• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Капітальний ремонт інженерних мереж водовідведення та теплопостачання у закладі дошкільної освіти (дитячий садок) «МАЯЧОК» Михайлівської сільської ради Запорізького району Запорізької області за адресою: Україна, Запорізька область, Запорізький район, с. Вільноандріївка, вул. Дніпровська, 84А») Код ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація

Завершена

995 596.00 UAH без ПДВ
Номер: b7fd3288cb1b4a289688d6fe47a2384f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-04-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.08.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 04.08.2025 16:06 - 26.08.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 04.08.2025 № 88-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 04.08.2025 № 88-З Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг UA-2025-07-24-005283-a, яка проведена Закладом дошкільної освіти (дитячий садок) "МАЯЧОК" Михайлівської сільської ради Запорізького району Запорізької області.
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 808-55-11, o.s.huk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону, та оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, встановлено порушення статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668, пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом укладання додаткової угоди з відповідними змінами щодо приведення умов договору у відповідність до вимог законодавства з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексу України, оприлюднення інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: « 08 » серпня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства при укладанні договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель закладу дошкільної освіти (дитячий садок) "МАЯЧОК" Михайлівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі - Замовник) на 2025 рік; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; укладений договір від 23.07.2025 № 2, на суму 995 596,00 гривень без ПДВ, укладений між замовником та ТОВ "КАЛАРО", пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 06.08.2025 на запит органу державного фінансового контролю від 05.08.2025. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Разом з тим, частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацом 3 пункту 103 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668) визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації). При цьому відповідно до пунктів 5 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору, яка відповідно до частини 5 статті 41 Закону змінюватись не може. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що між Замовником та ТОВ "КАЛАРО" укладено Договір від 23.07.2025 № 2, на суму 995 596,00 гривень без ПДВ, який не відповідає нормам Цивільного кодексу України, що є порушенням вимог пункту 17 Особливостей. Зокрема, у підпункті 2.6 пункту 2 «ЯКІСТЬ РОБІТ» вказано гарантія якості виконаних робіт складає 36 місяців з моменту підписання акту виконаних робіт. Слід зазначити, що відповідно до пункту 1.1 Договору предметом договору є роботи: «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація: Капітальний ремонт інженерних мереж водовідведення та теплопостачання у закладі дошкільної освіти (дитячий садок) «МАЯЧОК» Михайлівської сільської ради Запорізького району Запорізької області за адресою: Україна, Запорізька область, Запорізький район, с. Вільноандріївка, вул. Дніпровська, 84А». Отже, договір не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 17 Особливостей та абзацу 3 пункту 103 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668. За результатами питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини першої статті 41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір про закупівлю від 23.07.2025 №2 без дотримання норм, встановлених частиною першою статті 41 Закону. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, через електронну систему закупівель, направлено Замовнику запит про надання пояснень від 05.08.2025 з приводу вищезазначеного, на який отримано відповідь від 06.08.2025, в якій Замовник зазначив: «Закупівля і виконання договору здійснювалися у особливий період воєнного стану, що унеможливило якісний аналіз нормативної бази та отриманих документів». Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови Кабінету Міністрів України №668, а також частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам Цивільного кодексу України, пункту 17 Особливостей.
Період усунення порушень: 08.08.2025 16:51 - 23.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.08.2025 16:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. З огляду на встановлені порушення Замовник інформує та звітує про усунення порушення (порушень) шляхом укладання Додаткової угоди №1 до Договору №2 від 23.07.2025 року. Викладена нова редакція п.2.6 Договору щодо зміни терміну гарантії якості виконаних Робіт: «2.6. Гарантія якості виконаних Робот складає 120 місяців з моменту підписання акту виконаних робіт» та нової редакції Додатку 1 "Договірна ціна" до Договору із вказанням інформації про ціни на матеріальні ресурси, країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, одиницю його виміру, кількість, відпускна ціна, вартість транспортування та заготівельно-складські витрати
Дата публікації звіту: 12.08.2025 09:15

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: усунуто
Дата публікації: 12.08.2025 13:48

Запити/Пояснення