• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт споруди цивільного захисту в підвальному приміщенні Ревненського ліцею Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою 08342, вул. Шкільна, 24 с. Ревне, Бориспільський район Київська область. Коригування 2

Завершена

24 444 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 244 440.00 UAH
Номер: 36e760f460c944df93fe259e7b51a294
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-01-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.09.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 01.09.2025 15:19 - 23.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.09.2025 Одеса № 177 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 25.08.2025 № 003100-18/10589-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 01.09.2025. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 01.09.2025 № 177 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 7 UA-2025-07-31-009455-a 31.07.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 719-35-16, d.o.morozov@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу восьмого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю нормам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 15, 83 Загальних Умов № 668, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов Договору у відповідність до вимог пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону, пункту 15 Загальних Умов № 668, недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом складання ТД відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2025 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та нормам законодавства, надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 31.07.2025 б/н, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Інженерно-будівельна компанія «Алтана» (далі – ТОВ «ІБК «Алтана»), протокол уповноваженої особи Замовника від 19.08.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 19.08.2025 в електронній системі закупівель, договір будівельного підряду від 29.08.2025 № 196/08/25 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 18.09.2025, пояснення та документи, надані Замовником 03.09.2025 та 18.09.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так абзацом п’ятим пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. Водночас відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Отже, на порушення абзацу восьмого пункту 28 Особливостей Замовником у ТД не зазначено підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. У пункті 1 розділу ІІІ ТД вказано, що перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до ТД. Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 1.1 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку за формою 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), у якій повинна міститись інформація зокрема про будівельну лабораторію контролю якості робіт. Учасник процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Алтана» надав у складі тендерної пропозиції довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 13.08.2025 № 13.08-1.1, у якій зазначив зокрема про наявність будівельної лабораторії контролю, залученої на підставі договору на виконання дослідницьких робіт від 09.02.2024 № ДГ020924-410. Крім того, на вимогу Замовника про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вказаний учасник надав документ щодо усунення зауважень від 18.08.2025 № 13.08-1.1/1, у якому зазначив зокрема про наявність будівельної лабораторії контролю, залученої на підставі договору на виконання дослідницьких робіт від 25.06.2025 № 250625-627. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1.1 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції скановану копію відповідного атестата або сертифіката про акредитацію власної чи залученої будівельної лабораторії, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій, який підтверджує можливість виконання лабораторних досліджень. Проте у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Алтана» відсутня сканована копія відповідного атестата або сертифіката про акредитацію власної чи залученої будівельної лабораторії, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 1.1 розділу 1 додатка 1 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2025 щодо вищевказаної невідповідності Замовник 18.09.2025 надав пояснення, у якому зокрема зазначив про таке: «У складі тендерної пропозиції Учасником було надано: сертифікат про акредитацію будівельної лабораторії, виданий для ТОВ «Верум», який на дату розкриття тендерних пропозицій був чинним; договір № ДГ-250625-627 від 25.06.2025 р. між Учасником та ТОВ «Верум», згідно з яким лабораторія зобов’язується виконувати дослідницькі роботи на об’єктах у межах технічного завдання Замовника; водночас у складі пропозиції міститься Додаток до Договору № ДГ-250625-627 від 25.06.2025 р. з переліком робіт та цін на них, які виконує лабораторія». Вказане пояснення Замовника не спростовує факту виявленої невідповідності, оскільки завантажений у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІБК «Алтана» сертифікат визнання вимірювальних можливостей від 25.07.2025 № ПТ-205/25, наданий учасником не у повному обсязі, а саме – без додатка до сертифікату, який є невід'ємною його складовою частиною та містить перелік вимірювальних лабораторій. Відтак, вказаний документ, завантажений у складі тендерної пропозиції, не є підтвердженням можливості виконання лабораторних досліджень учасником ТОВ «ІБК «Алтана», адже не містить інформацію про лабораторію, залучену вказаним учасником. Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації за формою 2. Відповідно до наданої форми Замовником вимагається зазначення у вказаній довідці інформації щодо форми трудових відносин між учасником та його працівниками (штатний / трудовий договір / за сумісництвом та ін.). Учасник процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Алтана» надав у складі тендерної пропозиції довідку з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації від 13.08.2025 № 13.08-1.2/1 (далі – Довідка № 13.08-1.2/1), відповідно до якої інженер з охорони праці Зелений Іван Васильович та виконавець робіт Андреїшин Володимир Іванович є штатними працівниками учасника. Також відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції трудові книжки та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в довідці за формою 2. На виконання вказаної вимоги учасник ТОВ «ІБК «Алтана» надав у складі тендерної пропозиції накази від 06.06.2023 № 77-к, відповідно до якого інженер з охорони праці Зелений Іван Васильович був прийнятий на роботу до учасника за сумісництвом, та від 10.04.2019 № 8-к, відповідно до якого виконавець робіт Андреїшин Володимир Іванович був прийнятий на роботу до учасника за сумісництвом. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2025 щодо вищевказаної невідповідності Замовник 18.09.2025 надав пояснення, у якому зокрема зазначив про таке: «У тендерній документації замовником була висунута вимога про підтвердження наявності в учасника інженерних працівників певних спеціальностей. У цій вимозі чітко зазначено, що працівники інженерних професій, необхідні для виконання робіт за предметом закупівлі, можуть бути залучені у будь-якій формі трудових відносин (штат/трудовий договір, сумісництво тощо). У складі тендерної пропозиції надав документальне підтвердження, що Зелений Іван Васильович та Андреїшин Володимир Іванович дійсно є співробітниками Учасника. Таким чином, Замовник мав підтвердження фактичної наявності у складі учасника кваліфікованих інженерних спеціалістів. Вимога тендерної документації щодо підтвердження залучення таких працівників була виконана. Форма зайнятості (штат/трудовий договір, сумісництво тощо) не впливає на професійний рівень спеціалістів та їхню здатність виконувати функції, передбачені договором підряду. Враховуючи принципи здійснення закупівель відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник визнав тендерну пропозицію такою, що відповідає умовам тендерної документації». Вказане пояснення не спростовує факту виявленої невідповідності, оскільки невідповідність полягає не у формі зайнятості інженера з охорони праці Зеленого Івана Васильовича та виконавця робіт Андреїшина Володимира Івановича, а у невідповідності інформації, вказаної у наказах учасника від 06.06.2023 № 77-к та від 10.04.2019 № 8-к, інформації, вказаній у Довідці № 13.08-1.2/1. Отже, учасник процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Алтана» надав у складі тендерної пропозиції Довідку № 13.08-1.2/1, інформація у якій не відповідає змісту наказів від 06.06.2023 № 77-к та від 10.04.2019 № 8-к, чим не дотримав вимоги підпункту 1 пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІБК «Алтана» (протокол уповноваженої особи Замовника від 19.08.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 19.08.2025 в електронній системі закупівель), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ІБК «Алтана» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив. Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Алтана» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику виправити вищезазначені невідповідності. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю нормам законодавства встановлено. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні Умови № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до пункту 83 Загальних Умов № 668 установлено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Під час моніторингу установлено, що Договір, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі, не містить план фінансування будівництва на весь період будівництва, чим порушено вимоги, встановлені пунктом 83 Загальних Умов № 668, а також вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2025 щодо вищевказаного порушення Замовник 18.09.2025 надав пояснення, у якому зокрема зазначив про таке: «Замовник визнає, що у файлі договору, завантаженому до електронної системи закупівель, окремий план фінансування будівництва відсутній. Разом з тим повідомляємо: відповідно до п. 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в будівництві, затверджених постановою КМУ № 668, фінансування робіт здійснюється за планом фінансування, який складається замовником, погоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів, яким в даному випадку і є Замовник) та підрядником і є невід’ємною частиною договору. План складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік — помісячно. План фінансування був підготовлений після укладення договору і станом на сьогодні оформлений та підписаний Замовником (одночасно і головним розпорядником бюджетних коштів) та погоджений Підрядником. План додається до договору як його невід’ємна частина без зміни ціни, предмета чи строків договору. Для усунення формального порушення Замовник завантажив план фінансування в електронну систему закупівель…». Водночас, під час проведення моніторингу Замовник усунув виявлене порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель плану фінансування будівництва на весь період будівництва, який є додатком до Договору. Також відповідно до пункту 15 Загальних Умов № 668 у договорі підряду сторони зобов'язані визначити найменування об'єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору. Під час моніторингу установлено, що Договір, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі, не містить склад та обсяг робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, чим порушено вимоги, встановлені пунктом 15 Загальних Умов № 668, а також вимоги пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.09.2025 щодо вищевказаного порушення Замовник 18.09.2025 надав пояснення, у якому зокрема зазначив про таке: «…Підписання договору про закупівлю з додатком - узгодженою сторонами договірною ціною - є підтвердженням виправлення переможцем процедури закупівлі зауважень замовника до договірної ціни. Таким чином, підписаний договір підряду між Замовником та Підрядником є свідченням узгодження сторонами договірної ціни в складі, зокрема, локальних кошторисів та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що містять в собі склад і обсяги робіт за договором підряду. Також, відповідно до умов договору підряду роботи виконуються Підрядником згідно проєктно-кошторисної документації та тендерної документації в межах ціни цього Договору. Це закріплює, що склад й обсяги робіт визначаються саме цими документами. Таким чином, склад та обсяги робіт у Договорі визначені — через локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів у складі Договірної ціни і проєктно-кошторисну документацію, на які прямо посилається предмет Договору…». Вказане пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки договір підряду повинен містити склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником та обов’язково визначаються сторонами.
Період усунення порушень: 22.09.2025 15:06 - 07.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.09.2025 15:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надання інформації про усунення порушення замовником З метою усунення порушень, встановлених Південним офісом Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2025-09-01-000031 замовником здійснено наступні заходи. Договір про закупівлю доповнено додатком №4 «Відомість обсягів робіт», який визначає склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, чим приведено умови Договору у відповідність до вимог пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону, пункту 15 Загальних Умов № 668. Відповідна додаткова угода оприлюднена в електронній системі закупівель. Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу, Постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, з уповноваженою особою начальником відділу було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень в майбутньому при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, розгляду пропозицій учасників закупівель, умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. Для уповноваженої особи заплановано відвідування навчання для підвищення кваліфікації з питань публічних закупівель, оформлення передплати на онлайн-видання в сфері публічних закупівель. Уповноваженою особою будуть враховані виявлені порушення під час проведення наступних закупівель.
Дата публікації звіту: 24.09.2025 10:09

Запити/Пояснення