-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)»
Завершена
115 757 994.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 578 789.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 578 789.97 UAH
Номер:
79e6e43953864e8dbb07979ef90b5534
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-03-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2025 00:00
Період моніторингу:
03.09.2025 12:03 - 25.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області
НАКАЗ
02.09.2025 № 60-З
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з Додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12. UA-2025-07-04-004984-a 04.07.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено порушення вимог статті 7 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.07.2025 № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будторгінвест» (далі – ТОВ «Будторгінвест»), вимогу про усунення невідповідностей до 16:26 год 25.07.2025, протокольне рішення від 28.07.2025 № 235 (про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Будторгінвест»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.07.2025, договір про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 11.08.2025 № 12, укладений Замовником з ТОВ «Будторгінвест» (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 11.08.2025 № 1, додаткову угоду до Договору від 29.08.2025 № 2, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 12.08.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 10.09.2025 та 15.09.2025.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility», Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
У ході моніторингу встановлено, що закупівля здійснювалась за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, зокрема за кошти співфінансування Ukraine Facility відповідно до постанови Кабінет Міністрів України від 18.03.2025 № 312 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічних інвестиційних проектів у сфері охорони здоров’я» та кошти місцевого бюджету згідно Розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) від 29 квітня 2025 року № 628-р «Про внесення змін до обласного бюджету Чернівецької області на 2025 рік».
Враховуючи зазначене, на закупівлю за номером UA-2025-07-04-004984-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
При цьому, в проєкті договору, що є додатком № 10 до тендерної документації, та в укладеному Замовником з ТОВ «Будторгінвест» договорі про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 11.08.2025 № 12 не включено умови про наявність інформації щодо:
- найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель;
- імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради, чим недотримано вимоги, встановлені статтею 7 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Згідно з умовами додатку № 8 до тендерної документації Замовником передбачено, що «…Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю…».
Також, відповідно до останнього абзацу додатку № 8 до тендерної документації визначено: «…Примітка 2: У випадку отримання переможцем процедури закупівлі вказаних у цьому додатку документів у визначеному чинним законодавством електронному виді або іншому, але такому, який дає можливість онлайн перевірки їх справжності (легітимності / автентичності) переможець процедури закупівлі оприлюднює їх через електронний майданчик в електронній системі закупівель у формі, що дає можливість онлайн перевірки їх справжності (легітимності / автентичності)».
Враховуючи положення частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Положення частин першої та другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини). Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Чисті активи - сума активів за вирахуванням зобов'язань компанії (Формула розрахунку: Чисті активи = Активи - Поточні зобов'язання - Довгострокові зобов'язання).
Згідно з вимогами додатку № 6 до тендерної документації ТОВ «Будторгінвест» надано документи, які підтверджують наявність фінансової спроможності учасника за 2024 рік (файл «9. Інформ. про наявн. фінанс. спроможн.,копія фінанс. звітн.,лист-обгрунт. ненад. звіту про рух грош. коштів.pdf.»).
Так, відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності ТОВ «Будторгінвест» вартість чистих активів товариства становили 22 748,00 тис. гривень.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель ціна тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест», а як наслідок, сума Договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «Будторгінвест», становила 101 795,02 тис. гривень. В подальшому, згідно з додатковою угодою від 11.08.2025 № 1 до Договору зменшено вартість підрядних робіт – 100837,296 тис. гривень.
Таким чином, у даному випадку сума взятих ТОВ «Будторгінвест» зобов’язань становить більш ніж 440 % вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності за 2024 рік. Отже, договір, укладений Замовником з ТОВ «Будторгінвест» за результатами проведення процедури закупівлі, є значним правочином.
Пунктом 8.5.4 Статуту ТОВ «Будторгінвест» передбачено, що «…Рішення про надання згоди на вчинення значного правочину, тобто правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предмет такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників, рішення приймається більшістю голосів усіх учасників Товариства які мають право голосу…».
