-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва)
Завершена
5 462 336.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 311.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 311.68 UAH
Номер:
98f2d8b503684111858103a8ccd25346
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-22-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2025 00:00
Період моніторингу:
22.09.2025 17:51 - 14.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
22.09.2025
№ 85-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 22.09.2025 № 85-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2025-07-18-005449-a. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства встановлено, що укладений договір не відповідає нормам пункту 83 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 та пункту 43 Особливостей, пункту 83 Постанови № 668, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 18.07.2025 № 8/2025, тендерна пропозиція учасника-переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» (далі – ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.08.2025 № 9/2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 05.08.2025, договір про закупівлю робіт від 12.08.2025 № 4, відповіді Замовника на пояснення з копіями документів, оприлюднені в електронній системі закупівель 26.09.2025 та 03.10.2025, інформація з офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів за посиланням: https://olevsk-gromada.gov.ua/olevska-dytyacho-yunaczka-sportyvna-shkola/.
За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, а саме: в підпункті 12.5.2 пункту 12.5 розділу 12 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації), встановлено умову, щодо зміни істотних умов договору в таких випадках, зокрема, «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення», при тому, що предметом даної закупівлі є роботи, а не товар.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 розділу 4 Додатку № 1 до тендерної документації та пункту 9 Додатку № 5 до тендерної документації встановлено імперативну вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції достовірної інформації у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Також, у вказаних пунктах зазначено, що замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Так, Додатком № 2 до тендерної документації, зокрема, пунктами 6, 7, 11, 12, 27, 32 та 37 технічного завдання передбачено виконання робіт з нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо), а також виконання робіт із застосуванням мастик на бітумній основі.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 21 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107, роботи підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 17 та 18 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи Б Додатку № 2 цього Порядку, а саме: «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)» та «Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів», виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Пунктами 41 та 42 технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації, передбачено виконання робіт протипожежного призначення з вогнезахисного покриття, які відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015 та пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, підлягають обов’язковому ліцензуванню.
Однак, моніторингом встановлено, що в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» відсутні ліцензії та документи дозвільного характеру на виконання вищезазначених робіт або довідка довільної форми, в якій зазначено дані про їх наявність, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 4 Додатку № 1 до тендерної документації та пункту 9 Додатку № 5 до тендерної документації.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 26.09.2025 надано пояснення, яким не спростовано вказані порушення.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» у тендерній пропозиції.
За результатами моніторингу відповідності укладеного договору вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668) визначено, що ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Пунктом 83 Постанови № 668 передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
Проте, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі про закупівлю робіт від 12.08.2025 № 4 відсутній план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пункту 83 Постанови № 668.
Період усунення порушень:
09.10.2025 16:29 - 24.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.10.2025 16:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами проведеного Північним офісом Держаудитслужби моніторингу (ID моніторингу: UA-M-2025-09-22-000060) закупівлі за предметом: «Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва)», 45454000-4 Реконструкція (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-22-012289-a), відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Комунальна установа «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради (далі – Замовник) повідомляє, що визнає встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язало Замовника здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 та пункту 43 Особливостей, пункту 83 Постанови № 668, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Керуючись ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
На виконання висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, було прийнято розпорядження міського голови №147-К від 10.10.2025 року «Про дисциплінарну відповідальність ЗАКІРОВА М.Р.», додається. Даним розпорядженням Закірову Миколу Рафаїловича, виконуючого обов’язки директора комунальної установи «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради ради було оголошено догану. Також Закірова Миколу Рафаїловича зобов’язали забезпечити сумлінне виконання своїх посадових обов’язків та не допускати в подальшому порушень виконавської дисципліни.
Додаток: розпорядження міського голови №147-К від 10.10.2025 року «Про дисциплінарну відповідальність ЗАКІРОВА М.Р.».
Дата публікації звіту:
10.10.2025 11:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності винної особи.
