-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
техніка для реалізації публічного інвестиційного проекту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» (харвестер)
Торги відмінено
11 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 57 500.00 UAH
Номер:
e448f336b8cd4e82bb475dfc6b6a6747
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-08-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2025 00:00
Період моніторингу:
08.08.2025 16:33 - 30.08.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
08.08.2025
№ 77-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 08.08.2025 № 77-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2025-07-29-003817-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає пункту 13¹ Порядку № 861.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Вімек-Україна» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Малинського фахового коледжу (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 29.07.2025 № 19, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Вімек-Україна» (далі – ТОВ «Вімек-Україна»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.08.2025 № 21 та від 12.08.2025 № 23, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 13.08.2025 та 15.08.2025, інформація з власного веб-сайту Замовника за посиланням: https://mltk.co.ua/%d0%bf%d1%83%d0%b1%d0%bb%d1%96%d1%87%d0%bd%d1%96%d1%81%d1%82%d1%8c/, інформація про відміну від 13.08.2025.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
При цьому, відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155-VIII) кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, а відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – засіб електронного підпису чи печатки, що відповідає вимогам, встановленим частинами першою - четвертою статті 19 Закону № 2155-VIII.
При цьому, в пункті 18 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII зазначено, що засіб електронного підпису чи печатки – це апаратно-програмний пристрій чи програмне забезпечення, що використовуються для створення електронного підпису чи печатки.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону № 2155-VIII, дійсність кваліфікованого електронного підпису підтверджується, за умови, зокрема, підтвердження того, що особистий ключ, який використовувався для створення кваліфікованого електронного підпису, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та відсутності порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Також, пунктом 30 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII визначено, що кваліфікований сертифікат електронного підпису - сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 23 цього Закону.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону № 2155-VIII, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, зазначення про те, що особистий ключ, пов’язаний з відкритим ключем, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, - у формі, придатній для автоматизованої обробки.
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис Печенюка Євгенія Петровича (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону № 2155-VIII не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу 3 пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до підпунктів 1 та 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що якщо вартість предмета закупівлі, дорівнює або перевищує 200 000,00 грн, замовник здійснює закупівлю зокрема,
великовантажних мототранспортних засобів, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2025 році 25 відсотків.
Разом з тим, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів, розміщеного в електронній системі закупівель, предметом закупівлі є харвестер (згідно ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби).
Відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі - Порядок № 861), передбачено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Абзацом 3 пункту 13¹ Порядку № 861 передбачено вимогу, що якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).
Однак, Замовником в тендерній документації не визначено вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника вищевказаних документів, чим не дотримано вимоги передбачені абзацами 1, 3 пункту 13¹ Порядку № 861.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 13.08.2025 надано пояснення «…Причиною даного порушення стала технічна помилка.».
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Вімек-Україна» встановлено наступне.
В пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника визначено, що якщо учасником документи тендерної пропозиції надаються за власноручним підписом уповноваженої особи у сканованому вигляді, в такому випадку на тендерну пропозицію після її подання обов’язково накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «Вімек-Україна» містить накладений електронний підпис Якубіна Олександра Миколайовича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Якубіна Олександра Миколайовича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 13.08.2025 надано пояснення «…Причиною даного порушення стало помилка при генерації підпису.».
Відповідно до вимог пункту 5 Додатку № 7 до тендерної документації Замовника, від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції листа-згоди учасника з проєктом договору та його істотними умовами, а також проєкт договору, підготовлений у відповідності з Додатком № 6, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього).
Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Вімек-Україна» у складі тендерної пропозиції не надано листа-згоди учасника з проєктом договору та його істотними умовами, а також проєкт договору, чим не дотримано вимоги пункту 5 Додатку № 7 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «Вімек-Україна» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником на запит органу державного фінансового контролю щодо вищевказаних порушень законодавства у сфері закупівель, протоколом уповноваженої особи Замовника від 12.08.2025 № 23 відмінено процедуру закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Період усунення порушень:
19.08.2025 17:24 - 03.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.08.2025 17:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
03.09.2025 10:21
Запити/Пояснення
Номер:
960337dc31574d7388942b488764aeb6
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
08.08.2025 16:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «техніка для реалізації публічного інвестиційного проекту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» (харвестер)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-29-003817-a), здійсненої Малинським фаховим коледжем (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
4. Пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис Печенюк Євгенія Петровича (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом.
Поясніть, чому Замовником не дотримано вимоги пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082?
