• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

"Реконструкція очисних споруд каналізації по вул. Конюшківська, 66 в м. Броди Бродівської територіальної громади Золочівського району Львівської області" ІІ черга будівництва (коригування)

Згідно зі статтею 3 Рамкової Угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств “Заходи, що фінансуються в цілому або частково коштом Співтовариства, не обкладаються податками, митними зборами або іншими стягненнями аналогічного характеру”. Під кількістю 1 робота слід розуміти обсяг визначений Технічною специфікацією.

Завершена

37 648 833.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 188 244.17 UAH
Номер: ff0deb66e6c94b2cbbc6665f0db9d12d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-21-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.10.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.10.2025 16:59 - 11.11.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.10.2025 №237 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.10.2025 №237. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-07-16-009552-a, 16.07.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922-VIII, Особливостей №1178 та Угоди Interreg VI-A встановлено порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергозберігаючі технології» встановлено порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, а також недотримання положень пунктів 26.2 та 26.6 Додатку II Угоди Interreg VI-A. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону №922-VIII, Особливостей №1178 та Угоди Interreg VI-A; надання переможцем тендеру документів; відповідності умов укладеного договору тендерній документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме привести умови пункту 12.8. договору 20.10.2025 №222 у відповідність до вимог законодавства (з урахуванням положень розділу V Настанови №281, а також Загальних умов №668), а також здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, притягнення до відповідальності відповідних посадових осіб, тощо), направлені на недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, норм пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 та положень пунктів 26.2 та 26.6 Додатку II Угоди Interreg VI-A при розгляді відповідних тендерних пропозицій. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон №922-VIII), постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); а також умовам Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованої Законом України №3719- IХ від 09.05.2024 (далі – Угода Interreg VI-A); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону №922-VIII, Особливостей №1178 та Угоди Interreg VI-A; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів; відповідності умов укладеного договору тендерній документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: заповнену інформацію в електронних полях щодо досліджуваної процедури закупівлі; річний план закупівель Виконавчого комітету Бродівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-07-16-010992-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; опубліковане звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 22.09.2025 та звіт про оцінку та рішення про присудження від 22.09.2025 для реалізації проєкту (Проєкт №PLUA.01.02-IP.01-0050/23); тендерну пропозицію ТОВ «Енергозберігаючі технології»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ТОВ «Енергозберігаючі технології» як переможцем тендеру документи та інформацію; протокольне рішення від 07.10.2025 про продовження строку укладання договору; договір про закупівлю від 20.10.2025 №222 з додатками; додаткові угоди від 20.09.2025 №1 та від 03.11.2025 №2 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №922-VIII на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що досліджувана процедура закупівлі проводиться в рамках реалізації програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща – Україна 2021 – 2027 (на виконання Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованої Законом України від 09.05.2024 №3719-IХ). За нормами статті 6 Закону №922-VIII якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону. Окремий порядок (правила) для укладення договору про закупівлю Угодою Interreg VI-A не визначено. Водночас, у пункті d параграфу 1 пункту 14 Додатку ІІ Угоди Interreg VI-A визначено, що закупівельна документація має містити проєкт договору на основі типового договору (пункт (d) першого параграфу не має застосовуватися до випадків, коли через виняткові та належним чином обґрунтовані обставини типовий