Замовником, під час надання відповіді на запит Управління щодо дотримання переможцем процедури закупівлі умов додатку № 8 до тендерної документації, завантажено до електронної системи закупівель PROZORRO пояснення та запитувані документи, а саме: «…у складі документів тендерної пропозиції завантажено в електронну систему Протокол № 24 загальних зборів учасників ТОВ «Будторгінвест» від 09 липня 2025 року…, де присутніми учасниками вирішено надати повноваження генеральному директору Дякону Івану Георгійовичу на вчинення значного правочину... ТОВ «Будторгінвест»… надано лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/664) від 07.08.2025 № 344 та лист – інформація про право підписання договору про закупівлю робіт (лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/663) від 07.08.2025 № 345...».
Отже, у ході моніторингу встановлено, що серед документів, наданих ТОВ «Будторгінвест», після визначення його переможцем процедури закупівлі, в електронній системі закупівель інформація про право підписання договору про закупівлю Дяконом Іваном та рішення Загальних Зборів про надання згоди на вчинення значного правочину відсутні.
Таким чином, відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель, переможцем процедури закупівлі ТОВ «Будторгінвест» не оприлюднено в електронній системі закупівель документи про право підписання договору про закупівлю та рішення загальних зборів учасників ТОВ «Будторгінвест» про надання згоди на вчинення значного правочину, чим порушено вимоги додатку № 8 тендерної документації, та, як наслідок, не дотримано вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Період усунення порушень:
22.09.2025 16:26 - 07.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.09.2025 16:26
Оскарження висновку в суді
Опис:
Про визнання протиправним та скасувати висновок Управління
Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати
моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-07-04-004984-a від 22.09.2025 в
частині виявлених порушень вимог статті 7 Рамкової угоди та вимог частини 8
статті 12 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII
Дата публікації:
02.10.2025 15:39
Дата відкриття провадження:
02.10.2025 18:00
Номер відкриття провадження:
600/4740/25-а
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
про аргументовані заперечення
Дата публікації звіту:
24.09.2025 14:03
Запити/Пояснення
Номер:
18d438932951440fa8c8e114cb4244ce
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.09.2025 15:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)», очікуваною вартістю 115 757 994,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-04-004984-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні документи (зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт, дефектні акти, технічне завдання, протоколи/рішення засідання тощо) на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору від 11.08.2025 № 12, укладеного Замовником з ТОВ "БУДТОРГІНВЕСТ" з наданням підтверджуючих документів.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d68837286ee343f1a37b23943422e9be
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.09.2025 13:50
Опис:
Розглянувши запит про надання пояснень від 05.09.2025, що виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-04-004984-a, Департамент капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації завантажує пояснення та документальне підтвердження. Пояснення на запит по об’єкту ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)». Відповідно до пункту 23 Особливостей та частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) (далі – Департамент) розглянуто запит щодо надання пояснень та повідомляємо про наступне:
1. Надати інформацію та відповідні документи (зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт, дефектні акти, технічне завдання, протоколи/рішення засідання тощо) на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Мінекономіки наказом від 18.02.2020 № 275 затверджено Примірну методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика), відповідно до якої передбачено визначення очікуваної вартості окремо для товарів та послуг та окремо для робіт. Відповідно до Методики, очікувана вартість закупівлі робіт визначається з урахуванням «Настанови з визначення вартості будівництва» (наказ Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі — Настанова)). Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації по об’єкту, яка пройшла експертизу в установленому порядку (позитивний експертний звіт від 23.05.2025 № 51101 (додається)).
Відповідно до пункту 5.1. Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва замовником надано договірну ціну у складі договору №12 від 11.08.2025 завантаженого до закупівлі, яка розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Як наслідок, договірна ціна у складі договору завантаженому до закупівлі розрахована відповідно до тендерної пропозиції та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Будівництво об'єкта архітектури, а саме нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, виконують відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, який визначає в тому числі Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (із змінами), Закон України «Про архітектурну діяльність» (із змінами), тощо.
