-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для навчальних кабінетів
Завершена
3 711 545.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 115.45 UAH
мін. крок: 1% або 37 115.45 UAH
Номер:
774991dc593e42f59d5f45ef1ee387ad
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000081
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
18.08.2025 18:03 - 09.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.08.2025 № 77-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 18.08.2025 № 77-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2025-07-21-009561-a 21.07.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, пункту 14 Порядку 1082, пункту 22 частини 1 статті 1, пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства установлено порушення вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей, частини 1 статті 41 Закону, частини 1 статті 43 Закону, частини 2 статті 215, частини 1 статті 216 Цивільного Кодексу України.
За результатами моніторингу питання відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом припинення дії договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу «Ліцей «Перспектива» Світловодської міської ради» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 21.07.2025 № 2107-25/2, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» (далі – ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ»), відповіді Замовника від 29.07.2025 на роз`яснення до процедури від 26.07.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.07.2025 № 3107-25, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 31.07.2025, договір про закупівлю товарів від 06.08.2025 № 121 на суму 3 708 845,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ», (далі – Договір № 121), пояснення надані 22.08.2025, 28.08.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі установлено наступне.
Відповідно до абзацу 1 пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – Порядок № 708).
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/ пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015).
Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку № 708 Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок 1082), зокрема передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та Технічної специфікації Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації (далі – Технічна специфікація), предметом закупівлі товару «Обладнання для навчальних кабінетів» є шкільні меблі, а також різні навчальні приладдя та обладнання. Замовник визначив предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі.
Проведеним аналізом встановлено, що Замовником визначено предмет закупівлі товарів «Обладнання для навчальних кабінетів» за кодом за ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі на закупівлю 869 одиниць найменувань навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики та навчальне обладнання для STEM-лабораторії.
Водночас, за кодом ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі в межах цієї процедури закупівлі Замовником, окрім шкільних меблів та різного навчального приладдя та обладнання, було придбано комп`ютерне обладнання - машини для обробки даних (апаратна частина): ноутбук педагогічного працівника, ноутбук здобувача освіти, десктопний комп`ютер педагогічного працівника та десктопний комп`ютер здобувача освіти по одній одиниці кожної позиції, що не відповідає зазначеному ДК 021:2015: 39160000-1, при цьому перелічений товар машини для обробки даних (апаратна частина) відносяться до іншого коду ДК 021:2015, а саме: код ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тобто, Замовник в межах однієї процедури закупівлі фактично придбав товари, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а саме: 39160000-1 – Шкільні меблі та 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина), при цьому вказавши код ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі.
Отже, Замовником, на порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, пункту 14 Порядку 1082, пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей, невірно визначено предмет закупівлі, оскільки за кодом ДК 021:2015: 39160000-1 - Шкільні меблі придбав комп`ютерне обладнання - машини для обробки даних (апаратна частина): ноутбук педагогічного працівника, ноутбук здобувача освіти, десктопний комп`ютер педагогічного працівника та десктопний комп`ютер здобувача освіти, закупівля яких повинна бути проведена за кодом ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина).
Частиною 1 статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Аналогічне за змістом положення міститься у частині 1 статті 43 Закону.
Пунктом 19 Особливостей, частиною п’ятою статті 41 Закону визначено випадки за настання яких можливо змінити істотні умови договору про закупівлю, однак зазначені норми Закону та Особливостей не передбачають внесення змін та/або зміну самого предмета закупівлі.
На запит Держаудитслужби стосовно вищезазначеного, Замовником 22.08.2025 надано відповідь, в якій зазначено, що вказана закупівля проведена з метою оснащення навчальних кабінетів відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», який містить типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, в тому числі і комп`ютерне обладнання. Тому, з метою дотримання вимог щодо узгодженості та сумісності всіх складових комплекту обладнання для навчальних кабінетів, Замовник включив до предмета закупівлі всі товари, необхідні для оснащення навчальних кабінетів, та обрав код ДК 021:2015, який найбільше відповідає усім товарам включеним до Технічної специфікації, а саме, 39160000-1 – Шкільні меблі, що містить категорії 39162100-6 «Навчальне обладнання» та 39162200-7 «Допоміжне навчальне приладдя та пристрої». Отже, об`єднання різних засобів навчання, в тому числі і комп`ютерної техніки, у складі однієї процедури закупівлі є правомірним та відповідає вимогам Міністерства освіти і науки України до формування навчальних кабінетів та STEM-лабораторій.
