• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)»

Завершена

115 757 994.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 578 789.97 UAH
Номер: 79e6e43953864e8dbb07979ef90b5534
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-03-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.09.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 03.09.2025 12:03 - 25.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області НАКАЗ 02.09.2025 № 60-З Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з Додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу процедур закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12. UA-2025-07-04-004984-a 04.07.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, t.i.maksymenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено порушення вимог статті 7 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.07.2025 № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будторгінвест» (далі – ТОВ «Будторгінвест»), вимогу про усунення невідповідностей до 16:26 год 25.07.2025, протокольне рішення від 28.07.2025 № 235 (про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Будторгінвест»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.07.2025, договір про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 11.08.2025 № 12, укладений Замовником з ТОВ «Будторгінвест» (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 11.08.2025 № 1, додаткову угоду до Договору від 29.08.2025 № 2, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 12.08.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 10.09.2025 та 15.09.2025. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility», Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. У ході моніторингу встановлено, що закупівля здійснювалась за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, зокрема за кошти співфінансування Ukraine Facility відповідно до постанови Кабінет Міністрів України від 18.03.2025 № 312 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічних інвестиційних проектів у сфері охорони здоров’я» та кошти місцевого бюджету згідно Розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) від 29 квітня 2025 року № 628-р «Про внесення змін до обласного бюджету Чернівецької області на 2025 рік». Враховуючи зазначене, на закупівлю за номером UA-2025-07-04-004984-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). При цьому, в проєкті договору, що є додатком № 10 до тендерної документації, та в укладеному Замовником з ТОВ «Будторгінвест» договорі про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 11.08.2025 № 12 не включено умови про наявність інформації щодо: - найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель; - імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради, чим недотримано вимоги, встановлені статтею 7 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Згідно з умовами додатку № 8 до тендерної документації Замовником передбачено, що «…Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю…». Також, відповідно до останнього абзацу додатку № 8 до тендерної документації визначено: «…Примітка 2: У випадку отримання переможцем процедури закупівлі вказаних у цьому додатку документів у визначеному чинним законодавством електронному виді або іншому, але такому, який дає можливість онлайн перевірки їх справжності (легітимності / автентичності) переможець процедури закупівлі оприлюднює їх через електронний майданчик в електронній системі закупівель у формі, що дає можливість онлайн перевірки їх справжності (легітимності / автентичності)». Враховуючи положення частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Положення частин першої та другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини). Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Чисті активи - сума активів за вирахуванням зобов'язань компанії (Формула розрахунку: Чисті активи = Активи - Поточні зобов'язання - Довгострокові зобов'язання). Згідно з вимогами додатку № 6 до тендерної документації ТОВ «Будторгінвест» надано документи, які підтверджують наявність фінансової спроможності учасника за 2024 рік (файл «9. Інформ. про наявн. фінанс. спроможн.,копія фінанс. звітн.,лист-обгрунт. ненад. звіту про рух грош. коштів.pdf.»). Так, відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності ТОВ «Будторгінвест» вартість чистих активів товариства становили 22 748,00 тис. гривень. Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель ціна тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест», а як наслідок, сума Договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «Будторгінвест», становила 101 795,02 тис. гривень. В подальшому, згідно з додатковою угодою від 11.08.2025 № 1 до Договору зменшено вартість підрядних робіт – 100837,296 тис. гривень. Таким чином, у даному випадку сума взятих ТОВ «Будторгінвест» зобов’язань становить більш ніж 440 % вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності за 2024 рік. Отже, договір, укладений Замовником з ТОВ «Будторгінвест» за результатами проведення процедури закупівлі, є значним правочином. Пунктом 8.5.4 Статуту ТОВ «Будторгінвест» передбачено, що «…Рішення про надання згоди на вчинення значного правочину, тобто правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предмет такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників, рішення приймається більшістю голосів усіх учасників Товариства які мають право голосу…». Замовником, під час надання відповіді на запит Управління щодо дотримання переможцем процедури закупівлі умов додатку № 8 до тендерної документації, завантажено до електронної системи закупівель PROZORRO пояснення та запитувані документи, а саме: «…у складі документів тендерної пропозиції завантажено в електронну систему Протокол № 24 загальних зборів учасників ТОВ «Будторгінвест» від 09 липня 2025 року…, де присутніми учасниками вирішено надати повноваження генеральному директору Дякону Івану Георгійовичу на вчинення значного правочину... ТОВ «Будторгінвест»… надано лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/664) від 07.08.2025 № 344 та лист – інформація про право підписання договору про закупівлю робіт (лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/663) від 07.08.2025 № 345...». Отже, у ході моніторингу встановлено, що серед документів, наданих ТОВ «Будторгінвест», після визначення його переможцем процедури закупівлі, в електронній системі закупівель інформація про право підписання договору про закупівлю Дяконом Іваном та рішення Загальних Зборів про надання згоди на вчинення значного правочину відсутні. Таким чином, відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель, переможцем процедури закупівлі ТОВ «Будторгінвест» не оприлюднено в електронній системі закупівель документи про право підписання договору про закупівлю та рішення загальних зборів учасників ТОВ «Будторгінвест» про надання згоди на вчинення значного правочину, чим порушено вимоги додатку № 8 тендерної документації, та, як наслідок, не дотримано вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Період усунення порушень: 22.09.2025 16:26 - 07.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.09.2025 16:26

Оскарження висновку в суді

Опис: Про визнання протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-07-04-004984-a від 22.09.2025 в частині виявлених порушень вимог статті 7 Рамкової угоди та вимог частини 8 статті 12 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII
Дата публікації: 02.10.2025 15:39
Дата відкриття провадження: 02.10.2025 18:00
Номер відкриття провадження: 600/4740/25-а

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: про аргументовані заперечення
Дата публікації звіту: 24.09.2025 14:03

Запити/Пояснення