Відносини, що виникають під час створення і використання об'єктів архітектури як об'єктів авторського права, регулюються Цивільним кодексом України, Законом України "Про авторське право і суміжні права", Законом «Про архітектурну діяльність» та іншими законодавчими актами України. Будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів є об'єктами архітектурної діяльності (ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV; далі — Закон № 687). Саме під час архітектурної діяльності й створюють об'єкти архітектури. Твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури, є об´єктами авторського права в галузі архітектури (ст. 29 Закону № 687). Твори архітектури зараховує до об´єктів авторського права й частина 1 статті 433 Цивільного кодексу України (ЦКУ). Обов'язкові умови договорів щодо розпорядження майновими правами на об'єкт архітектури як об'єкт авторського права визначають ЦКУ та Закон "Про авторське право і суміжні права". Договори на виконання проектних робіт замовники укладають та виконують за Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668.
Департамент чітко усвідомлює необхідність здійснення перевірок та забезпечення надання інформації контролюючим органам, однак не для публічної демонстрації, що може порушувати права автора.
Підсумовуючи, Департаментом виконано законні вимоги Держаудитслужби України. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікувану вартість розраховано при належному опрацюванні документів не порушуючи чинного законодавства. Документи наведені в додатках дають можливість здійснення законної перевірки. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Одночасно повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержуватись Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 і від 11.10.2016 № 710» Департаментом створено застосунок на електронній платформі «Zakupivli.pro» за рахунок якого всі закупівлі публікуються на сторінці Департаменту, інформацію розміщено з урахуванням вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) посилання- https://bukoda.gov.ua/structure/departament-kapitalnogo-budivnictva-mistobuduvannya-ta-arhitekturi/zakupivli-departament-kapitalnogo-budivnictva (викопіювання додається)
3. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору від 11.08.2025 № 12, укладеного Замовником з ТОВ "БУДТОРГІНВЕСТ" з наданням підтверджуючих документів.
Наразі отримано дозвільний документ по об’єкту «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)» та підрядною організацією ТОВ «Будторгінвест» розпочато будівельні роботи на об’єкті. Станом на сьогодні акти виконаних робіт до Департаменту не подавалися.
Номер:
1cd6869fd705454cb923d0135295d311
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.09.2025 12:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)», очікуваною вартістю 115 757 994,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-04-004984-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
1.1. Надайте пояснення з яких причин до умов договору про закупівлю Замовником не включена умова щодо:
- найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель;
- імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради?
2. Згідно з умовами додатку № 8 до тендерної документації Замовником передбачено, що «… Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Для забезпечення виконання вимог статті 14 Рамкової угоди в частині забезпечення збору необхідної інформації про виконавців договорів, їх бенефіціарних власників та субпідрядників (за умови залучення) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен довідку у довільній формі у якій зазначено: повне найменування підрядника та субпідрядника (за його наявності); імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників підрядника та субпідрядника (за його наявності).».
2.1. Надати пояснення з яким чином переможцем ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» виконано вищезазначені вимоги Замовника та якими документами (завантаженими до ЕСЗ) це підтверджено?
2.2. З яких причин у електронній системі закупівель відсутні відповідні документи про право підписання договору про закупівлю ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» та довідка у довільній формі у якій зазначено: повне найменування підрядника та субпідрядника (за його наявності); імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників підрядника та субпідрядника?
3. Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовником передбачено, що «… Переможець процедури закупівлі під час укладання договору надає приведену у відповідність до показників за результатами аукціону на суму останнього (переможного) раунду (у випадку його проведення) договірну ціну, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та інші документи відповідно до своєї тендерної пропозиції. Вказані розрахунки надаються згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами)…».
3.1. Надати пояснення з яким чином переможцем ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» виконано вищезазначені вимоги Замовника?
4. Положення частин першої та другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини). Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Чисті активи - сума активів за вирахуванням зобов'язань компанії (Формула розрахунку: Чисті активи = Активи - Поточні зобов'язання - Довгострокові зобов'язання).
Згідно з вимогами додатку № 6 до тендерної документації ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» надано документи, які підтверджують наявність фінансової спроможності учасника за 2024 рік (файл «9. Інформ. про наявн. фінанс. спроможн.,копія фінанс. звітн.,лист-обгрунт. ненад. звіту про рух грош. коштів.pdf.».
Так, відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» вартість чистих активів товариства становить 22 748,00 тис. гривень.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель ціна тендерної пропозиції ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», а як наслідок, сума договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», становить 101 795,02 тис. гривень.