договір не може бути використаний). Аналогічно, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону №922-VIII – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України (чинний на час оголошення та проведення досліджуваної процедури закупівлі) договори підряду на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Загальні умови №668) та відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). При цьому, у пункті 5 Загальних умов №668 визначено істотні умови договору, серед яких, зокрема: права та обов'язки сторін; гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду. Моніторингом встановлено, що у пункті 8.5. розділу 8 (Гарантійні строки якості закінчених робіт та порядок їх усунення) проєкту договору, який міститься у Додатку №5 до тендерної документації, визначено умову, за якою Підрядник НЕ ВІДПОВІДАЄ за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну, якщо він НЕ ДОВЕДЕ, що вони сталися внаслідок: природного зносу об'єкта будівництва або його частини; неправильної його експлуатації; неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами; неналежного ремонту об'єкта який здійснено самим Замовником або залученими третіми особами, а в інших випадках Підрядник зобов'язується усунути недоліки робіт за власний кошт у терміни погоджені із Замовником. Однак, згідно з положеннями пункту 106 Загальних умов №668 підрядник ВІДПОВІДАЄ за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах (об'єкті будівництва) і змонтованих конструкціях протягом гарантійних строків, якщо він НЕ ДОВЕДЕ, що: недоліки були відомі або могли бути відомі замовнику на момент їх прийняття, але не зазначені в акті; недоліки виникли внаслідок: неналежної підготовки проектної документації, якщо відповідно до договору підряду обов'язок щодо забезпечення робіт (будівництва об'єкта) проектною документацією було покладено на замовника; природного зносу результату закінчених робіт (об'єкта будівництва), змонтованих конструкцій; неправильної експлуатації або неправильності інструкцій щодо експлуатації змонтованих конструкцій та/або об'єкта будівництва, розроблених самим замовником або залученими ним третіми особами; неналежного ремонту змонтованих конструкцій, об'єкта будівництва, проведеного самим замовником або залученими ним третіми особами; інших незалежних від підрядника обставин. Таким чином, умови пункту 8.5. проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) не відповідають положенням Загальних умов №668 (п.106) щодо необхідності доведення підрядником фактів, за яких він не відповідатиме за недоліки (дефекти), виявлені в закінчених роботах (об'єкті будівництва) і змонтованих конструкціях протягом гарантійних строків. З врахуванням вищенаведеного, Замовником при складанні тендерної докуметації допущено порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 внаслідок включення до Додату №5 (проєкт договору) умов, що суперечать чинному законодавству. Слід зауважити, умови пункту 8.5. проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) збережені у аналогічному пункті укладеного за результатами досліджуваної процедури закупівлі договору від 20.10.2025 №222. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що ця технічна неточність не змінює суті зобов’язань і підлягає виправленню шляхом підписання додаткової угоди, оскільки при складанні проєкту договору Замовник мав на увазі, що підрядник несе відповідальність згідно з пунктом 106 Загальних умов №668 та подано протокол про виправлення помилки. Замовником під час моніторингу в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду від 03.11.2025 №2, якою внесено зміни до пункту 8.5. договору від 20.10.2025 №222. Слід також зазначити, що за нормами статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору, істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди. Згідно з статтею 318 Господарського кодексу України договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати, зокрема: предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, підстави та умови зміни і розірвання договору. Згідно з пунктом 5 Загальних умов №668 до істотних умови договору підряду віднесено, зокрема: предмет договору підряду; договірна ціна, порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання, а у пункті 15 Загальних умов №668 визначено, що у договорі підряду сторони зобов'язані визначити найменування об'єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору. Водночас, моніторингом встановлено, що у пункті 12.8. проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації), визначено, що Додаток №4 (Інформація про ціни на матеріальні ресурси) до цього договору не є істотною умовою договору та може змінюватися в порядку та з підстав визначених п.12.6 договору. Слід зазначити, що у частині першій статті 41 Закону №922-VIII визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, а також що невід’ємними додатками до договору про закупівлю робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у яких обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Отже, Додаток №4 (Інформація про ціни на матеріальні ресурси) до проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) повинен містити, зокрема, інформацію про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), його кількість (обсяг) та відпускну ціну. Згідно з нормами пункту 5.1. Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281), ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються, зокрема, прямі витрати на будівництво об’єкта, а відповідно до пункту 5.10 Розділу V Настанови №281 – поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні. Відповідно до п.5.2. Розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Слід також зауважити, що за умовами пункту 3.1. проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) договірна ціна на момент укладення договору є твердою. З врахуванням вищенаведеного (зокрема, норм пункту 5.1. Розділу V Настанови №281 щодо обсягів та вартості прямих витрат на матеріальні ресурси як складової вартості договірної ціни договору підряду, а також норм пункту 5 Загальних умов №668 за якими предмет договору підряду та договірна ціна є істотними умовами договору підряду), зазначення у пункті 12.8. проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) умови, що Додаток №4 (Інформація про ціни на матеріальні ресурси) не є істотною умовою договору суперечить нормам законодавства, що регулюють питання укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. За умовами параграфа 2 пункту 30 Додатку II Угоди Interreg VI-A одержувач гранту може вносити зміни до договору без проведення процедури закупівлі лише у випадках, передбачених параграфом 3, та за умови, що зміни не стосуються предмета договору. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації (Додаток №5, проєкт договору) допущено порушення норм абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Слід зазначити, умови пункту 12.8. проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) збережені у аналогічному пункті укладеного договору від 20.10.2025 №222. За умовами підпункту 1.8. пункту 1 розділу І тендерної документації Замовника критеріями відбору в розумінні Додатку ІІ Угоди Interreg VI-A у даній тендерній документації є, зокрема, Декларація доброчесності за критеріями виключення та відбору, а у підпункті 1.7. пункту 1 розділу І тендерної документації визначено, що підставами відхилення є критерії виключення в розумінні пункту 18 Додатку ІІ до Угоди Interreg VI-A. Відповідно до пункту 18.4 Додатку II Угоди Interreg VI-A під час отримання заявок на участь або тендерних пропозицій замовник повинен прийняти декларацію доброчесності, в якій зазначається, що кандидат або учасник процедури закупівлі відповідає критеріям відбору. За умовами у розділі 2 Додатку №1 тендерної документації Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції має надати заповнену декларацію доброчесності з підписом та датою (згідно Додатку №7 до тендерної документації) для підтвердження підстав виключення з участі. У Додатку №7 тендерної документації міститься Декларація доброчесності за критеріями виключення та відбору, у розділі І (Ситуація виключення, що стосується особи) якої у підпункті (i) пункту (І) учасник повинен заповнити відповідні графи щодо засвідчення, що декларант (заявник) перебуває в одній з наступних ситуацій: для ситуацій, зазначених у пунктах (c) - (h) вище у цій декларації (ситуацій серйозного порушення професійної поведінки, шахрайства, корупції, інших кримінальних правопорушень, значних недоліків чи порушень при виконанні контракту), заявник погоджується бути об’єктом перевірки щодо відповідних ситуацій, вказаних у підпунктах (і) - (vi). Моніторингом встановлено, що у наданій у складі тендерної пропозиції ТОВ «Енергозберігаючі технології» Декларації доброчесності за критеріями виключення та відбору, учасник у розділі I (стор.3 декларації) НЕ ПОГОДИВСЯ бути об’єктом перевірки щодо відповідних ситуацій, про які зазначено вище (у декларації заповнено графи «ні»). Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, що тендерна документація не містить інструкції або вимог до учасників щодо заповнення Декларації доброчесності за критеріями виключення та відбору, тож відповідно до зазначеного ТОВ «Енергозберігаючі технології» заповнено декларацію самостійно, не погодження учасником бути об’єктом перевірки щодо відповідних ситуацій, визначених у підпунктах (і) - (vi) розділу І Декларації доброчесності не є підставою для відхилення пропозиції, а також інформація не підпадає виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей №1178. Крім цього, у поясненні Замовником зазначено, що відповідно до підпункту 4 пункту 18 Додатку II Угоди Interreg VI-A: одержувач гранту може попросити учасників процедури закупівлі та кандидатів у будь-який момент протягом процедури подати оновлену декларацію чи всі або частину супровідних документів, якщо це необхідно для забезпечення належного проведення процедури. Проте, як зазначено вище, у підпункті 1.8. пункту 1 розділу І тендерної документації Замовником самостійно критеріями відбору в розумінні Додатку ІІ Угоди Interreg VI-A визначено, зокрема, Декларацію доброчесності за критеріями виключення та відбору, а у підпункті 1.7. пункту 1 розділу І тендерної документації визначено, що підставами відхилення є критерії виключення в розумінні пункту 18 Додатку ІІ до Угоди Interreg VI-A. Наведена у Додатку 7 тендерної документації Декларація доброчесності за критеріями виключення та відбору містить відповідні розділи та пункти із відповідними ситуаціями виключення, щодо яких учасник повинен вчинити засвідчення чи погодження, а за нормами пункту 18.4 Додатку II Угоди Interreg VI-A під час отримання заявок на участь або тендерних пропозицій замовник повинен прийняти декларацію доброчесності, в якій зазначається, що кандидат або учасник процедури закупівлі відповідає критеріям відбору. Слід також зазначити, що наведені у Декларації доброчесності за критеріями виключення та відбору (Додаток 7 тендерної документації) ситуації відповідають визначеним підставам (ситуаціям) виключення з участі в процедурах присудження або з відбору для використання коштів Союзу у статті 136 Регламенту Європейського парламенту і ради №2018/1046 від 18.07.2018 про фінансові правила, що застосовуються до загального бюджету Союзу (далі – Фінансовий регламент). Зокрема, у параграфі 2 статті 136 Фінансового регламенту визначено, що у разі відсутності остаточного судового рішення або, у відповідних випадках, остаточного адміністративного рішення у випадках, зазначених у пунктах (c), (d), (f), (g) та (h) параграфа 1 цієї статті, або у випадку, зазначеному в пункті (e) параграфа 1 цієї статті, відповідальний розпорядник виключає особу чи суб’єкта, зазначеного в статті 135(2), на підставі попередньої правової оцінки діяння, вказаного в зазначених пунктах, беручи до уваги встановлені факти або інші висновки, що містяться в рекомендації колегії, згаданої в статті 143. Попередня правова оцінка, згадана в першому підпараграфі цього параграфа, не визначає наперед оцінку діяння відповідної особи чи суб’єкта, зазначеного в статті 135(2), компетентними органами держав-членів відповідно до національного законодавства. Відповідальний розпорядник невідкладно переглядає своє рішення виключити особу чи суб’єкта, зазначеного в статті 135(2), та/або накласти фінансову санкцію на одержувача після повідомлення про остаточне судове рішення чи остаточне адміністративне рішення. Якщо остаточне судове рішення чи остаточне адміністративне рішення не визначає строку виключення, відповідальний розпорядник визначає такий строк на підставі встановлених фактів та висновків і з урахуванням рекомендації колегії, згаданої в статті 143. У статті 137 Фінансового регламенту, на яку здійснено посилання у пункті 18 Додатку II Угоди Interreg VI-A, визначено, що учасник повинен заявити, чи перебуває він в одній із ситуацій, зазначених у статтях 136(1) і 141(1), та, у відповідних випадках, чи вжив він будь-яких відновлювальних заходів, зазначених у пункті (а) першого підпараграфа статті 136(6); учасник також повинен заявити, чи відповідні особи або суб’єкти перебувають в одній із зазначених у пунктах (c)-(h) статті 136(1) ситуацій, що дають підстави для виключення; учасник або одержувач повинен невідкладно повідомити відповідального розпорядника про будь-які зміни в заявлених ситуаціях. Згідно з положеннями пункту 24.4 Додатку II Угоди Interreg VI-A тендерна пропозиція вважається невідповідною, зокрема, у випадках, якщо вона не відповідає мінімальним вимогам, зазначеним у закупівельній документації. У пункті 26.6 Додатку II Угоди Interreg VI-A визначено, що одержувач