Дата публікації:
10.10.2025 12:10
Запити/Пояснення
Номер:
0897a29e5dcc43fabe4e85fa0ba13c48
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2025 17:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-18-005449-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на матеріальні ресурси (будівельні матеріали), що є предметом даної закупівлі, проєктно-кошторисну документацію (інвесторську), технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» (далі – ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ») на відповідність тендерній документації Комунальної установи «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
5. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме, в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, а саме, в підпункті 12.5.2 пункту 12.5 розділу 12 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації), встановлено умову, що зміна істотних умов договору в таких випадках, зокрема, «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення», при тому, що предметом даної закупівлі є роботи, а не товари.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей?
6. Пунктом 1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668) визначено, що ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Пунктом 83 Загальних умов № 668 передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
В той же час, предметом закупівлі є реконструкція, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником в електронній системі закупівель у розділі «Інформація про предмет закупівлі».
Аналізом встановлено, що проектом договору не передбачено наявність вищевказаних додатків (календарний графік виконання робіт, план фінансування будівництва та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
При цьому, слід відмітити, що пунктом 18 Особливостей передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей визначено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Враховуючи викладене, поясніть, чому проект договору не відповідає пункту 83 Загальних умов № 668?
7. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 2 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації та пункту 9 Додатку 5 до тендерної документації встановлено імперативну вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції достовірної інформації у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Також, у вказаних пунктах зазначено, що замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Так, Додатком 2 до тендерної документації, зокрема, пунктами 6, 7, 11, 12, 27, 32 та 37 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації передбачено виконання робіт з нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо), а також виконання робіт з застосування мастик на бітумній основі.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 21 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107, роботи підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 17 та 18 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи Б Додатку № 2 цього Порядку, а саме: «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)» та «Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів», виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
В той же час, пунктами 41 та 42 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації, передбачено виконання робіт протипожежного призначення з вогнезахисту дерев'яних конструкцій, арок, балок крокв, мауерлатів, виконання яких відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, підлягають обов’язковому ліцензуванню.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» відсутні декларація(-ї) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)» та «Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів», ліцензія на виконання робіт з вогнезахисту дерев'яних конструкцій, арок, балок крокв, мауерлатів та/або довідка довільної форми, в якій зазначено дані про їх наявність, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації та пункту 9 Додатку 5 до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 2 встановлено імперативно умову, що роботи повинні бути виконані з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та умовам договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.
Відповідно до пункту 1.1 розділу I Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова) передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід відмітити, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2025 рік (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2025-07-18-005822-a), закупівля робіт з реконструкції здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
Пунктом 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.
Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови передбачено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН).
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Пунктом 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
Слід зазначити, що учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» в складі тендерної пропозиції надано файл «Кошторис_0001.pdf», в якому міститься, зокрема, договірна ціна, пояснювальна записка, локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01, підсумкова відомість ресурсів тощо.
Так, зокрема, в пункті 4 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Пробивання прорізів в конструкціях з цегли» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ46-27-3), будуть здійснюватися без застосування компресорів пересувних з двигуном внутрішнього згорання, тиском до 686 кПа (7 ат), продуктивністю 2,2 м3/хв та молотків відбійних пневматичних, при роботі від пересувних компресорних станцій, тоді як вищевказана ресурсна елементна кошторисна норма, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі – наказ № 374), передбачає виконання вказаної роботи із застосуванням зазначених машин та механізмів, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 5 та 9 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування металевих перемичок» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ46-4-3), будуть здійснюватися без застосування машин свердлильних електричних та апарату для газового зварювання і різання, тоді як вищевказана ресурсна елементна кошторисна норма, затверджена наказом № 374, передбачає виконання вказаної роботи із застосуванням зазначених машин та механізмів, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Також, в пункті 10 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Підсилення цегляних стін стальними