Таким чином, в даному випадку сума взятих зобов’язань ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» становить більш ніж 447 % вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності за 2024 рік. Отже, договір, укладений Замовником з ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» за результатами проведення процедури закупівлі, є значним правочином.
У Статуті ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» відсутня інформація щодо надання права вчинення значних правочинів від імені Товариства Директору Товариства.
Серед документів, наданих ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» в електронній системі закупівель для підтвердження повноважень Дякона Івана на підписання договору про закупівлю, рішення Загальних Зборів про надання згоди на вчинення значного правочину відсутнє.
4.1. Надати пояснення, з яких причин Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, як це передбачено тендерною документацію Замовника?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
157ac263f0bb44eea4484968a61e53cf
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
15.09.2025 12:31
Опис:
Розглянувши запит про надання пояснень від 10.09.2025, що виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-07-04-004984-a, Департамент капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації завантажує пояснення та документальне підтвердження. Пояснення на запит по об’єкту ДК 021:2015-45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» «Ремонт (реставраційний) будівель інфекційного корпусу № 12 та приймального інфекційного відділення корпусу № 14 обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна клінічна лікарня» по вул. Головна, 137 в м. Чернівці (з влаштуванням приміщень цивільного захисту населення (укриттів)». Відповідно до пункту 23 Особливостей та частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) (далі – Департамент) розглянуто запит щодо надання пояснень та повідомляємо про наступне:
1. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
1.1. Надайте пояснення з яких причин до умов договору про закупівлю Замовником не включена умова щодо: - найменування підрядника та субпідрядника, якщо реципієнт коштів є публічним замовником згідно з правом Союзу або національним правом у сфері публічних закупівель; - імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради?
Питання не коректне та не підтверджується вимогами законодавства.
Згідно зі статтею 6 Закону України "Про публічні закупівлі", якщо міжнародним договором України передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору. Це означає, що міжнародні угоди мають пріоритет, але з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 Закону.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тендерну документацію замовника розроблено відповідно до вимог законодавства, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостей та Рамкової угоди.
Звертаємо вашу увагу, що Департаментом дотримано вимоги статті 7 Рамкової угоди. У тендерній документації замовника, зокрема у пункті 27 Додатку 17 до тендерної документації передбачено, що учасник процедури закупівлі зобов’язаний надати «лист/довідка у довільній формі - гарантія, що до учасника, його кінцевого бенефіціарного власника; субпідрядника, його кінцевого бенефіціарного власника (співвиконавця) (у разі залучення), НЕ було застосовано санкції ЄС та про те, що НЕ знаходиться у санкційному списку ЄС, із зазначенням найменування, ЄДРПОУ/РНОКПП для юридичної особи (в тому числі і ПІБ учасника (директора та бенефіціарного власника) або ПІБ для фізичної особи, написані українською мовою та транслітерацією» (довідка від 10.07.2025 № 287 додається та завантажена у складі тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест»).
Також, Додатком 8 до тендерної документації передбачено, що ПЕРЕМОЖЕЦЬ процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати довідку у довільній формі у якій зазначено : повне найменування підрядника та субпідрядника (за його наявності); імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників підрядника та субпідрядника (за його наявності). Інформуємо, що ТОВ «Будторгінвест» надана вищезазначена довідка, яка пройшла електронну реєстрацію документообігу в Департаменті (лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/664) від 07.08.2025 № 344). Також, принагідно звертаємо увагу, що статтею 15 Рамкової угоди вказано, що Україна повинна забезпечити високий рівень захисту будь-яких персональних даних, які вона опрацьовує згідно із цією Угодою. Персональні дані підлягають опрацюванню тільки в обсязі, необхідному для реалізації інструменту Ukraine Facility. Зокрема, Україна повинна вжити належних технічних і організаційних заходів безпеки з урахуванням ризиків, які притаманні будь-яким таким операціям і характеру інформації про відповідних фізичних осіб, щоб запобігти отриманню будь-якою неуповноваженою особою доступу до комп’ютерних систем, які здійснюють такі операції, особливо несанкціонованому перегляду, копіюванню, зміненню або видаленню носіїв інформації, несанкціонованому вводу даних, а також будь-якому несанкціонованому розкриттю, зміненню або видаленню збереженої інформації. З огляду на зазначене дані кінцевих бенефіціарних власників підрядника/субпідрядника завантажуємо із застосуванням маскувальних елементів (зважаючи на загальний доступ до документів у системі Прозоро). У випадку необхідності отримання автентичного примірника даної довідки пропонуємо вказати захищену електронну адресу відповідального аудитора для її надсилання.
