-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Молот пневматичний ковальський
Завершена
451 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 257.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 257.50 UAH
Номер:
03113b24b9c442879b72f76ffd3899fe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-08-000115
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.10.2025 00:00
Період моніторингу:
08.10.2025 14:57 - 29.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.10.2025 №66-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.10.2025 № 003100-18/12419-2025
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 08.10.2025 №66-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9 UA-2025-07-28-000615-a 28.07.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей, абзацу 10 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "МЕЛТА" встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи, щодо припинення зобов’язань за договором від 13.08.2025 №121/08 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм чинного законодавства, Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 22 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.07.2025 №2/6 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "МЕЛТА", вимога про усунення невідповідностей до 06.08.2025, повідомлення про намір укласти договір від 06.08.2025 року, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 10.10.2025 року, укладений договір від 13.08.2025 №121/08 (далі – Договір).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в ТД Замовника не зазначено такі відомості, як посада посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Слід зазначити, що згідно пункту 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Крім того, у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
На порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей ТД не містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником та переможцем процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
За результатами моніторингу процедури закупівлі в частині розгляду тендерної пропозиції встановлено, що Замовником надано учаснику ТОВ "МЕЛТА" вимогу про усунення невідповідностей, зміст якої суперечить вимогам пункту 43 Особливостей, а саме: в частині відсутності інформації (та/або документів) про відповідність пропозиції технічним характеристикам предмета закупівлі, встановленим в Тендерній документації (пункт 8 ТД, Додаток 1 до ТД).
Учасником ТОВ "МЕЛТА" у складі своєї тендерної пропозиції не надано вищезазначеного документу на етапі подання тендерної пропозиції.
Таким чином, при розгляді тендерної пропозиції учасника Замовником порушено вимоги абзацу 2 пункту 43 Особливостей та, відповідно, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "МЕЛТА" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначив переможцем торгів.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 09.10.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 10.10.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "МЕЛТА". У відповіді Замовник зазначив, зокрема: «… При цьому сама дефініція «невідповідності» у пункті 43 включає, зокрема, відсутність у складі пропозиції документів, подання яких передбачено тендерною документацією, за винятком окремих випадків, серед яких названо відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Разом із тим цей же пункт 43 прямо встановлює, що невідповідністю в інформації/документах на виконання вимог технічної специфікації вважаються лише такі помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, коригування/уточнення оформлення наданої учасником технічної інформації, а також долучення підтвердних матеріалів, що не змінюють ідентичність запропонованого товару та не підміняють відсутній зміст новими характеристиками, підпадають під допустимий механізм виправлення за 24 години. …».
Варто зауважити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що ПОДАНІ учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, учасником ТОВ "МЕЛТА" під час подання тендерної пропозиції ДОКУМЕНТІВ НЕ НАДАНО.
Слід наголосити, що Замовником у ТД встановлено: ненадання Учасником будь-якого з документів, або надання документу який не відповідає вимогам тендерної документації, є підставою для відхилення пропозиції Учасника.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ "МЕЛТА" встановлено наступне. Замовник у Додатку 2 до ТД та згідно пункту 47 Особливостей вимагає від Переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Переможцем торгів ТОВ "МЕЛТА" не надано жодного документу/гарантійного листа/довідки, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей в терміни, визначені чинним законодавством та ТД.
На порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "МЕЛТА" в зв’язку з тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Період усунення порушень:
22.10.2025 12:33 - 05.11.2025 23:00
Дата публікації висновку:
22.10.2025 12:33
Запити/Пояснення
Номер:
8485707336fe47c69e463a09093b3e54
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2025 09:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Молот пневматичний ковальський» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-07-28-000615-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
fb6d2b6a543d45018a8743572aa86b20
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-07-28-000615-a
Дата опублікування:
10.10.2025 14:00
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-07-28-000615-a:
Інститут металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
28 липня 2025 року Замовник опублікував інформацію про проведення закупівлі за назвою «Молот пневматичний ковальський» згідно з ДК 021:2015:42650000-7: Ручні інструменти пневматичні чи моторизовані (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-28-000615-a) у порядку відкритих торгів із особливостями, яка проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178.
