• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Реконструкція водогону від м.Новомосковськ до с.Орлівщина Новомосковського району Дніпропетровської області». Коригування

Завершена

67 732 332.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 338 661.66 UAH
Номер: 180e7c2a114d488eb20ee5c783d2db92
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-23-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.09.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 23.09.2025 17:39 - 15.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 22.09.2025 № 264 Дніпро Про початок здійснення моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 22.09.2025 № 264 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 14 UA-2025-07-28-003701-a 28.07.2025 Піщанська сільська рада Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга КОВАЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, l.v.khytrenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КОМСІТІ» встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, відповідності умов договору умовам тендерної документації та пропозиції, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором підряду від 07.10.2025 №167 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 жовтня 2025. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Піщанської сільської ради на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи від 14.08.2025 року б/н, протокол розкриття, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «КОМСІТІ» (далі – ТОВ «КОМСІТІ»), протокол уповноваженої особи Замовника щодо розгляду тендерної пропозиції від 26.08.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 26.08.2025, договір підряду від 07.10.2025 №167, пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби від 02.10.2025 отримані 07.10.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно Додатку № 3 до тендерної документації Замовником визначено «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» із зазначенням найменування робіт та витрат, одиниці виміру та кількості. Окрім того, відповідно до пункту 6 Розділу 3 тендерної документації Замовником визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: договірну ціну з пояснювальною запискою, локальними кошторисами, відомостями ресурсів до кожного локального кошторису або підсумкову відомість ресурсів, розрахунками загальновиробничих та адміністративних витрат, розроблених у порядку та за формами, встановленими Настановою з визначення вартості будівництва та засвідченими підписом та печаткою відповідного сертифікованого інженера-кошторисника. Пропозиція, що не відповідає інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зазначеній у Додатку 3 до тендерної документації, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у тендерній пропозиції учасника ТОВ «КОМСІТІ» завантажено Підсумкову відомість ресурсів (файл: ДЦ.pdf) із зазначенням будівельних матеріалів, виробів і комплектів, а саме: № 84 Пісок річковий – 23,8596 м3 (№ 84); Шлакопортландцемент загальнобудівельного та спеціального призначення, марка 400 – 12,26104 т (№ 122); Щебінь із природнього каменю для будівельних робіт, фракція 20-40мм, марка М400 – 32,8 м3 (№ 126), які не передбачені Замовником у Підсумковій відомості ресурсів Додатку3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі». Аналогічно, у файлі ДЦ.pdf. у локальному кошторисі 02-01-01, у розділі 3 «Колодязі», зазначено: «готування важкого бетону на щебені, клас бетону В15», 100м3 – 0,4 (поз.141); «готування важких кладових цементних розчинів, марка М100», 100м3 – 0,011 (поз.142); «готування важкого бетону на щебені, клас бетону В15», 100м3 – 0,01 (поз.158); «готування важких кладових цементних розчинів, марка М100», 100м3 – 0,0002 (поз.159). При цьому, у Технічному завданні відсутні вищевказані позиції. Окрім того, у розділі II. «Будівельні машини і механізми» Підсумкової відомості ресурсів, яку завантажено до складу тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОМСІТІ» (файл: ДЦ.pdf 15 серпня 2025 17:09) відсутні наступні будівельні машини і механізми, які наявні у Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації, а саме: автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т - 204,22258 маш/год; шифр норми КБМ201-83 – Автомобіль вантажопідйомністю 10 т з бортовим краном- маніпулятором гідравлічним максимальною вантажопідйомністю 4,1 т. - 99,91 маш/год; шифр норми КБМ215-101 Агрегати наповнювально - обпресовувальні, продуктивність до 70 м3/год – 427,18 маш/год; шифр норми КБМ204-1400 Електричні печі для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град.С працює від пересувної електростанції – 3.8976 маш/год; шифр норми КБМ204-102-2 Електростанції пересувні, потужність 10 кВт – 3,8976 маш/год; шифр норми КБМ204-102-3 Електростанції пересувні, потужність 12 кВт– 67,2325 маш/год; шифр норми КБМ204-101 Електростанції пересувні, потужність 2 кВт – 1,29; шифр норми КБМ202-128 Крани баштові, вантажопідйомність 5 т – 1,351 маш/год; шифр норми КБМ202-1141 Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 565,27779 маш/год; шифр норми КБМ215-701 Крани-трубоукладальники для труб діаметром до 400 мм, вантажопідйомність 6,3 т – 51,062 маш/год. Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ «КОМСІТІ» не відповідала умовам технічної специфікації та підлягала відхиленню. Проте, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «КОМСІТІ», натомість визнав його переможцем та уклав із ним договір на суму 66 905 371,72 гривень. На запит Східного офісу Держаудитслужби від 02.10.2025 щодо причини невідповідності тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації Замовник 07.10.2025 надав пояснення, які не спростовують виявлені порушення.
Період усунення порушень: 13.10.2025 18:00 - 27.10.2025 23:00
Дата публікації висновку: 13.10.2025 18:00