обоймами» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ46-4-2), будуть здійснюватися без застосування машин свердлильних електричних, апарату для газового зварювання і різання та установки для зварювання ручного дугового (постійного струму), тоді як вищевказана ресурсна елементна кошторисна норма, затверджені наказом № 374, передбачає виконання вказаної роботи із застосуванням зазначених машин та механізмів, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 14-16 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Заповнення дверних прорізів готовими дверними блоками площею до 2 м2 з металопластику у кам’яних стінах» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ10-28-1), «Заповнення дверних прорізів готовими дверними блоками площею понад 2 до 3 м2 з металопластику у кам’яних стінах» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ10-28-2), «Заповнення дверних прорізів готовими дверними блоками площею більше 3 м2 з металопластику у кам’яних стінах» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ10-28-3) будуть здійснюватися без застосування дрилей електричних, тоді як вищевказані ресурсні елементні кошторисні норми, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням зазначеного механізму, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Крім того, в пункті 17 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Улаштування ущільнених трамбівками підстилаючих щебеневих шарів» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ11-2-4), будуть здійснюватися без застосування компресорів пересувних з двигуном внутрішнього згорання, тиском до 686 кПа (7 ат), продуктивністю 2,2 м3/хв, тоді як вищевказані ресурсні елементні кошторисні норми, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням зазначених машин та механізмів, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Також, в пункті 28 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Поліпшення штукатурення цементно-вапняним розчином по каменю стін вручну» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ15-46-6), будуть здійснюватися без застосування розчинасосу, продуктивнісю 1 м3/год, тоді як вищевказана ресурсна елементна кошторисна норма, затверджені наказом № 374, передбачає виконання вказаної роботи із застосуванням зазначеного механізму, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Аналогічно, в пунктах 41-42 локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 та розділі II підсумкової відомості ресурсів, учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» передбачено, що виконання робіт з «Нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття з антипірену на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев’яних конструкцій» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ13-71-1) та «На кожний наступний шар нанесення вогнезахисного покриття з антипірену додавати до норми 13-71-1» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ13-71-3) будуть здійснюватися без застосування компресорів пересувних з електродвигуном, тиском 600 кПа (6 ат), продуктивністю 0,5 м3/хв та агрегатів фарбувальних високого тиску для фарбування поверхонь конструкцій, потужністю 1 кВт, тоді як вищевказані ресурсні елементні кошторисні норми, затверджені наказом № 374, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням зазначених механізмів, чим не дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, поясніть свою позицію щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей та яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» вимогам пункту 2 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації, Додатку 2 до тендерної документації та пункту 9 Додатку 5 до тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
8. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації встановлено перелік робіт та їх обсяги, які необхідно виконати учасником при виконанні робіт з реконструкції (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва).
Так, пунктом 3 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації передбачено роботу «Закладання прорізів стін з газобетонних блоків».
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» надано локальний кошторис № 02-01-01 (файл «Кошторис_0001.pdf»), в якому в п. 3 включено роботу «Мурування зовнішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ8-22-1).
Крім того, слід зазначити, що відповідно до КНУ РЕКН також є робота «Мурування внутрішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ8-22-2).
Поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» вимогам встановленим у Додатку 2 до тендерної документації, тоді як вказаним учасником здійснено заміну роботи та до договірної ціни включено саме роботу («Мурування зовнішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків»), вартість якої є дорожчою за роботу «Мурування внутрішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0be45497bb004a7bbd8d670118cd8c67
Назва:
Надання пояснень в межах здійснення моніторингу (ID: UA-M-2025-09-22-000060)
Дата опублікування:
26.09.2025 15:06
Опис:
У межах проведення Північним офісом Держаудитслужби моніторингу (ID моніторингу: UA-M-2025-09-22-000060) закупівлі за предметом: «Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва)», 45454000-4 Реконструкція (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-22-012289-a), відповідно до ст. 19 Конституції України, абз. 2 ст. 2, ст. 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та ч. 5 ст. 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) в органу державного фінансового контролю постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
Відповідно до отриманого Запиту, який розміщено в електронній системі закупівель 23.09.2025 року, Комунальна установа «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради (далі – Замовник) надає пояснення (інформацію та документи) щодо поставлених питань.
Повідомляємо, що розмір бюджетного призначення та фінансування даної закупівлі визначено відповідно до рішення LV сесії Олевської міської ради VIII скликання від 13.02.2025 року №1938 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту», рішення LVІІ сесії Олевської міської ради VIII скликання від 13.03.2025 року №1976 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту», рішення LVІІІ сесії Олевської міської ради VIII скликання від 03.04.2025 року №2006 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту» та рішення LХІІІ сесії Олевської міської ради VIII скликання від 07.08.2025 року №2122 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту» (додаються).