Стосовно твердження «з яких причин до умов договору про закупівлю Замовником не включена умова…» зазначаємо, що дані вимоги не передбачено включати до умов договору, адже вони повинні бути виконані ДО моменту підписання договору, оскільки Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Питання демонструє бажання аудиторів втручатися у договірні взаємовідносини без наявних юридичних підстав.
Замовником дотримано даної вимоги та здійснено всебічний збір даних щодо інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника).
Також, принагідно звертаємо увагу, що відповідно до частини 3 статті 3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є свобода договору. Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачено ,що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Згідно преамбули договору про закупівлю робіт № 12 від 11.08.2025 та умов договору, в тому числі пункту 10.6, всі необхідні вимоги враховані.
Окрім цього, пропонуємо застосовувати гнучкі/адаптивні підходи перевірки, замість формальних/неконструктивних що надасть змогу реалізувати проєкт із залученням коштів міжнародних партнерів, який є необхідним для українців. Департаментом дотримано вимог законодавства галузевого і будівельного законодавства, законодавства у сфері публічних закупівель та вимог Рамкової угоди. Підрядна організація зобов’язалася діяти з врахуванням умов Рамкової угоди для підтримки програми держави – України в надскладні часи.
2. Згідно з умовами додатку № 8 до тендерної документації Замовником передбачено, що «… Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Для забезпечення виконання вимог статті 14 Рамкової угоди в частині забезпечення збору необхідної інформації про виконавців договорів, їх бенефіціарних власників та субпідрядників (за умови залучення) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен довідку у довільній формі у якій зазначено: повне найменування підрядника та субпідрядника (за його наявності); імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників підрядника та субпідрядника (за його наявності).».
2.1. Надати пояснення з яким чином переможцем ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» виконано вищезазначені вимоги Замовника та якими документами (завантаженими до ЕСЗ) це підтверджено?
2.2. З яких причин у електронній системі закупівель відсутні відповідні документи про право підписання договору про закупівлю ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» та довідка у довільній формі у якій зазначено: повне найменування підрядника та субпідрядника (за його наявності); імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників підрядника та субпідрядника?
Питання не коректне та не підтверджується вимогами законодавства.
Звертаємо вашу увагу, що в Додатку 8 до тендерної документації, вказано «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати….».
Для уможливлення реалізації відповідних вимог та відповідно до пункту 28 Особливостей замовник складає тендерну документацію, що формується відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та Рамкової угоди. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Отже, замовником у тендерній документації передбачено спосіб підтвердження НАДАТИ. У свою чергу, ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» виконано вищезазначені вимоги та, вкотре, наголошуємо надано лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/664) від 07.08.2025 № 344 та лист – інформація про право підписання договору про закупівлю робіт (лист (з датою реєстрації в електронній системі документообігу Департаменту від 08.08.2025 № 02.2-20/663) від 07.08.2025 № 345.
Звертаємо вашу увагу, що переможець процедури закупівлі виконано вимоги тендерної документації та надано довідку.
