-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт фасаду частини головного корпусу (блоки А, Б, В) КНП «МКЛ №4» ДМР по вул. Ближній, 31 у м. Дніпрі
Завершена
138 033 033.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 690 165.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 690 165.17 UAH
Номер:
b420895616cf430f88a2ccfcc30766c6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-01-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.09.2025 00:00
Період моніторингу:
01.09.2025 18:14 - 23.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.09.2025 № 309
Київ
Про початок моніторингу процедур
закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-07-10-010745-a 10.07.2025
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації щодо закупівлі, встановлено недотримання вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII (в частині недотримання строків оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього у машинозчитувальному форматі).
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.07.2025
№ 10-07/25-1 зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 31.07.2025, тендерну пропозицію ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ» від 05.08.2025 № 05/08-25/1 та повідомлення про намір укласти договір від 05.08.2025, договір від 11.08.2025 № 11/08-1, додаткові угоди від 16.09.2025 № 1 та від 18.09.2025 № 2, пояснення та документи надані Замовником від 05.09.2025 та від 19.09.2025 на запити органу державного фінансового контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника - ТОВ «СТАРБУДКОНТРАКТ» з остаточною ціновою пропозицією 132 218 010,09 гривень з ПДВ та укладено договір від 11.08.2025 № 11/08-1.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Разом з тим, згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зі змінами (далі – Порядок № 1082) Замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) договір про закупівлю, зазначений в частини першої статті 41 Закону № 922-VIII, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Моніторингом встановлено, що Замовником 12.08.2025 оприлюднено укладений за результатами процедури закупівлі договір
від 11.08.2025 № 11/08-1 у форматі PDF.
Поруч з тим, Замовником оприлюднено договір від 11.08.2025 № 11/08-1 та додатки до нього у машинозчитувальному форматі 15.08.2025, тобто на четвертий робочий день з дня укладання договору (11.08.2025), чим, відповідно не дотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
З огляду на вищевикладене, Північний офіс Держаудитслужби 17.09.2025 через електронну систему закупівель звернувся до Замовника з метою отримання додаткових пояснень/інформації щодо вищезазначеного, однак, надані пояснення Замовником 19.09.2025 не спростовують встановленого порушення в частині не дотримання строків оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення, чим відповідно недотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
23.09.2025 17:02 - 08.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2025 17:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що зазначене порушення враховано у подальшій роботі. Департаментом вжито заходів для недопущення в подальшому зазначених порушень, а саме проведено роз'яснювальну роботу з відповідними працівниками
Дата публікації звіту:
29.09.2025 15:30
Запити/Пояснення
Номер:
aade054ef44c4470b350196e17810809
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.09.2025 11:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є капітальний ремонт фасаду частини головного корпусу (блоки А, Б, В) КНП «МКЛ №4» ДМР по вул. Ближній, 31 у м. Дніпрі (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-07-10-010745-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
4. Надати інформацію та/або документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility (у разі передбаченого фінансування).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b7d54266f90b44c58773c7018a556c89
Назва:
Департамент капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт фасаду частини головного корпусу (блоки А, Б, В) КНП «МКЛ №4» ДМР по вул. Ближній, 31 у м. Дніпрі», ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-10-010745-a), (ID моніторингу: UA-M-2025-08-19-000042). Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питань, зазначених у запиті.
Дата опублікування:
05.09.2025 12:20
Опис:
1. По питанню першому:
Обґрунтання технічних та якісних характеристик: Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до норм чинного законодавства та викладені у Технічній специфікації (Додаток № 4 до тендерної документації), розробленої на підставі проєктно-кошторисної документації, яка отримала позитивний експертний звіт ТОВ «УК ЕКСПЕРТИЗА» від 29 травня 2025 року № 29/967-05/25. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі- Закон), постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так як предмет закупівлі в подальшому може використовуватися фізичними особами з інвалідністю, технічні характеристики розроблено відповідно до нормативних вимог та проєктних рішень для врахування потреб усіх категорій користувачів, у тому числі осіб з інвалідністю.
Обґрунтування очікуваної вартості: Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі «Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженою Наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281. Очікувану вартість визначено на підставі сумарного показника коштів зведеного кошторисного розрахунку, а саме: Глава 1-9: 100 623 956,00 грн., Прибуток: 1 220 821,00 грн., Адміністративні: 620 784,00 грн., Ризики: 2 414 975,00 грн., Інфляція: 10 146 992,00 грн., Всього: 115 027 528,00 грн., ПДВ: 20 005 505,60 грн., Всього з ПДВ: 138 033 033,60 грн.
Обґрунтування бюджетного призначення: рішення Дніпровської міської ради від 04.12.2024 № 2/59 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2025 рік» (зі змінами) за КТПКВК 1512010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» передбачений обсяг коштів бюджету Дніпровської міської територіальної громади, Співфінансування з обласного бюджету: за бюджетною програмою КТПКВК 1519770 «Інші субвенції з місцевого бюджету (субвенція з обласного бюджету до місцевих бюджетів на соціально-економічний розвиток окремих територій) бюджетів» (розпорядження начальника Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 21.08.2025 № 1145/0/527-25 «Про зміни до обласного бюджету на 2025 рік передбачено субвенцію з обласного бюджету до місцевих бюджетів на соціально-економічний розвиток окремих територій»). Департаментом внесені відповідні пропозиції змін до бюджету Дніпровської міської територіальної громади на 2025 рік. Очікується, що співфінансування з обласного бюджету буде затверджено рішенням міської ради у вересні 2025 року.
