-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Мінеральна олива для КГУ
Завершена
4 870 406.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 48 704.06 UAH
мін. крок: 1% або 48 704.06 UAH
Номер:
c90c90ce6e214695a6c6cc767065d43d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-15-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2025 00:00
Період моніторингу:
15.09.2025 17:27 - 07.10.2025 00:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.09.2025 № 272
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 15.09.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.09.2025 № 272
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
13 UA-2025-07-16-000876-a 16.07.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Запити/Пояснення
Номер:
2b62ffed36954838a6cef2a808f4c54a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.09.2025 08:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (Мінеральна олива для КГУ), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-07-16-000876-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати пояснення щодо причин не розміщення Замовником повідомлення про виправлення невідповідностей в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей, під час розгляду тендерної пропозицій ТОВ ′′ТД "ВЕСМА" ( код ЄДРПОУ 32250025), ТОВ "ТД ІРБІС" (код ЄДРПОУ 31559190), ТОВ ′′ДОН-ТЕРМІНАЛ" (код ЄДРПОУ 33109845), а саме стосовно виконання вимог пункту 5.4 Додатку №4 до Тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) відносно надання Гарантійного листа від виробника продукції в довільній формі на використання оливи в якому гарантується ремонт або заміна пошкодженої деталі обладнання, що виникли внаслідок відмови через дефекти мастильних матеріалів?
3. Надати пояснення щодо причин посилання в протоколах: №131/5 від №31.07.2025, №131/6 від 01.08.2025 та №131/7 від 05.08.2025 на Додаток 2, який фактично не містить вимоги щодо необхідності надання Гарантійного листа від виробника продукції в довільній формі на використання оливи в якому гарантується ремонт або заміна пошкодженої деталі обладнання, що виникли внаслідок відмови через дефекти мастильних матеріалів
4. Надати пояснення щодо причин відсутності в Додатку №3 до тендерної документації (Проект Договору) Додатку 1 до Договору про закупівлю товару (Специфікації) та Додатку №2 до Договору про закупівлю товару (технічна специфікація товару), які містяться в підписаному між Замовником та переможцем ТОВ "КВІП" Договорі про закупівлю товару від 08.09.2025 №20/9-ПЦ ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
88f689ad6ae84e8ca9c845aa221c0b45
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.09.2025 11:19
Опис:
Відповідь на запит про надання пояснень
На виконання вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повідомляємо наступне.
1. Визначення розміру очікуваної вартості закупівлі здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 року № 275. Розмір очікуваної вартості визначено підрозділом-ініціатором закупівлі КП «ХАРКІВВОДОКАНАЛ» шляхом отримання відповідей від учасників ринку на запити цінових пропозицій щодо предмета закупівлі, як середнє арифметичне значення трьох отриманих комерційних пропозицій (комерційні пропозиції ТОВ «КВІП», ТОВ «НІКА-ОЙЛ», ТОВ «СВІТМА» та Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі додаються).
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі в повному обсязі зазначені в Додатку №2 до тендерної документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель в установленому Законом порядку разом із оголошенням про проведення відкритих торгів. Кількісні, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до виробничих потреб структурних підрозділів КП «Харківводоканал» для використання у когенераційних установках моделей 4000L61/L62/L63, 4000L64/L64FNER/T24N, 4000L32/L33/L33FNER, 4000Mx5xN виробництва MTU OnsiteEnergy (RollsRoycePowerSystems).
2. Вимогами п. 5.4. Розділу І «Перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам» (розділ V. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО МАЮТЬ БУТИ ПОДАНІ УЧАСНИКОМ) Додатку 4 до тендерної документації встановлено, зокрема необхідність надання:
«5.4 Гарантійний лист від виробника продукції в довільній формі на використання оливи в якому гарантується ремонт або заміна пошкодженої деталі обладнання, що виникли внаслідок відмови через дефекти мастильних матеріалів.».
Таким чином, «гарантійний лист від виробника продукції в довільній формі на використання оливи в якому гарантується ремонт або заміна пошкодженої деталі обладнання, що виникли внаслідок відмови через дефекти мастильних матеріалів.» відноситься до «Переліку документів та/або інформації на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам» (Розділ І. Додатку 4 до тендерної документації).
Під час здійснення закупівлі замовником не були застосовані кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» про що було зазначено у п. 1 Додатку 1 до тендерної документації та Розділі ІІ Додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (КРІМ ВИПАДКІВ відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином, у зв’язку з тим, що у складі тендерної пропозиції Учасників: ТОВ «ТД «ВЕСМА», ТОВ «ТД ІРБІС» та ТОВ «ДОН-ТЕРМІНАЛ» була відсутня інформація на підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у замовника було відсутнє право розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах.