5. Відповідно до пункту 10 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 925 (зі змінами) визначено, що закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок субвенції здійснюється в установленому законом порядку.
Пунктом 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено що замовник здійснює закупівлю товарів у 2025 році, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 25%.
Підпунктом 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, як великовантажні мототранспортні засоби.
В той же час, відповідно до абзацу 1 пункту 13¹ Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі - Порядок № 861), передбачено, що Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Також, абзацем 3 пункту 13¹ Порядку№ 861, передбачено, якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).
Однак, у тендерній документації відсутні вищезазначені вимоги відповідно до абзаців 1 та 3 пункту 13¹ Порядку № 861.
Поясніть, яким чином Замовником враховано вимоги пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13¹ Порядку № 861 при складанні тендерної документації?
6. В Додатку № 5 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що на виконання вимоги статті 16 Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility (надалі – Рамкова угода), при поставці товару Замовнику, постачальник повинен зазначити на товарі емблему Європейського Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», про що учасник надає гарантійний лист.
Відповідно до підпункту 9 пункту 9 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility», відповідальні органи забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених Додатком 4 до цієї постанови.
Пунктом 4 Додатку 4 вищевказаного порядку визначено, що під час посилання на інформацію про джерело фінансування обов’язково зазначається, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом, з використанням таких формулювань: «Цей крок фінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility» або «Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility».
Поясніть, чому Замовником при встановленні вимоги щодо наявності емблеми не дотримано вимог пункту 4 Додатку 4 Порядку № 1318?
Слід зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» надано гарантійний лист від 31.07.2025 № 31/07-2025-16, в якому учасник гарантує, що емблема буде містити один із варіантів заяви про фінансування, а саме слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», що не буде відповідати вимогам пункту 4 Додатку 4 Порядку № 1318.
7. Відповідно до вимог пункту 5 Додатку № 7 до тендерної документації Замовника, від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції листа-згоди учасника з проєктом договору та його істотними умовами, а також проєкт договору, підготовлений у відповідності з Додатком № 6, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього).
Однак, аналізом встановлено, що учасником ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції не надано листа-згоди учасника з проєктом договору та його істотними умовами, а також проєкт договору.
Враховуючи викладене вище, поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» вимогам пункту 5 Додатку № 7 до тендерної документації?
8. В пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника визначено, що якщо учасником документи тендерної пропозиції надаються за власноручним підписом уповноваженої особи у сканованому вигляді, в такому випадку на тендерну пропозицію після її подання обов’язково накладається кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Однак, аналізом установлено, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» містить накладений електронний підпис Якубіна Олександра Миколайовича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Якубіна Олександра Миколайовича не може вважатися кваліфікованим.
Слід відмітити, що позиція з даного приводу висловлена у постанові Верховного Суду від 02.03.2023 № 640/26603/21 (щодо відхилення тендерної пропозиції учасника, яка не відповідає вимогам відповідної тендерної документації Позивача внаслідок її подання з накладенням електронного підпису, який не є КЕП, у разі встановлення в тендерній документації умови щодо накладення на тендерну пропозицію саме КЕП).
Так, у пунктах 48-50 вищевказаної постанови Верховного Суду від 02.03.2023 № 640/26603/21 зазначено наступне: «Отже, Замовник у Тендерній документації чітко визначив, що тендерна пропозиція учасника повинна подаватися з накладенням саме КЕП, а не електронного підпису. При цьому Замовник у Тендерній документації зазначив, що наслідком не накладення учасником КЕП буде відхилення пропозиції на підставі абз.3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922. З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «МПІ» подало свою тендерну пропозицію із накладенням електронного цифрового підпису, а під час перевірки вказаного підпису на сайті https://czo.gov.ua/verify/ установлено, що тип носія особистого ключа «незахищеннй/удосконалений». Таким чином, електронний підпис, накладений третьою особою не є КЕП в контексті вимог Тендерної документації.
Крім того, аналогічні позиції викладені в постановах Верховного суду від 26.10.2023 по справі № 640/12677/21 та від 29.02.2024 по справі № 340/3739/21.
Враховуючи викладене вище та постанови Верховного суду від 02.03.2023 по справі № 640/26603/21, від 26.10.2023 по справі № 640/12677/21, від 29.02.2024 по справі № 340/3739/21 поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f33d9277320f423ba25bd1bf22a631c2
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
12.08.2025 09:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «техніка для реалізації публічного інвестиційного проекту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» (харвестер)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-29-003817-a), здійсненої Малинським фаховим коледжем (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі, зокрема, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
При цьому, абзацом 15 пункту 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до вимог пункту 3 Додатку № 8 до тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, зокрема, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі чи фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.