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі моніторингу процедури закупівлі Державною аудиторською службовою України (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-28-000615-a)
Питання 1) Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції.
Метою закупівлі є забезпечення потреб Інституту у виконанні технологічних операцій гарячого кування металевих стопів у межах дослідницьких і виробничих процесів. Предмет закупівлі — «молот пневматичний ковальський» (ДК 021:2015: 42650000-7), 1 шт., поставка за адресою Інституту, з уведенням в експлуатацію та навчанням персоналу. Обґрунтування очікуваної вартості здійснено на підставі ринкового аналізу та приведення цін до умов поставки, визначених тендерною документацією, із дотриманням принципів пропорційності, недискримінації та максимальної конкуренції, встановлених статтею 5 Закону.
Технічне завдання, викладене в Додатку 1 до тендерної документації, детально визначає необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі- Технічне завдання закупівлі, а умовами договору(Додаток 3) встановлені додаткові вимоги:
Технічні, якісні та кількісні характеристики сформовано з огляду на реальні виробничі потреби й обмеження існуючої інфраструктури. Вимога щодо виконання гарячого кування попередньо нагрітих металевих стопів за температури не нижче 1350°С зумовлена номенклатурою матеріалів, що обробляються в Інституті; мінімальна вага падаючої частини не менше 100 кг та енергія удару не менше 1,8 кДж забезпечують достатній запас потужності для пластичного деформування заготовок прямокутного перерізу до 110×110 мм і круглих до Ø 120 мм без перевантаження вузлів обладнання. Частота ударів на рівні близько 190 уд/хв обрана як типова для машин класу 100–150 кг і забезпечує керованість процесу кування та відтворюваність режимів. Граничні габарити (не більше 1500×720×1050 мм) і споживана потужність (не більше 11,5 кВт, живлення 380 В, 50 Гц) продиктовані параметрами існуючих приміщень та енергомереж, що унеможливлює вимагання надлишкових, дискримінаційних характеристик і водночас гарантує сумісність із наявними інженерними системами. Обов’язкова комплектація інструкцією виробника, сертифікатом походження, а також включення до складу ціни шефмонтажу та навчання персоналу необхідні для безпечного запуску обладнання, належного документування походження й своєчасного початку робіт без додаткових закупівель послуг. Умови поставки DDP (Incoterms) мінімізують для замовника трансакційні ризики, пов’язані з митним оформленням, логістикою та страхуванням, і забезпечують прозоре ціноутворення «під ключ». Встановлений строк поставки 10 робочих днів після підписання договору узгоджено з виробничим графіком і потребою оперативного введення в експлуатацію.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03142, Україна, м. Київ, м. Київ, бульвар Академіка Вернадського, 36
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 серпня 2025.
Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін та встановлених умов і вимог закупівель ДК 021:2015: 42650000-7 — Ручні інструменти пневматичні чи моторизовані - із врахуванням параметрів технічної потреби замовника - на основі історії закупівель за період червня 2025 року із передбаченою потребою на 2025 рік, а також для формування вимог тендерної документації та проекту договору для закупівлі.
Методика визначення очікуваної вартості базується на сукупності зіставних ринкових даних і коригуванні до умов, визначених у тендерній документації. Спочатку проведено аналіз цін за відкритими джерелами та комерційними пропозиціями (каталоги й прайси виробників/постачальників суміжних моделей пневмомолотів класів 75 кг і 150 кг), що визначають реалістичний ціновий «коридор» для цільового класу 100–110 кг. З огляду на відомі ціни та технічну близькість моделей, застосовано інженерну інтерполяцію до класу 100–110 кг з урахуванням того, що збільшення маси падаючої частини та енергії удару монотонно корелює з ціною виробу. Далі здійснено приведення базових цін до умов DDP Київ: додано витрати на міжнародну доставку (морську/авіаційну залежно від комерційної пропозиції), страхування, митне декларування, внутрішню логістику до місця встановлення та організацію шефмонтажу з навчанням. На наступному кроці нараховано обов’язкові платежі, у тому числі податок на додану вартість (20 %) відповідно до законодавства, а також закладено помірний резерв 1–3 % на покриття дрібних операційних витрат (банківські комісії, курсові коливання в межах короткого періоду виконання, непередбачені витрати на тару/пакування). Фінальне перетворення в національну валюту проведено за офіційним курсом НБУ на дату планування/оголошення закупівлі, що відповідає усталеній практиці виконання пункту 4-1 постанови № 710.
