-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Стенди для заправки кондиціонерів у навчальну майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)
Завершена
340 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
Номер:
b16f81f923004c08827e4d15fcf03905
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-20-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2025 00:00
Період моніторингу:
20.10.2025 17:03 - 10.11.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.10.2025 № 80-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 20.10.2025 №80-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
7. UA-2025-07-23-011968-a від 23.07.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ПМС 2» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178 та вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, а також умовам Рамкової угоди, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом:
- оприлюднення через електронну систему закупівель повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі ПП «ПМС 2» – Майстренка Сергія Івановича, а у разі неможливості, припинити зобов’язання за договором про закупівлю;
- вжити заходи (проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень при складанні тендерної документації та розгляді тендерних пропозицій, а саме – вимог пункту 43 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Галицького фахового коледжу імені В’ячеслава Чорновола (далі - Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-07-23-009564-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.07.2025 №36, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Автомаштех» (далі – ТОВ «Автомаштех»), приватного підприємства «ПМС 2» (далі – ПП «ПМС 2»), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від: 06.08.2025 за №41, від 07.08.2025 за №42, повідомлення про намір укласти договір від 07.08.2025, договір закупівлі від 15.08.2025 за №203 на суму 336 000,00 гривень, пояснення Замовника від 23.10.2025, отримане через електронну систему закупівель.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 47 Особливостей №1178 у тендерній документації (частиною 2 Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» та у Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації) зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні (замість чотири дні) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Під час проведення моніторингу, 21.10.2025, Замовнику було надано запит, чому при складанні тендерної документації допущено порушення вищезазначеної вимоги законодавства.
На зазначений запит Замовник, 23.10.2025, у своїй відповіді, окрім іншого, вказав: «…Повідомляємо, що в частині 2 Додатку 1 та Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» при зазначенні строку була допущена механічна / технічна описка, при зазначенні/додаванні слова «робочі», яка жодним чином не вплинула на вчасне надання замовнику учасником (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей…», що не спростовує факт порушення.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації допущено порушення термінів надання переможцем документів, визначених абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей №1178.
Аналізом тендерної пропозиції ПП «ПМС 2» виявлено, що ним, на вимогу частини другої Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації, подано сертифікат про країну походження товару на іноземній мові без перекладу на українську.
Згідно пункту 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» розділу 1. «Загальні положення» тендерної документації Замовником, окрім іншого, зазначено, що: мова тендерної пропозиції – українська та під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. «Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою».
Замовник, 23.10.2025, надав пояснення, які не спростовують факт порушення та, окрім іншого, зазначив: «…Щодо самого сертифікату про походження товару, зазначаємо, що при перекладі офіційних документів формат, термінологія та офіційні печатки/підписи мають бути точно відтворені, а оскільки даний сертифікат містить унікальні/авторські печатки/підписи та QR-код то їх безпосередній/автентичний переклад являється юридично і технічно неможливим. При цьому загальний зміст даного сертифікату учасником був викладений на українській мові у вищезгаданому гарантійному зобов’язанні.».
Таким чином, пропозиція ПП «ПМС 2» не відповідала умовам вищезгаданого пункту 7 розділу 1 до тендерної документації.
Отже, Замовником не виявлено вищезазначену невідповідність у поданій пропозиції ПП «ПМС 2» та, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, не надано право на її виправлення шляхом оприлюднення у електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності.
Згідно підпункту 6 пункту 47 Особливостей №1178 замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
Згідно підпункту 12 пункту 47 Особливостей №1178 замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Відповідно до вимог Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації, на підтвердження відсутності підстав, передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178, Замовником встановлено вимогу, що переможець торгів повинен надати: «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути виданий/сформований/отриманий в поточному році».
Переможцем торгів - ПП «ПМС 2», на підтвердження відсутності підстав, передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178, оприлюднено в електронній системі закупівель скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» з інформацією про наявність незнятої чи непогашеної судимості.
Відповідно до Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.03.2022 № 207 (далі – Порядок №207), який визначає процедуру доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі - ІАС), витяг з ІАС (далі - Витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням ІАС та містить відомості з неї, які є актуальні на дату та час його формування.
В ІАС формується два види Витягів про:
- відсутність (наявність) судимості (скорочений);
- притягення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (повний).