2. По питанню другому:
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) зазначаємо таке. Листом від 30.04.2021 № 4/10-496 Дніпровською міською радою рекомендовано виконавчим органам, комунальним підприємствам, установам та закладам міської ради з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; - оприлюднення обґрунтування. Також, запропоновано використовувати можливості офіційного веб-сайту Дніпровської міської ради для відображення закупівель, які оголошені в системі Prozorro. Таким чином, з 25.05.2021 Департамент встановив віджет на сайті dniprorada.gov.ua. для можливості публікації на зазначеному сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Разом з цим, для можливості виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 року № 1266 (далі - ПКМУ від 16.12.2020 № 1266) Департаментом здійснювався моніторинг та аналітика послуг з розробки власного веб-сайту, за результатами якого встановлено, що мінімальна вартість розробки власного веб-сайту складає 78 400,00 грн. (декілька посилань з моніторингу: https://www.seo-design.ua/uk/skilki-koshtue-zrobiti-sayt/ та https://rubika.agency/ua/service/dev/corporate). Також необхідно зазначити що супровід веб-сайту включає в себе наступні послуги: Підтримка, наповнювання даними веб-сайту (штатна одиниця або договір на надання відповідних послуг). Сплата за Домене ім’я понад 5000,00 грн./рік Сплата за послуги Хостингу понад 7000,00 грн/рік Розробка та впровадження комплексної системи захисту інформації веб-сайту, на виконання Закону України «Про інформацію» понад 200000 грн. (Крім того кожні 5 років потрібно отримувати новий атестат відповідності). Відповідно до вищезазначеного та у зв’язку із тим, що вся інформація стосовно діяльності Департаменту розміщується на сайті Дніпровської міської ради за посиланням https://dniprorada.gov.ua, не раціонально використовувати такі великі кошти територіальної громади лише для виконання ПКМУ від 16.12.2020 № 1266. Наразі Департамент розміщує обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сайті https://dniprorada.gov.ua/uk/page/departament-kapitalnogo-budivnictva-dniprovskoi-miskoi-radi, чим повністю виконує рекомендації ПКМУ від 16.12.2020 № 1266.
3. По питанню третьому:
Джерела фінансування закупівлі:
КТПКВК 1512010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» передбачений обсяг коштів бюджету Дніпровської міської територіальної громади; Співфінансування з обласного бюджету: за бюджетною програмою КТПКВК 1519770 «Інші субвенції з місцевого бюджету (субвенція з обласного бюджету до місцевих бюджетів на соціально-економічний розвиток окремих територій) бюджетів» (розпорядженням начальника Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 21.08.2025 № 1145/0/527-25 «Про зміни до обласного бюджету на 2025 рік передбачено субвенцію з обласного бюджету до місцевих бюджетів на соціально-економічний розвиток окремих територій». Очікується, що співфінансування з обласного бюджету буде затверджено рішенням міської ради у вересні 2025 року.
4. По питанню четвертому:
Щодо фінансування зазначеної закупівлі коштами субвенції на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility, станом на теперішній час не передбачено.
Номер:
943a2c5edaa54e95a832ba9a2d2060c7
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.09.2025 10:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Чому Замовником оприлюднено договір від 11.08.2025 № 11/08-1 та додатки до нього у машинозчитувальному форматі з недотриманням терміну визначеного у пункті 10 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ea620652c6e9414d8bc523754992b399
Назва:
Департамент капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт фасаду частини головного корпусу (блоки А, Б, В) КНП «МКЛ №4» ДМР по вул. Ближній, 31 у м. Дніпрі», ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-10-010745-a), (ID моніторингу: UA-M-2025-09-01-000048). Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питань, зазначених у запиті.
Дата опублікування:
19.09.2025 15:53
Опис:
1. Щодо машинозчитуваного формату оприлюдненого договору:
Договір від 11.08.2025 № 11/08-1 та додатки до нього були оприлюднені Замовником у визначений Законом термін у форматі PDF, сформованому шляхом перетворення (експорту) з текстового редактора (Microsoft Word), із збереженням структури документа, що дозволяє програмному забезпеченню ідентифікувати та зчитувати текстову інформацію.
Такий файл відповідає критеріям машинозчитуваного формату, оскільки: містить текстові дані, а не зображення або скан, дозволяє автоматизовану обробку інформації, відповідає технічним вимогам, викладеним на офіційному ресурсі ProZorro (Інфобокс).
Зокрема, відповідно до роз’яснень, розміщених на офіційному інформаційному ресурсі системи ProZorro — Інфобоксі:
“…також, до машинозчитного формату відноситься PDF, що був перетворений з Word. При цьому, сканований PDF не є машиночитним форматом…” (Джерело: Інфобокс ProZorro – Щодо машинозчитувального формату публікації документів^ https://infobox.prozorro.org/articles/shchodo-u-mashinozchituvalnogo-formatu-publikaciji-dokumentiv).
Таким чином, оприлюднені Замовником документи у форматі PDF, що був перетворений з Word, створені з текстового редактора, повністю відповідають вимогам частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обов’язку оприлюднення договорів у машиночитаному форматі.
2. Щодо додаткового завантаження файлів у форматі Word:
Після оприлюднення договору у встановлений термін у форматі PDF з накладеним кваліфікованим електронним підписом, Замовником додатково було завантажено копії договору та додатків до нього у форматі Microsoft Word.
Зазначене завантаження не замінює основну публікацію документа, не змінює жодних істотних умов договору та не порушує вимог частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки: первинна публікація договору у машиночитаному форматі (PDF з текстовим вмістом) була здійснена вчасно та у належному форматі.
Таким чином, вимоги законодавства щодо строків та формату оприлюднення договору дотримано у повному обсязі.