Отриманий діапазон повної ціни за умовами DDP Київ із урахуванням шефмонтажу та навчання показує, що очікувана вартість 451 500,00 грн (з ПДВ) відповідає середньоринному рівню для обладнання з параметрами, установленими у технічному завданні, і не створює бар’єрів для конкуренції. Такий підхід узгоджується з вимогами статті 23 Закону щодо зв’язку технічних вимог із потребами замовника та пропорційності, а також із вимогами пункту 4-1 постанови № 710 щодо оприлюднення і належного документального підтвердження обґрунтування. Вимоги до комплектації, новизни обладнання, підтвердження походження та включення супутніх послуг у ціну сформульовано так, щоб забезпечити безпечне і своєчасне введення в експлуатацію без зміни предмета закупівлі або нав’язування ознак конкретного виробника, що відповідає принципам відкритості, об’єктивності та недискримінації, визначеним статтею 5 Закону.
З огляду на викладене, технічне завдання є достатнім і необхідним для забезпечення виробничих потреб Інституту, а очікувана вартість визначена на підставі релевантних ринкових даних, коректно приведених до умов поставки DDP із урахуванням логістики, податків та послуг з пусконалагодження й навчання, і є економічно обґрунтованою та такою, що відповідає законодавству у сфері публічних закупівель. У разі потреби додаткового підтвердження замовник готовий надати копії комерційних пропозицій/каталогів суміжних моделей, розрахункову таблицю із складовими ціни та посилання на сторінку оприлюдненого обґрунтування відповідно до пункту 4-1 постанови № 710.
Замовник враховує та застосовує спеціальні вимоги щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови №710. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
– оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі).
Таким чином, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів. Постанова № 1178 також є чинною. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів, суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а також рекомендовано органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування забезпечити прозоре, ефективне та раціональне використання коштів із державного або місцевого бюджету.
Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-07-28-000615-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/ UA-P-2025-07-28-000700-a .
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 10 по 14 жовтня 2025 року.
Номер:
22fd97c3bb9840cdbf7a9370f1297030
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2025 10:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Молот пневматичний ковальський» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-07-28-000615-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1.Чому Замовником надано учаснику ТОВ "МЕЛТА" вимогу про усунення невідповідностей, зміст якої суперечить вимогам пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів) в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: інформацію, яка підтверджує відповідність пропозиції технічним характеристикам предмета закупівлі, встановленим в Тендерній документації?
Чим керувався Замовник, вважаючи, що відсутність вищезгаданого документу є невідповідністю згідно пункту 43 Особливостей при наданні Учаснику вимоги про усунення невідповідностей відповідно до Особливостей?
2. Яким чином Замовником здійснено розгляд тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ "МЕЛТА" та укладено договір про закупівлю, тоді як ним у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
ca85b77334a94250913ffc4e48ea7836
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-07-28-000615-a
Дата опублікування:
10.10.2025 14:19
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-07-28-000615-a:
Інститут металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі моніторингу процедури закупівлі Державною аудиторською службовою України (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-28-000615-a)
1.Чому Замовником надано учаснику ТОВ "МЕЛТА" вимогу про усунення невідповідностей, зміст якої суперечить вимогам пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів) в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: інформацію, яка підтверджує відповідність пропозиції технічним характеристикам предмета закупівлі, встановленим в Тендерній документації?
Чим керувався Замовник, вважаючи, що відсутність вищезгаданого документу є невідповідністю згідно пункту 43 Особливостей при наданні Учаснику вимоги про усунення невідповідностей відповідно до Особливостей?