В свою чергу, розрахунок визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на основі виготовленої проєктно-кошторисної документації, отриманих експертних звітів та відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275. Тому, додатково надаємо проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Інформацію щодо оприлюднення на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі можна знайти за посиланням: https://olevsk-gromada.gov.ua/olevska-dytyacho-yunaczka-sportyvna-shkola/.
Інформуємо, що фактів формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО - ВИРОБНИЧА ФІРМА «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» (далі – ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ») на відповідність тендерній документації Комунальної установи «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради встановлено не було.
Підпунктом 12.5.2 пункту 12.5 розділу 12 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) дійсно встановлено умову, щодо зміни істотних умов договору допускаються в таких випадках, зокрема, «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У зв’язку з тим, що предметом закупівлі є саме роботи, а не товар, дана норма Закону та пункту 19 Особливостей не застосовується в договорі про закупівлю, який укладено за результатами проведення даної закупівлі, а вказана з метою відповідності умов договору пункту 19 Особливостей та відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, а саме: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно проведеного Північним офісом Держаудитслужби аналізу та відповідно до запиту про надання пояснень, вказано, що проєктом договору не передбачено наявність додатків (календарний графік виконання робіт, план фінансування будівництва та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси). Однак, повідомляємо, що проєктом договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що додатками до договору є: Розрахунок договірної ціни (Додаток №1 до Договору), Календарний графік виконання робіт (Додаток №2 до Договору), Інформація про ціни на матеріальні ресурси (додаток №3 до Договору). На виконання пункту 18 Особливостей, в якому вказано, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки, Замовником було укладено договір про закупівлю за результатами проведеної процедури закупівлі, невід’ємними додатками якого є:
- Розрахунок договірної ціни (Додаток №1 до Договору №4 від 12.08.2025 року);
- Календарний графік виконання робіт (Додаток №2 до Договору №4 від 12.08.2025 року);
- Інформація про ціни на матеріальні ресурси (додаток №3 до Договору №4 від 12.08.2025 року).
До того ж, умовами проєкту договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що розрахунки Замовником проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом 7-ми банківських днів (100%) з моменту підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), рахунку на оплату та тільки в межах бюджетних призначень. Також зазначаємо, що проєктом договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що строк виконання робіт: до 20.12.2025 року включно.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що проєкт договір та сам договір про закупівлю, який укладено за результатами процедури закупівлі відповідає вимогам Загальних умов укладення та виконання договір підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року №668.
Розглянувши пункт 7 запиту про надання пояснень, повідомляємо, що в тендерній документації не міститься імперативна норма, щодо надання у складі пропозиції декларацї, а саме: Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)» та «Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів, та ліцензії на виконання робіт з вогнезахисту дерев'яних конструкцій, арок, балок крокв, мауерлатів.
Учасник відповідно до додатку №2 Тендерної документації (технічне завдання) надав у складі пропозиції виконання робіт без застосування машин і механізмів, внаслідок ускладнення умов виконання робіт через обмеженість території (виконання робіт здійснюється всередині приміщення).
Відповідно до додатку №2 Тендерної документації (технічне завдання), в пункті 3 не вказано прорізи, а саме: зовнішні чи внутрішні.
При заміні технічних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюється і відповідно вартість робіт не збільшується.