Тендерні пропозиції вищевказаних Учасників не відповідали умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, саме невідповідність Тендерних пропозицій вищевказаних Учасників умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації призвела до їх відхилення на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей з дотриманням вимог п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім того, звертаю увагу, що Антимонопольним комітетом України за скаргою одного у вищевказаних учасників - ТОВ «ДОН-ТЕРМІНАЛ» на дії уповноваженої особи стосовно законності відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей було винесено Рішення № 12681-р/пк-пз від 18.08.2025, яким ТОВ «ДОН-ТЕРМІНАЛ» було відмовлено в задоволенні скарги. (Копія Рішення Антимонопольного комітету України № 12681-р/пк-пз від 18.08.2025 додається).
У Рішенні Антимонопольного комітету України № 12681-р/пк-пз від 18.08.2025 було зазначено, що:
у складі Пропозиції Скаржника відсутній гарантійний лист від виробника TotalEnergies запропонованого учасником товару на використання оливи, в якому гарантується ремонт або заміна пошкодженої деталі обладнання, що виникли внаслідок відмови через дефекти мастильних матеріалів;
враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги.
Таким чином, тендерні пропозиції Учасників (ТОВ «ТД «ВЕСМА», ТОВ «ТД ІРБІС» та ТОВ «ДОН-ТЕРМІНАЛ») були відхилені Замовником правомірно на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей без розміщення вимог про усунення невідповідностей в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей з дотримання норм законодавства України у сфері публічних закупівель, що підтверджено Рішенням Антимонопольного комітету України № 12681-р/пк-пз від 18.08.2025.
3. У протоколах № 131/5 від 31.07.2025, 131/6 від 01.08.2025 та 131/7 від 05.08.2025 зазначено, що тендерні пропозиції Учасників: ТОВ «ТД «ВЕСМА», ТОВ «ТД ІРБІС» та ТОВ «ДОН-ТЕРМІНАЛ» були відхилені, згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. у зв’язку з невиконанням вимоги п. 5.4. Розділу І «Перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам» Додатку 4 до тендерної документації.
Посилання у вищевказаних протоколах на Додаток 2 тендерної документації здійснено з метою лише зазначенням номеру Додатку тендерної документації, який містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - Додатку 2 до тендерної документації.
4. У складі тендерної документації міститься Додаток № 3 «Проект договору про закупівлю» (далі – Проект договору).
Проект договору містить посилання на Специфікацію (Додаток № 1) у деяких його пунктах, а саме: п1.1., п. 1.2., п. 3.1. та 14.1.1. Крім того, у зв’язку зі своїм статусом саме проекту – Проект договору, відповідно до законодавства України у сфері публічних закупівель. містить деякі незаповнені частини інформація до яких вноситься при підготовці проекту договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі.
Згідно з п. 17 та п. 18. Особливостей договір про закупівлю укладається за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону.
Таким чином, договір про закупівлю формується безпосередньо при підготовці проекту договору з переможцем процедури закупівлі на підставі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, в томі числі цінової пропозиції, назви товару та його технічних характеристик..
Відповідність Проекту договору замовника нормам законодавства України у сфері публічних закупівель підтверджує практика Антимонопольного комітету України, якій розглянув його у Рішенні № 11803-р/пк-пз від 30.07.2025. (Копія Рішення Антимонопольного комітету України № 11803-р/пк-пз від 30.07.2025 додається). У цьому Рішенні ( абз. 3 стор. 5) зазначено «законодавство України у сфері публічних закупівель не забороняє розміщення замовником у складі тендерної документації ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ у якого відповідно з його статусом «проекту договору», деякі його частини є незаповненими».
Таким чином, відсутність у Додатку 3 до тендерної документації (Проект договору) Додатку 1 до договору про закупівлю (Специфікації) та Додатку 2 до договору про закупівлю обумовлена його статусом «проект договору», повністю відповідає нормам законодавства України у сфері публічних закупівель та підтверджено практикою Антимонопольного комітету України (Рішення Антимонопольного комітету України № 11803-р/пк-пз від 30.07.2025).
Додатки:
1. Комерційна пропозиція ТОВ «КВІП».
2. Комерційна пропозиція ТОВ «НІКА ОЙЛ».
3. Комерційна пропозиція ТОВ «СВІТМА».
4. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
5. Копія Рішення Антимонопольного комітету України № 12681-р/пк-пз від 18.08.2025.
6. Копія Рішення Антимонопольного комітету України № 11803-р/пк-пз від 30.07.2025.