-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 71220000-6– Послуги з архітектурного проектування «Роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації на стадії «Проект» по об’єкту: «Реконструкція будівлі Київської міської клінічної лікарні №6 з розміщенням лікарні швидкої медичної допомоги «Правобережна» на проспекті Космонавта Комарова, 3 у Солом'янському районі м. Києва».
Завершена
5 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 3 000.00 UAH
Номер:
29060811fd024004925888952e0f8ec4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2018-10-16-000300
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.02.2019 00:00
Період моніторингу:
07.02.2019 17:06 - 01.03.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.02.2019 № 31
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови О. ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 06.02.2019 № 31
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2018-10-11-001083-b 11.10.2018 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту контролю у сфері закупівель С. АНІЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін установлено порушення норм частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ» установлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 та абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення абзацу дев'ятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), розгляду тендерних пропозицій
ПП «Контраст-М» та ТОВ «Інститут Проектування «КОМФОРТБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету комунального підприємства з питань будівництва житлових будинків «Житлоінвестбуд-УКБ»
(далі – Замовник) від 11.10.2018, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції приватного підприємства «Контраст-М»
(далі – ПП «Контраст-М»), товариства з обмеженою відповідальністю «Інститут Проектування «КОМФОРТБУД» (далі – ТОВ «Інститут Проектування «КОМФОРТБУД»), товариства з обмеженою відповідальністю «АВАЛОНПРОЕКТ» (далі – ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 01.11.2018 № 2, повідомлення про намір укласти договір, договір від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18), два повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 29.11.2018 № 1, від 14.12.2018 № 2, пояснення Замовника в електронній системі закупівель (далі – пояснення).
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація не містить вимоги щодо надання учасниками торгів інформації в довільній формі про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у частині другій статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої цієї статті та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Окрім цього, Замовник на звернення учасників за роз'ясненнями щодо тендерної документації, які оприлюднені в інформаційній системі закупівель 12.10.2018 та 18.10.2018, оприлюднив роз'яснення відповідно 18.10.2018 та 23.10.2018, чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону в частині несвоєчасного надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін.
Аналізом тендерних пропозицій ПП «Контраст-М» та ТОВ «Інститут Проектування «КОМФОРТБУД» установлено, що Замовник відповідно до пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону правомірно їх відхилив (протокол розгляду тендерних пропозицій від 01.11.2018 № 2).
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ», установлено, що в складі тендерної пропозиції учасником надано довідку довільної форми про строки виконання робіт, проте на порушення пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначена довідка не оформлена належним чином (не підписана уповноваженою особою учасника та не скріплена печаткою).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно з вимогами абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі відхилення всіх тендерних пропозицій відповідно до Закону.
Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та всупереч вимогам абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону не відмінено торги.
За результатами проведених торгів Замовником у строки встановлені частиною другої статті 32 Закону укладено договір про закупівлю від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18) вартістю 5 391 000,00 грн (далі – Договір), що оприлюднений в електронній системі закупівель. При цьому, згідно з пунктом 2.3 розділу 2 Договору, установлено фінансування у 2018 році – у розмірі
3 000 000,00 грн, у 2019 році – у розмірі 2 391 000,00 грн.
Повідомленням про внесення змін до договору, оприлюдненим в електронній системі закупівель 29.11.2018, установлено, що Замовником додатковою угодою від 29.11.2018 № 1, у зв'язку з відсутності фінансування, внесено зміни до Договору в частині перенесення строку оплати на 2019 рік (фінансування у сумі 5 391 000,00 грн, при наявності відповідних бюджетних асигнувань).
Водночас за даними офіційного порталу «E-DATA» (https://spending.gov.ua), установлено, що Замовником 21.12.2018 на підставі акту від 19.12.2018 № 1 було здійснено часткову оплату ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ» за виконання робіт по Договору у сумі 1 025 000,00 грн.
