-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам'яне)
Завершена
810 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 050.00 UAH
Номер:
2595e6fcf39e412abb215eeb8c52fd83
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
18.08.2025 17:32 - 09.09.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.08.2025 Одеса № 167
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 15.08.2025 № 003100-18/10293-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.08.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.08.2025 № 167
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
18 UA-2025-06-20-005652-a 20.06.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення Комісії як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівля, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішення та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 25 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішення та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Білинського ліцею Балтської міської ради Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.06.2025 № 35, ТД зі змінами, оприлюднену в електронній системі закупівель 23.06.2025, перелік змін до ТД від 23.06.2025 № 1, роз’яснення щодо тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 23.06.2025, скаргу приватного підприємства «МІНІЮМАР-2007» (далі – ПП «МІНІЮМАР-2007») до процедури закупівлі від 09.07.2025 за номером UA-2025-06-20-005652-a.а1, рішення Комісії від 18.07.2025 № 11269-р/пк-пз, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПП «МІНІЮМАР-2007», протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 04.07.2025 № 40, від 28.07.2025 № 42, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.07.2025, договір від 07.08.2025 № 45-25, пояснення та документи, надані Замовником 22.08.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії як органу оскарження не здійснювався.
Період усунення порушень:
25.08.2025 12:37 - 29.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.08.2025 12:37
Запити/Пояснення
Номер:
7dbe82633653403c86c4183ef31685fb
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.08.2025 10:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
82cf570496f34946ba9f0700fc17a006
Назва:
Пояснення БІЛИНСЬКИЙ ЛІЦЕЮ БАЛТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Дата опублікування:
22.08.2025 15:24
Опис:
Пояснення БІЛИНСЬКИЙ ЛІЦЕЮ БАЛТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ, код ЄДРПОУ 34010870
За результатами проведеного моніторингу за номером
2595e6fcf39e412abb215eeb8c52fd83, ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-18-000034 пояснюємо наступне.
Щодо першого запитання повідомляємо, що розмір бюджетного призначення визначався з урахуванням потреби в предметі закупівлі, на основі ретельного аналізу витрат палива замовником у попередніх періодах, а також з урахуванням актуалізованих потреб на поточний момент, відповідно до вимог, що передбачені Національними стандартами України ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб» та технічними умовами ТУ У 16.1-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги.». При цьому технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були сформовані відповідно до примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 №275. Зокрема, керуючись пунктами 1, 2 Розділу ІІ зазначеної Методики, встановлення номенклатури, кількісних та якісних показників товарів було здійснено шляхом аналізу фактичних обсягів використання відповідних товарів для забезпечення безперебійної діяльності замовника у минулому, а також із урахуванням актуальних завдань замовника на поточний період, із залученням до процесу визначення потреб відповідних кваліфікованих фахівців.
Необхідність закупівлі, прогнозовані витрати та джерела фінансування були чітко визначені Замовником згідно з рішенням Балтської міської ради №2062-VIII від 19.12.2024 року «Про бюджет Балтської міської територіальної громади на 2025 рік». Це рішення стало підставою для планування витрат та визначення фінансових меж закупівлі.
Технічні та якісні характеристики. Для забезпечення ефективного та безперебійного опалення приміщень Білинського ліцею Балтської міської ради Одеської області впродовж усього опалювального сезону було обрано тверде паливо — кам'яне вугілля марки ДГ. Такий вибір зумовлений оптимальними характеристиками цього виду вугілля, які роблять його найбільш придатним для потреб Замовника. Марку вугілля було визначено у відповідності до положень ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Якісні характеристики вугілля були взяті з ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови". Замовником було прийнято рішення про закупівлю вугілля данної фракцій, оскільки використання даного виду палива забезпечить тепловий режим у закладі та економію бюджетних коштів.
