-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виконання першочергових (невідкладних) аварійно відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду - капремонт (заміна) ліфтів у під'їздах 3,5,6 житлового будинку №36 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України (ДК 021:2015 - 45313000-4 Монтаж ліфтів та ескалаторів)
Завершена
5 126 904.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 634.52 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 634.52 UAH
Номер:
81badfba4dbc4dcfbcae7e2029d3bede
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
18.08.2025 12:31 - 09.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.08.2025 №88-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 18.08.2025 №88-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2025-06-24-013517-a 24.06.2025 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.06.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.07.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Облсумиліфт» (далі – ТОВ «Облсумиліфт»), протокол/повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції від 15.07.2025, вимогу про усунення невідповідностей до 16.07.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17.07.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 17.07.2025, договір від 23.07.2025 № 11/25, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 22.08.2025.
Відповідно до підпункту 4 пункту 47 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
За результатами моніторингу установлено, що учасник ТОВ «Облсумиліфт» внесений до «Зведених відомостей про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу», які розміщені на офіційному вебпорталі Антимонопольного комітету України за посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennia-rezultativ-torhiv-za-2025-rik (рішення Адмінколегії Східного міжобласного територіального відділення від 16.07.2025 № 70/150-р/к).
Абзацом другим підпункту 1 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Облсумиліфт» через наявність підстави, визначеної підпунктом 4 пункту 47 Особливостей, 17.07.2025 визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 23.07.2025 № 11/25.
Пояснення Замовника, надані на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області 22.08.2025 щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Облсумиліфт» не спростовують факту того, що учасник підпадає під підстави, встановлені підпунктом 4 пункту 47 Особливостей.
Період усунення порушень:
01.09.2025 14:51 - 16.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.09.2025 14:51
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради 11.09.2025 року подано позовну заяву до Сумського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації:
12.09.2025 11:41
Дата відкриття провадження:
12.09.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
2-а/480/8899/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 01 вересня 2025 року стосовно процедури закупівлі UA-2025-06-24-013517-a
01.09.2025 року на майданчику публічних закупівель «Prozorro» було опубліковано висновок Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області щодо результатів проведення моніторингу закупівлі «Виконання першочергових (невідкладних) аварійно - відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду – капремонт (заміна) ліфтів у під’їздах 3,5,6 житлового будинку №36 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України)» (ДК 021:2015 - 45313000-4 Монтаж ліфтів та ескалаторів), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-24-013517-a), відповідно до якого виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель та зобов’язано Замовника, управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради, усунути виявлені порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, укладеним з ТОВ «Облсумиліфт» у зв’язку з тим, що ТОВ «Облсумиліфт» внесено до «Зведених відомостей про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу».
Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради не погоджується з даним висновком та вважає його таким, що підлягає скасуванню виходячи з наступного.
Процедура закупівлі «Виконання першочергових (невідкладних) аварійно - відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду – капремонт (заміна) ліфтів у під’їздах 3,5,6 житлового будинку №36 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України)» (ДК 021:2015 - 45313000-4 Монтаж ліфтів та ескалаторів) була оголошена 24.06.2025 року, подання пропозицій – до 09.07.2025 року, кваліфікація переможця – з 09.07.2025 року, протокол розкриття тендерних пропозицій – 10.07.2025 року, вимога про усунення невідповідностей – 15.07.2025 року, визначено переможця – 17.07.2025 року , укладання договору – 23.07.2025 року.
Під час надання пояснень на запит Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовником було зазначено, що ним здійснювалася перевірка підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей під час фактичного розгляду тендерної пропозиції Учасника, а саме 15.07.2025. За результатами такої перевірки підстав для відмови Учаснику в участі у процедурі закупівлі не було виявлено. На підтвердження цього Замовником разом з поясненнями Північно-Східному офісу Держаудитслужби в Сумській області було надано протокольне рішення уповноваженої особи від 15.07.2025 року.
Інформація про рішення АМКУ від 16.07.2025 стала відома Замовнику лише після отримання запиту ДАСУ.
Разом з тим, слід зазначити, що чинним законодавством не встановлено ані конкретного часу, ані граничних строків (у годинах чи днях) для оприлюднення рішень Антимонопольного комітету України в електронному реєстрі.
Таким чином, Замовник здійснивши перевірку по Учаснику 15.07.2025 та встановивши відсутність підстав для відмови, визначених пунктом 47 Особливостей, зокрема по підпункту 11 пункту 47 Особливостей, об’єктивно не міг знати про рішення АМКУ станом на момент розгляду тендерної пропозиції. Це виключає наявність вини чи порушення вимог законодавства з боку Замовника.
Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію у випадку, коли ним було з’ясовано, що учасник саме підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей, шляхом перевірки такої інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Станом на дату фактичного розгляду та перевірки підстави для відмови Учаснику були відсутні.
Таким чином, Замовник діяв добросовісно, у межах наданих законом повноважень та у спосіб, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». Порушення вимог законодавства при визначенні переможця торгів з боку Замовника відсутні.
По-друге у витязі з рішення Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету від 16.07.2025 року № 70/150-р/к у справі № 2/01-16-23 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу, чітко зазначено наступне -
«Відповідно до пункту 4 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» вчинення суб’єктами господарювання зазначеного порушення є підставою для відмови цим суб’єктам господарювання в участі в інших процедурах закупівлі та для відхилення їх тендерних пропозицій протягом 3 років після винесення рішення.».
Тобто, учасник, ТОВ «Облсумиліфт» позбавлений права брати участь в процедурах закупівлі та їх пропозиції підлягають відхиленню в процедурах закупівлі, які будуть проводитися після 16.07.2025 року. Відповідно до підпункту 4 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів. Отже, чинне законодавство також прямо вказує, що Замовник повинен відмовити учаснику процедури закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, в разі притягнення учасника протягом останніх трьох років до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів. Але ж ТОВ «Облсумиліфт» протягом останніх трьох років, тобто з червня 2022 року по червень 2025 року не притягувався до відповідальності за порушення передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
Таким чином, з боку Замовника відсутні порушення в процедурі закупівлі щодо визначення переможцем ТОВ «Облсумиліфт» та укладення з останнім договору за результатами проведеної закупівлі на підставі відсутності порушення ТОВ «Облсумиліфт» Закону України «Про захист економічної конкуренції» протягом останніх трьох років.
Але Північно-Східним офісом Держаудистслужби ці підстави були проігноровані, не прийняті до уваги та винесено неправомірний висновок, який також в разі виконання з боку Замовника порушує права третіх осіб.
Зокрема, відповідно до умов укладеного договору за результатами проведеної процедури закупівлі «Виконання першочергових (невідкладних) аварійно - відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду – капремонт (заміна) ліфтів у під’їздах 3,5,6 житлового будинку №36 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України)» (ДК 021:2015 - 45313000-4 Монтаж ліфтів та ескалаторів) Замовник має право відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. розділу 6 достроково розірвати цей договір у разі невиконання зобов’язань Підрядником, повідомивши про це його у 10-дениий термін, якщо:
- мало місце попереднє невиконання Підрядником зобов’язань за іншими договорами, укладеними з управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради;
- прийнято судом рішення про визнання Підрядника банкрутом;
- Підрядник не розпочав виконання робіт протягом 3-х місяців згідно з п. 9.1. даного Договору, виконав роботи з істотними недоліками і не забезпечив їх усунення у визначений Замовником строк;
- допустив недоліки (дефекти, які включають можливість використання об’єкта для вказаної в договорі мети та не можуть бути усунені Підрядником, Замовником чи третьою стороною;
- Підрядник порушив строки здачі Об’єкта в експлуатацію;
- порушив строки здачі окремо виконаних робіт згідно із графіком.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Станом на момент початку та впродовж усього строку проведення моніторингу процедури закупівлі жодних підстав, визначених умовами укладеного договору, за якими б Замовник достроково розірвав із Підрядником укладений договір не виникало. Крім того, після укладення договору Підрядник негайно розпочав виконання робіт, частина з яких вже повністю виконана.
Значним також є те, що виконання даних робіт становить суспільний інтерес, що стосується постраждалого від ракетного удару населення і тому припинення зобов’язань на підставі висновку Північно-Східного офісу Держаудистслужби в Сумській області зачепить також інтереси населення.
Виходячи з вищевикладеного, висновок Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області не визначений законодавцем як підстава для розірвання укладеного договору та підлягає скасуванню.
Дата публікації звіту:
08.09.2025 14:06
Запити/Пояснення
Номер:
d85d14510b9a4458aae903e07b07da35
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.08.2025 12:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Виконання першочергових (невідкладних) аварійно відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду - капремонт (заміна) ліфтів у під'їздах 3,5,6 житлового будинку №36 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України (ДК 021:2015 - 45313000-4 Монтаж ліфтів та ескалаторів)», (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-24-013517-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати пояснення щодо визначення 17.07.2025 переможцем торгів ТОВ «Облсумиліфт» з огляду на те, що зазначений учасник 16.07.2025 був внесений до «Зведених відомостей про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу» (https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennia-rezultativ-torhiv-za-2025-rik).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
608a21dc7af148d99405f3174e218278
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
22.08.2025 17:07
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано на підставі робочого проекту. Визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на підставі кошторисної документації, розробленої з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 та експертного звіту (позитивного) № 19-0127/01-25 від 23.05.2025 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації об’єкта «Виконання першочергових (невідкладних) аварійно відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду - капремонт (заміна) ліфтів у під'їздах 3,5,6 житлового будинку №36 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України», виданого філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Сумській області (скан-копія експертного звіту, зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва та Наказу про затвердження проекту № П-33 від 26.05.2025 додаються).
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі робіт за об’єктом будівництва «Виконання першочергових (невідкладних) аварійно - відновлювальних робіт (капітальний ремонт житлового фонду – капремонт (заміна) ліфтів у під’їздах 1, 2, 3, 4 житлового будинку №38 по вул. Героїв Крут в м. Суми, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації проти України)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-24-013517-a розміщено 25.06.2025 на сайті Сумської міської ради за посиланням: https://smr.gov.ua/uk/miska-vlada/tsentr-koordinatsiji-derzhavnikh-zakupivel/376-ochikuvana-vartist-i-tekhnichni-ta-iakisni-kharakterystyky-predmetiv-zaukipivli/20261-ochikuvana-vartist-i-tekhnichni-ta-yakisni-kharakteristiki-predmetiv-zakupivli.html.
3. Для участі у Процедурі закупівлі було подано одну тендерну пропозицією – учасника ТОВ Облсумиліфт (ЄДРПОУ 34743296), (далі – Учасник).
Відповідно до пункту 36 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами й доповненнями) (далі — Особливості), якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 Особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною.
Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 36 Особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Згідно частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до частини десятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. Тобто Замовник здійснює розгляд тендерної пропозиції учасника у строки, визначені законодавством.
Тому Замовник після визначення електронної системи закупівель найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції розпочав розгляд тендерної пропозиції ТОВ Облсумиліфт на відповідність її вимогам тендерної документації, у тому числі і на відсутність в учасника підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.07.2025 про розгляд тендерної пропозиції учасника - ТОВ Облсумиліфт додається до пояснення.
Учасник під час подання тендерної пропозиції шляхом самостійного декларування підтвердив в електронній системі закупівель, зокрема, що суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Замовник перевірив таку інформацію, яка оприлюднена на офіційному веб порталі Антимонопольного комітету України в розділі “Зведені відомості щодо спотворення результатів торгів за 2025 рік” за посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennia-rezultativ-torhiv-za-2025-rik та встановив, що Учасник станом на момент фактичного розгляду тендерної пропозиції не внесений до списку суб’єктів господарювання, що притягувалися до такої відповідальності. Файл– Excel Зведені відомості станом на 14.07.2025 ( .xlsx , 704.89 Кб ) додається до пояснення.
Згідно з абзацом вісімнадцятим пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель Замовник самостійно, за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, підтверджує в електронній системі закупівель відсутність у такого учасника підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47. Відповідно, за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, Замовником підтверджено в електронній системі закупівель відсутність у учасника підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47.