На запит Замовник, 23.10.2025, надав пояснення, які не спростовують факт порушення та, окрім іншого, зазначив: «…повідомляємо, що слово «повний» (витяг) являється механічною / технічною опискою і для Замовника ключовим фактором являється надання чинного (виданого/ сформованого/ отриманого в поточному році, в даному випадку від 24.07.2025р.) витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, щодо керівника учасника процедури закупівлі.».
Водночас, переможцем закупівлі ПП «ПМС 2» не підтверджено при подачі скороченого витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» інформації щодо відсутності підстави, передбаченої підпунктом 12 пункту 47 Особливостей №1178.
Згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Отже, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «ПМС 2», у зв’язку із тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпункті 12 пункту 47 цих особливостей.
Період усунення порушень:
29.10.2025 10:43 - 13.11.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.10.2025 10:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимоги висновку від 29.10.2025 року про результати проведення моніторингу UA-M-2025-10-20-000082 надаємо повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований в електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі ПП «ПМС 2» – Майстренка Сергія Івановича.
У зв’язку з неможливістю, припинення зобов’язання за договором по даній закупівлі, що пов’язано з необхідністю гарантійного і сервісного обслуговування поставленого за цим договором товару, адміністрацією навчального закладу з уповноваженою особою Черняком Костянтином Володимировичем було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення в подальшому порушень при складанні тендерної документації та розгляді тендерних пропозицій, а саме – вимог пункту 43 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, а також наголошено на необхідності більш суворого та чіткого дотримання вимог чинного законодавства що регулює процедуру проведення публічних закупівель. Додатково Черняка К.В. було зобов’язано пройти онлайн-курси з питань економіки та змістовно поглибити свої знання в даній сфері в цілому.
Дата публікації звіту:
03.11.2025 21:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
11.11.2025 16:10
Запити/Пояснення
Номер:
274a642de8f746d8a91f480fa329f1ef
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
21.10.2025 14:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Стенди для заправки кондиціонерів у навчальну майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-07-23-011968-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів ?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надайте інформацію з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) стосовно джерел фінансування закупівлі.
3. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до зазначеної у річному плані закупівель замовника на 2025 рік інформації (UA-P-2025-07-23-009564-a), дана закупівля співфінансується Європейським Союзом в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility (постанова Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318).
Слід зазначити, що Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
Постановою КМУ №1318, з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати інформацію, а саме зазначити причини не вказання у проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі, інформації, визначеної у статті 7 вищезгаданої Рамкової угоди.
4. В опублікованому річному плані закупівель замовника (UA-P-2025-07-23-009564-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ: 1221 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору та ТПКВКМБ: 1222 – Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми).
Чому замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-07-23-009564-a) зазначено неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що не відповідає положенням підпункту 3 пункту 9 Порядку №1318, а саме: на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування.
5. Аналізом тендерної пропозиції приватного підприємства «ПМС 2» (далі – ПП «ПМС 2») виявлено, що ним, на вимогу частини другої Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації, подано сертифікат про країну походження товару на іноземній мові без перекладу на українську.
З огляду на зазначене, надайте пояснення, як Вами перевірялась відповідність подання документів ПП «ПМС 2» вимогам та у спосіб, зазначених в тендерній документації та чому не надано право на виправлення невідповідностей, як це передбачено пунктом 43 Особливостей №1178 ?
6. Згідно з частиною 2 Додатку 1 та з Додатком 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири робочі дні (замість чотирьох днів) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178.
Також, на підтвердження відсутності підстав, передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178, замовником встановлено вимогу, що переможець торгів повинен надати: «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути виданий/сформований/отриманий в поточному році».
Однак, переможцем торгів - ПП «ПМС 2» оприлюднено в електронній системі закупівель скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Прошу пояснити причини не відхилення ПП «ПМС 2» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178.