З пояснень, отриманих через електронну систему закупівель, установлено, що Замовником в електронній системі закупівель 15.02.2019 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, згідно з яким додатковою угодою від 14.12.2018 № 2, у зв'язку з уточненням обсягів виконання робіт у 2018 році, було внесено зміни до Договору в частині фінансування робіт у 2018 році – у розмірі 2 050 000,00 грн, у 2019 році – у розмірі 3 341 000,00 грн.
З огляду на зазначене Замовником на порушення абзацу дев'ятого частини першої статті 10 Закону несвоєчасно оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору.
Ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацювали автоматичні індикатори ризиків (RISK1-2_1, RISK1-3_1, RISK1-5_1) не підтверджено.
Період усунення порушень:
04.03.2019 18:29 - 20.03.2019 00:00
Дата публікації висновку:
04.03.2019 18:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. А саме: 2. Тендерна документація повинна містити:
1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
4) кількість товару та місце його поставки;
5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота);
9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ);
10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій;
11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;
12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
16) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
3. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із аналізу вищенаведеної норми Закону вбачається, що обов’язкової вимоги щодо переліку (змісту) інформації, передбаченої статтею 17 цього Закону, яку замовник повинен вимагати у складі тендерних пропозицій учасників не передбачено. Водночас, Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Так, на відкритому офіційному порталі Державної фіскальної служби за посиланням http://sfs.gov.ua/businesspartner є загальнодоступна інформація, зокрема, щодо відсутності податкового боргу ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ». А, отже порушення Замовником норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону - відсутні.
Відповідно до пункту 1 статті 23 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Водночас, згідно пункту 2 частини 1 статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, - зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
Керуючись нормами частини першої статті 253 Цивільного кодексу України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Так, перше звернення учасника за роз’ясненнями щодо тендерної документації було опубліковано 12.10.2018 року (п’ятниця), відповідь замовником було опубліковано 18.10.2018 року (четвер), з урахуванням того, що 15.10.2018 року є державним вихідним днем, тобто відповідь на роз’яснення було надано в межах встановлених Законом строків – три робочих дні; друге звернення опубліковано 17.10.2018 року (середа), відповідь було надано 22.10.2018 року (в понеділок, протягом трьох робочих днів); третє звернення опубліковано 18.10.2018 року (четвер), - відповідь опубліковано 23.10.2018 року (вівторок, протягом трьох робочих днів), тобто всі відповіді на звернення учасників за роз’ясненнями щодо тендерної документації Замовником було надано в межах процесуальних строків, встановлених Законом. Враховуючи вищевикладене з урахуванням норм чинного законодавства, порушення Замовником вимог частини першої статті 23 Закону в частині несвоєчасного надання роз’яснень щодо тендерної документації - відсутні.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ», було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника наявна довідка б/н, б/д про строки виконання робіт, яка не містить підпису та печатки учасника. Відповідно до 3 статті 23 Закону, тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Так, відповідно до пункту 1.4. частини І «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» тендерної документації до закупівлі: «Код за ДК 021:2015 – 71220000-6– Послуги з архітектурного проектування «Роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації на стадії «Проект» по об’єкту: «Реконструкція будівлі Київської міської клінічної лікарні №6 з розміщенням лікарні швидкої медичної допомоги «Правобережна» на проспекті Космонавта Комарова, 3 у Солом'янському районі м. Києва»», визначено, що у випадку допущення учасником зазначених нижче формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Наприклад:
- орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; зазначення назви документу, необхідність у наданні якого передбачена цією документацією, у спосіб що відрізняється від вказаного в цій документації, та який підготований безпосередньо учасником, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації, тощо.
Отже вищевказані умови тендерної документації не містять вичерпний перелік формальних помилок, а лише передбачають випадок їх допущення та визначальним критерієм є їх не суттєвість. Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ» вказану помилку тендерним комітетом визначено як несуттєву формальну помилку, таку, що не впливає на загальний зміст тендерної пропозиції в цілому.
Так, порушення Замовником пункту 4 частини першої статті 30 Закону – відсутні.