Інші підстави, передбачені пунктом 47 Особливостей, були перевірені під час фактичного розгляду тендерної пропозиції 15.07.2025. За результатами такої перевірки підстав для відмови не виявлено.
Також Замовником встановлено, що тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам технічної специфікації. Водночас, було виявлено окремі невідповідності в наданих документах, які підлягали усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону.
Таким чином, ураховуючи, що підстави для відмови Учаснику у випадках, визначених пунктом 47 Особливостей відсутні, тендерна пропозиція Учасника відповідала умовам технічної специфікації, а виявлені невідповідності в інформації та документах підлягали усуненню в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей та статтею 26 Закону, Замовник був зобов’язаний розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення.
Тому на виконання норми пункту 43 Особливостей Замовником 15.07.2025 о 15:09 було надано Учаснику 24 години для виправлення ним виявлених невідповідностей.
На період цього строку (на 24 години) електронна система закупівель технічно блокує можливість Замовника вчиняти будь-які дії щодо тендерної пропозиції, у тому числі визначати переможця, навіть якщо учасник завантажив уточнені документи раніше.
Ураховуючи, що на момент фактичного розгляду тендерної пропозиції підстави для відхилення тендерної пропозиції були відсутні, Замовнику залишалось лише здійснити перевірку виправлених учасником документів у строк визначений Законом, що і було здійснено Замовником.
За результатами розгляду такої перевірки та ураховуючи функціонал електронної системи закупівель, рішення про визначення переможця було ухвалено на наступний робочий день після виправлення Учасником невідповідностей – 17.07.2025.
Варто підкреслити, що ні Закон, ні Особливості не містять вимог щодо обов’язкової перевірки учасника за пунктом 47 Особливостей кожного дня протягом строку, встановленого Законом. Законодавством передбачено можливість здійснення такої перевірки протягом п’яти робочих днів (або протягом 20 робочих днів у випадку продовження строку), відведених на розгляд тендерної пропозиції.
Також відсутні норми, які б зобов’язували Замовника здійснювати повторну перевірку підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, якщо така перевірка вже була проведена у встановленому порядку під час розгляду тендерної пропозиції.
Таким чином, на момент прийняття рішення Замовник діяв в межах чинного законодавства та у визначені ним строки та з урахуванням інформації, яка була доступна на момент фактичного розгляду тендерної пропозиції (15.07.2025).
Замовником була здійснена перевірка Учасника з підстав для відмови, визначених пунктом 47 Особливостей, що підтверджується протокольним рішення уповноваженої особи від 15.07.2025.
Інформація про рішення АМКУ від 16.07.2025 стала відома Замовнику лише після отримання запиту ДАСУ.
Разом з тим, слід зазначити, що чинним законодавством не встановлено ані конкретного часу, ані граничних строків (у годинах чи днях) для оприлюднення рішень Антимонопольного комітету України в електронному реєстрі. Відтак можлива була навіть ситуація, у випадку, якщо Замовник визначив би учасника переможцем 16.07.2025 о 15:20, тоді як рішення АМКУ, датоване цим же днем, з’являється в реєстрі лише пізно ввечері.
Таким чином Замовник здійснивши перевірку по Учаснику 15.07.2025 та встановивши відсутність підстав для відмови, визначених пунктом 47 Особливостей, зокрема по підпункту 11 пункту 47 Особливостей, об’єктивно не міг знати про рішення АМКУ станом на момент розгляду тендерної пропозиції. Це виключає наявність вини чи порушення вимог законодавства з боку Замовника.
Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію у випадку, коли ним було з’ясовано, що учасник саме підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей, шляхом перевірки такої інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Станом на дату фактичного розгляду та перевірки підстави для відмови Учаснику були відсутні.
Таким чином, Замовник діяв добросовісно, у межах наданих законом повноважень та у спосіб, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». Порушення вимог законодавства при визначенні переможця торгів з боку Замовника відсутні.
Додатки до пояснення:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.07.2025;
Файл– Excel Зведені відомості станом на 14.07.2025 ( .xlsx , 704.89 Кб );
Скан-копія експертного звіту № 19-0127/01-25 від 23.05.2025;
Скан-копія зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва;
Наказ про затвердження проекту № П-33 від 26.05.2025.