А також, чому тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель, а саме пункту 47 Особливостей №1178, яким встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
ed407d6501e34d0fa6482fa9129eb310
Назва:
Відповідь надається окремим файлом з додатками та шляхом заповнення поля "детальніше"
Дата опублікування:
23.10.2025 15:59
Опис:
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКИЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
На Ваш запит від 21.10.2025 року щодо надання пояснення у межах проведення моніторингу UA-M-2025-10-20-000082 процедури закупівлі «Стенди для заправки кондиціонерів у навчальну майстерню з ремонту та діагностики автомобілів (ДК 021:2015: 31720000-9 — Електромеханічне обладнання)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-07-23-011968-a) (далі – закупівля) повідомляємо наступне:
З приводу питання № 1. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог законодавства. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося із врахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме аналіз загальнодоступної інформації щодо цін товару, яка міститься у відкритих джерелах, у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на підставі закупівельних цін попередніх закупівель в електронній системі закупівель «Prozorro». Додатково надаємо комерційні пропозиції взяті з відкритих джерел постачальників відповідної продукції.
Надаємо посилання на сторінку веб-сайту ГФК ім.В.Чорновола, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://gi.edu.ua/images/document/economic/2025_zakupivli/23.07.2025/Обґрунтування%20технічних%20та%20якісних%20характеристик%20предмета%20закупівлі.pdf
З приводу питання № 2. Надаємо окремими файлами документами стосовно джерел фінансування закупівлі.
З приводу питання № 3. Згідно визначеного вами питання про те що відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України. Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови. Враховуючи вищенаведене, прошу надати інформацію, а саме зазначити причини не вказання у проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі, інформації, визначеної у статті 7 вищезгаданої Рамкової угоди. Повідомляємо, що відповідно до підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4. Оскільки в тендерній документації на титульній сторінці розміщено емблему Європейського Союзу і зазначено «співфінансується Європейським Союзом Ukraine Facility», прокті договору та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі в п.4.1 розміщено емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України, а саме – «Джерело фінансування: «Цей крок співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» - то, відповідно, вимоги статті 16 Рамкової угоди та Постанови КМУ №1318 (підпункту 9 пункту 9) щодо забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України під час проведення даної закупівлі Замовником було дотримано в повному обсязі.
Щодо «інформації, визначеної у статті 7 вищезгаданої Рамкової угоди» повідомляємо, що зміст/інформація статті 7 Рамкової угоди складає:
«1. Згідно зі Статтею 35 Регламенту щодо Ukraine Facility та додатком C, для цілей Компонента I Україна повинна створити ефективну та дієву систему управління та контролю з використанням міжнародно визнаних принципів внутрішнього контролю-6, і забезпечити оперативне повернення помилково виплачених або неправильно використаних сум. Така система управління та контролю передусім повинна ґрунтуватися на двох елементах:
(i) заходи контролю для надання обґрунтованих гарантій законності та відповідності базисних операцій, та
(ii) заходи контролю для забезпечення належного захисту фінансових інтересів Союзу у спосіб, передбачений у пункті 3 цієї Статті і додатку C.
Україна може покладатися на національні системи управління бюджетом.
Наприклад, Інтегрована модель внутрішнього контролю COSO, що застосовується Комісією: Внутрішній контроль та управління ризиками (europa.eu)
2. Комісія або її представники повинні спочатку провести аудит системи управління та контролю України згідно з міжнародно визнаними стандартами. Звіт про результати аудиту повинен містити рекомендації Україні щодо вдосконалення її системи управління та контролю і може бути переданий OLAF, ECA та Аудиторській раді, які здійснюватимуть моніторинг виконання рекомендацій Україні щодо вдосконалення її системи управління та контролю.
3. Комісія повинна мати достатню впевненість у тому, що система управління та контролю в Україні відповідає ключовим вимогам, викладеним у додатку C. Комісія може вимагати додаткову інформацію, а також мати право в будь-який час проводити верифікації, аудити або виїзні перевірки системи управління та контролю України згідно з міжнародно визнаними стандартами. У разі необхідності, Комісія може залучати незалежних зовнішніх експертів або зовнішні аудиторські фірми. Відповідний звіт може бути наданий Аудиторській раді повністю або частково та може містити рекомендації для України щодо вдосконалення її системи управління та контролю, а також надавати висновок щодо законності та відповідності базисних операцій і визначати фінансовий вплив будь-якого можливого неналежного управління коштами.
4. Україна повинна надати Комісії повний опис наявної системи управління та контролю до подання першого запиту на виплати. Україна повинна забезпечити Комісії або її представникам доступ до всіх установ і документів, необхідних для проведення аудиту, верифікації та виїзних перевірок.
