• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) нежитлової будівлі (Президії НАПрН України) за адресою: м. Харків, вул. Григорія Сковороди,70

Завершена

42 865 046.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 428 650.46 UAH
Номер: 1ae9b0a8942b4d3e9eb4294b458649ec
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-12-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.08.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 12.08.2025 12:16 - 03.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 11.08.2025 Київ № 212 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, Розподілу обов’язків між Головою Державної аудиторської служби України та заступниками Голови, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 01 червня 2021 року № 165 (в редакції наказу Держаудитслужби від 06 січня 2025 року № 4), на період тимчасової непрацездатності Голови Державної аудиторської служби України БАСАЛАЄВОЇ Алли Валентинівни, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 31 UA-2025-07-08-005420-a 08.07.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, y.m.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СК КОНСТРАКШН» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної академії правових наук України (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08 липня 2025 № 43 зі змінами від 10 липня 2025 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СК КОНСТРАКШН» (далі – ТОВ «СК КОНСТРАКШН»), вимогу про усунення невідповідності до 26 липня 2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 28 липня 2025 року, договір про закупівлю від 11 серпня 2025 року № 1 (далі – Договір) на суму 40 740 269,35 гривень з ПДВ, додаткову угоду до Договору від 15 серпня 2025 року №1, додаткову угоду до Договору від 18 серпня 2025 року №2, додаткову угоду до Договору від 19 серпня 2025 року №3, додаткову угоду до Договору від 20 серпня 2025 року №4, пояснення та документи від 20 серпня 2025 року, від 22 серпня 2025 року та від 22 серпня 2025, надані Замовником на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. 1.1. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 1 Розділ ІІ «Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям» таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідка та документи про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання послуг, за формою Додатку 3 до тендерної документації. На виконання вищезазначених вимог учасник ТОВ «СК КОНСТРАКШН» у складі пропозиції надав Довідку від 21.07.2025 року №21/07/25/7 (файл Довідка МММ.pdf), але не за формою встановлену Замовником. А саме, відсутня текстова частина яка має містити наступні зобов’язання, зокрема: «Заправка, зберігання, технічне обслуговування, ремонт техніки та обладнання (механізми та/або пристроїв та/або приладів та/або інструментів тощо), які будуть залучатися для надання послуг, забезпечується виконавцем». Керуючись частиною п’ятої статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба від 19 серпня 2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та пояснень з даного питання. На зазначений запит Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, зокрема: «текстова частина, яка наведена у Додатку 3 є інформаційною для заповнення типової форми, та не є обов’язковою для внесення до Таблиці 2 Додатку 3 тендерної документації, оскільки ця інформація визначена у Локальному кошторисі учасника процедури закупівлі». Надане пояснення не спростовує того, що Замовник не виявив невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику усунути невідповідність в цій частині. 1.2. Згідно з пунктом 2 Розділ ІІ «Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям» таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку та документи про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Додатку 4 до тендерної документації. На виконання вищезазначених вимог учасник ТОВ «СК КОНСТРАКШН» у складі пропозиції надав Довідку від 21.07.2025 року №21/07/25/8 (файл Довідка працівники.pdf), але не за формою встановлену Замовником. А саме, відсутня текстова частина яка має містити наступні зобов’язання, зокрема: «Виконавець є відповідальним за додержання своїми працівниками вимог законодавства та договору на об’єкті обслуговування, вживає заходів, спрямованих на попередження порушень його працівниками технологічної і виробничої дисципліни, громадського порядку, недопущення протизаконної поведінки або бездіяльності на об’єкті обслуговування». Керуючись частиною п’ятої статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба від 19 серпня 2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та пояснень з даного питання. На зазначений запит Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, зокрема: «текстова частина є інформаційною для заповнення типової форми, та не є обов’язковою для внесення до Таблиці 2 Додатку 4 тендерної документації, оскільки відповідні зобов’язання Виконавця підтверджені в його статутних, та інших дозвільних». Надане пояснення не спростовує того, що Замовник не виявив невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику усунути невідповідність в цій частині. 1.3. Під час моніторингу встановлено, що проект договору Замовника (файл 08.07 проект договору (перевірено).doc) та укладений з переможцем ТОВ «СК КОНСТРАКШН» договір про закупівлю від 11.08.2025 року №1 (файл договір - 1.pdf), містить зокрема у підпункті 7.1 пункту 7 «ГАРАНТІЙНІ СТРОКИ ЯКОСТІ» гарантійний строк терміном на 36 місяців з дати підписання Актів № КБ-2в. Проте, пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 та статтею 884 Цивільного кодексу України визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття Замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду. На запит Держаудитслужби щодо виконання зазначених вимог законодавства Замовник 15 серпня 2025 року надав пояснення, що «гарантійний строк, встановлений у п.7.1 ч.7 договору №1 від 11 серпня 2025 року було змінено та оприлюднено додатковою угодою №2 від 18.08.2025р. до даного договору». Отже, Замовних в ході моніторингу усунув виявлене порушення. 1.4. Абзацом першим пункту 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Крім того, відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону). Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю, на які розповсюджуються вимоги пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону, віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва. Разом з тим, вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 12 серпня 2025 року опубліковано Договір, предметом якого є аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) нежитлової будівлі (Президії НАПрН України) за адресою: м. Харків, вул. Григорія Сковороди,70, додатки до нього у форматі PDF. На запит Держаудитслужби щодо виконання зазначених вимог законодавства Замовник 20 серпня 2025 року надав пояснення, зокрема, що «у зв’язку з великим обсягом інформації, яка завантажувалась у електронну систему закупівель під час укладання договору, замовником допущено технічну помилку щодо завантаження документів у машинозчитувальному форматі. Дана технічна помилка була виправлена шляхом додавання документів до електронної системи закупівель у машинозчитувальному форматі». Отже, Замовних в ході моніторингу усунув виявлене порушення. 1.5. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями) (далі – Постанова № 668). Відповідно до пунктів 17 та 84 Постанови № 668 невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт та план фінансування робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат) за об’єктом будівництва, передбачених договором підряду. Під час моніторингу установлено, що в укладеному Договорі про закупівлю від 11.08.2025 року № 1 відсутній «Календарний графік виконання робіт», а у «Плані фінансування робіт» не зазначено фінансування на поточний рік - за місяцями з визначенням напрямів фінансування (видами витрат), чим не дотримано норм, встановлених пунктами 17 та 84 Постанови № 668. Керуючись частиною п’ятої статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба від 15 серпня 2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та пояснень з даного питання. На зазначений запит Замовник оприлюднив пояснення, зокрема: «План фінансування робіт (Додаток №4) до договору про закупівлю від 11.08.2025 №1 був відкоригований відповідно до пункту 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01 серпня 2005 року та оприлюднений у електронній системі закупівель згідно Додаткової угоди №3. Календарний графік виконання робіт (Додаток №5) до Договору про закупівлю від 11.08.2025 №1 був відкоригований, узгоджений та оприлюднений у електронній системі закупівель згідно Додаткової угоди №3». Отже, Замовних в ході моніторингу усунув виявлене порушення.
Період усунення порушень: 03.09.2025 16:44 - 18.09.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.09.2025 16:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Усі вимоги та зауважження які бкло виявлено ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ виконнаті в повному обсязі та прийняті міри щодо недопущення даних помилок у подальшому.
Дата публікації звіту: 08.09.2025 18:54

Запити/Пояснення