• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Сталь листова 4х1500х6000 ст.09Г2С

Завершена

4 078 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 394.00 UAH
Номер: 2e0c30e58ddb48b585f6c227452e2ba4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-02-24-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.02.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.02.2020 16:50 - 17.03.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.02.2020 № 40 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.02.2020 № 40. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2018-10-11-000365-a 11.10.2018. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yarema.zakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено недотримання вимог частини 1 статті 4 Закону. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 2 статті 22 Закону, норм статтей 25 та 28 Закону. За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, оприлюднення звіту про виконання договору, а також щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Стрийський вагоноремонтний завод» ПАТ «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2018 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 11.10.2018; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВАРТІС» (далі -ТОВ «ВАРТІС»); протокол розгляду тендерних пропозицій №2 від 31.10.2018; повідомлення про намір укласти договір; договір поставки від 19.11.2018 № СВРЗ-03-22-18-172/Ю, оприлюднену Замовником 28.02.2020 відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби. Відповідно до вимог статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Під час моніторингу встановлено, що Замовником 11.10.2018 оголошено відкриті торги щодо закупівлі Сталь листова 4х1500х6000 ст.09Г2С (предмет закупівлі визначено за кодом ДК 021:2015:14620000-3 – Сплави) з очікуваною вартістю 4 078 800,00 гривень. Водночас, аналізом річного плану Замовника на 2018 рік встановлено, що закупівля сталі листової 4х1500х6000 ст.09Г2С (ДК 021:2015: 14620000-3 — Сплави) з очікуваною вартістю 4 078 800,00 грн та орієнтовним початком проведення процедури закупівлі – жовтень 2018 року, у вказаному річному плані відсутня. На письмовий запит Західного офісу Держаудитслужби щодо відсутності закупівлі у річному плані Замовником повідомлено, що 24.11.2017 було опубліковано план закупівель за предметом закупівлі «Товстолистовий прокат» очікуваною вартістю 97 836 720,00 грн з орієнтовним початком проведення процедури закупівлі у січні 2018 року (№UA-P-2017-11-24-002061-b). Згідно діючих стандартів на території України, прокат з товщиною сталевого листа 4 мм і більше належить до «Товстолистовий прокат». Так, аналізом оприлюдненого Замовником річного плану на 2018 рік встановлено, що відповідно до рядка річного плану № UA-P-2017-11-24-002061-b заплановано проведення закупівлі товстолистового прокату (ДК 021-2015: 14620000-3 — Сплави), де орієнтовний початок проведення процедури закупівлі вказано - січень 2018 року, очікувана вартість предмету закупівлі у вказаній позиції річного плану Замовника вказана в сумі 97 836 720 гривень. Річним планом закупівель Замовника на 2018 рік закупівля за предметом «Сталь листова 4х1500х6000 ст.09Г2С» не передбачена. Проведеним аналізом здійснених у 2018 році Замовником закупівель за кодом ДК 021-2015: 14620000-3 – Сплави встановлено, що у 2018 році за предметом «Товстолистовий прокат» закупівлі Замовником не оголошувались та не проводились. За предметом «Сталь листова 4х1500х6000 ст.09Г2С» Замовником закупівля у 2018 році оголошувалась (із завершенням шляхом укладення договору з переможцем) у лютому (UA-2018-02-02-002889-b, очікувана вартість – 3 916 801,02 грн), у червні (UA-2018-06-21-000224-c, 3 831 600,00 грн), у липні (UA-2018-07-02-000188-c, з очікуваною вартістю – 3 831 600,00 грн та UA-2018-07-23-000684-a з очікуваною вартістю – 4 078 800,00 грн), у серпні (досліджувана закупівля UA-2018-08-15-000395-c, 4 078 800,00 грн) та у жовтні (досліджувана закупівля UA-2018-10-11-000365-a, 4 078 800,00 грн). Зазначені закупівлі у річному плані Замовника на 2018 рік відсутні. Таким чином, закупівля у жовтні 2018 року сталі листової 4х1500х6000 ст.09Г2С, 165 т з очікуваною вартістю 4 078 800,00 грн (UA-2018-10-11-000365-а) здійснена не у відповідності до річного плану, чим недотримано вимоги частини 1 статті 4 Закону. Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог пункту 3.2 розділу ІІІ тендерної документації після завершення електронного аукціону учасник повинен завантажити у сканованому вигляді остаточний варіант Тендерної пропозиції (файл формату PDF відповідно до Додатка 1) – з інформацією про ціну пропозиції, за одиницю по кожній позиції предмета закупівлі упродовж 1 (одного) робочого дня (з часу завершення аукціону). Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Отже, встановлення Замовником у тендерній документації вимоги щодо надання учасником в процесі його кваліфікації документів, окрім тих, які підтверджують відсутність визначених статтею 17 Закону підстав, суперечить нормам статей 25 та 28 Закону. При оголошенні Замовником проведення закупівлі товару у пункті 3.1 розділу ІІІ тендерної документації вказано, що тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з інформації про субпідрядника (субпідрядників), що не відповідає нормам частини 2 статті 22 Закону (пункт 17). Відповідно до вимог частини 1 статті 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Водночас, Замовником у тендерній документації (Додаток 6) визначено, що після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про намір укласти договір переможець торгів повинен протягом 5 днів надати пакет документів завірені печаткою переможця (прошитий, пронумерований з зазначенням кількості скріплених аркушів на звороті останнього аркушу та скріплений підписом та печаткою Учасника) згідно з Додатками 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 та тендерну пропозицію (згідно Додатку 1), що була запропонована в результаті аукціону. Відповідно до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11.01.2012 № 39/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.01.2012 № 28/20341, який був чинним на дату проведення торгів, відомості з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, (далі – Реєстр) надаються у вигляді витягу з Реєстру та інформаційної довідки. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, Замовником в Додатку № 6 тендерної документації, вимагається від переможеця торгів на підтвердження відсутності підстав, визначених в пункті 2 частині 1 статті 17 Закону, надання переможцем торгів інформації в довільній формі про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВАРТІС» встановлено, що в недотримання вимог пункту 3.1, пункту 1, Таблиці 2, Додатку 2 тендерної документації вказаним учасником у складі тендерної пропозиції не надано оригінали документів, які підтверджують стосунки із виробником: сертифікату дистриб’ютора, представника, дилера тощо або листа виробника про представництво його інтересів. Отже, на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВАРТІС», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації, визначено вказаного учасника переможцем торгів (протокол розгляду тендерних пропозицій № 3 від 31.10.2018, повідомлення про намір укласти договір опубліковано 31.10.2018) та укладено з ним договір поставки від 19.11.2018 №СВРЗ-03-22-18-172/Ю (далі – Договір №СВРЗ-03-22-18-172/Ю) на суму 3 880 849,50 грн з ПДВ. За умовами Договору №СВРЗ-03-22-18-172/Ю строк (термін) поставки товарів – протягом 5 днів від дня подання заявки покупцем (п. 5.1 договору), договір набирає чинності з моменту його підписання і діє: в частині поставок – до 31.12.2018, а в частині розрахунків до повного їх виконання (п. 12.1 договору). У відповідь на запит органу державного фінансового контролю Замовником 28.02.2020 повідомлено, що згідно Договору №СВРЗ-03-22-18-172/Ю поставок товару та платежів по ньому не проводилось. Відповідно до вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом 3 днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. З врахуванням відсутності протягом дії Договору №СВРЗ-03-22-18-172/Ю поставок товару та платежів по ньому, а також закінчення строку дії вказаного договору, Замовником, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, не опубліковано звіт про виконання договору.
Період усунення порушень: 03.03.2020 18:34 - 18.03.2020 00:00
Дата публікації висновку: 03.03.2020 18:34

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позовну заяву до Окружного адміністративного суду міста Львова про скасування вимоги.
Дата публікації: 16.03.2020 14:08

Запити/Пояснення