умови» договору дійсно передбачено можливість зміни істотних умов договору про закупівлю, зокрема — порядок зміни ціни за одиницю товару. Цей підпункт включено для забезпечення повноти переліку законодавчо визначених підстав, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону №922-VIII та пунктом 19 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 з метою уникнення будь-яких обмежень, неточностей чи суперечностей норм чинного законодавства. Водночас Замовник хоче звернути увагу на те, що даний пункт має загальний характер і у відповідності до пункту 6 частини 1 статті 1, частини 5 статті 41 Закону №922-VIII, пункту 19 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (з подальшими змінами та доповненнями) поширюється на всі можливі типи договорів про закупівлі (на постачання товарів, виконання робіт, надання послуг). Вищезгадані норми чинного законодавства встановлюють загальні підстави для зміни істотних умов договору про закупівлю, не диференціюючи їх конкретній формі відповідного положення у договорах залежно від того, чи предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги. Отже, включення у проект договору положення, що відображає перелік таких підстав (включно з положенням про зміну ціни за одиницю товару), слугує меті забезпечення повноти та юридичної узгодженості договору. Оскільки предметом закупівлі UA-2025-08-04-010782-a є послуги з експлуатаційного утримання, то фактичне застосування цієї підстави є неможливим в конкретно даному випадку в силу, предмету закупівлі, та вимог чинного законодавства однак її наявність у тексті договору про закупівлю не порушує вимог законодавства, адже такий відображає усі без виключення визначені законодавством підстави зміни істотних умов саме договору про закупівлю». Водночас, у пункті 19 Особливостей визначено виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Проте, норми пункту 19 Особливостей не містять імперативного припису щодо обов`язкового включення до умов договору всіх перелічених у цьому пункті випадків, а лише установлюють таку можливість для певного виду договорів (товару, послуг або робіт). Слід зазначити, що Договір було укладено в період дії Господарського кодексу України, тому відповідно до статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Також, статтею 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору, істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди. Отже, замовник не має обов`язку включати до умов договору про закупівлю усі без виключення випадки, за яких можлива зміна істотних умов договору, а може самостійно визначати зміст відповідних умов договору з дотриманням чинного законодавства, виходячи зі змісту угоди, предмета закупівлі та об`єктивних чинників. Окрім того, за нормами пункту 17 Особливостей, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону №922-VIII, та цих особливостей. За таких обставин, умови підпункту 2 пункту 13.1 Розділу 13 «Інші умови» проєкту договору (Додаток № 2 до тендерної документації) та, відповідно, укладеного договору від 25.09.2025 року №65, не відповідають предмету закупівлі, яким є закупівля послуг, та застосовуються згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей, якщо предметом закупівлі є товар. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації, а саме проекту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації, порушено вимоги пункту 8 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та, відповідно, пунктів 3, 19 та 28 Особливостей, внаслідок чого, в подальшому Сторонами укладено договір, який також містить умову зміни ціни за одиницю товару у разі коливання ціни такого товару на ринку, що не відповідає нормам пунктам 17 та 19 Особливостей, так як Замовник здійснив закупівлю послуг, а не закупівлю товару. В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОВАТЕХБУД» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне. Замовником у Додатку 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (сторінка 5) та Додатку 1 «Технічна специфікація на закупівлю: «Експлуатаційне утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Холмківської територіальної громади, Ужгородського району, Закарпатської області» (сторінка 9) тендерної документації встановлена вимога щодо підтвердження розрахунку цінової пропозиції наступними видами кошторисної документації: договірна ціна з пояснювальною запискою; зведений кошторисний розрахунок вартості з пояснювальною запискою; локальні кошториси; відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку; календарний графік проведення робіт; інформація про ціни на матеріальні ресурси (в тому числі найменування характеристиками, одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, країна походження щодо кожної номенклатурної позиції). Учасником ТОВ «КОВАТЕХБУД» у складі тендерної пропозиції на вищезазначену вимогу було надано файл «Кошторисні розрахунки. pdf», який на сторінці 35 містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Однак, у пункті 32 на номенклатурну позицію «Щити інформаційно-вказівних знаків» не зазначено країну походження товару. З приводу зазначеного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 22 жовтня 2025 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, проте надані Замовником пояснення не обґрунтовують позицію Замовника та не спростовують виявлену під час моніторингу вищеописану невідповідність вимогам тендерної документації. Пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується. Слід звернути увагу, що вищеописані невідповідності в інформації (документах), що подані учасником ТОВ «КОВАТЕХБУД» процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції підлягали виправленню згідно пункту 43 Особливостей оскільки їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КОВАТЕХБУД» не застосовано механізм виправлення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі його тендерної пропозиції, внаслідок чого не надано можливості вказаному учаснику виправити такі невідповідності, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 29.10.2025 10:11 - 13.11.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.10.2025 10:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділом житлово-комунального господарства та благоустрою усунуто всі виявлені недоліки, уповноваженою особою пройдено навчання та проведено профілактичну бесіду виховного характеру та взято зобов’язання не допускати таких порушень надалі
Дата публікації звіту: 03.11.2025 16:28

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто відповідно до наданих зобов'язань
Дата публікації: 05.11.2025 12:33

Запити/Пояснення