Слід відмітити, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВ ВІМЕК-УКРАЇНА оприлюднено в електронній системі закупівель 06.08.2025.
Проте, переможцем торгів ТОВ ВІМЕК-УКРАЇНА документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпункті 6, 12 пункту 47 Особливостей, станом на 12.08.2025, тобто на 6 день з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано.
Враховуючи викладене вище, поясніть свою позицію щодо невідхилення переможця торгів ТОВ ВІМЕК-УКРАЇНА на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f8ed406678484000a7d84c1fb53d0586
Назва:
відповідь на питання моніторингу
Дата опублікування:
13.08.2025 15:20
Опис:
На виконання моніторингу UA-M-2025-08-08-000007 (Н А К А З 08.08.2025 № 77-з Житомир) до закупівлі техніка для реалізації публічного інвестиційного проекту
«Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» (харвестер) (UA-2025-07-29-003817-a), здійсненої Малинським фаховим коледжем (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), надаємо пояснення:
1. Комерційні пропозиції та інші документи (додатки 4 арк.).
2.Джерела фінансування даної закупівлі: 0611222 Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, 0611221 Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору,0611101 Підготовка кадрів закладами фахової перед вищої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету (додатки 6 арк.).
3. Факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» на відповідність тендерній документації Замовника не встановлені
4.Повідомляємо про отримання вашого зауваження щодо недотримання вимог пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку №1082 щодо накладеного підпису на закупівлі техніка для реалізації публічного інвестиційного проекту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» (харвестер) (UA-2025-07-29-003817-a). Вважаємо за необхідне зазначити, що дійсно, був накладений підпис, який не відповідає вимогам пункту 24 Особливостей, а саме не є кваліфікованим електронним підписом. Причиною даного порушення стало помилка при генерації підпису.
5.Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану, у разі здійснення закупівлі товарів, визначених у підпункті 2 пункту 6-1 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, замовник зобов'язаний застосовувати ступінь локалізації. Причиною даного порушення стала технічна помилка.
6.Замовник не дотримався вимог пункту 4 Додатку 4 Порядку № 1318, оскільки вимагає наявність емблеми ЄС при посиланні на фінансування з боку Європейського Союзу, тоді як Порядок чітко визначає необхідність використання певних формулювань ("Цей крок фінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility" або "Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility"). Вимога щодо емблеми не відповідає зазначеним у пункті 4 формулюванням і є додатковою умовою, не передбаченою Порядком. Причина даного порушення сталася технічна помилка.
7. Замовник не може підтвердити відповідність ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» вимогам пункту 5 Додатку № 7, якщо учасник не надав листа-згоди та заповнений проєкт договору, як того вимагала тендерна документація. Відсутність цих документів є порушенням умов тендеру, що призводить до дискваліфікації. Через відсутність обов'язкових документів, замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА», оскільки вона не відповідає вимогам тендерної документації. Причина даного порушення технічна помилка.
8. Тендерна пропозиція переможця ТОВ «ВІМЕК-УКРАЇНА» містить накладений електронний підпис Якубіна Олександра Миколайовича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Якубіна Олександра Миколайовича не може вважатися кваліфікованим. Причиною даного порушення стало помилка при генерації підпису.
В зв’язку з неможливістю усунення даних порушень дана закупівля буде відмінена, всі виявлені зауваження враховані, проводиться робота на приведення тендерної документації у відповідність до вимого закону про публічні закупівлі та постанови КМУ 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Номер:
f224db55748040cdb293eea8a1417d79
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
15.08.2025 11:22
Опис:
На виконання моніторингу UA-M-2025-08-08-000007 (Н А К А З 08.08.2025 № 77-з Житомир) до закупівлі по предмету «техніка для реалізації публічного інвестиційного проекту «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» (харвестер)» (інформацію оприлюднено в електроній системі закупівель за номером ID :UA-2025-07-29-003817-a), здійсненої Малинським фаховим коледжем (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), надаємо пояснення: невідхилення переможця торгів ТОВ ВІМЕК-УКРАЇНА на підставі пункту 3 пункту 44 Особливостей відбулося помилково.
В зв’язку з неможливістю усунення даних порушень дана закупівля відмінена, всі виявлені зауваження враховані, проводиться робота на приведення тендерної документації у відповідність до вимого закону про публічні закупівлі та постанови КМУ 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».