Вугілля марки ДГ є комбінованим видом палива, що має властивості, притаманні двом типам кам’яного вугілля — довгополуменевому (Д) та газовому (Г). Такий різновид вугілля належить до перехідних видів між зазначеними марками, що забезпечує йому універсальні експлуатаційні якості. Від газового вугілля марка ДГ вирізняється вищою механічною міцністю, завдяки чому менш схильна до руйнування і подрібнення в процесі транспортування та зберігання. Порівняно з довгополуменевим вугіллям, марка ДГ характеризується більш вираженою спікливістю, що сприяє рівномірному та стабільному горінню, формуванню шару, який підтримує тривале збереження тепла.
Кам’яне вугілля марки ДГ активно застосовується як у побутовому секторі, так і на об'єктах соціальної інфраструктури та виробничих підприємствах, зважаючи на його значні переваги. Зокрема, цей вид палива легко піддається розпалюванню, що дозволяє швидко запускати опалювальну систему. Крім того, вугілля ДГ забезпечує тривале горіння і здатне підтримувати стабільно високу температуру в котельних установках. Ще однією важливою перевагою вугілля марки ДГ є його низька схильність до самозаймання, що гарантує безпечність зберігання і використання в навчальному закладі.
Предмет закупівлі включає вугілля марки ДГ (25-100), що відповідає національним стандартам якості ДСТУ 7146 та ДСТУ 3472, збагачене і розсортоване за розмірами, що відповідає вимогам обладнання Замовника.
Для фракції 25–100 мм допускається зольність на сухий стан палива не більше 10%, вміст загальної вологи на робочий стан не повинен перевищувати 10%, масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж 12, а нижча теплота згорання на робочий стан палива — не менше 6100 ккал/кг.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено відповідно до вимог Методики. Основним методом визначення очікуваної вартості був обраний метод «Порівняння ринкових цін», як найбільш ефективний для проведення аналізу цінових пропозицій на товари з ринку аналогічної продукції. та аналіз цінових пропозицій постачальників.
Метод порівняння ринкових цін полягає у визначенні очікуваної вартості закупівлі на підставі загальнодоступної інформації про ціни на ринку відповідного товару, що наявна на момент проведення дослідження ринку. Така інформація включає в себе як відкриті джерела (інтернет-сайти виробників, постачальників, спеціалізовані торгові платформи, електронні каталоги та рекламні ресурси), так і інформацію з актуальних цінових пропозицій (прайс-листів, цінових пропозицій), що надаються потенційними постачальниками.
Для збору інформації щодо ціноутворення на тверде паливо було здійснено ретельний пошук, збір та аналіз відкритих джерел, зокрема використано інформацію з мережі Інтернет, включаючи спеціалізовані веб-ресурси постачальників, торговельні майданчики, електронні каталоги, а також інформацію, яка оприлюднена на електронній системі публічних закупівель Prozorro та інших аналогічних торгових платформах.
Порівняльний аналіз цін на тверде паливо був проведений шляхом порівняння пропозицій постачальників, наданих Замовнику та оприлюднених на веб-порталі Prozorro та офіційних веб-сторінках, прайс-листах і комерційних пропозиціях, що перебувають у вільному доступі.
Розрахунок очікуваної вартості товару включав у себе сукупність таких елементів як: первісна вартість товару, що постачається оптовим ринком, витрати на обов’язкове збагачення і сортування продукції, витрати на навантаження/розвантаження, витрати на доставку товару автомобільним транспортом, вартість паливно-мастильних матеріалів, націнку (маржу) постачальника, а також усі визначені чинним законодавством України податки та збори.
Обгрунтування очікуваної вартості базується на порівнянні цін, що відображають повні витрати Замовника, у тому числі враховуючи наявність або відсутність ПДВ у пропозиціях постачальників. Оскільки Замовник не є платником ПДВ, сума податку на додану вартість є частиною фактичної вартості закупівлі, що напряму впливає на фінальні витрати. У зв’язку з цим при визначенні середньозваженої ціни враховано загальну вартість з ПДВ, незалежно від податкового статусу постачальника.