Надання Замовником учаснику ТОВ «МЕЛТА» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей здійснено відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на дату проведення торгів), з дотриманням процесуальних строків та сутнісних обмежень цього пункту. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у складі пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у строк, що не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, і надає учаснику 24 години для їх усунення. При цьому сама дефініція «невідповідності» у пункті 43 включає, зокрема, відсутність у складі пропозиції документів, подання яких передбачено тендерною документацією, за винятком окремих випадків, серед яких названо відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Разом із тим цей же пункт 43 прямо встановлює, що невідповідністю в інформації/документах на виконання вимог технічної специфікації вважаються лише такі помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, коригування/уточнення оформлення наданої учасником технічної інформації, а також долучення підтвердних матеріалів, що не змінюють ідентичність запропонованого товару та не підміняють відсутній зміст новими характеристиками, підпадають під допустимий механізм виправлення за 24 години.
Замовник керувався саме цією конструкцією пункту 43 Особливостей та принципами, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципом пропорційності, об’єктивності та недискримінації. Відповідно до статті 22 Закону, вимоги тендерної документації мають бути чіткими та пов’язаними з предметом закупівлі; у нашій тендерній документації було встановлено обов’язок учасника подати інформацію, що підтверджує відповідність пропозиції технічним характеристикам предмета закупівлі, а також документи для належної ідентифікації уповноваженої на підпис особи. Під час розгляду пропозиції ТОВ «МЕЛТА» було встановлено, що учасник задекларував конкретну модель та її ключові параметри, однак частина підтвердних матеріалів, якими оформлюється така відповідність (зокрема структурована форма відповідності технічним вимогам/виписка з технічного паспорта/каталожний аркуш виробника), була відсутня або оформлена неналежним чином. Відсутність саме підтвердних матеріалів, які лише верифікують уже задекларовані учасником характеристики визначеної моделі, не є «відсутністю інформації про технічні та якісні характеристики» в розумінні заборони другого абзацу пункту 43, оскільки технічні відомості про предмет закупівлі були наведені в пропозиції, ідентитет товару (модель/марка) визначений, а виправлення полягало у належному документальному підтвердженні та систематизації вже заявлених даних без будь-якої зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки або моделі. Саме тому Замовник правомірно застосував механізм 24-годинного усунення невідповідностей, оскільки виправлення не створювало новий зміст технічної пропозиції, а лише усувало формальні недоліки її оформлення.
Фактичною підставою для направлення повідомлення також було виявлення відсутності копії довідки про присвоєння ідентифікаційного коду особі, уповноваженій на підпис документів тендерної пропозиції, подання якої прямо передбачалося тендерною документацією і жодним чином не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Така невідповідність є класичним випадком, що підлягає виправленню за процедурою пункту 43 Особливостей, оскільки йдеться про документ для ідентифікації та підтвердження повноважень підписанта, а не про елементи технічної частини пропозиції. Враховуючи викладене, керуючись пунктом 43 Особливостей та статтею 5 Закону, Замовник розмістив у встановлений строк повідомлення і надав учаснику 24 години на усунення невідповідностей, діючи пропорційно та без дискримінації, з метою запобігання надмірному відхиленню пропозиції через формальні огріхи її оформлення.
Текст повідомлення про усунення невідповідностей, розміщеного в електронній системі закупівель, був таким: «У відповідності з вимогами Тендерної документації просимо надати інформацію, яка підтверджує відповідність пропозиції технічним характеристикам предмета закупівлі, встановленим в Тендерній документації, а також додати копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду особи, уповноваженої на підпис документів тендерної пропозиції». Зазначене формулювання не вимагало від учасника подати нові або інші технічні характеристики чи змінити предмет закупівлі; воно лише вимагало належним чином оформити підтвердження відповідності вже задекларованої моделі встановленим технічним вимогам і додати не технічний ідентифікаційний документ підписанта.
У відповідь на повідомлення ТОВ «МЕЛТА» у межах 24 годин надало технічну інформацію у належній формі (Додаток 3), не змінюючи запропонований товар, його марку/модель чи інші ідентифікаційні ознаки, чим підтвердило незмінність предмета закупівлі та виправило виключно формальні аспекти оформлення. Одночасно учасник долучив копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду уповноваженої особи. Відповідно до пункту 43 Особливостей виправлення такого характеру є допустимим, оскільки не призводить до зміни предмета закупівлі, а тому не підпадає під заборону щодо використання 24-годинного механізму для випадків «відсутності інформації про технічні та якісні характеристики». З урахуванням наведеного, дії Замовника відповідали пункту 43 Особливостей і статті 5 Закону, були спрямовані на забезпечення належного рівня конкуренції та пропорційності і не містили ознак штучного надання переваг або дискримінації інших учасників. Просимо врахувати, що повідомлення було розміщено своєчасно, лише один раз щодо цього учасника, у повній відповідності до вимог пункту 43, а виправлення здійснювалося виключно в обсязі, який не змінює зміст технічної пропозиції, — тому підстав для висновку про порушення Особливостей у цій частині немає.