Проаналізувавши надані Замовником пояснення, слід зазначити наступне.
Згідно із приміткою Технічної специфікації Замовником передбачено, що технічне завдання складене відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» (далі – Перелік 574) та наказу Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп`ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти» (далі – Перелік 1440).
Переліком 574 визначено вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання, які наведені у Таблицях 1-7.
Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т. ч. флеш-накопичувачів, навушників, мережевого обладнання, модуля для зберігання планшетів та ноутбуків з можливістю заряджання), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Переліку 1440. Характеристики комп’ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, повинні відповідати оптимальним вимогам для програмного забезпечення та іншого цифрового обладнання такого навчального кабінету або приміщення закладу. Комп’ютерне обладнання повинне бути сумісним з іншим обладнанням (цифровими вимірювальними комп’ютерними комплексами, цифровими мікроскопами, цифровими документ-камерами, навчальними роботами, 3D принтерами, 3D сканерами тощо) навчальних кабінетів і STEM-лабораторій.
Отже, в Переліку 574, яким визначено наведені у Таблицях 1-7 вимоги до засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, відсутні вимоги до комп`ютерного обладнання (ноутбук педагогічного працівника, ноутбук здобувача освіти, десктопний комп`ютер педагогічного працівника та десктопний комп`ютер здобувача освіти), при цьому містить відсилочну норму до Переліку 1440 в частині визначення вимог при закупівлі комп’ютерного обладнання.
Перелік 1440 визначає вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення (класи, групи, майстерні, аудиторії) закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, крім бібліотек, враховуючи вимоги новітніх технологій викладання навчальних предметів у цих закладах.
Перелік 1440 забезпечує єдині підходи і вимоги до рівня надання освітніх послуг та однакові умови для всіх здобувачів освіти, визначає загальні та спеціальні вимоги до комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що буде використовуватись в цих закладах.
Технічна специфікація при закупівлі комп`ютерного обладнання, зокрема ноутбук педагогічного працівника, ноутбук здобувача освіти, десктопний комп`ютер педагогічного працівника та десктопний комп`ютер здобувача освіти, має відповідати вимогам, зазначеним у Таблицях 8-9.
Проте, комп`ютерне обладнання, яке фактично придбано Замовником в межах цієї закупівлі, не відповідає предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі, у той час відповідно до ДК 021:2015 для закупівлі комп`ютерного обладнання передбачений інший код - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина).
Отже, ствердження Замовника в поясненні, що Перелік 574 містить технічні вимоги засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, в тому числі і комп`ютерного обладнання, тому об`єднання різних засобів навчання, в тому числі і комп`ютерної техніки, у складі однієї процедури закупівлі є правомірним та відповідає вимогам Міністерства освіти і науки України до формування навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, є безпідставним та спростовується вищенаведеними доводами.
Таким чином, Договір № 121 відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей, частини 1 статті 43 Закону є нікчемним, оскільки назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, що фактично закуплені замовником.
Відповідно до частини 2 статті 215 Цивільного Кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин).
Згідно із частини 1 статті 216 Цивільного Кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.
Період усунення порушень:
29.08.2025 14:38 - 13.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.08.2025 14:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
Замовник — Комунальний заклад "Ліцей "Перспектива" Світловодської міської ради"
Оголошення — UA-2025-07-21-009561-a
Предмет закупівлі: Обладнання для навчальних кабінетів, ДК 021:2015: 39160000-1 — Шкільні меблі
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-07-21-009561-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені Замовником порушення, а саме, Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення).
У висновку зазначено наступні порушення:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, пункту 14 Порядку 1082, пункту 22 частини 1 статті 1, пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства установлено порушення вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей, частини 1 статті 41 Закону, частини 1 статті 43 Закону, частини 2 статті 215, частини 1 статті 216 Цивільного Кодексу України
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у вигляді здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме:
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом припинення дії договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
У зв’язку з виявленими порушенням встановленими органом державного фінансового контролю та з метою їх усунення замовником було прийнято рішення припинити дію договору про закупівлю № 121 від 06.08. 2025 року шляхом підписання додаткової угоди про дострокове розірвання договору (долучаємо до даної відповіді).