Для забезпечення максимальної об’єктивності розрахунку очікуваної вартості закупівлі із масиву зібраних цінових пропозицій було використано формулу середнього арифметичного значення. Водночас, враховувались особливості роботи закладу освіти: режим функціонування Білинського ліцею Балтської міської ради Одеської області, річні та щомісячні обсяги споживання твердого палива, що фактично використовувалися у минулі періоди. Саме цей аналіз дозволив найбільш точно спрогнозувати реальну потребу у відповідному товарі на наступний опалювальний період.
Особливу увагу при проведенні аналізу вартості було приділено логістичним витратам, які є значною складовою у кінцевій ціні постачання твердого палива. З метою точного врахування логістичних витрат було проведено моніторинг ринку вугілля в Одеській області, зокрема зосереджено увагу на цінах у Подільському районі, а також безпосередньо у місті Балта, яке є найближчим адміністративним центром до місця постачання. При визначенні логістичних витрат враховувалась специфіка розташування Білинського ліцею Балтської міської ради Одеської області в селі Білине, яке віддалене від найближчих великих міст та характеризується недостатньо якісним дорожнім покриттям. Такі особливості значно ускладнюють транспортну логістику, підвищують витрати на доставку і, як наслідок, збільшують загальну очікувану вартість предмета закупівлі. Це було враховано при остаточному визначенні очікуваної вартості з метою уникнення ризиків нестачі коштів на забезпечення своєчасної поставки якісного твердого палива.
За результатами отриманих цінових пропозицій на адресу замовника (ціни за 1 т вугілля ДГ (25-100)) зафіксовано наступні ціни:
- ТОВ «ІНКОМ ІНТЕРГРУП» - 14550,00 грн.
- ПП «МРІЯ АЛЬЯНС ТРЕЙД» - 14800,00 грн.
- ТОВ «БЕЙМІЛ АКТИВ» - 14600,00 грн.
За результатами аналізу розкриття цінових пропозицій закупівелі на сайті Prozorro Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-03-003412-a, Постачальник-ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МРІЯ АЛЬЯНС ТРЕЙД" 45844723, Марка вугілля- ДГ (25-100), Ціна за 1т- 14200,00 грн без ПДВ, Замовник- Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Одеської обласної ради» в інтересах Комунального закладу "Балтський педагогічний фаховий коледж"36642931 м.Балта ,( Протокол № 49-03/70 від 13 червня 2025)
Таким чином, очікувана ціна за одиницю товару, розрахована як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних в результаті аналізу за методом порівняння ринкових цін на товар (з урахуванням того, що Замовник як бюджетна установа, проводить розрахунки виключно після отримання товару) складатиме:
ДГ (25-100): (14550+14800+14600+14200)/4=14537,50 грн. за 1 т.
На підставі зазначеної інформації визначається очікувана вартість закупівлі.
З урахуванням аналізу джерел та наданих цінових пропозицій потенційних постачальників:
Марка вугілля- ДГ (25-100), Плановий обсяг закупівлі-60т, Середня ціна з ПДВ (грн)- 14537,50 (60х14537,50=872 250,00 ).Орієнтовна очікувана вартість (грн)- 872 250,00 грн
Очікувану вартість закупівлі округлено в бік зменшення відповідно до кошторисних призначень Замовника, а саме - 13500,00 грн. за 1т.
При розрахунку враховано, що ціна товару включає витрати на збагачення, сортування, транспортування до місця поставки, відповідно до вимог замовника.
Орієнтовна загальна очікувана вартість закупівлі: 810 000,00 грн.
Щодо другого запитання про оприлюднення на власному вебсайті обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: сайт відділу освіти Балтської міської ради http://baltamiskvo.com.ua/. Обгрунтування розміщені у вкладці "тендерні закупівлі" у відповідних підвкладках "заклади напряму 3".