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Піщанська сільська рада, як замовник, уважно ознайомилася з висновком Східного офісу Держаудитслужби щодо результатів моніторингу процедури закупівлі UA-2025-07-28-003701-a та вважає за необхідне надати наступні аргументовані заперечення. 1. Щодо визначення переможця та нібито невідповідності технічній специфікації Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОМСІТІ» забезпечено дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Постанови КМУ №1178. Розгляд здійснювався на підставі поданих документів, які в цілому підтверджували відповідність вимогам тендерної документації. Виявлені аудиторами розбіжності у локальних кошторисах та підсумкових відомостях ресурсів не впливають на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, не змінюють суті робіт, їх обсягів чи вартості. Такі позиції (зокрема пісок, цемент, щебінь, окремі машинні ресурси тощо) є взаємозамінними або допоміжними матеріалами, що використовуються для забезпечення будівельного процесу, і можуть визначатися кошторисником з урахуванням технології виконання робіт. Більш того, відсутність окремих механізмів у підсумковій відомості ресурсів учасника не впливає на спроможність виконання робіт. Учасник підтвердив наявність необхідних технічних ресурсів у довідках про матеріально-технічну базу, що відповідає вимогам п. 6 розділу 3 тендерної документації. Таким чином, підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОМСІТІ» не було, оскільки вона відповідала встановленим технічним, кваліфікаційним та іншим вимогам документації. 2. Щодо обґрунтування суспільної необхідності реалізації проєкту Реалізація проєкту реконструкції водогону є виключно важливою для забезпечення життєдіяльності громади. Зазначений водогін забезпечує водопостачанням села Орлівщина (5668 осіб), Піщанка (5679 осіб), Меліоративне (3789 осіб), а також військові селища Черкаське та Зарічне, на території яких розташовані військові частини. Окрім водопостачання населення, цей водогін є ключовим елементом для забезпечення теплопостачання у селищах Черкаське (4117 осіб) та Зарічне (6024 осіб), що особливо критично в осінньо-зимовий період. На момент проведення закупівлі технічний стан мережі був аварійним — за останній рік було понад 150 поривів, що спричиняло часті перебої у водопостачанні, втрати ресурсу та значні витрати на постійні ремонти. З огляду на це, невідкладна реалізація проєкту мала стратегічне значення для забезпечення сталого функціонування систем життєзабезпечення громади, у тому числі військових об’єктів. 3. Щодо правомірності дій замовника та відсутності підстав для розірвання договору Згідно зі статтею 5 Закону №922, замовник здійснює закупівлі на засадах максимальної економії, ефективності та пропорційності. У межах процедури UA-2025-07-28-003701-a ці принципи були дотримані: - забезпечено відкриту конкуренцію (згідно даних майданчика було 84 перегляди тендерної документації, потенційні учасники зверталися щодо огляду об’єкту); - визначено переможця з найбільш економічно вигідною пропозицією; - договір укладено після належного розгляду документів і оприлюднено в установленому порядку. Зобов’язання Держаудитслужби щодо припинення дії договору фактично призведе до зупинення реалізації критично важливого інфраструктурного проєкту, що суперечить публічним інтересам громади, створить ризики припинення водо- та теплопостачання населених пунктів, а також матиме ознаки непропорційного втручання у господарську діяльність органу місцевого самоврядування. У зв’язку з цим Піщанська сільська рада вважає, що підстави для застосування заходів, передбачених пунктом 8 статті 8 Закону №922, відсутні, оскільки фактичного порушення законодавства не було допущено, а визначення переможця здійснено правомірно. 4. Висновок Піщанська сільська рада просить врахувати наведені аргументи та визнати висновок про наявність порушень необґрунтованим, оскільки: - відмінності у кошторисній документації учасника не впливають на відповідність технічній специфікації; - рішення про визначення переможця прийнято в межах чинного законодавства; - реалізація проєкту є суспільно необхідною та критично важливою для забезпечення життєдіяльності громади і військових формувань. Піщанська сільська рада діє виключно в межах повноважень, визначених Конституцією України, Законом №922 та Постановою №1178, і готова надати додаткові документи чи пояснення для підтвердження правомірності своїх дій.
Дата публікації звіту: 20.10.2025 13:51

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: На виконання висновку Східного офісу Держаудитслужби від 13 жовтня 2025 року Сторони уклали додаткову угоду від 23.10.2025 №1 достроково розірвати (припинити) дію Договору №167 від 07.10.2025 року .
Дата публікації: 24.10.2025 11:43

Запити/Пояснення