Таким чином, Замовником були усунуті порушення, виявлені моніторингом, у спосіб, визначений у висновку.
Також уповноваженою особою проведений детальний аналіз висновку моніторингу, складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Мінекономіки № 708 "Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі", Наказу Мінекономіки № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Уповноваженою особою прийнято рішення в майбутньому не допускати аналогічних порушень та врахувати зазначені у висновку зауваження під час проведення наступних закупівель.
Дата публікації звіту:
05.09.2025 11:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
25.09.2025 10:47
Запити/Пояснення
Номер:
3bbc874b8d384bf5acdb5a24fbcdf356
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
19.08.2025 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Обладнання для навчальних кабінетів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-07-21-009561-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або на офіційний вебсайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (в разі розміщення).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
2f1d6d8168bf40da8297b90193fd30d7
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення у межах моніторингу закупівлі UA-2025-07-21-009561-a («Обладнання для навчальних кабінетів»).
Дата опублікування:
22.08.2025 09:55
Опис:
Предметом оголошеної нами закупівлі є обладнання для навчальних кабінетів, а саме комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії та математики.
При плануванні закупівлі по предмету замовником здійснювались заходи передбачені «Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
У відповідності до вимог пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», Замовником також було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в реєстрі оптово-відпускних цін, в електронній системі закупівель "Prozorro" і за попереднім погодженням педагогічними працівниками, які будуть практично використовувати обладнання у своїй роботі.
Варто зазначити, що поняття очікувана вартість міститься у Наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 № 275, відповідно до якого очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Аналізуючи дане поняття необхідно дійти висновку, що воно є істотно узагальненим та містить лише вимогу щодо врахування чи неврахування ПДВ (тобто його розрахунку). Вищевказаний Наказ також надає пояснення стосовно етапів з яких складається формування очікуваної вартості та її правильного розрахунку, зокрема передбачає 5 етапів для більш повного та правильного вирахування ринкових цін, якими і керувався та на підставі, яких Замовник проводив розрахунок:
1. Визначення потреби в товарах. Визначення потреби в товарах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалося виключно в межах потреб закладів освіти у навчальному обладнанні.
2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. До формування опису предмета закупівлі було залучено відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання товарів. На цьому етапі здійснювалося безпосереднє формування технічних завдань/специфікацій/вимог до предмета закупівлі. Замовник чітко визначився, яким вимогам повинен відповідати товар, які характеристики містити та інше.
3. Аналіз ринку.
На цьому етапі було використано як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro", на сайтах:
https://stemclass.com.ua/
https://b-pro.com.ua/
https://elizlabs.com.ua/
та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволило визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень. Отже, на цьому етапі відбулося безпосереднє вивчення та аналіз конкурентного середовища. Порівняння поставок аналогічних товарів з аналогічним предметом закупівлі, визначення за якими цінами такі товари було поставлено, співставлення з необхідністю (потребами) замовника. Розуміння ринку постачання необхідних товарів дало змогу зрозуміти та розрахувати цінові рамки (нижню та верхню межу), які були встановлені замовником і від яких, відповідно було вирахувано очікувану вартість.
4. Визначення вимог до умов поставки і оплати.
Вимоги до умов поставки і оплати було встановлено з урахуванням періоду запланованого використання товарів, а також з урахуванням фінансових можливостей замовника. На цьому етапі встановлено істотні умови майбутнього договору на підставі вже наявної інформації, що була зібрана та встановлена на попередніх етапах. Замовнику вже було відомо суму бюджетних призначень на рік, а також строки протягом яких необхідно поставити товари.
5. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
На завершальному етапі, відштовхуючись від усієї інформації, яка була надана замовнику відбувається сам процес розрахунку очікуваної вартості.
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей використання обладнання, та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі, а також з дотриманням вимог наказу Міністерства освіти і науки України №574 від 29.04.2020 р. «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій»
Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі для даної закупівлі визначено в сумі: 3 711 545,00 грн. з ПДВ.
Очікувана вартість предмета закупівлі обрахована Замовником відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в реєстрі оптово-відпускних цін, в електронній системі закупівель "Prozorro".
Посилання на сторінку веб-сайту ліцею, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://www.liceum.kr.ua/about/materials/tender-purchases/
Номер:
dcf8160c162d4fb2af269bae8479d4a1
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
19.08.2025 13:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Обладнання для навчальних кабінетів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-07-21-009561-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Відповідно до пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Порядок визначення предмета закупівлі, який затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник).
Пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зокрема передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Як вбачається з інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовник в межах вказаної закупівлі придбав шкільні меблі, а також інше навчальне обладнання та приладдя для навчальних кабінетів, зазначивши код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі.
Однак, окрім шкільних меблів, навчального обладнання та приладдя, Замовник в межах вказаної закупівлі придбав машини для обробки даних (апаратна частина) ноутбук педагогічного працівника, ноутбук здобувача освіти, декстопний комп`ютер педагогічного працівника, декстопний комп`ютер здобувача освіти (пункти 13, 14, 15, 16 Розділу «Навчальне обладнання для STEM – лабораторії» Технічної специфікації Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації), код товару яких за Єдиним закупівельним словником найбільше відповідає коду ДК 021:2015: 30210000-4 – Машини для обробки даних.
Тобто, Замовник в межах однієї закупівлі фактично придбав товари, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а саме: 39160000-1 – Шкільні меблі та 30210000-4 – Машини для обробки даних, при цьому вказавши код ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Прошу надати обґрунтовані пояснення чому Замовником в межах однієї закупівлі фактично придбано товарів, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а саме: 39160000-1 – Шкільні меблі та 30210000-4 – Машини для обробки даних ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
7285c8a8725344a8b636aa702aa0c4ca
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення у межах моніторингу закупівлі UA-2025-07-21-009561-a («Обладнання для навчальних кабінетів»).
Дата опублікування:
22.08.2025 10:36
Опис:
На Ваше запитання, оприлюднене в межах проведення моніторингу закупівлі товару «Обладнання для навчальних кабінетів», щодо визначення предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Предметом оголошеної нами закупівлі є обладнання для навчальних кабінетів, а саме комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології, географії та математики.
До складу цих комплектів входить різноманітне навчальне обладнання, у тому числі, комп’ютерна техніка. Однак у даній закупівлі комп’ютерне обладнання виступає не як самостійний предмет закупівлі, а як невід’ємна частина навчального комплекту.
Просимо зважити, що Закупівля здійснювалася нами з метою комплексного оснащення навчальних кабінетів відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій».
Наведений наказ наводить типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», в який включається і комп’ютерне обладнання. У цьому ж документі зазначено, що таке комп’ютерне обладнання має бути сумісним з іншим обладнанням – цифровими вимірювальними комплексами, мікроскопами, документ-камерами, навчальними роботами, 3D-принтерами, 3D-сканерами тощо.
Наказ № 574 також встановлює ключові принципи оснащення навчальних кабінетів: комплектність, узгодженість спільного використання у змістовому, функціональному, технологічному та програмному аспектах. Також Наказ надає визначення комплекту, як набору будь-яких видів засобів навчання та обладнання, змістовно пов’язаних між собою і призначених для забезпечення освітнього процесу.
За таких умов, об’єднання різних засобів навчання, включно з комп’ютерною технікою, у складі єдиної закупівлі є правомірним і відповідає підходу МОН до формування навчальних кабінетів та STEM-лабораторій.
Відповідно до положень ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
За таких умов, з врахуванням необхідності провести єдину процедуру закупівлю на всі складові комплекту обладнання для навчальних кабінетів задля дотримання нормативних вимог щодо узгодженості та сумісності його складових, замовник включив до предмету закупівлі всі товари, необхідні для оснащення навчальних кабінетів і обрав найбільш підходящий код Єдиного закупівельного словника, який відповідає усім товарам включеним до технічної специфікації.
Усі товари, що включені до технічної специфікації з огляду на їх функціональне призначення та на положення наказу МОН від 29.04.2020 № 574 є навчальним обладнанням.
У Єдиному закупівельному словнику передбачені підкоди 39162100-6 «Навчальне обладнання» та 39162200-7 «Допоміжне навчальне приладдя та пристрої», які належать до класу 39160000-1 «Шкільні меблі».