гранту повинен прийняти рішення, кому буде присуджено договір, відповідно до критеріїв відбору та присудження, що викладені в закупівельній документації, а відповідно до пункту 17.1 Додатку II Угоди Interreg VI-A договори укладаються на основі критеріїв присудження за умови, що замовник перевірив такі показники: a) тендерна пропозиція відповідає мінімальним вимогам, зазначеним у закупівельній документації; b) кандидат або учасник процедури закупівлі не підлягає виключенню або відмові; c) кандидат або учасник процедури закупівлі відповідає критеріям відбору, зазначеним у закупівельній документації, та не має конфлікту інтересів, який може негативно вплинути на виконання договору. Згідно з підпунктом с пункту 26.2 Додатку II Угоди Interreg VI-A підставами (причинами) відхилення тендерної пропозиції є, зокрема: невідповідність мінімальним вимогам, викладеним у пункті 17.1.a) цього Додатка. Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Моніторингом встановлено, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергозберігаючі технології» не оприлюднено повідомлення з вимогами про усунення таких невідповідностей у наданих учасником ТОВ «Енергозберігачі технології» документах, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 10.11.2025 15:33 - 25.11.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.11.2025 15:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок за результатами моніторингу закупівлі повідомляємо наступне. Щодо інформації щодо правомірності та підставності включення до проєкту договору та укладеного договору умови пункту 8.5. Слід зазначити, що при формуванні проекту договору, що викладено в додатку №5 до тендерної документації Замовник керувався Законом України «Про публічні закупівлі», Постановою №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України (оскільки він ще був чинний станом на дату оголошення процедури закупівлі) в тому числі положеннями Постанови КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві». У п. 5.2 Розділу 5 проекту договору що міститься у Додатку №5 до тендерної документації вказано, що Підрядник виконує роботи у відповідності з затвердженою проектною документацією, будівельними нормами і правилами, у відповідності з вимогами Державних стандартів України, положень Загальних умов, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (із змінами), та календарним графіком виконання робіт. Крім цього у п.5.11. цього ж розділу проекту договору вказано, що приймання-передача закінчених робіт здійснюється відповідно до вимог Загальних умов, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (із змінами), та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об’єктів в експлуатацію. В п. 8.5. Розділу 8 проекту договору що міститься у Додатку №5 до тендерної документації міститься інформація про гарантійні строки якості закінчених робіт та порядок їх усунення, в якій зокрема вказано: Підрядник не відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну , якщо він не доведе, що вони сталися внаслідок: - природного зносу об'єкта будівництва або його частини; - неправильної його експлуатації; - неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами; - неналежного ремонту об'єкта який здійснено самим Замовником або залученими третіми особами. В інших випадках Підрядник зобов'язується усунути недоліки робіт за власний кошт у терміни погоджені із Замовником. Терміни усунення недоліків мають враховувати технологічні можливості Підрядника. У тексті проекту договору (додатку №5 до тендерної документації) виявлено технічну (формальну) помилку друку, а саме в п. 8.5. Розділу 8 проекту договору зазначено "Підрядник не відповідає", тоді як відповідно до змісту договору, положень Постанови КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», логіки зобов'язань сторін та домовленостей, має бути зазначено "Підрядник відповідає". Ця технічна неточність не змінює суті зобов’язань і підлягає виправленню шляхом підписання додаткової угоди, оскільки при складанні проекту договору Замовник мав на увазі, що підрядник несе відповідальність згідно з п. 106 Постанови КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві». Крім того дана технічна помилка ніяким чином не вплинула на процедуру закупівлі та/або на принципи здійснення публічних закупівель. За результатами виявленої вами технічної помилки замовником негайно було вжито заходів до її усунення про що Замовником під час моніторингу в електронній системі закупівель укладено додаткову угоду від 03.11.2025 №2, якою внесено зміни до пункту 8.5. договору