5. У рамках цього зобов’язання Україна повинна:
a. створити більш ефективні та дієві системи контролю згідно з додатком C до цієї Угоди, із застосуванням міжнародно-визнаних принципів внутрішнього контролю;
b. досягти рішучого прогресу в напрямку створення надійної рамкової основи для боротьби із шахрайством;
c. створити належні механізми захисту інформаторів;
d. створити належні механізми та вжити заходів для ефективного запобігання, виявлення та усунення незаконних дій, шахрайства, корупції та іншу незаконну діяльність, що впливає на фінансові інтереси Союзу, включаючи конфлікти інтересів, а також для посилення боротьби проти відмивання грошей, організованої злочинності, неналежного використання державних коштів, фінансування тероризму, уникнення від сплати податків, податкового шахрайства та ухилення від сплати податків, іншої незаконної діяльності, що впливає на кошти, які надаються в рамках Ukraine Facility, одночасно створюючи механізми та вживаючи заходів для підтримки зусиль з деолігархізанії;
e. вживати належних заходів для розслідування та притягнення до відповідальності за кримінальні правопорушення, що впливають на фінансові інтереси Союзу;
g. регулярно перевіряти належне використання наданого фінансування згідно з усіма відповідними правилами, зокрема, щодо запобігання, виявлення та усунення незаконних дій, шахрайства, корупції або будь-якої іншої незаконної діяльності, що впливають на фінансові інтереси Союзу, включаючи конфлікти інтересів;
h. забезпечити, згідно зі Статтею 35 Регламенту щодо Ukraine Facility, оперативне повернення помилково виплачених або неправильно використаних коштів, у тому числі стосовно будь-якого заходу, спрямованого на реалізацію реформ та інвестиційних проектів згідно з Планом;
i. забезпечити, щоб компетентні органи України повідомляли ЕРРО, відповідно до Статті 9(3) цієї Угоди про будь-яку злочинну поведінку, яка може підпадати під її компетенцію, і вживати належних заходів для невідкладного опрацювання запитів про взаємну правову допомогу ЕРРО та компетентних органів держав-членів, які діють у межах їхніх відповідних повноважень, стосовно кримінальних правопорушень, які впливають на кошти в рамках інструменту Ukraine Facility;
j. збирати та забезпечувати прямий доступ для Комісії, OLAF, Аудиторської ради, ECA та EPPO, які діють у межах їхніх відповідних повноважень, до таких стандартизованих категорій даних у єдиній електронній базі даних, що постійно - принаймні кожні три місяці - оновлюється, у машинозчитуваному форматі на вебсторінці в порядку за загальною сумою отриманих коштів, у відповідності з принципами ЄС щодо захисту даних і відповідних правил щодо захисту даних згідно зі Статтями 15 та 16 цієї Угоди:
i. найменування реципієнта коштів для реалізації заходів Плану;
ii. найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель;
iii. імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року;
iv. перелік будь-яких заходів з реалізації заходів Плану із загальною сумою публічного фінансування таких заходів, а також органу влади України, відповідального за забезпечення реалізації;
k. забезпечити право Комісії здійснювати моніторинг діяльності згідно з інструментом Ukraine Facility для реалізації якісних і кількісних заходів Плану, що здійснюється органами влади України, протягом усього циклу реалізації проекту, між іншим, включно з процедурами відбору проектів і присудження договорів, у тому числі для цілей публічних закупівель, брати участь у такій діяльності в якості спостерігача, у відповідних випадках, і надавати рекомендації щодо вдосконалення такої діяльності та посилення готовності органів влади України докладати максимально можливих зусиль для впровадження таких рекомендацій Комісії та звітування про таке впровадження.
l. Згідно зі Статтею 132(1) Фінансового регламенту, зберігати облікові та підтвердні документи, у тому числі статистичні записи та інші записи стосовно фінансування, а також записи та документи в електронному форматі протягом п’яти років після сплати залишку або, якщо така сплата не здійснюється, після проведення операції. Цей строк становить три роки, якщо сума фінансування не перевищує 60000 євро.