Додатки:
- копія рішення LV сесії Олевської міської ради VIII скликання від 13.02.2025 року №1938 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту», копія рішення LVІІ сесії Олевської міської ради VIII скликання від 13.03.2025 року №1976 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту», копія рішення LVІІІ сесії Олевської міської ради VIII скликання від 03.04.2025 року №2006 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту» та копія рішення LХІІІ сесії Олевської міської ради VIII скликання від 07.08.2025 року №2122 «Про внесення змін до бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік» за КПКВКМБ 0615070 «Будівництво-1 споруд, установ та закладів фізичної культури і спорту»;
- проєктно-кошторисна документація, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Номер:
676a1ef31a2649a4a7d7e3e4daeca558
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.09.2025 18:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-18-005449-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Так, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель 23.09.2025, Комунальною установою «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради (далі – Замовник) 26.09.2025 через електронну систему закупівель надано пояснення та копії документів, зокрема, пояснення, що «Замовником було укладено договір про закупівлю за результатами проведеної процедури закупівлі, невід’ємними додатками якого є:
- Розрахунок договірної ціни (Додаток №1 до Договору №4 від 12.08.2025 року);
- Календарний графік виконання робіт (Додаток №2 до Договору №4 від 12.08.2025 року);
- Інформація про ціни на матеріальні ресурси (додаток №3 до Договору №4 від 12.08.2025 року)».
Однак, пунктом 83 Загальних умов № 668 передбачено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
Враховуючи викладене, поясніть, чому в укладеному договорі про закупівлю робіт від 12.08.2025 № 4 відсутній план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пункту 83 Постанови № 668?
2. Замовником також надано пояснення, зокрема, що «Учасник відповідно до додатку №2 Тендерної документації (технічне завдання) надав у складі пропозиції виконання робіт без застосування машин і механізмів, внаслідок ускладнення умов виконання робіт через обмеженість території (виконання робіт здійснюється всередині приміщення)».
При цьому, до договірної ціни учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» включено вартість робіт автокрана КС 3577 та екскаватора-навантажувача JCB 3CХ, однак, не включено механізми, а саме: компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиском до 686 кПа (7ат), продуктивністю 2,2 м3/хв; молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій; машини свердлильні електричні; апарат для газового зварювання і різання; компресори пересувні з електродвигуном, тиском 600 кПа (6 ат), продуктивністю 0,5 м3/хв; розчинасос, продуктивністю 1 м3/год; установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) та агрегати фарбувальні високого тиску для фарбування поверхонь конструкцій, потужністю 1 кВт, які не є великогабаритними та можуть використовуватись всередині приміщення, що суперечить з поясненням Замовника.
Крім того, поясніть яким чином Замовником перевірено можливість учасником ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» повного і якісного виконання робіт без вищевикладених механізмів, наприклад, підсилення цегляних стін стальними обоймами без установки для зварювання ручного дугового (постійного струму) тощо?
Окрім цього, всі вищевказані механізми передбачені також проєктно-кошторисною документацією, яка надана Замовником 26.09.2025 в електронній системі закупівель на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівель.
Враховуючи вищевикладене, поясніть свою позицію щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей та яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» вимогам Додатку 2 до тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
3. Також, повторно просимо надати пояснення (інформацію та документи) щодо наступного питання:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації встановлено перелік робіт та їх обсяги, які необхідно виконати учасником при виконанні робіт з реконструкції (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва).
Так, пунктом 3 технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації передбачено роботу «Закладання прорізів стін з газобетонних блоків».
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» надано локальний кошторис № 02-01-01 (файл «Кошторис_0001.pdf»), в якому в п. 3 включено роботу «Мурування зовнішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ8-22-1).
Крім того, відповідно до КНУ РЕКН також є робота «Мурування внутрішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ8-22-2).
Слід відмітити, що при розрахунку в програмному комплексі АВК-5 вартість роботи «Мурування зовнішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» за 1 м3 є вищою за вартість роботи «Мурування внутрішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» за 1 м3.
Поясніть, яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» вимогам встановленим у Додатку 2 до тендерної документації, тоді як вказаним учасником здійснено заміну роботи та до договірної ціни включено саме роботу («Мурування зовнішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків»), вартість якої є дорожчою за роботу «Мурування внутрішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
01b2820c586e407295bcc317ff5f7446
Назва:
Надання пояснень в межах здійснення моніторингу (ID: UA-M-2025-09-22-000060)
Дата опублікування:
03.10.2025 16:21
Опис:
У межах проведення Північним офісом Держаудитслужби моніторингу (ID моніторингу: UA-M-2025-09-22-000060) закупівлі за предметом: «Реконструкція (без зміни зовнішніх геометричних розмірів у плані) будівлі Олевської ДЮСШ по вул. Свято-Миколаївська, 10 в м. Олевськ, Житомирської області (Коригування) (1 черга будівництва)», 45454000-4 Реконструкція (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-22-012289-a), відповідно до ст. 19 Конституції України, абз. 2 ст. 2, ст. 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та ч. 5 ст. 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) в органу державного фінансового контролю постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів до наступних питань.