від 20.10.2025 №222. Дана додаткова угода опридюднено в електронній системі закупівель у строки визначені чинним законодавством. Ми завдячуємо проведеній вами роботі та звертаємо Вашу увагу на те, що Замовником повністю виконано висновок за результатами моніторингу закупівлі в цій частині. Згідно ч. 9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Щодо правомірності та підставності включення до проєкту договору та укладеного договору умови пункту 12.8. щодо визначення Додатку №4 до договору неістотної умови договору. Відповідно до см. 6 Закону України «Про публічні закупівлі»: 1. Якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону. 2. Закупівля товарів, робіт і послуг за кошти кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону, а також з урахуванням встановлених законом вимог щодо ступеня локалізації виробництва. 3. Закупівля товарів, робіт і послуг на умовах співфінансування в рамках проектів, що реалізуються за рахунок кредитів, позик, грантів організацій, зазначених у частині другій цієї статті, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону. Тож враховуючи зазначене при проведені закупівлі робіт по даному об’єкту Замовник керувався Рамковою угодою між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікована із заявою Законом України від 03.09.2008 № 360-VI, Угода про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованою Законом України № 3719- IХ від 09.05.2024 р. (далі – Угода), Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон) з урахування Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Згідно до п.1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, що затверджені Постановою КМУ №668 від 1 серпня 2005 р. «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві»: істотні умови - умови договору, визнані істотними за законом і необхідні для договорів підряду в будівництві, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін досягнуто згоди. Відповідно до 5. Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві: Договір підряду укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; {Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 601 від 17.06.2009} джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Відповідно до кошторисних нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі. Відповідно до п.5.1. Розділу V Настанови: Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника). Відповідно до п.5.2. Розділу V Настанови: Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Відповідно до ч. 1, ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством). У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію. Враховуючи зазначене Додаток № 4 до проекту договору Інформація про ціни на матеріальні ресурси вважається невід’ємними додаткам до договору (а не самою істотною умовою договору) який містить найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. У зв’язку з чим в п. 12.8. проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації) вказано, що Додаток №4 не є істотною умовою договору та може змінюватися в порядку та з підстав визначених п. 12.6 даного Договору. У п.12.6 Розділу 12 проекту договору зазначено що відповідно до пп.3 п. 30 Додатку II Рамкової Угоди Рамкової Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща - Україна між Урядо9м України та Європейською Комісією від 01.12.2023 року, ратифікованої Законом України від 09.05.2024 № 3719-IX, зміни до договору, рамкового договору або конкретного договору згідно з рамковим договором можуть бути внесені без проведення нової процедури закупівлі у будь-якому із зазначених нижче випадків: a) для додаткових робіт, товарів або послуг початкового підрядника, які стали необхідними та не були включені до початкової закупівлі, якщо виконуються такі умови: i. зміна підрядника не може бути здійснена з технічних причин, пов’язаних із вимогами щодо взаємозамінності або сумісності з наявним обладнанням, послугами чи устаткуванням; ii. зміна підрядника призведе до значного збільшення витрат для замовника; iii. будь-яке збільшення ціни, включно з чистою кумулятивною вартістю послідовних змін, не перевищує 50 % початкової вартості договору; b) якщо виконуються всі викладені нижче умови: i. необхідність внесення зміни спричинена обставинами, які добросовісний одержувач гранту не міг передбачити; ii. будь-яке збільшення ціни не перевищує 50 % початкової вартості договору; c) якщо вартість зміни є нижчою за такі порогові значення: i. порогові значення, зазначені в пункті 3 цього Додатка, що застосовуються на момент внесення зміни; та