m. Згідно зі Статтею 132(2) Фінансового регламенту, зберігати записи та документи, що стосуються аудитів, апеляцій, судових проваджень, розгляду позовів стосовно юридичних зобов’язань або розслідувань OLAF, які повинні зберігатися, поки такі аудити, апеляції, судові провадження, розгляд позовів чи розслідування не будуть закриті. Щодо записів і документів, що стосуються розслідувань OLAF, зобов’язання щодо їх зберігання застосовується з моменту, коли реципієнта було повідомлено про ці розслідування;
n. Згідно зі Статтею 132(3) Фінансового регламенту, зберігати записи та документи в оригіналі або у формі засвідчених копій оригіналів, або на загальноприйнятих носіях інформації, у тому числі електронні версії оригіналів або документи, які існують лише в електронній формі. Якщо існують електронні версії, оригінали не вимагаються, якщо такі документи відповідають відповідним правовим вимогам, щоб вважатися еквівалентними оригіналам і придатними для використання для аудиторських цілей.
o. Якщо Комісія, згідно зі Статтею 35(3) Регламенту щодо Ukraine Facility, надає Україні інтегровану та взаємодійну інформаційно-моніторингову систему, включно з єдиним інструментом отримання даних і оцінювання ризиків, для доступу та аналізу даних, зазначених у пункті 5 (j) цієї Статті, необхідно забезпечити використання такої системи та наповнення її необхідними даними.
6. Для цілей виконання зобов’язань згідно з пунктом 5 цієї Статті, Україна повинна забезпечити відповідність Системи управління та контролю основним вимогам, вказаним у додатку C.
7. Координатор повинен невідкладно повідомляти Комісію про будь-які зміни системи управління та контролю України, вказаної у Плані, стосовно елементів, які були оцінені Комісією.
8. Згідно з вимогами в додатку C, незалежний орган аудиту повинен виконувати завдання з аудиту, пов’язані з реалізацією кожного Компонента, згідно зі стратегією аудиту, зазначеною в пункті 9 цієї Статті. Україна повинна забезпечити незалежний аудиторський орган необхідними адміністративними, фінансовими та людськими ресурсами для виконання ним відповідних завдань, пов’язаних з Компонентом 1.
9. Незалежний орган аудиту повинен розробити стратегію аудиту. У такій стратегії повинні бути визначені метод і періодичність проведення аудитів. У стратегії аудиту необхідно пріоритезувати аудиторську роботу починаючи з аудиту створення систем, що зосереджується на відповідності процесів (з правовою та інституційної точки зору), створення та експлуатації IT-систем, надійності даних, а також наявності та якості людських ресурсів.»
З огляду на зміст даної статті - нею встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами, тому вказання змісту/інформації даної статті у тендерній документації, проєкті договору та укладеному за результатами процедури закупівлі договорі не вбачається можливим і доречним з огляду на її обсяг і багатосторонність (Координатор (Національний координатор), Комісія (від імені Європейського Союзу) та ін.).
Проте, оскільки на титульній сторінці та в розділі 1 тендерної документації зазначено, що дану тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода) та що дана закупівля здійснюється на дотримання Рамкової угоди і /тому всі умови та вимоги закупівлі, а також відповідні фінансові механізми, регулюються всіма положеннями цієї Рамкової угоди, тобто із дотриманням вимог статті 7 включно.
З приводу питання № 4. Щодо зазначення неповної інформації по коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету в опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-08-28-007917-a), (кодів класифікації видатків ТПКВКМБ: 1221 і ТПКВКМБ: 1222), а саме чому вони містять 4 а не 7 знаків повідомляємо, що електронною системою закупівель передбачено окреме поле «Код класифікації видатків (ТПКВКМБ)» в якому і мають зазначатись вищезазначені коди, проте електронна система закупівель на даний час не інтегрована під зазначення 7-ми знаків, а саме 0611221 та 0611222 відповідно. При зазначенні 7-ми значного числа електронна система закупівель не підтягує відповідний код і його назву, це стає можливим лише при зазначенні 4-ри значного числа (1221 та 1222 відповідно). Тому у Замовника при заповненні поля «Код класифікації видатків (ТПКВКМБ)» відсутня технічна можливість вказання 7-ми значного числа. На підтверження цього надаємо скріншоти з електронної системи.
