-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
-
Донорські кошти
Комплекти засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів фізики, хімії, біології
Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility. Закупівля здійснюється в межах реалізації програми фінансової підтримки Ukraine Facility, що впроваджується Європейським Союзом
Завершена
379 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 898.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 898.35 UAH
Номер:
f577b6485d72436ca0145704cbdb7843
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-14-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.07.2025 00:00
Період моніторингу:
14.07.2025 17:49 - 05.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.07.2025 Одеса № 144
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 08.07.2025 № 003100-18/8504-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 14.07.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 14.07.2025 № 144
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
6 UA-2025-06-30-009990-a 30.06.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 22 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Степанівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.06.2025 № 56, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» (далі – ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.07.2025 № 63, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 09.07.2025, договір про закупівлю товарів від 16.07.2025 № 180, пояснення Замовника, надане 17.07.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У пункті 10 Додатка 1 до ТД Замовником зазначено, що з метою підтвердження відповідності товару, що поставляється, технічним вимогам, учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf.) в складі своєї пропозиції також наступні документи, зокрема: якщо учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати листи авторизації виробника (або його офіційного представника/дистриб’ютора) із зазначенням найменування замовника, номера тендера в системі публічних закупівель на електронні освітні ресурси з біології, кабінети фізики, хімії, біології.
Відповідно до пункту 11 Додатка 1 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1. У стовпці 6 «Виробник товару» Таблиці 1 учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
Учасником ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі надано технічну специфікацію від 04.07.2025 № 1376, в якій у стовпці 6 «Виробник товару» міститься інформація, що виробником комплектів засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів фізики, хімії, біології є товариство з обмеженою відповідальністю «СТЕМ-КЛАС» (далі – ТОВ «СТЕМ-КЛАС»).
Також учасником ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження статусу офіційного представника виробника надано авторизаційний лист виробника навчальних кабінетів з хімії, фізики, біології ТОВ «СТЕМ-КЛАС» від 07.07.2025 № 759 та авторизаційний лист виробника засобів навчання та обладнання для кабінетів навчальних та електронних освітніх ресурсів біології приватного акціонерного товариства «ЕЛЕКТРОВИМІРЮВАЧ».
Проте у наданій учасником ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» в складі тендерної пропозиції технічної специфікації від 04.07.2025 № 1376, по позиції 1 «Набір лабораторний для кабінету біології (вчителя)» комплекту засобів навчання та обладнання для навчального кабінету біології у стовпці 6 «Виробник товару» не зазначено виробника електронного освітнього ресурсу з предмету біології, чим не дотримано вимоги пункту 11 Додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.07.2025 № 63, оприлюднений в електронній системі закупівель 09.07.2025), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 16.07.2025 щодо вищевказаної невідповідності Замовник 17.07.2025 надав пояснення, яке не спростовує факту встановленої невідповідності.
Період усунення порушень:
22.07.2025 15:24 - 06.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.07.2025 15:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі за предметом закупівлі Комплекти засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів фізики, хімії, біології (UA-2025-06-30-009990-a) від 22.07.2025 року Уповноважена особа зобов'язується вжити заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені в майбутніх закупівлях. Крім того, дані обставини будуть враховані керівництвом установи під час встановлення розміру заохочуваних виплат Уповноваженій особі.
Дата публікації звіту:
23.07.2025 13:30
Запити/Пояснення
Номер:
3dd36de594044499a9af20024d339b5d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.07.2025 16:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» вимогам пункту 11 Додатка 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі надано у складі тендерної пропозицій технічну специфікацію від 04.07.2025 № 1376, в якій у позиції 1 не зазначено виробника електронного освітнього ресурсу з предмету біології, яким відповідно до наданих документів є приватне акціонерне товариство «ЕЛЕКТРОВИМІРЮВАЧ».
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b950357ee4ea4cabb87e0eebfb6e6d0f
Назва:
Пояснення Замовника з приводу рішення про моніторинг
Дата опублікування:
17.07.2025 13:16
Опис:
Автор: Степанівська сільська рада Роздільнянського району Одеської області
Моніторинг до закупівлі Комплекти засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів фізики, хімії, біології (UA-2025-06-30-009990-a)
1.Закупівля здійснюється з метою облаштування природничих кабінетів фізики, хімії, біології Яковлівського і Степанівського опорних ліцеїв Степанівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, з урахуванням вимог Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом UKRAINE FACILITY» від 06.06.2024 № 3786-IX.
Розмір очікуваної вартості товару визначений з урахуванням вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», відповідно до якого очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Вищевказаний Наказ надає пояснення стосовно етапів з яких складається формування очікуваної вартості та її правильного розрахунку, зокрема передбачає 5 етапів для більш повного та правильного вирахування ринкових цін, якими і керувався та на підставі, яких Замовник проводив розрахунок.
Визначення потреби в товарі (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалося виключно в межах потреб Яковлівського і Степанівського опорних ліцеїв громади у навчальному обладнанні.
До формування опису та технічних завдань/специфікацій/вимог до предмета закупівлі було залучено педпрацівників Яковлівського і Степанівського опорних ліцеїв громади, які відповідають за подальше використання обладнання. При цьому враховувалися вимоги наказу Міністерства освіти і науки України №574 від 29.04.2020 р. «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій».
На етапі аналізу ринку було використано, як загальнодоступну інформацію щодо середньоринкових цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій, що дало змогу зрозуміти та розрахувати цінові рамки, які були встановлені замовником і від яких, відповідно було вирахувано очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення: 379670,00 грн відповідно до рішень Степанівської сільської ради від 05.02.2025 р №2151-VІІІ та від 09.04.2025 р №2216-VІІІ «Про внесення змін та доповнень до рішення Степанівської сільської ради від 20 грудня 2024 року №2098-VІІІ «Про сільський бюджет Степанівської сільської територіальної громади на 2025 рік».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розміщено у встановлений термін на власному вебсайті https://stepanivca-rada.gov.ua/ .
2. У відповідь на питання 2 ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ повідомляємо, що згідно технічної специфікації, викладеної у Додатку №2 до Тендерної документації, електронний освітній ресурс з предмету біологія не є окремою одиницею (окремим товаром) у закупівлі, а входить до складу іншої окремої позиції - найменування товару «Набір лабораторний для кабінету біології (вчителя)» (товар під № 1 технічної специфікації від 04.07.2025 № 1376, наданої у складі тендерної пропозиції), на яку учасником ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ» вказано виробника ТОВ «СТЕМ КЛАС», тому вважаємо, що вимоги тендерної документації Учасником виконані, оскільки Замовником не вимагалось вказувати виробника на кожну комплектуючу складову набору.
Крім того, у складі пропозиції міститься авторизаційний лист виробника електронного освітнього ресурсу з біології, в якому наявна інформація про його виробника – ПрАТ «ЕЛЕКТРОВИМІРЮВАЧ».
Таким чином, Учасником було виконано вимоги тендерної документації та у Замовника не було підстави відхиляти пропозицію ТОВ «ДНІПРОБІЗНЕСКОНСАЛТИНГ».