Також, принагідно звертаємо увагу, що статтею 15 Рамкової угоди вказано, що Україна повинна забезпечити високий рівень захисту будь-яких персональних даних, які вона опрацьовує згідно із цією Угодою. Персональні дані підлягають опрацюванню тільки в обсязі, необхідному для реалізації інструменту Ukraine Facility. Зокрема, Україна повинна вжити належних технічних і організаційних заходів безпеки з урахуванням ризиків, які притаманні будь-яким таким операціям і характеру інформації про відповідних фізичних осіб, щоб запобігти отриманню будь-якою неуповноваженою особою доступу до комп’ютерних систем, які здійснюють такі операції, особливо несанкціонованому перегляду, копіюванню, зміненню або видаленню носіїв інформації, несанкціонованому вводу даних, а також будь-якому несанкціонованому розкриттю, зміненню або видаленню збереженої інформації. З огляду на зазначене дані кінцевих бенефіціарних власників підрядника/субпідрядника завантажуємо із застосуванням маскувальних елементів (зважаючи на загальний доступ до документів у системі Прозоро). У випадку необхідності отримання автентичного примірника даної довідки пропонуємо вказати захищену електронну адресу відповідального аудитора для її надсилання.
Одночасно повідомляємо, що на дотримання вимог постанови КМУ та Рамкової угоди Департаментом надаються деталізовані звіти щодо реалізації проєкту ( у тому числі з врахуванням запитуваної інформації) в установленому порядку.
3. Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовником передбачено, що «… Переможець процедури закупівлі під час укладання договору надає приведену у відповідність до показників за результатами аукціону на суму останнього (переможного) раунду (у випадку його проведення) договірну ціну, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та інші документи відповідно до своєї тендерної пропозиції. Вказані розрахунки надаються згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами)…».
3.1. Надати пояснення з яким чином переможцем ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» виконано вищезазначені вимоги Замовника?
Пунктом 6 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що «…Переможець процедури закупівлі під час укладання договору надає приведену у відповідність до показників за результатами аукціону на суму останнього (переможного) раунду (у випадку його проведення) договірну ціну, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та інші документи відповідно до своєї тендерної пропозиції. Вказані розрахунки надаються згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами)».
Важливим та ключовим є те, що початкова заявка ТОВ «Будторгінвест» становила 101 795 022,00 грн, і сума в оголошених результатах ТОВ «Будторгінвест» становила 101 795 022,00 грн., тобто договірна ціна, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та інші документи відповідають тим, які завантажені в складі тендерної пропозиції ТОВ «Будторгінвест», адже змін у ціновій пропозиції учасника НЕ ВІДБУЛОСЯ. Однак, відповідно до вимог встановлених тендерною документацією, з метою опрацювання вищезазначених документів та, ТОВ «Будторгінвест» під час укладання договору надало для перевірки та підписання фахівцями Департаменту паперові примірники документів, які завантажені в електронній системі закупівель.
Зважаючи на вищезазначене, Департаментом дотримано всіх вимог чинного законодавства та в складні часи для нашої країни організовано реалізацію проекту, який сприятиме не тільки покращенню наданню медичних послуг захисникам України, населенню Чернівецької області, внутрішньо – переміщеним особам, що мешкають на території області, а й надасть нові робочі місця виконавцем будівельно – монтажних робіт по Об’єкту та сприятиме сплаті відрахувань відповідно до системи оподаткування підрядної організації.
4. Положення частин першої та другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини). Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Чисті активи - сума активів за вирахуванням зобов'язань компанії (Формула розрахунку: Чисті активи = Активи - Поточні зобов'язання - Довгострокові зобов'язання). Згідно з вимогами додатку № 6 до тендерної документації ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» надано документи, які підтверджують наявність фінансової спроможності учасника за 2024 рік (файл «9. Інформ. про наявн. фінанс. спроможн.,копія фінанс. звітн.,лист-обгрунт. ненад. звіту про рух грош. коштів.pdf.». Так, відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» вартість чистих активів товариства становить 22 748,00 тис. гривень. Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель ціна тендерної пропозиції ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», а як наслідок, сума договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», становить 101 795,02 тис. гривень. Таким чином, в даному випадку сума взятих зобов’язань ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» становить більш ніж 447 % вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності за 2024 рік. Отже, договір, укладений Замовником з ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» за результатами проведення процедури закупівлі, є значним правочином. У Статуті ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» відсутня інформація щодо надання права вчинення значних правочинів від імені Товариства Директору Товариства. Серед документів, наданих ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» в електронній системі закупівель для підтвердження повноважень Дякона Івана на підписання договору про закупівлю, рішення Загальних Зборів про надання згоди на вчинення значного правочину відсутнє.