Саме цей код і було визначено Замовником як узагальнюючий для предмета закупівлі. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708, предмет закупівлі визначається за четвертою цифрою класифікатора, що й було дотримано.
Таким чином, обраний код охоплює весь комплекс обладнання, необхідного для облаштування навчальних кабінетів, у тому числі комп’ютерну техніку, яка у цьому випадку має функціональне призначення як навчальне обладнання.
Пункт 21 Особливостей передбачає нікчемність договору у випадках, коли код і назва предмета закупівлі не відповідають фактично придбаним товарам. У даній закупівлі назва предмета «Обладнання для навчальних кабінетів» повністю відповідає змісту, обраний код 39160000-1 «Шкільні меблі» включає а себе будь-яке навчальне обладнання та допоміжне навчальне приладдя та пристрої.
З огляду на викладене, дії Замовника відповідають чинному законодавству. Комп’ютерне обладнання належить до категорії «обладнання для навчальних кабінетів», його придбання у складі комплексного оснащення відповідає принципу формування єдиного комплекту засобів навчання та вимогам щодо їх узгодженості, а предмет закупівлі визначено за найбільш відповідним кодом, що охоплює меблі, навчальне обладнання та приладдя.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що в даній ситуації підстав для визнання договору нікчемним немає.
Номер:
ae5d96d0bd214d83ae46c026c86c4b48
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.08.2025 12:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Обладнання для навчальних кабінетів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-07-21-009561-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надайте інформацію та підтверджуючі документи щодо джерела фінансування вищевказаної закупівлі та щодо коду бюджетної програми за якою передбачено здійснення видатків на закупівлю вищезазначених товарів.
У разі здійснення закупівлі за рахунок коштів програми фінансової підтримки України від Європейського Союзу Ukraine Facility, надайте інформацію щодо виконання та дотримання умов рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом від 06.06.2024 № 3786-ІХ (далі – Рамкова угода):
1.1. В якому пункті тендерної документації/оголошення про проведення відкритих торгів встановлено вимогу щодо забезпечення того, щоб кошти або економічні ресурси прямо або опосередковано не надавалися особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів ЄС, або на її користь, на виконання умов пункту 1 статті 3 Рамкової угоди щодо обмежувальних заходів регламенту Європейського Парламенту і Ради (далі - ЄС) ?
1.2. В якому пункті тендерної документації зазначено вимогу про надання інформації щодо імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів (учасника закупівлі), як визначено у статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради, на виконання умов підпунктів іі. та ііі. Пункту 5 статті 7 Рамкової угоди ?
1.3. В якому пункті тендерної документації / оголошення про проведення відкритих торгів встановлено вимогу щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості, на виконання умов пункту 1 статті 16 Рамкової угоди ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 3511 Кримінального кодексу України.
Номер:
4a90b9f76c804319bbea3e7e852cc3d6
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення у межах моніторингу закупівлі UA-2025-07-21-009561-a («Обладнання для навчальних кабінетів»).
Дата опублікування:
28.08.2025 12:39
Опис:
На Ваше запитання, оприлюднене в межах проведення моніторингу закупівлі товару «Обладнання для навчальних кабінетів», щодо визначення предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Джерелом фінансування даної закупівлі є кошти спеціального фонду державного бюджету з урахуванням співфінансування із місцевого бюджету за рахунок відповідної субвенції згідно «Порядку та умов надання у 2025 році освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) в частині створення сучасного освітнього простору», затверджених постановою Кабінету Міністрів України №290 від 14.03.2025 р.
Іншими словами, закупівля не здійснюється за рахунок коштів програми фінансової підтримки України від Європейського Союзу Ukraine Facility.
Коди бюджетних програм за якими передбачено здійснення видатків:
КПКВК 0611276 «Реалізація заходів за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) на створення сучасного освітнього простору»;
КПКВК 0611275 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету), на створення сучасного освітнього простору».
Додатково також надаємо копію листа Управління освіти, молоді та спорту ТГ Світловодської міської ради від 26.06.2025 року про виділення коштів на сесії місцевої ради №2882 від 24.06.2025 року.