З приводу питання № 5 Щодо перекладу на українську мову сертифікату про країну походження повідомляємо наступне. За вих. № 38 від 28.07.2025 року учасником було надано «Гарантійне зобов’язання про надання Замовнику під час поставки Товару документів», в якому зокрема було зазначено що «На підтвердження відповідності походження товару з прийнятних країн, при поставці Товару Учасник ПП «ПМС2» гарантує надати*:
1. Сертифікати Євро 1 (Вантажовідправник Robert Bosch GmbH, Вантажоодержувач Robert
Bosch Ltd), в яких зазначено країну походження Товару (Німеччина (DE) з прив’язкою до номеру
Пакувального місця в Інвойсах № 2105042707 та № 2105044682 ;
2. Інвойси № 2105042707 та № 2105044682 Robert Bosch GmbH (Вантажовідправник Robert
Bosch GmbH, Вантажоодержувач Robert Bosch Ltd).
В складі тендерної пропозиції надається:
1. Актуальні сертифікати Євро 1 (Вантажовідправник Robert Bosch GmbH, Вантажоодержувач
Robert Bosch Ltd), в якому зазначено країну походження Товару (Німеччина (DE) з
прив’язкою до номеру Пакувального місця в Інвойсі № 2105042707 та № 2105044682 ;
2. Інвойси № 2105042707 та № 2105044682 Robert Bosch GmbH (Вантажовідправник Robert Bosch
GmbH, Вантажоодержувач Robert Bosch Ltd)
Тобто номер і назва замовлення із зазначенням товару вказується на українській мові в інвойсі (що додається до сертифікату) з прив’язкою номеру даного інвойсу до самого сертифікату лише по числах, що не потребує перекладу.
Щодо самого сертифікату про походження товару, зазначаємо, що при перекладі офіційних документів формат, термінологія та офіційні печатки/підписи мають бути точно відтворені, а оскільки даний сертифікат містить унікальні/авторські печатки/підписи та QR-код то їх безпосередній/автентичний переклад являється юридично і технічно неможливим. При цьому загальний зміст даного сертифікату учасником був викладений на українській мові у вищезгаданому гарантійному зобов’язанні.
З приводу питання № 6, а саме причини не відхилення учасника ПП «ПМС 2» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178. А також, чому тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель, а саме пункту 47 Особливостей №1178, яким встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту?
Повідомляємо, що в частині 2 Додатку 1 та Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації які подаються переможцем процедури закупівлі» при зазначенні строку була допущена механічна / технічна описка, при зазначенні/додаванні слова «робочі», яка жодним чином не вплинула на вчасне надання замовнику учасником (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Дата акцепта визначення переможцем: 07-08-2025, 17:10 і дата надання необхідних документів (витягу) учасником: 10-08-2025, 11:43:28 - тобто документи були надані учасником в межах визначених чинним законодавством строків.
Також повідомляємо, що слово «повний» (витяг) являється механічною / технічною опискою і для Замовника ключовим фактором являється надання чинного (виданого/ сформованого/ отриманого в поточному році, в даному випадку від 24.07.2025р.) витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, щодо керівника учасника процедури закупівлі.
Також учасник процедури закупівлі підтвердив відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178, шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Оскільки пп.12 п.47 Особливостей передбачено що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, то оскільки дана інформація щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 після оголошення учасника ПП «ПМС 2» переможцем знаходилась формі відкритих даних, в тому числі на сайті https://services.mvs.gov.ua що інтегрований з електронною системою публічних закупівель і доступний для користування Замовником, а також, що даний учасник надав вичерпну інформацію щодо відсутності у нього підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 – то Замовником не могло бути прийнято рішення про його відхилення.
З огляду на вищезазначене, приносимо вибачення з приводу встановлених Вами зауважень, оскільки до моменту внесення змін в постанову КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (Особливості), що остаточно врегулювали процедуру закупівель згідно інструменту Ukraine Facility, подекуди виникали спірні питання, щодо трактування тих чи інших вимог Рамкової угоди і суміжних з нею нормативно-правових актів.
Додатки:
- Комерційні пропозиції аналогічних товарів (3шт.)
- Документи стосовно джерел фінансування закупівлі.
- Скріншоти з електронної системи з кодами класифікації видатків.
Вик.:Черняк К.В.