4.1. Надати пояснення, з яких причин Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, як це передбачено тендерною документацію Замовника?
Питання не коректне та демонструє неналежне опрацювання аудитором документів.
Департаментом проведено аналіз питань, порушених аудитором у межах моніторингу закупівлі. За результатами аналізу встановлено, що окремі з цих питань спрямовані не стільки на об’єктивне забезпечення дотримання законодавства чи стабілізацію процесу публічних закупівель, скільки можуть свідчити про упереджений підхід або спроби вплинути на хід закупівлі, що створює ризики її штучного блокування. Водночас, Департамент відкритий до об’єктивного діалогу та зацікавлений у забезпеченні прозорості та законності всіх етапів закупівельного процесу.
Звертаємо вашу увагу, що твердження аудитора «….як наслідок, сума договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», становить 101 795,02 тис. гривень» є таким, що не відповідає дійсності та може свідчити про формальний підхід перевірки закупівлі. Зокрема, станом на 10.09.2025 сума договору № 12 від 11.08.2025 становила 100 837 296 грн, дана інформація виствітлена в електронній системі закупівель в розділі «Договір про співпрацю» та опублікована відповідно до вимог законодавства.
Також, надважливим є те, що частиною 1 статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» встановлено, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини).
Частиною 2 статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» встановлено, що Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Стосовно твердження аудитора «У Статуті ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» відсутня інформація щодо надання права вчинення значних правочинів від імені Товариства Директору Товариства...» зазначаємо, що пунктом 8.5.4 Статуту ТОВ «Будторгінвест» прописано «Рішення про надання згоди на вчинення значного правочину, тобто правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предмет такого правочину, перевощує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників, рішення приймається більшістю голосів усіх учасників Товариства які мають право голосу».
Отже, статут підприємства є зареєстрованим (відомості внесено до ЄДР) і є основним, базовим документом для юридичної особи, оскільки він визначає її основні положення, права, обов'язки, структуру та порядок функціонування. Він є установчим документом, що регулює внутрішні правила та взаємовідносини всередині організації, а також її зв'язки з іншими суб'єктами.
Недопустими у діях аудитора є твердження «…Серед документів, наданих ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» в електронній системі закупівель для підтвердження повноважень Дякона Івана на підписання договору про закупівлю, рішення Загальних Зборів про надання згоди на вчинення значного правочину відсутнє.», оскільки ТОВ «Будторгінвест» у складі документів тендерної пропозиції завантажено в електронну систему Протокол № 24 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Будторгінвест» від 09 липня 2025 року (викопіювання з електронної системи додається), де присутніми учасниками вирішено надати повноваження генеральному директору Дякону Івану Георгійовичу на вчинення значного правочину (повторно протокол додається).
Враховуючи вищезазначене, виникає думка, що аудитором вчиняються дії щодо формальної перевірки із публікацією «заготовлених» питань зі зміною тільки суми договору (адже вони суперечать інформації, яка висвітлена в електронній системі) і які спрямовані на створення штучних показників.
Також, наголошуємо, що Департаментом одним з перших в області оголошено закупівлю відповідно до вимог законодавства та Рамкової угоди. Проаналізовано норматовно-правові акти, взято участь у вебінарах, які проводилися фахівцями zakupivli.pro та розроблено тендерну документацію, яка відповідає вимогам законодавства України та ЄС. Варто зауважити, що даний об’єкт співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility, який у важкий час для нашої країни надає кошти для її відновлення, підтримки реформ та забезпечення стабільного економічного розвитку. Відтак особливо важливою є прозорість, неупередженість і відповідальність у прийнятті рішень щодо реалізації таких проєктів. Просимо об’єктивно проводити перевірку, адже за діями, як Департаменту, так і котролюючих органів спостерігають міжнародні партнери, яким важко усвідомлювати чому окремі питання від перевіряючих органів суперечать чітким вимогам законодавства.
Вкотре наголошуємо, що статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до частини 1 сатті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом. За невиконання або неналежне виконання службовими особами органів державного фінансового контролю своїх обов'язків вони притягаються до дисциплінарної та кримінальної відповідальності відповідно до чинного законодавства.