За результатами проведених торгів Замовником у строки встановлені частиною другої статті 32 Закону укладено договір про закупівлю від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18) вартістю 5 391 000,00 грн. (далі – Договір), що оприлюднений в електронній системі закупівель.
Додаткову угоду від 29.11.2018 № 1 до Договору про закупівлю від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18) було оприлюднено в електронній системі закупівель 29.11.2018 року,
Замовником в електронній системі закупівель 15.02.2019 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, згідно з яким додатковою угодою від 14.12.2018 № 2, у зв'язку з уточненням обсягів виконання робіт у 2018 році, було внесено зміни до Договору в частині фінансування робіт у 2018 році – у розмірі 2 050 000,00 грн., у 2019 році – у розмірі 3 341 000,00 грн.
Дата публікації звіту:
12.03.2019 16:13
Рішення про призначення перевірки
Номер:
b5a47c76652a41aaa9387bc7a35e4aca
Ідентифікатор перевірки:
UA-I-2019-04-03-000002
Дата створення:
03.04.2019 11:11
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.04.2019 № 101
Київ
Про призначення
перевірки закупівлі
Відповідно до абзацу четвертого пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 631, пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Призначити з 03 квітня 2019 року проведення протягом 10 робочих днів перевірки закупівлі UA-2018-10-11-001083-b, здійсненої комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків «Житлоінвестбуд-УКБ».
2. Створити групу державних аудиторів для проведення перевірки закупівлі, зазначеної в пункті 1 цього наказу, у складі:
ЛОЗУМІРСЬКА Вікторія Юріївна – головний державний аудитор відділу моніторингу закупівель суб’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки держави, Управління моніторингу закупівель Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель (керівник групи);
ХУТОРЯНСЬКА Вікторія Олександрівна – головний державний аудитор відділу моніторингу закупівель у бюджетній сфері Управління моніторингу закупівель Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель.
Заступник Голови О. ШКУРОПАТ
Запити/Пояснення
Номер:
fdbbdd6ceb4a4dd082ab7a051e380258
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.02.2019 11:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з архітектурного проектування «Роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації на стадії «Проект» по об’єкту: «Реконструкція будівлі Київської міської клінічної лікарні № 6 з розміщенням лікарні швидкої медичної допомоги «Правобережна» на проспекті Космонавта Комарова, 3 у Солом'янському районі м. Києва» (код ДК 021:2015: 71220000-6 – «Послуги з архітектурного проектування») (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2018-10-11-001083-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення з питання.
З яких підстав Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків «ЖИТЛОІНВЕСТБУД-УКБ» 21.12.2018 здійснено часткову оплату ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ» за виконання робіт по договору від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18) із змінами, внесеними додатковою угодою від 29.11.2018 № 1, у сумі 1 025 000,00 грн.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
81505f33faae4cb69462ef573e658e60
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
20.02.2019 12:18
Опис:
На ваш запит про надання пояснень від 15.02.2019 року повідомляємо наступне.
Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків «ЖИТЛОІНВЕСТБУД-УКБ» 21 грудня 2018 року було здійснено часткову оплату Товариству з обмеженою відповідальністю «АВАЛОНПРОЕКТ» за виконання робіт згідно договору від 14.11.2018 №1828-П (7/111-18) зі змінами, внесеними додатковою угодою від 14.12.2018 № 2, згідно якої у 2018 році за рахунок коштів міського бюджету (КПКВ 1517322) передбачено оплату у розмірі 2 050 000,00 грн. Додаткову угоду від 14.12.2018 №2 до договору від 14.11.2018 №1828 П (7/111-18) 15.02.2019 р. розміщено в електронній системі закупівель Prozorro.
