• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт мережі водопостачання від свердловин № 6166, 8020 в межах вулиць Абрикосової, Квіткової, Козацької, Калинової, Лазурної, Яблуневої, Привокзальної, Залізничної, Перемоги, Західної, Миру, Преображенської, Солов’їної, Лікарняної, Шахтарської та провулка Осіннього на території с. Дачне Одеського району Одеської області»

Процедура закупівлі Відкриті торги проводиться Замовником з урахуванням Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)

Завершена

51 568 466.06 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 515 684.66 UAH
Номер: e73a275101184edbba5c521317f0cc65
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-01-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.09.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 01.10.2025 11:53 - 23.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 30.09.2025 Київ № 261 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 25 вересня 2025 року № 140-к «Про закордонне відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-07-24-011460-a 24.07.2025 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі" Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, y.m.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом скасування рішення від 22 вересня 2025 року б/н про визначення переможцем ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД», недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу з питань утримання комунального майна Дачненської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 05 вересня 2025 року б/н), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД»), рішення комісії АМКУ від 14 серпня 2025 року № 12593-р/пк-пз, протокольні рішення уповноваженої особи від 22 вересня 2025 року б/н та від 07 жовтня 2025 року № 51/2025, повідомлення про намір укласти договір від 22 вересня 2025 року, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 09 жовтня 2025 року та 16 жовтня 2025 року. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. Пунктом 1.1. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова) передбачено, що ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Враховуючи, що предметом досліджуваної закупівлі є роботи з капітального ремонту мережі водопостачання від свердловин № 6166, 8020 в межах вулиць Абрикосової, Квіткової, Козацької, Калинової, Лазурної, Яблуневої, Привокзальної, Залізничної, Перемоги, Західної, Миру, Преображенської, Солов’їної, Лікарняної, Шахтарської та провулка Осіннього на території с. Дачне Одеського району Одеської області, на вказані роботи розповсюджуються норми Настанови. Під час моніторингу встановлено, що підпунктом 3.2 пункту 3 розділу 2 та пунктом 4.1.1 Додатку 3 тендерної документації передбачено, що вартість робіт, які виконуватимуться учасником, повинна бути розрахована з урахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». При цьому, Додатком 2 до тендерної документації (Технічна специфікація щодо предмету закупівлі) чітко визначено: КЛАС НАСЛІДКІВ (відповідальності) об’єкту – СС2. Пункти 4.38 та 4.39 Настанови встановлюють, що розміри кошторисного прибутку та адміністративних витрат визначаються на підставі показників, наведених у Додатках 25 та 27 до цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта. Зокрема, для об'єктів з класом наслідків СС2: • Додаток 25 до Настанови (п. 4.38) визначає показник для розміру кошторисного прибутку – 18,11 грн/люд.год. • Додаток 27 до Настанови (п. 4.39) визначає показник для розміру адміністративних витрат – 5,06 грн/люд.год. Учасник процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» у складі тендерної пропозиції надав: Договірну ціну (файл - ДЦ_ДЦ_3.pdf), Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва (файл - ДЦ_ЗКР_5.pdf) та Підсумкову відомість ресурсів (файл - ДЦ_ПВР.pdf) (далі – Кошторисна документація). Так, у Кошторисній документації зафіксовані наступні дані: - кошторисний прибуток складає - 309,59726 тис. грн.; - кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій складає – 157,42919 тис. грн.; - кошторисна трудомісткість становить 40,47023 тис. люд. год. Таким чином, учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» було фактично застосовано: - показник для визначення розміру кошторисного прибутку – 7,65 грн/люд.год (розрахунок 309,59726 тис.грн./ 40,47023 тис. люд.год) - показник для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій 3,89 грн/люд.год (розрахунок 157,42919 тис.грн./ 40,47023 тис. люд.