-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт приміщень ліцею №1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради для створення сучасного освітнього простору за адресою: Житомирська область, м. Коростишів, вул. Шевченка, 39
Торги не відбулися
4 004 088.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 020.44 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 020.44 UAH
Номер:
5f2c5e4bdcfb44309fa02d798bcd2c80
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
18.08.2025 17:41 - 09.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
18.08.2025
№ 78-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.08.2025 № 78-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2025-07-22-008096-a.Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункту 5 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» установлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог Постанови № 710 своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, укладання договору, в тому числі його відповідність вимогам законодавства, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Ліцею №1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.07.2025 № 30, тендерна пропозиція учасника-переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» (далі – ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ»), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 18.08.2025 № 36, від 25.08.2025 № 35 та від 25.08.2025 № 37, вимога про усунення невідповідностей від 15.08.2025, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 25.08.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено ряд порушень, а саме:
- в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацом 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 1 «Технічне завдання») містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (сатенгіпс) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання;
- в порушення вимог пункту 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі - Постанова № 668), у проєкті договору не вказано гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва;
- в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в Додатку 5 до проєкту договору включено підставу зміни істотних умов договору про закупівлю, а саме, «зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку», при тому, що предметом даної закупівлі є роботи, що не відносяться до будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» встановлено наступне.
Відповідно до пунктів 1 та 6 розділу 3 тендерної документації, а також підпункту 2.2 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації Замовника передбачено умову, що на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, учасники повинні надати в складі пропозицій наступні документи, а саме:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальний (- і) кошторис (- и);
- відомість ресурсів до локальних кошторисів;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів та розрахунок адміністративних витрат;
- зведений кошторисний розрахунок;
- дефектний акт;
- розрахунок прибутку;
- розрахунок заробітної плати;
- Календарний графік виконання робіт.
Також, підпунктом 2.2 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації Замовника передбачено, що всі розцінки на послуги визначаються відповідно до діючих норм, стандартів та нормативів.
Разом з тим, відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України в будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) визначено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід зазначити, що відповідно до річного плану закупівель на 2025 рік (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2025-07-22-008522-a), закупівля капітального ремонту приміщень ліцею №1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради для створення сучасного освітнього простору за адресою: Житомирська область, м. Коростишів, вул. Шевченка, 39 здійснюється за кошти місцевого бюджету.
В свою чергу, моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» пояснювальної записки (файл «Кошторис»), адміністративні витрати у складі договірної ціни та прибуток розраховані за класом наслідків (відповідальності) – СС1, з урахуванням норм пунктів 4.38 та 4.39 Настанови та, застосуванням для розрахунку адміністративних витрат показника - 4,37, для розрахунку розміру кошторисного прибутку застосуванням показника - 8,33.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 4.38 розділу ІV Настанови визначено, що розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників).
Пунктом 4.39 розділу ІV Настанови визначено, що в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників).
Пунктом 5.17 розділу V Настанови встановлено імперативну умову, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунковоаналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанови.
При цьому, даний об’єкт будівництва, а саме, навчальний заклад, відповідно до підпункту 5.4.9 розділу 5 Закону України «Про оприбуткування прибутку підприємства», відноситься до об'єкту соціальної сфери, для якого згідно вимог Додатків № 25 та № 27 Настанови показник для розрахунку адміністративних витрат становить – 3,89, а показник для визначення розміру кошторисного прибутку становить – 7,65.
Таким чином, застосування учасником ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» для розрахунку адміністративних витрат показника – 4,37 та для визначення розміру кошторисного прибутку показника – 8,33, не відповідає вимогам пунктів 4.38, 4.39 та 5.17 Настанови, а відтак вказаним учасником не дотримано вимоги підпункту 2.2 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації Замовника, що призвело до завищення ціни (договірної ціни) тендерної пропозиції, та як наслідок тендерна пропозиція ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» не відповідає іншим умовам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовником 25.08.2025 надано пояснення, щодо зазначених порушень, яким підтверджено вказані порушення.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.08.2025 № 37 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ».
