-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з аварійного обслуговування мереж водопостачання та водовідведення Самарського району м. Дніпро та водопровідних мереж Дніпровського району села Олександрівка
Завершена
54 731 807.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 273 659.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 273 659.04 UAH
Номер:
ef6278ef40d3478dbb7909c95bde37d9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-11-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2025 00:00
Період моніторингу:
11.07.2025 14:25 - 02.08.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.07.2025 № 189
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 07 липня 2025 року № 95-к «Про закордонне відрядження»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
13 UA-2025-06-19-008940-a 19.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель дозволу на здійснення ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»» операцій з оброблення відходів, оформленого у відповідності до вимог пункту 14 Порядку № 1328, а у разі неможливості, припинити зобов’язання за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.06.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна група «Арт-лайн»» (далі - ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця від 30.06.2025, повідомлення про намір укласти договір від 30.06.2025, договір про надання послуг від 11.07.2025 №283Т на суму 54 310 282,21 грн у тому числі ПДВ (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 11.07.2025 № 1 (далі – Додаткова угода), пояснення та документи Замовника надані 17.07.2025 та 22.07.2025 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу встановлено, що Замовник відповідно до додатку 1 до тендерної документації встановив перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Пунктом 7 додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників стосовно надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до підпункту 10 частини другої статті 19 Закону України «Про управління відходами» до повноважень Кабінету Міністрів України у сфері управління відходами належить затвердження порядку видачі (відмови у видачі, припинення дії) дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до підпункту 25-2 пункту 4 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2020 № 614 Міндовкілля відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує здійснення заходів з реалізації державної політики у сфері управління відходами щодо, зокрема, видачі (відмови у видачі, припинення дії) дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів.
Пунктом 1 Порядку видачі, відмови у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328 (далі – Порядок № 1328) визначено, що цей Порядок визначає процедуру видачі, відмови у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1328 дозвіл видається за формою згідно з додатком 3.
Пунктом 15 Порядку № 1328 визначено, що дозвіл у формі електронного документа оформлюється відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Учасник ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»» у складі своєї тендерної пропозиції в електронній системі закупівель оприлюднив дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 11903/25 (далі – Дозвіл №11903/25), форма якого, не відповідає додатку 3 Порядку №1328, а саме:
- відсутній Державний Герб України,
- зазначено «здійснювати операції зі збирання/перевезення відходів» замість «здійснювати операції з оброблення відходів»,
- відсутній абзац «Дозвіл на здійснення операції з оброблення відходів діє з «__» _____ 20__ року за умови додержання вимог законодавства у сфері управління відходами»
- не зазначена дата, з якої діє Дозвіл № 11903/25,
- не містить найменування посади керівника органу, що видав дозвіл, підпис, власне ім’я, прізвище,
- відсутні розділи «Дозволяється здійснення операцій з оброблення відходів на таких об’єктах:…» та «Коди операцій, найменування та код відходів, джерело походження відходів, обсяги (кількість) відходів, для яких дозволяється здійснення операцій з оброблення:…».
З огляду невикладене учасник ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»» у складі своєї тендерної пропозиції не надав належним чином оформлений дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Пунктом 3 Порядку № 1328 визначено, що суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами» (далі – суб’єкт господарювання), зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (далі - дозвіл) до початку своєї діяльності.
Слід зазначити, що учасник ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про незалучення субпідрядників /співвиконавців вих. від 19.06.2025 №11/011, в якій зазначено, що товариство не планує залучати до виконання робіт чи послуг субпідрядника(ів) /співвиконавця(ів).
Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
На запит Держаудитслужби Замовник в електронній системі закупівель 22.07.2025 повідомив, що: «Тендерною документацією чітко визначено надання ДОЗВІЛУ НА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБРОБЛЕННЯ ВІДХОДІВ, а не дозволу на здійснення операцій, який повинен відповідати пунктам 14 та 15 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328».
Учасником ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн» повністю виконано пункт 7 додатку 1 до тендерної документації в частині надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів».
Вищезазначене пояснення не спростовує факт порушення Замовником вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»» у зв’язку із не відповідністю тендерної пропозиції з вимогами, установленими у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
25.07.2025 15:35 - 09.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.07.2025 15:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Дозвіл Учасника ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»», який міститься у складі тендерної пропозиції за № 11903/25 перевірено на дійсність та автентичність у відкритому державному реєстрі за посиланням: https://my.eco.gov.ua/processor-register.
Дозвіл № 11903/25 оформлено і отримано відповідно до чинного законодавства Україна, а саме відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» від 30 серпня 2024 р. № 1003, що в повній мірі відповідає вимогам частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та тендерної документації.
Пропонуємо скористатись частиною дев'ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відобразити в електронній системі підтвердження усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель викладених у висновку.
Дата публікації звіту:
30.07.2025 10:42
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
04.08.2025 18:01
Запити/Пояснення
Номер:
0ffd9417df6347ce92a45a42675ebb67
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.07.2025 11:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з аварійного обслуговування мереж водопостачання та водовідведення Самарського району м. Дніпро та водопровідних мереж Дніпровського району села Олександрівка (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-19-008940-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме необхідно надати інформацію та розрахунки з підтверджуючими документами на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b569c2e10e60461d856a6c250d7a33a5
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.07.2025 12:10
Опис:
Обґрунтування очікуваної вартості:
Очікувану вартість визначено на підставі Наказу «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ, затвердженої наказом від 18.02.2020 № 275.