год). Отже, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва та відповідно договірна ціна, що надані учасником процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД», не відповідають вимогам додатку 25 та додатку 27 Настанови, чим не дотримано вимоги підпункту 3.2 пункту 3 розділу 2 та пункті 4.1.1 Додатку 3 тендерної документації. На запит Держаудитслужби Замовником 09 жовтня 2025 року надане пояснення, в якому зазначено: «…відповідно до додатку 25 та додатку 27 до Настанови (п.4.38, п.4.39) по об’єктам нового будівництва кошторисний прибуток та адміністративні витрати визначаються у залежності від класу наслідків об’єкту, тоді як, по об’єктам з капітального ремонту кошторисний прибуток та адміністративні витрати визначаються за показником для об’єктів ремонту (п.4 у додатку 25 та додатку 27 до Настанови). Так, у відповідності до п. 4 додатку 25 до Настанови по об’єктам з капітального ремонту показник кошторисного прибутку складає 7,65 грн/люд. год., даний показник (7,65 грн/люд. год) і враховано ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» в договірній ціні до тендерної пропозиції. Також, у відповідності до п. 4 додатку 27 до Настанови по об’єктам з капітального ремонту показник адміністративних витрат складає 3,89 грн/люд. год., даний показник (3,89 грн/люд. год) і враховано ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» в договірній ціні до тендерної пропозиції. Крім того, в розробленій інвесторській проектно-кошторисній документації по даному об’єкту, на яку отримано позитивний висновок експертизи, у відповідності до чинного законодавства, також враховано данні показники (Пояснювальна записка до інвесторської проектно-кошторисної документації додається)». Однак надані Замовником пояснення не спростовують невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД» вимогам Настанови та підпункту 3.2 пункту 3 розділу 2 та пункту 4.1.1 Додатку 3 тендерної документації. Технічною специфікацію Додатку 2 тендерної документації чітко визначено клас об’єкта СС2, що, відповідно до Настанови, вимагає застосування показників, призначених саме для цього класу, а не загальних показників для ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно-відновлювальних робіт на пам’ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №№ 4,6,7,10,11,16,19,21. Отже, Замовник визначив переможцем ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД», тендерна пропозиція якого за показниками кошторисного прибутку та адміністративних витрат є необґрунтовано заниженою та не відповідає вимогам Технічної специфікації Додатку 2 тендерної документації, а отже, не відповідає умовам тендерної документації. Враховуючи зазначене, Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Варто зазначити, що використання Учасником показників, які не відповідають класу наслідків СС2, призвело до штучного заниження ціни тендерної пропозиції. Реальна (скоригована) ціна тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПРЕМІУМСТАНДАРТБУД», розрахована відповідно до вимог Настанови, мала б становити 51 899 068,07 грн та перевищувала б очікувану вартість – 51 568 466,06 грн на 330 602,01 гривень. Також встановлено, що Замовником, відповідно до норм статей 25 та 27 Закону, не було встановлено вимог щодо надання забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору про закупівлю. Відсутність вимоги про надання забезпечення виконання договору створює ризик неефективного використання бюджетних коштів та суперечить принципу максимальної економії та ефективності здійснення публічних закупівель. Зважаючи на виявлене штучне заниження ціни тендерної пропозиції Учасника, ненадання фінансових гарантій виконання зобов’язань суттєво підвищує ризик несвоєчасного або неякісного виконання договору про закупівлю. Це, у свою чергу, загрожує інтересам Замовника щодо отримання якісного результату робіт у встановлені строки.
Період усунення порушень: 20.10.2025 12:00 - 03.11.2025 23:00
Дата публікації висновку: 20.10.2025 12:00

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником подано позовну заяву до Одеського окружного адміністративного суду
Дата публікації: 01.11.2025 18:26
Дата відкриття провадження: 31.10.2025 15:00
Номер відкриття провадження: №П/420/38206/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник надає аргументовані заперечення та інформацію про намір звернення до суду задля захисту своїх прав та інтересів
Дата публікації звіту: 27.10.2025 13:51

Запити/Пояснення