2. Яким чином Замовником здійснено розгляд тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ "МЕЛТА" та укладено договір про закупівлю, тоді як ним у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей?
Пункт 41 Особливостей встановлює, що Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Пункт 42 Особливостей встановлює, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі."
Замовником 06 серпня 2025 року о 09:32 в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір за результатами процедури UA-2025-07-28-000615-a, переможцем визначено ТОВ «МЕЛТА» з ціною 451 500,00 грн з ПДВ. Вказане підтверджується інформацією на сторінці закупівлі та самим повідомленням у форматі PDF, сформованим системою Prozorro. Таким чином розпочався перебіг чотириденного строку, встановленого підпунктом 15 пункту 47 Особливостей для надання переможцем документів на підтвердження відсутності підстав, передбачених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Одночасно застосовуються строки очікування до укладення договору, визначені пунктом 49 Особливостей: «договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір» та «укладається… не пізніше ніж через 15 днів» (п. 49 абз. 2–3).
Норми матеріального права, які підлягали застосуванню, є такими. Відповідно до пункту 41 Особливостей, «розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону… з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей»; пунктом 42 встановлено право Замовника звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем, до компетентних органів, а також обов’язок відхилити пропозицію у разі отримання достовірних відомостей про наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей (абз. 1–2 п. 42).
Пункт 47, зокрема, визначає перелік обов’язкових підстав для відмови, серед яких: внесення відомостей про юрособу до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (підп. 2), притягнення керівника/фізичної особи до відповідальності за корупційне правопорушення (підп. 3), наявність незнятої/непогашеної судимості за корисливі кримінальні правопорушення у фізичної особи-учасника (підп. 5) або у керівника (підп. 6), а також притягнення до відповідальності за правопорушення, пов’язані з використанням дитячої праці чи торгівлею людьми (підп. 12). У цьому ж пункті 47 встановлено обов’язок переможця «у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення… повідомлення про намір укласти договір… надати документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12» та застереження, що Замовник «не вимагає документального підтвердження публічної інформації…, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель» (абз. 15–17 п. 47).
Фактичні обставини свідчать, що переможець у межах цього чотириденного строку забезпечив підтвердження відсутності підстав для відхилення. По-перше, на сторінці закупівлі оприлюднено «Довідку НАЗК»; вона розміщена 06 серпня 2025 року — у день оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, та відображає результат перевірки даних учасника/його посадових осіб у «Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» (НАЗК). Сам факт наявності цієї довідки в електронній системі та відсутність записів про ТОВ «МЕЛТА» відповідає підпункту 2 і, у частині керівника, підпункту 3 пункту 47 Особливостей, а згідно з абзацом 15 пункту 47 «Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації…, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель» — отже додаткові довідки з цього реєстру вимагати було заборонено. Крім того, на сторінці закупівлі в блоці «Підстави для відмови» відображені активні вимоги за пунктами 5 і 6 пункту 47 із позначкою «Підтверджує: переможець», що свідчить про самодекларування учасником відсутності відповідних судимостей під час подання тендерної пропозиції, як того вимагає абзац 16 пункту 47 Особливостей (самодекларування на етапі подання пропозиції).
По-друге, у складі документів відображено «Звіт з ЄДР (зареєстровано)» щодо ТОВ «МЕЛТА», що підтверджує належну реєстрацію юрособи та відсутність ознак банкрутства/ліквідації станом на дату формування звіту; це кореспондує перевіркам за пунктом 47 та підтверджує відсутність іншої публічної інформації, яка могла б слугувати підставою для відхилення пропозиції (зокрема за підпунктами 8, 9).