Отже, Замовником направлено 3 письмові запити до учасників ринку, та відповідно отримано 3-и цінові пропозиції.
Очікувану вартість визначено, як середньоарифметичне за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де
Ц - очікувана вартість
Ц1 - ціни, отримані за результатами запитів
К – кількість запитів
Очікувана вартість закупівлі становить: 54 731 807 грн. з ПДВ
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі викладено в додатку 3 тендерної документації.
Обґрунтування бюджетного призначення власні кошти підприємства
Номер:
3701f5ef760140dfa8960cd7ad953d0b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.07.2025 11:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з аварійного
обслуговування мереж водопостачання та водовідведення Самарського району м.
Дніпро та водопровідних мереж Дніпровського району села Олександрівка
(інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-
2025-06-19-008940-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про
основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини
п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2
та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року No 43, постала
потреба в отриманні інформації (пояснень) та відповідних документів з наступних
питань, а саме:
1. Інформацію щодо виконання вимог частини першої статті 41 Закону в
частині наявності документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні
ресурси із зазначенням обов’язкової інформації, встановленої абзацом 4 частини
першої статті 41 Закону.
2. Інформацію щодо виконання учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА
«АРТ-ЛАЙН»» пункту 7 додатку 1 до тендерної документації в частині надання
дозволу на здійснення операцій, який повинен відповідати пунктам 14 та 15 Порядку
видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення
відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 No
1328.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях,
та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь),
необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів
з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання
службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю,
створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої
інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або
обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0f9894b924084b068b4c60261b31988f
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
22.07.2025 15:08
Опис:
Відповідно до статті 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з статтею 1 Закону № 922-VIII, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Як вбачається із вищенаведеного, тендерна пропозиція повинна відповідати ТІЛЬКИ вимогам тендерної документації.
Тендерною документацією чітко визначено надання ДОЗВІЛУ НА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБРОБЛЕННЯ ВІДХОДІВ, а не дозволу на здійснення операцій, який повинен відповідати пунктам 14 та 15 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328.
Учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «АРТ-ЛАЙН» повністю виконано пункт 7 додатку 1 до тендерної документації в частині надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (додається).
Щодо надання інформації про виконання вимог частини першої статті 41 Закону в частині наявності документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси із зазначенням обов’язкової інформації, встановленої абзацом 4 частини першої статті 41 Закону, повідомляємо таке.
Зазначена норма застосовується до договорів про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації.
Предметом закупівлі зазначеного тендеру є «Послуги з аварійного обслуговування мереж водопостачання та водовідведення Самарського району м. Дніпро та водопровідних мереж Дніпровського району села Олександрівка».
Отже, зазначена вище норма не застосовується до договору за результатами тендеру «Послуги з аварійного обслуговування мереж водопостачання та водовідведення Самарського району м. Дніпро та водопровідних мереж Дніпровського району села Олександрівка».
Номер:
94198b7d3070498db34f9db6503f9752
Назва:
Звернення до Держаудитслужби України
Дата опублікування:
29.07.2025 09:37
Опис:
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», звертаємось до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань.
Відповідно до статті 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з статтею 1 Закону № 922-VIII, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Як вбачається із вищенаведеного, тендерна пропозиція повинна відповідати ТІЛЬКИ вимогам тендерної документації.
Отже, тендерною документацією встановлено надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією не встановлено вимоги щодо обов’язкового оформлення цього дозволу, також не встановлено що зазначений дозвіл повинен надаватись у повній відповідності до додатку 3 Порядку видачі, відмови у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328 (далі – Порядок № 1328).
Разом з цим, додатком 1 до тендерної документації визначено, що у разі надання довідок у вигляді роздрукованого електронного документу, такі довідки повинні містити обов’язкові атрибути (QR-код, № документа, запиту тощо) за допомогою яких можна перевірити автентичність цих документів.
Відповідно до Порядку № 1328, рішення про видачу дозволу із присвоєнням реєстраційного номера автоматично засобами cистеми вноситься до Реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, передбаченого Порядком створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1279, та Реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів, які є складовою cистеми.
Так, видані, відповідно до Порядку № 1328, дозволи перевіряються за посиланням: https://my.eco.gov.ua/processor-register
Дозвіл Учасник ТОВ «Будівельна група «Арт-лайн»», який міститься у складі пропозиції надано як роздрукований електронний документ із обов’язковим атрибутом, тобто номером документу № 11903/25.
Замовник перевірив автентичність документу за вказаним посиланням, та отримав підтвердження дійсності дозволу.
Питання:
1. Яким пунктом тендерної документації керувався органу державного фінансового контролю при написанні висновку щодо неналежного оформлення дозволу, якщо Замовник не встановлював вимоги до оформлення цього дозволу?
2. Чи здійснена перевірка дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів № 11903/25?
3. Надайте пункт та назву нормативно правового акту, Закону, постанови КМУ тощо на підставі якого орган державного фінансового контролю має право рекомендувати Замовнику зупинити зобов’язання за договором?
Принагідно нагадуємо: На підставі частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», органу державного фінансового контролю може відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель