• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт будівлі пожежного депо (літ. А-2) 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Рівненській області за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Дем'янчука С. академіка, буд. 18 (зовнішнє опорядження фасадів, ремонт частини приміщень)» - коригування

Завершена

15 486 000.36 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 430.00 UAH
Номер: a33357f1c3b64b26a89de7fec3a1ed59
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-19-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.08.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 19.08.2025 11:09 - 10.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 18.08.2025 Київ № 216 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 31 UA-2025-07-18-010442-a 18.07.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, y.m.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду тендерної ТОВ «Буд Сіті Рівне» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 3 Особливостей та пункту 5, 84 Загальних умов. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання Замовником вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель 3 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника протокол від 18.07.2025 № 59 зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Буд Сіті Рівне» (далі – ТОВ «Буд Сіті Рівне»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 07.08.2025 № 87, вимогу про усунення невідповідностей до 07.08.2025, повідомлення про намір укласти договір від 07.08.2025, договір про закупівлю робіт від 20.08.2025 № 296/2025 на суму 12 999 051,96 грн з ПДВ (далі – Договір), Додаткова угода № 1 від 22.08.2025 до Договору пояснення (інформацію, документи) Замовника, отримані 22.08.2025 та 04.09.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. 1) Пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Підпунктом 2.4 пункту 2 додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлено: на підтвердження обов’язкової наявності у штаті Учасника (наявність трудових відносин) персоналу у складі, зокрема: - головний інженер (документ про проходження навчань з наступних ПНАОП: зокрема, НПАОП 45.2-1.02-90); - виконавець робіт (документ про проходження навчань з наступних ПНАОП: НПАОП 45.2-1.02-90); Учасник ТОВ «Буд Сіті Рівне» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації від 07.08.2025 вих № 3 (далі – Довідка про працівників), в якій в пунктах 2, 3, 5 та 6 зазначив виконавцями робіт Ющук О.А., Ярмолюк Р.П., Черняк А.М. та Ільчук О.В. Водночас учасник ТОВ «Буд Сіті Рівне» в електронній системі закупівель документи щодо проходження головним інженером та зазначеними вище виконавцями робіт навчання з НПАОП 45.2-1.02-90, як визначено у підпункті 2.4 пункту 2 додатку 4 до тендерної документації, не надав. При цьому, відповідно до пункту 1 розділу Будівництво (код КВЕД 45) Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці станом на 15 травня 2024 року, затвердженого Наказом Державної служби України з питань праці від 15.05.2024 № 74 нормативно-правовий акт НПАОП 45.2-1.02-90 є чинним, отже вимога є діючою. На запит Держаудитслужби Замовник в електронній системі закупівель 04.09.2025 повідомив, що: «НПАОП 45.2-1.02-90 («Правила з охорони праці при будівництві та ремонті об'єктів житлово-комунального господарства») застаріли і не є чинними. ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ НАКАЗ від 14.08.2023 № 177 «Про затвердження Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці» втратив чинність на підставі Наказу Державної служби України з питань праці від 05.02.2024 №23. Оскільки, встановлювати протизаконні вимоги у тендерній документації не можна, це забороняється Законом України «Про публічні закупівлі» та законодавство чітко забороняє вимагати від учасників подання документів, які не передбачені законодавством, або встановлювати дискримінаційні технічні вимоги, уповноважена особа розглядала подані документи з урахуванням всіх норм і вимог в цілому.». Вищезазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначених невідповідностей Замовником та не розміщення в електронній системі закупівель у повідомленні з вимогою про усунення учасником ТОВ «Буд Сіті Рівне» інформації про усунення зазначеної невідповідності. Підпунктом 2.5 пункту 2 додатку 4 до тендерної документації Замовником встановлена обов’язкова наявність у керівника підприємства навчань по наступних НПАОП, зокрема, НПАОП 0.00-6.03-93 (надати підтверджуючі документи про проходження навчань). На виконання підпункту 2.5 пункту 2 додатку 4 до тендерної документації ТОВ «Буд Сіті Рівне» 07.08.2025 у складі своєї тендерної пропозиції в електронній системі у пункті 1 Довідки про працівників, зазначив директора Соловей О.Г. Крім того 02.08.2025 ТОВ «Буд Сіті Рівне» розмістило посвідчення № 1182-27-а-24 з охорони праці на директора підприємства Мосягіну О.Г. (згідно розміщеного 02.08.2025 свідоцтва про шлюб від 25.05.2024 серія І-ГЮ № 225113 - Соловей О.Г.), у якому відсутня інформація щодо проходження керівником підприємства навчання з НПАОП 0.00-6.03-93. При цьому інших документів, щодо підтвердження проходження керівником підприємства ТОВ «Буд Сіті Рівне» навчання з НПАОП 0.00-6.03-93 ТОВ «Буд Сіті Рівне» не надало. На запит Держаудитслужби Замовник в електронній системі закупівель 04.09.2025 повідомив, що: «Оскільки в складі пропозиції надано файл «Посвідчення з охорони праці.pdf» що підтверджує проходження навчання директором ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» навчання з питань охорони праці, підтверджуючі документи про проходження навчання надано. Конкретної форми чи назви документа не вимагалося від учасників.». Це пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначених невідповідностей Замовником та не розміщення в електронній системі закупівель у повідомленні з вимогою про усунення учасником ТОВ «Буд Сіті Рівне» інформації про усунення зазначеної невідповідності. Відповідно до пункту 7 додатку 2 до тендерної документації у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, учасник надає розрахункові кошторисні документи відповідно до технічних вимог, зокрема, графік виконання робіт, кінцевий термін виконання робіт 31.10.2025. Однак, ТОВ «Буд Сіті Рівне» у складі своєї тендерної пропозиції в електронній системі закупівель не розмістило графік виконання робіт, кінцевий термін виконання робіт 31.10.2025, як визначено пунктом 7 додатку 2 до тендерної документації. На запит Держаудитслужби Замовник в електронній системі закупівель 04.09.2025 повідомив, що: «Учасником у складі пропозиції надано погоджений проект Договору (файл ТД_Дод_5_Проект Договору pdf»), де Додаток №6 «Календарний графік робіт» погоджений учасником. 23 сторінка проекту Договору містить інформацію про те, що при підписанні основного договору він може бути зміненим (без зміни істотних умов договору), про що Учасник надав згоду власним підписом та печаткою. Календарний графік виконання робіт конкретизує зобов'язання Підрядника щодо строків виконання робіт. Оскільки для вирішення розбіжностей щодо строків та календарного графіка будівництва, необхідно провести переговори з замовником з метою досягнення взаємоприйнятного рішення, яке б враховувало як можливості підрядника, так і вимоги бюджетного процесу у складі пропозиції надано погоджені терміни 2025-2026 роки без конкретизації. При підписанні основного договору, досягнуто домовленостей між сторонами по всіх етапах та досягнуто згоди. Договір виконується відповідно до всіх досягнутих умов.» При цьому, в електронній системі закупівель учасник ТОВ «Буд Сіті Рівне» розмістив проект договору з додатками, зокрема додаток № 6 «Календарний графік робіт» не містить ні найменування робіт ні конкретної дати їх виконання. Зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначених невідповідностей Замовником та не розміщення в електронній системі закупівель у повідомленні з вимогою про усунення учасником ТОВ «Буд Сіті Рівне» інформації про усунення зазначеної невідповідності. Також, пунктом 12 додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції подає ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на приміщення, зареєстрована в Державній службі України з надзвичайних ситуацій (також передбачено можливість подання у складі тендерної пропозиції ліцензії та декларації відповідності МТБ субпідрядної організації, яка виконуватиме роботи протипожежного призначення). Відповідно до відомостей обсягу робіт (додаток 2 до тендерної документації), під час виконання робіт передбачено влаштування комплексу систем протипожежного захисту по об'єкту, що включає монтаж системи пожежної сигналізації, монтаж системи керування евакуюванням, монтаж кабельної продукції та пусконалагоджування (налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і ОПС). При цьому, монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень входить до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852. Однак, учасником ТОВ «Буд Сіті Рівне» у складі тендерної пропозиції в електронній системі закупівель ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не надано. На запит Держаудитслужби Замовник в електронній системі закупівель 04.09.2025 повідомив, що: «Законодавство України про публічні закупівлі (Закон № 922-VIII) передбачає обов'язкове зазначення інформації про субпідрядника або співвиконавця в тендерній документації, якщо він залучається в обсязі не менше 20% вартості договору про закупівлю робіт або послуг. Така вимога стосується випадків, коли субпідрядник залучається для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, таким як наявність матеріально-технічної бази або працівників відповідної кваліфікації. Якщо обсяг залучення субпідрядника менше 20%, то інформація про нього не надається. Учасником надано довідку про не залучення до надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення в обсязі більше/менше 20% субпідрядної організації, а від так інформація про субпідрядника та підтвердження його кваліфікаційних вимог не вимагалася Замовником.» Однак пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 43 Особливостей в частині не виявлення зазначених невідповідностей Замовником та не розміщення в електронній системі закупівель у повідомленні з вимогою про усунення учасником ТОВ «Буд Сіті Рівне» інформації про усунення зазначеної невідповідності. 2) Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови). Загальні умови є обов`язковими для врахування під час укладання та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника. Пунктом 5 розділу «Укладення договору підряду» Загальних умов передбачені істотні умови договору підряду, зокрема, джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об`єкта). Відповідно пункту 83 Загальних умов фінансування робіт (будівництва об`єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід’ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Відповідно пункту 84 Загальних умов план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об’єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо. Проте, на порушення вимог пункту 84 Загальних умов план фінансування, що є додатком № 7 до Договору, не складено на поточний рік за місяцями та у ньому не визначено джерела та напрями фінансування (види витрат). На запит Держаудитслужби Замовник 22.08.2025 повідомив, що: «Додатковою угодою № 1 від 22.08.2025 року було внесено зміни до договору про закупівлю робіт від 20.08.2025 №296/2025 з урахуванням вимог пункту 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668». Таким чином, Замовником укладено Договір з порушенням норм встановлених пунктом 5, 84 Загальних умов, відповідно чим порушено вимоги пункту 3 Особливостей. Також Замовник в електронній системі закупівель 22.08.2025 оприлюднив Додаткову угоду № 1 від 22.08.2025 до Договору, якою виклав Додаток № 7 «План фінансування» до Договору в новій редакції.
Період усунення порушень: 10.09.2025 17:34 - 25.09.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.09.2025 17:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, після розгляду висновку Державної аудиторської служби України, ID моніторингу: UA-M-2025-08-19-000050, по об’єкту закупівлі: «45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт будівлі пожежного депо (літ. А-2) 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Рівненській області за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Дем'янчука С. академіка, буд. 18 (зовнішнє опорядження фасадів, ремонт частини приміщень)» - коригування, уповноваженою особою 3 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Рівненській області здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: проведено додаткове навчання у сфері здійснення публічних закупівель, додатково вивчено Закон України «Про публічні закупівлі», Постанову КМУ від 12.10.2022 № 1178 Особливості (із змінами й доповненнями) та Постанову Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями). Додаток: Копія наказу 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Рівненській області (по особовому складу) від 16.09.2025 № 205-НК/62 «Про кадрові питання» на 2 арк. в 1 прим.
Дата публікації звіту: 16.09.2025 17:58

Запити/Пояснення