Відповідно до отриманого Запиту, який розміщено в електронній системі закупівель 30.09.2025 року, Комунальна установа «Олевська дитячо-юнацька спортивна школа» Олевської міської ради (далі – Замовник) надає пояснення (інформацію та документи) щодо поставлених питань.
Інформуємо, що проєктом договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що додатками до договору є: Розрахунок договірної ціни (Додаток №1 до Договору), Календарний графік виконання робіт (Додаток №2 до Договору), Інформація про ціни на матеріальні ресурси (додаток №3 до Договору). На виконання пункту 18 Особливостей, в якому вказано, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки, Замовником було укладено договір про закупівлю за результатами проведеної процедури закупівлі, невід’ємними додатками якого є:
- Розрахунок договірної ціни (Додаток №1 до Договору №4 від 12.08.2025 року);
- Календарний графік виконання робіт (Додаток №2 до Договору №4 від 12.08.2025 року);
- Інформація про ціни на матеріальні ресурси (додаток №3 до Договору №4 від 12.08.2025 року).
Також зазначаємо, що відповідно до Уточненого помісячного розпису Бюджету Олевської міської територіальної громади на 2025 рік (КЕКВ 3142 «Реконструкція та реставрація інших об’єктів») план фінансування робіт (будівництва об’єкта) розрахований:
- лютий – 140 000,00 грн. (сто сорок тисяч гривень 00 копійок);
- травень – 1 900 000,00 грн. (один мільйон дев’ятсот тисяч гривень 00 копійок);
- червень – 1 300 000,00 грн. (один мільйон триста тисяч гривень 00 копійок);
- липень – 2 400 000,00 грн. (два мільйони чотириста тисяч гривень 00 копійок).
Також, враховуючи пункт 84 Загальних умов №668, план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об'єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо.
До того ж, умовами проєкту договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) та відповідно Договору №4 від 12.08.2025 року про закупівлю робіт передбачено, що розрахунки Замовником проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом 7-ми банківських днів (100%) з моменту підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), рахунку на оплату та тільки в межах бюджетних призначень. Також зазначаємо, що проєктом договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що строк виконання робіт: до 20.12.2025 року включно.
Пункт 5.4.Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасником процедури закупівлі (підрядником) визначено виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, а також вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5-5.9 Настанови. Нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначено на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.
Відповідно до Кошторисних норм України Настанова з визначення вартості будівництва з урахуванням Змін №1, №2, №3, №4 (далі – Норми), пунктом 5.9 яких передбачено, що при розрахунках вартості експлуатації машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального) так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
Пункт 5.12 вищевказаних Норм передбачає, що якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, то вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Враховуючи викладене, при формуванні цінової пропозиції учасником торгів використовується власна матеріально-технічна база з наявними машинами-механізмами, що дасть змогу виконати встановлений перелік та обсяг робіт, відповідно до технічного завдання процедури закупівлі.
Відповідно до Технічного завдання (додаток №2 до тендерної документації), в пункті 3 не вказано, які саме прорізи (внутрішні чи зовнішні) необхідно виконати. Тому учасником, при формуванні цінової пропозиції, застосовано шифр «Мурування зовнішніх стін в монолітно-каркасних будівлях з газобетонних блоків» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ8-22-1). Встановлений склад робіт, застосованої норми, найбільше відповідає характеру робіт, який необхідно виконати, відповідно до технічного завдання процедури закупівлі.
При цьому, цінова пропозиція учасника торгів враховує перелік та обсяги робіт, встановлені технічним завданням процедури закупівлі та не перевищила очікуваної вартості предмету закупівлі.