• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • Донорські кошти

Нове будівництво протирадіаційного укриття Савинського ліцею Савинської селищної ради Ізюмського району Харківської області за адресою: Харківська область, Ізюмський район, смт. Савинці, вул. 20-ї Гвардійської Дивізії, буд. 10-Б

Завершена

45 647 487.05 UAH з ПДВ
Номер: f7741e0baa884534bd987bafd87b3218
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-28-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.07.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 28.07.2025 11:47 - 19.08.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 28.07.2025 Київ № 198 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 11 UA-2025-07-17-007019-a 17.07.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, chia86@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено порушення вимог пункту 3 статей 5 та статті 17 Рамкової угоди щодо прийнятності матеріалів для постачання. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, щодо приведення у відповідність умов Договору підряду від 17.07.2025 № 20-25 до вимог пункту 3 статті 5 та статті 17 Рамкової угоди, а також недопущення у подальшому зазначених порушень. Інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиті заходи оприлюднити через електронну систему закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 серпня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту капітального будівництва Харківської області державної адміністрації від 14.07.2025 № 186 про застосування підстави для здійснення закупівлі відповідно підпункту 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), протокол розкриття пропозицій, договір підряду від 17.07.2025 № 20-25 (далі – Договір) вартістю 45 647 487,05 гривень з ПДВ, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 31.07.2025 № 1 та від 01.08.2025 № 2, пояснення та документи Замовника через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час проведення моніторингу встановлено, що закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі - інструмент Ukraine Facility), передбаченого Рамковою Угодою укладеною між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованою Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода). Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди «Зберігання документів» встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: Згідно з пунктом 1 статті 17 Рамкової угоди Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів. Строк, зазначений у пункті 1 цієї Статті, переривається у разі судових процесів, включаючи розслідування OLAF або EPPO та аудити ECA, або за належним чином обґрунтованим запитом Комісії. Разом з тим, Замовником в умовах Договору не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 17 Рамкової угоди. На запит Держаудитслужби оприлюднений в електронній системі закупівель 29.07.2025 щодо невраховування вимог, встановлених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, Замовник надав пояснення, зокрема «Чинним законодавством не передбачений порядок виконання умов Рамкової угоди між Україною та Європейським союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування союзу для України згідно з інструментом UKRAINE FACILITY.» разом з додатковою угоду від 01.08.2025 № 2, якою доповнив Договір пунктом 16.6, а саме «Сторони зобов’язуються дотримуватись вимог статей 3, 5, 7, 16 Рамкової угоди між Україною та Європейським союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування союзу для України згідно з інструментами UKRAINE FACILITY, ратифікованої Законом № 3786-ІХ від 06.06.2024.». Однак, зазначене не спростовує факт не зазначення Замовником в Договорі термінів зберігання документів, які стосуються закупівлі, договорів та всіх інших документів, відповідно до вимог статті 17 Рамкової угоди. Водночас під час проведення моніторингу закупівлі установлено, що в додатку до Договору «Підсумкова відомість ресурсів» по позиціях 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 48, 62, 64, 248, 325, 326, 327, 352, 354, 369 Розділу V. «Будівельні матеріали, вироби та конструкції» та позиціях 8, 9, 10 Розділу VI. «Устаткування» зазначено інформація що країна походження товару «Європейський союз». Разом з тим абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися зокрема інформація: про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. На запит Держаудитслужби, щодо країни походження матеріалів, Замовник оприлюднив додаткову угоду від 31.07.2025 № 1 до Договору в якій викладено «Підсумкова відомість ресурсів» в новій редакції та по позиціях 6, 7, 8, 48 Розділу V. «Будівельні матеріали, вироби та конструкції» передбачено придбання матеріалів країна походження яких Щвейцарія, яка не входить до Переліку прийнятних країн відповідно до статті 11 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року та статті 5 Рамкової угоди, розміщеному на санкційній карті ЄС за посиланням https://www.sanctionsmap.eu/#/main. Отже, Замовником планується закупівля у складі робіт матеріалів, країною виробником яких є Швейцарія, що не узгоджується із вимогами пункту 3 статті 5 Рамкової угоди щодо поставок і матеріалів, які фінансуються та закуповуються для виконання Плану України, які повинні походити з прийнятних країн. Враховуючи викладене, за результатами закупівлі Замовником укладено Договір про закупівлю робіт з порушенням вимог пункту 3 статті 5 та статті 17 Рамкової угоди.
Період усунення порушень: 08.08.2025 10:57 - 23.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.08.2025 10:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-07-17-007019-a до договору № 20-25 від 17.07.2025 укладено Додаткові угоди № 2 від 01.08.2025 та № 4 від 13.08.2025.
Дата публікації звіту: 13.08.2025 10:31

Запити/Пояснення