Період усунення порушень:
03.09.2025 16:58 - 18.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.09.2025 16:58
Запити/Пояснення
Номер:
f14d3e185a4444b0a014a6ccedfc720f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.08.2025 17:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт приміщень ліцею №1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради для створення сучасного освітнього простору за адресою: Житомирська область, м. Коростишів, вул. Шевченка, 39» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-22-008096-a) та відповідно до п.п. 6 та 11 ст. 10 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч. 5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Просимо надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, локальні кошториси, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Ліцей №1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
2. За результатами проведеного аналізу дотримання Замовником вимог законодавства при складанні та затвердженні тендерної документації встановлено, що Замовником в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 1 «Технічне завдання») містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (сатенгіпс) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Крім того, в проєкті договору Замовником не зазначено гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва, а відтак проєкт договору не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу 3 пункту 103 Постанови КМУ № 668.
Також, тендерна документація не відповідає абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону та абз.1 п. 28 Особливостей, а саме, до проєкту договору включено підставу зміни істотних умов договору про закупівлю, а саме, «зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку», при тому, що предметом даної закупівлі є роботи, що не відносяться до будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382.
3.Поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» вимогам
Додатків №1 та № 3 до тендерної документації, а саме, учасником у складі тендерної пропозиції мають бути надані:
- договірна ціна;
- пояснювальна записка;
- локальний (- і) кошторис (- и);
- відомості ресурсів до локальних кошторисів;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів та розрахунок адміністративних витрат;
- зведений кошторисний розрахунок,
- дефектний акт
- розрахунок прибутку
- розрахунок заробітної плати
- Календарний графік виконання робіт).
Відповідно до пояснювальної записки, наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» здійснено розрахунок договірної ціни, зокрема, застосовано показники для визначення прибутку та адміністративних витрат не у відповідності до Кошторисних норм у будівництві № 281 (Ліцей відноситься до об'єкту соціальної сфери, для якого згідно вимог Додатків № 25 та № 27 Настанови № 281 повинні застосовуватися показник для визначення розміру кошторисного прибутку в розмірі 7,65 та показник для розрахунку адміністративних витрат в розмірі 3,89. Проте, учасником застосовано показник для визначення розміру кошторисного прибутку - 8,33 та показник для визначення розміру адміністративних витрат - 4,37), чим не дотримано вимоги Додатків № 1 та № 3 до тендерної документації).
Слід зазначити, що відповідно до вимог пп. 2 п. 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог ст. 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e138b9ebec394919a9e460ecd57adb29
Назва:
Пояснення на Запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 20.08.2025 № 1
Дата опублікування:
25.08.2025 13:25
Опис:
На Запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 20.08.2025 № 1 (далі – Запит) надаємо наступні пояснення та документальне підтвердження:
На пункт 1 Запиту:
Перелік вимог щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розмір очікуваної вартості було визначено виходячи з вимог «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі по тесту – Настанова) та обсягів робіт визначених проєктною документацією, розробленою у встановленому законодавством порядку. Надаємо підтверджуючі документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, локальні кошториси, експертні звіти) на підставі яких нами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість у додатках.
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710 https://krlyceum1.hostenko.net.
На пункт 2 Запиту:
Тендерна документація (Додаток № 1 «Технічне завдання») містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (сатенгіпс) з виразом «або еквівалент» відповідно до проектно-кошторисної документації, а саме локальних кошторисів. Крім того, в проєкті договору зазначено гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва п.15 «ГАРАНТІЙНІ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ СТОРІН» п.п.15.2. ПІДРЯДНИК встановлює гарантійний термін якості виконаних робіт протягом 36 місяців з моменту початку експлуатації об'єкта після завершення робіт. Було помилково вказано 36 місяців, а не гарантійний термін на виконанні роботи буде становити не менше десяти років з дня підписання останнього акту приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою № КБ-3 по об’єкту. Але гарантійний лист учасник надав з правильним гарантійним терміном. Також, до проєкту договору помилково включено підставу зміни істотних умов договору про закупівлю, а саме, «зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку».
На пункт 3 Запиту:
Відповідно до пояснювальної записки, наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» здійснено розрахунок договірної ціни, зокрема, помилково застосовано показники для визначення прибутку та адміністративних витрат не у відповідності до Кошторисних норм у будівництві № 281. Учасником не було враховано, що ліцей відноситься до об'єкту соціальної сфери, для якого згідно вимог Додатків № 25 та № 27 Настанови № 281 повинні застосовуватися показник для визначення розміру кошторисного прибутку в розмірі 7,65 та показник для розрахунку адміністративних витрат в розмірі 3,89. Проте, учасником застосовано показник для визначення розміру кошторисного прибутку - 8,33 та показник для визначення розміру адміністративних витрат - 4,37, тому що у технічному завданні стоїть клас наслідків (відповідальності) - СС1.