По-третє, відповідно до пункту 42 Особливостей Замовник здійснив перевірку відомостей переможця за відкритими публічними джерелами, включно з Єдиним державним реєстром судових рішень, та не отримав достовірної інформації про наявність у керівника учасника незнятої/непогашеної судимості за корисливі кримінальні правопорушення або про притягнення до відповідальності за правопорушення, пов’язані з використанням дитячої праці чи торгівлею людьми. «У разі отримання достовірної інформації… замовник відхиляє тендерну пропозицію» — така імперативна норма абзацу другого пункту 42 в даній ситуації не застосовувалася через відсутність негативних даних за результатом перевірок (що підтверджується також оприлюдненою в системі «Довідкою НАЗК» та відсутністю у Prozorro індикаторів ризику за відповідними підставами).
Вказані дії відповідають і процесуальним вимогам до етапу укладення договору. Після спливу п’ятиденного періоду оскарження, передбаченого пунктом 49 Особливостей, Замовник уклав договір у строк, визначений цим пунктом, та лише за умови відсутності підстав для відмови, встановлених пунктом 47 Особливостей. Зокрема, вимога про надання переможцем документів за підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 виконувалась з урахуванням абзацу 15 пункту 47: інформація щодо корупційних правопорушень/пов’язаних із корупцією правопорушень перевірялась і підтверджувалась у відкритому державному реєстрі НАЗК та/або автоматично відображалась у Prozorro; інші відомості перевірялись Замовником відповідно до пункту 42 Особливостей за публічними даними та судовими реєстрами, і підстав для відхилення не встановлено (відсутній запис у реєстрі корупціонерів; відсутні відомості про обвинувальні вироки/притягнення за правопорушення, зазначені у підпунктах 5, 6 та 12 пункту 47).
З огляду на викладене, висновок про нібито укладення договору без подання переможцем документів у чотириденний строк не відповідає фактичним даним електронної системи. Навпаки, переможець забезпечив належне підтвердження відсутності підстав для відхилення у спосіб, передбачений пунктом 47 Особливостей, а щодо публічної інформації — у спосіб, прямо визначений абзацом 15 пункту 47 (без дублюючого документального підтвердження, коли інформація міститься у відкритих реєстрах/доступна через Prozorro). «Замовник має право звернутися за підтвердженням…» і «у разі отримання достовірної інформації… відхиляє» (п. 42); такої інформації не отримано, тому правові підстави для відхилення відсутні. Отже, відповідно до пунктів 41, 42, 47 і 49 Особливостей, договір укладено правомірно після завершення строків і здійснення перевірок, а підстави, визначені підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47, у переможця були відсутні, що підтверджено публічними даними та матеріалами, оприлюдненими в електронній системі закупівель у межах встановлених строків (повідомлення про намір від 06.08.2025; довідка НАЗК у системі; відсутність у Prozorro ознак записів у відповідних реєстрах).
Водночас у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «МЕЛТА» містилися документи та відомості, що підтверджують відсутність підстав, передбачених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме: витяг МВС України «Про відсутність (наявність) судимості» щодо керівника/уповноваженої особи, який засвідчує відсутність відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, незнятої/непогашеної судимості та розшуку, виданий для участі у публічній закупівлі станом на 15.07.2025.
Крім того, наявна автоматично сформована відповідь із Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (НАЗК) щодо ТОВ «МЕЛТА», яка підтверджує відсутність інформації про такі правопорушення станом на 06.08.2025 09:32.
Також у складі пропозиції подано довідку про учасника із самодекларуванням відсутності відповідних підстав, що узгоджується з абзацами 15–17 пункту 47 Особливостей (щодо можливості не вимагати окремого документального підтвердження публічної інформації).
На додачу, надано копію реєстраційного номера облікової картки платника податків уповноваженої особи (ідентифікаційний код), що забезпечує належну ідентифікацію підписанта тендерної пропозиції та кореспондує вимогам тендерної документації.
З огляду на викладене та керуючись пунктами 41, 42 і 47 Особливостей, відсутність підстав для відмови за підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 підтверджена як поданими у складі пропозиції документами, так і публічними даними з державних реєстрів; замовник здійснив перевірку такої інформації за відкритими джерелами відповідно до пункту 42 Особливостей і не встановив обставин, що перешкоджають укладенню договору.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 10 по 14 жовтня 2025 року.