-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Генератори
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Номер:
85a93b95fafd4a099a4a315c9e76954a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-12-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.08.2025 00:00
Період моніторингу:
12.08.2025 15:05 - 03.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.08.2025 №201
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 12.08.2025 №201.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-07-17-011589-a, 17.07.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ» встановлено порушення вимог пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення проведення спрощеної закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 8 Особливостей №1275 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А0284 (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-07-17-014339-a); оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення); оприлюднені звернення щодо проведення закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 31.07.2025 №68, від 31.07.2025 №69 та від 01.08.2025 №70; пропозицію ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ», опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей (щодо правомірності відхилення пропозиції ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ»); пропозицію ТОВ «Техно Трейд КС» (щодо правомірності її відхилення Замовником); пропозицію ТОВ «Київська насосна компанія»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «Київська насосна компанія» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 06.08.2025 №690/246; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275).
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. грн (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель, зокрема,
- у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-07-17-011589-a Замовником проведено як спрощену закупівлю.
Відповідно до пункту 4.4. Оголошення учасник повинен надати у складі пропозиції довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, у якій необхідно зазначити: номер та дату договору; предмет та строк дії договору; назву замовника (код ЄДРПОУ) та його реквізити (адреса, номер телефону, тощо); прізвище, ім’я або ініціали керівника/уповноваженої особи на підписання договору; документ, що підтверджує факт надання послуги.
Пунктом 8 Особливостей №1275 визначено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Моніторингом встановлено, що Замовником при розгляді пропозиції ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ» опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції учасника, де зазначено, що у складі пропозиції учасника відсутні документи, передбачені п.4.4 Оголошення, а саме: довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості, та встановлено вимогу учаснику надати зазначений документ.
Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ» у складі пропозиції також надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (файл «Про досвід виконання аналогічного договору(аналогічних договорів).pdf»), у якій не вказано прізвища, імені або ініціалів керівника/уповноваженої особи на підписання договору, а також документу, що підтверджує факт надання послуги.
Враховуючи вищевикладене, наданий у складі пропозиції учасником ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ» документ (довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору) містив невідповідності, які підлягали усуненню відповідно до пункту 8 Особливостей №1275.
Однак, при розгляді Замовником пропозиції ТОВ «СТО КОМПЛЕКТ» та опублікуванні повідомлення про усунення невідповідностей не була встановлена вимога щодо усунення вищенаведеної невідповідності (щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору), що суперечить нормам пункту 8 Особливостей №1275.
Період усунення порушень:
25.08.2025 18:07 - 09.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.08.2025 18:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення уповноваженої особи
У відповідь на висновок Західного офісу Держаудитслужби щодо виявленого порушення вимог пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275, повідомляю наступне:
Усунути виявлене порушення неможливо, оскільки Закупівля за ID UA-2025-07-17-011589-a завершена. За її результатами укладено договір від 06.08.2025 №690/246 з учасником ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ». та виконується.
З метою недопущення аналогічних порушень у майбутньому уповноваженою особою вжито організаційні заходи:
проведено додатковий аналіз вимог п. 8 Особливостей №1275;
пройдено навчальний курс на платформі Prometheus (додаю сертифікат)
уповноваженою особою проходиться додаткове навчання в рамках «проекту 100»
Пояснення уповноваженої особи
У відповідь на висновок Західного офісу Держаудитслужби щодо виявленого порушення вимог пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275, повідомляю наступне:
Усунути виявлене порушення неможливо, оскільки Закупівля за ID UA-2025-07-17-011589-a завершена. За її результатами укладено договір від 06.08.2025 №690/246 з учасником ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ». та виконується.
З метою недопущення аналогічних порушень у майбутньому уповноваженою особою вжито організаційні заходи:
проведено додатковий аналіз вимог п. 8 Особливостей №1275;
було пройдено навчальний курс на платформі Prometheus (додаю сертифікат)
уповноваженою особою проходиться додаткове навчання в рамках «проекту 100»
Дата публікації звіту:
25.08.2025 19:35
Запити/Пояснення
Номер:
77669f699ca94c45acfed3c06754bfbc
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.08.2025 18:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.08.2025 00:00
Опис:
Дата: 13.08.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-07-17-011589-a, яка проведена Військовою частиною А0284 (далі – Замовник), виникла необхідність в наданні пояснення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у разі оприлюднення).
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати інформацію (з наданням документального підтвердження), яким чином переможцем спрощеної закупівлі під час укладання договору виконано вимоги частини другої статті 41 Закону.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b9d2a03c46a9466a964bad96448bc01d
Назва:
Відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо закупівлі ID: UA-2025-07-17-011589-a
Дата опублікування:
18.08.2025 11:18
Опис:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення очікуваної вартості
Обґрунтування здійснено Замовником відповідно до вимог статті 4 та статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінекономіки № 275 від 18.02.2020.
Для підтвердження обґрунтованості закупівлі додаються такі документи:
• Погодження Командування Десантно штурмових військ Збройних Сил України на закупівлю товару для військової частини (погодження КДШВ);
• Рапорт начальника відділення сил підтримки військової частини А0284 на закупівлю товару;
• Наказ про проведення закупівлі №3662 від 12.07 2025 року
Ці документи підтверджують, що розмір бюджетного призначення та характеристики предмета закупівлі визначено на підставі фактичних потреб військової частини та відповідно до вимог законодавства.
2. Переможець спрощеної закупівлі під час укладення договору надав Замовнику документи, що підтверджують його відповідність вимогам Закону, а саме (згідно з супровідним листом за вих. № 0108-2 від 01.08.2025):
1. Протокол загальних зборів про створення ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ» №1 від 30 липня 2009 року, що підтверджує факт створення компанії та правомочність керівника;
2. Наказ на призначення керівника №1/1 від 20 серпня 2009 року , який уповноважений підписувати договір;
3. Статут ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ» від 19 вересня 2023 року, що підтверджує правосуб’єктність та можливість здійснювати господарську діяльність;
4. Довідка ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ» №0108-1 від 01.08.2025 року про відсутність ліцензії на певну діяльність, що підтверджує, що для предмета закупівлі ліцензія не потрібна.
Усі зазначені документи були надіслані переможцем поштовим відправленням (Нова Пошта) .