-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо ( налив)
Завершена
3 240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 200.00 UAH
Номер:
e02964cc072d49a38c0aea37429b6ede
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.07.2025 00:00
Період моніторингу:
15.07.2025 12:23 - 06.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.07.2025 № 258
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-06-23-012252-a 23.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозицій ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006», установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.06.2025 № 26/06/25 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 01.07.2025, тендерну пропозицію ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця торгів ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» від 08.07.2025 № 08/07/25, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 08.07.2025, договір про закупівлю товару від 14.07.2025 № 327, додаткову угоду від 15.07.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником від 21.07.2025 та від 31.07.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що протоколом про прийняття уповноваженою особою рішення від 08.07.2025 № 08/07/25, Замовником переможцем торгів визначено пропозицію єдиного учасника - ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006», з яким укладено договір про закупівлю товару від 14.07.2025 № 327 вартістю 2 820 000,00 гривень з ПДВ.
У ході моніторингу установлено, що тендерна пропозиція ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 4.11 Додатку 2 до ТД, Замовником установлено, щодо надання учасниками у складі пропозиції протокoлу та/або паспорту якості на ім’я учасника, виданого не раніше січня 2025 року, які підтверджують відповідність запропонованого товару ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015 (Прoтокол /паспорт випробувань повинні бути видані акредитованою лабораторією, з якою учacником підпиcано договір або влаcною лабораторією).
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» відсутній зазначений вище документ.
З огляду на викладене, орган державного фінансового контролю, керуючись положеннями частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII, 28.07.2025 через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із запитом про надання пояснень, щодо того, яким чином Замовником установлено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» вимогам пункту 4.11 Додатку 2 до ТД.
Варто зазначити, що надані Замовником від 31.07.2025 пояснення, не спростовують виявлені у ході моніторингу невідповідності тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД, зокрема, в частині відсутності у складі пропозиції протокoлу та/або паспорту якості, виданого акредитованою лабораторією (з якою учacником підпиcано договір або влаcною лабораторією) на ім’я учасника не раніше січня 2025 року, які підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Натомість, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006», як таку, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість укладено з Переможцем договір про закупівлю товару від 14.07.2025 № 327 вартістю 2 820 000,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
05.08.2025 17:36 - 20.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.08.2025 17:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір розірвано
Дата публікації звіту:
11.08.2025 16:58
Запити/Пояснення
Номер:
2cf7ae94f0f041a7b6b6af7c1b70324a
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
17.07.2025 17:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є дизельне паливо (налив), замовником якої є Комунальне підприємство «Бучасервіс» Бучанської міської ради (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-06-23-012252-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b99eea7e0ea543f8a54866cf0a0b0a7d
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
21.07.2025 11:08
Опис:
На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.05.2015 № 922-VІІІ (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон № 922-VIII) 14.01.2021 врахувавши службову записку від головного механіка КП «Бучасервіс» було прийнято рішення про закупівлю за ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (налив), а також оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закон № 922-VIII та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) було розроблено тендерну документацію – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Стосовно яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість повідомляємо наступне.
З метою комплексного, своєчасного, рівномірного та найбільш економічного забезпечення підприємства усіма необхідними для його виробничої діяльності якісними товаро-матеріальними цінностями у необхідному обсязі, зокрема дизельного палива, що використовується для обслуговування мереж водопостачання і водовідведення, вивезення твердих побутових відходів у населених пунктах Бучанської міської територіальної громади, для належного утримання доріг і прибудинкових територій.
Метод розрахунку очікуваної вартості на закупівлю товару було проведено на підставі закупівельних цін організацій які надають аналогічні послуги та відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” від 18.02.2020 № 275 (із змінами та доповненнями) шляхом отримання від офіційних представників, постачальників конкретного товару не менше трьох комерційних пропозицій.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Згідно Статуту затвердженого рішенням Бучанської міської ради від 28.10.2021 року № 2352-20-VIII, комунальне підприємство «Бучасервіс» відповідно до положень ст. 78 Господарського кодексу України є комунальним унітарним підприємством.
В ході здійснення своєї господарської діяльності КП «Бучасервіс» використовує власні кошти та кошти місцевого бюджету, які виділяються рішеннями Бучанської міської ради в межах бюджетних призначень та асигнувань.
Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі – Постанова № 710) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У Положенні 4-1 Постанови зазначено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до п. 1 Постанови № 710 заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, стосуються органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Так, відповідно положень до ст. 2 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники бюджетних коштів – це бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Відповідно до п. 38 ч. ст. 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб`єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно:
1) за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників;
2) за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, - уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників;
3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Відповідно до ч. 2 ст.22 Господарського кодексу України, суб`єктами господарювання державного сектора економіки є суб`єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб`єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п`ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб`єктів.
Закупівля Дизельне паливо (налив) зареєстрована за ідентифікатором UA-2025-06-23-012252-a проводилась за кошти , отримані від господарської діяльності (власні кошти).
Комунальне підприємство “Бучасервіс” Бучанської міської ради створено Бучанською міською радою і діє на основі комунальної власності територіальної громади міста Буча та є комерційним підприємством.
Також, Замовник відсутній у Реєстрі (переліку) суб`єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об`єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.
Керуючись вище викладеним, вважаємо, що КП “Бучасервіс” Бучанської міської ради не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктом господарювання державного сектору економіки, відтак і не належить до переліку суб`єктів господарювання, на яких розповсюджуються вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (зі змінами та доповненнями) щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту.
Таким чином, виходячи з системного аналізу даних норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення комунальним унітарним підприємством обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Додаток:
Копія службової записки – в 1 прим. на 1 арк;
Комерційна пропозиція ТОВ «ІВАРЕСГРУП» – в 1 прим. на 1 арк.
Комерційна пропозиція ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» – в 1 прим. на 1 арк.
Комерційна пропозиція ТОВ «СТРОЙДОРКОМПЛЕКТ» - в 1 прим. На 1 арк.
Номер:
7825923b284c4d99bf7b935bd0237c4b
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
28.07.2025 17:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба в отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Прошу надати пояснення щодо того, яким чином Замовником установлено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» вимогам пункту 4.11 Додатку 2 до тендерної документації, зокрема в частині надання у складі пропозиції учасника протокoлу та/або паспорту якості, виданого акредитованою лабораторією (з якою учacником підпиcано договір або влаcною лабораторією) на ім’я учасника не раніше січня 2025 року, які підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
68ee6036500a475cb7c527d0b2819db4
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
31.07.2025 17:18
Опис:
Відповіднісь тендерної пропозиції ТОВ «СК АЛЬЯНС 2006» вимогам пункту 4.11 Додатку 2 до тендерної документації, зокрема в частині надання у складі пропозиції учасника протокoлу та/або паспорту якості, виданого акредитованою лабораторією (з якою учacником підпиcано договір або влаcною лабораторією) на ім’я учасника не раніше січня 2025 року, які підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015. була встановлене на основі листа пояснення , акту надання послуг №487 , та паспорту якості №9526.