ii. 10 % від початкової вартості договору для договорів про надання публічних послуг та постачання, а також договорів концесії на виконання робіт або надання послуг та 15 % від початкової вартості договору для договорів на виконання публічних робіт; d) якщо виконуються обидві викладені нижче умови: i. мінімальні вимоги початкової процедури закупівлі не змінюються; ii. будь-яка наступна зміна вартості відповідає умовам, викладеним у пункті (c) цього параграфа, якщо така зміна вартості не є наслідком чіткого застосування закупівельної документації або положень договору. Початкова вартість договору повинна не включати зміни ціни. Чиста кумулятивна вартість кількох послідовних змін відповідно до підпункту (c) першого параграфу не повинна перевищувати будь-яке порогове значення, наведене у ньому. Слід зазначти, що перелічені умови вказані відповідно до п. 30 Додатку II Рамкової Угоди Рамкової Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща - Україна між Урядом України та Європейською Комісією від 01.12.2023 року, ратифікованої Законом України від 09.05.2024 № 3719-IX, що дублює ст. 172 Фінансового регламенту та пункт 2.5 Додатка I. В Стаття 172 Фінансового регламенту вказано, що Публічний замовник може вносити зміни до договору або рамкової угоди без проведення процедури закупівель лише у випадках, передбачених у параграфі 3, та за умови що не буде змінено предмет договору або рамкової угоди. Отже пістави внесення змін до договору, рамкового договору або конкретного договору згідно з рамковим договором можуть бути внесені без проведення нової процедури закупівлі у будь-якому із зазначених випадків у п.12.6 Розділу 12 проекту договору, можливі для застосування лише у випадках, передбачених у параграфі 3, та за умови що не буде змінено предмет договору або рамкової угоди. Враховуючи зазначене Змовником правомірно включено до проєкту договору та укладеного договору умови пункту 12.8. Однак, на виконання висновку Державної аудиторської служби замовником внесено зміни та виключено п. 12.8 з положень договору за результатами закупівлі. Ми завдячуємо проведеній вами роботі та звертаємо Вашу увагу на те, що Замовником повністю виконано висновок за результатами моніторингу закупівлі в цій частині. Згідно ч. 9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Щодо не погодження учасником ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» бути об’єктом перевірки щодо відповідних ситуацій, визначених у підпунктах (і) - (vi) розділу І Декларації доброчесності. Слід зазначити, що тендерна документація не містить інструкції або вимог до Учасників щодо заповнення Декларації доброчесності за критеріями виключення та відбору. Тож відповідно до зазначеного Учасником ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» заповнено декларацію самостійно. Не погодження учасником бути об’єктом перевірки щодо відповідних ситуацій, визначених у підпунктах (і) - (vi) розділу І Декларації доброчесності не є підставою для відхилення пропозиції а також інформація не підпадає виправленню відповідно до п. 43 Особливостей. Крім цього відповідно до пп. 4. п. 18 Додатку [II] Угоди про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна: Одержувач гранту може попросити учасників процедури закупівлі та кандидатів у будь-який момент протягом процедури подати оновлену декларацію чи всі або частину супровідних документів, якщо це необхідно для забезпечення належного проведення процедури. Крім того ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» міг протрактувати алгоритм заповнення даного документу як необхідність заповнити його в контексті того чи наявні вказані факти по відношенню до учасника, чи вони мали місце. Зважаючи на те, що тендерна документація не містить інструкції або вимог до Учасників щодо заповнення Декларації доброчесності за критеріями виключення та відбору Відтак, в замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції а також інформація виправлення відповідно до п. 43 Особливостей. Крім того, повідомляємо, що Замовником вжито заходи (зокрема, притягнення до відповідальності шляхом проведення роз’яснювальної роботи та взято відповідні пояснення, уповноважену особу направлено на економічні навчання), направленні на недопущення порушень. Ми завдячуємо проведеній вами роботі та звертаємо Вашу увагу на те, що Замовником повністю виконано висновок за результатами моніторингу закупівлі. Згідно ч. 9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Просимо прийняти надане пояснення. З повагою!
Дата публікації звіту: 17.11.2025 12:24

Запити/Пояснення