Номер:
267d430741db489895199808b1c597e9
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
12.03.2019 16:11
Опис:
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. А саме: 2. Тендерна документація повинна містити:
1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
4) кількість товару та місце його поставки;
5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота);
9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ);
10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій;
11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;
12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
16) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
3. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із аналізу вищенаведеної норми Закону вбачається, що обов’язкової вимоги щодо переліку (змісту) інформації, передбаченої статтею 17 цього Закону, яку замовник повинен вимагати у складі тендерних пропозицій учасників не передбачено. Водночас, Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Так, на відкритому офіційному порталі Державної фіскальної служби за посиланням http://sfs.gov.ua/businesspartner є загальнодоступна інформація, зокрема, щодо відсутності податкового боргу ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ». А, отже порушення Замовником норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону - відсутні.
Відповідно до пункту 1 статті 23 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Водночас, згідно пункту 2 частини 1 статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, - зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
Керуючись нормами частини першої статті 253 Цивільного кодексу України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Так, перше звернення учасника за роз’ясненнями щодо тендерної документації було опубліковано 12.10.2018 року (п’ятниця), відповідь замовником було опубліковано 18.10.2018 року (четвер), з урахуванням того, що 15.10.2018 року є державним вихідним днем, тобто відповідь на роз’яснення було надано в межах встановлених Законом строків – три робочих дні; друге звернення опубліковано 17.10.2018 року (середа), відповідь було надано 22.10.2018 року (в понеділок, протягом трьох робочих днів); третє звернення опубліковано 18.10.2018 року (четвер), - відповідь опубліковано 23.10.2018 року (вівторок, протягом трьох робочих днів), тобто всі відповіді на звернення учасників за роз’ясненнями щодо тендерної документації Замовником було надано в межах процесуальних строків, встановлених Законом. Враховуючи вищевикладене з урахуванням норм чинного законодавства, порушення Замовником вимог частини першої статті 23 Закону в частині несвоєчасного надання роз’яснень щодо тендерної документації - відсутні.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ», було встановлено, що у складі тендерної пропозиції цього учасника наявна довідка б/н, б/д про строки виконання робіт, яка не містить підпису та печатки учасника. Відповідно до 3 статті 23 Закону, тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Так, відповідно до пункту 1.4. частини І «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» тендерної документації до закупівлі: «Код за ДК 021:2015 – 71220000-6– Послуги з архітектурного проектування «Роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації на стадії «Проект» по об’єкту: «Реконструкція будівлі Київської міської клінічної лікарні №6 з розміщенням лікарні швидкої медичної допомоги «Правобережна» на проспекті Космонавта Комарова, 3 у Солом'янському районі м. Києва»», визначено, що у випадку допущення учасником зазначених нижче формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Наприклад:
- орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; зазначення назви документу, необхідність у наданні якого передбачена цією документацією, у спосіб що відрізняється від вказаного в цій документації, та який підготований безпосередньо учасником, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації, тощо.
Отже вищевказані умови тендерної документації не містять вичерпний перелік формальних помилок, а лише передбачають випадок їх допущення та визначальним критерієм є їх не суттєвість. Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАЛОНПРОЕКТ» вказану помилку тендерним комітетом визначено як несуттєву формальну помилку, таку, що не впливає на загальний зміст тендерної пропозиції в цілому.
Так, порушення Замовником пункту 4 частини першої статті 30 Закону – відсутні.
За результатами проведених торгів Замовником у строки встановлені частиною другої статті 32 Закону укладено договір про закупівлю від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18) вартістю 5 391 000,00 грн. (далі – Договір), що оприлюднений в електронній системі закупівель.
Додаткову угоду від 29.11.2018 № 1 до Договору про закупівлю від 14.11.2018 № 1828-П (7/111-18) було оприлюднено в електронній системі закупівель 29.11.2018 року,
Замовником в електронній системі закупівель 15.02.2019 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, згідно з яким додатковою угодою від 14.12.2018 № 2, у зв'язку з уточненням обсягів виконання робіт у 2018 році, було внесено зміни до Договору в частині фінансування робіт у 2018 році – у розмірі 2 050 000,00 грн., у 2019 році – у розмірі 3 341 000,00 грн.