-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово. Коригування код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Завершена
761 853.35
UAH з ПДВ
Номер:
a39d219d283541818bb5841c03186e87
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-04-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.08.2025 00:00
Період моніторингу:
04.08.2025 14:15 - 26.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.08.2025 № 53-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 04.08.2025 № 53-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-06-18-011347-a 18.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи у випадках, передбачених Особливостями, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII, шляхом оприлюднення договору про надання послуг від 18.06.2025 №186 з додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 серпня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи у випадках, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.05.2025, що діяла станом на період проведення закупівлі, далі – Особливості), дотримання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) під час оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Горондівської сільської ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-06-18-011347-a; обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі від 18.06.2025; договір про надання послуг, укладений з приватним підприємством «Артембуд» (далі – ПП «Артембуд» від 18.06.2025 №186; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 05 серпня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення договору та додатків до нього встановлено наступне.
Під час здійснення моніторингу встановлено, що Замовником 18 червня 2025 року в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про укладений договір на закупівлю «Поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово. Коригування код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.», договір з додатками про виконання робіт від 18.06.2025 № 186 укладений із ПП «Артембуд» на суму 761 853,35 грн та обґрунтування підстави щодо здійснення Замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Пунктом 13 Особливостей визначено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону № 922-VIII.
Окрім того, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до приписів абзацу другого пункту 3-8 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону № 922-VIII, у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини 1 статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини 1 статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені.
Згідно частини першої статті 41 Закону № 922-VIII, невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Так, пунктом 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII імперативно визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно із абзацом п’ятим пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 зі змінами, внесеними наказом Мінекономіки від 05.10.2021 № 686-21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.10.2021 за № 1397/37019 (далі – Порядок №1082) визначено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону № 922-VIII, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Проте, в ході проведення моніторингу встановлено, що Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель договір у машинозчитувальному форматі про надання послуг «Поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово. Коригування код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.», укладений з ПП «Артембуд» від 18.06.2025 №186 та додатки до нього (Додаток №1 – Дефектний акт; Додаток №2 - Договірна ціна).
Так, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання інформації (пояснення) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
З приводу запитуваного Замовником в електронну систему закупівель 08 серпня 2025 року в електронну систему закупівель завантажено (оприлюднено) інформацію лише про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, однак договору від 18.06.2025 №186 та додатків до нього (Додаток №1 – Дефектний акт; Додаток № 2 - Договірна ціна) у машинозчитувальному форматі не оприлюднено, чим порушено пункт 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
12.08.2025 16:45 - 27.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.08.2025 16:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
Дата публікації звіту:
18.08.2025 09:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто відповідно до наданих зобов'язань
Дата публікації:
19.08.2025 14:36
Запити/Пояснення
Номер:
7b7a23b8c9aa4619a4b7983e87496615
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
05.08.2025 11:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово. Коригування код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-18-011347-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Поясніть, як Уповноважена особою Замовника може обґрунтувати не оприлюднення договору про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону «Про публічні закупівлі») - протягом трьох робочих днів з дня його укладення, та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»?
4) Умовами підпункту 3.1 пункту 3 «Порядок приймання-передачі послуг» договору, укладеного Горондівською сільською радою 18 червня 2025 року № 186 з ПП «АРТЕМБУД» визначено, що Виконавець надає послуги в період з дня підписання Сторонами Договору до 20.07.2025 року, у зв’язку з чим просимо надати інформацію щодо стану виконання зобов’язань за договором (надання послуг), чи продовжувався строк виконання зобов’язань за укладеним договором, чи надано послуги у повному обсязі у терміни, встановлені Договором, а також інформацію щодо стану оплати за договором.
5) Відповідно до обґрунтування, розміщеного в електронній системі закупівель, вказану закупівлю проведено без використання електронної системи на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Виходячи з наведеного, яким чином Замовник може обгрунтувати відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам визначеним в дефектному акті укладеного з ПП «АРТЕМБУД» договору від 18.06.2025 № 186 технічній специфікації, розміщеній у відкритих торгах за номером ID: UA-2025-05-19-011471-a, (що відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі), яка містить, зокрема, наступні роботи:
Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші С7 автогрейдером, за сер.товщини шару 12 см (км 0+184 – км 0+200) – 56 м2
Улаштування покриттів товщиною 5 см із гарячих асфальтобетонних сумішей[ [на однiй половинi проїжджої частини при систематичному русi транспорту на другiй]] – 705 м2
Натомість згідно укладеного договору про надання послуг від 18.06.2025 № 186:
Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші С7 автогрейдером, за товщини шару 15 см (км 0+184 – км 0+200) /проведення робіт на одній половині проїзної частини при систематичному русі транспорту на другій/ – 56 м2
Улаштування основи зі щебеново-піщаної суміші автогрейдером, за зміни товщини на кожен 1 см додавати або вилучати до/з норми 27-15-1 /проведення робіт на одній половині проїзної частини при систематичному русі транспорту на другій/ - -56 м2
Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей[ [на однiй половинi проїжджої частини при систематичному русi транспорту на другiй] – 705 м2
На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1 [на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій] – 705 м2
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
4fd99830b3f844138ef85d375dd43a63
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-06-18-011347-a:
Дата опублікування:
08.08.2025 14:10
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-06-18-011347-a:
Горондівська сільська рада (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
«18» червня 2025 року замовником було опубліковано інформацію про закупівлю: «Поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово. Коригування код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.» у порядку процедури публікації інформації про договір без використання електронного майданчику (за ідентифікатором UA-2025-06-18-011347-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» за кодом ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Процедура укладення договору проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Західним офісом Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-18-011347-a) .
Питання номер №1 «1) Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.»
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та здійснено до Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.» із врахуванням предмету закупівлі, та рішення місцевого самоврядування.
Згідно з розпорядженням Горондівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 14 квітня 2025 року № 25/02-03, затверджено проєктно-кошторисну документацію на проведення поточних ремонтів вулиць у населених пунктах громади. Відповідно до зазначеного рішення, до виконання затверджені наступні об’єкти:
-поточний ремонт вулиці Петефі в селі Жнятино на суму 1 218,238 тис. грн;
-поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово (коригування) на суму 1 116,588 тис. грн;
-поточний ремонт вулиці Залізнична в селі Страбичово на суму 1 166,815 тис. грн;
-поточний ремонт вулиці Пирогова в селі Горонда, Мукачівського району, на суму 4 086,873 тис. грн.
Таким чином, рішенням Горондівської сільської ради на офіційному рівні погоджено й затверджено відповідну проєктно-кошторисну документацію для зазначених об’єктів, що є підставою для проведення закупівель, фінансування та виконання робіт з поточного ремонту вулиць на відповідних територіях. Відповідне розпорядження підписане сільським головою Іваном Туряницею та скріплене печаткою органу місцевого самоврядування.
Це рішення забезпечує правові підстави для реалізації кошторисів, проведення закупівельних процедур і подальшого укладення договорів на виконання поточного ремонту вказаних вулиць у визначених обсягах та на погоджені суми.
Горондівська сільська рада Мукачівського району Закарпатської області здійснює системне програмне управління благоустроєм своєї територіальної громади на основі ухвалених радою Програм і відповідних рішень про їх зміни та фінансування. У 2025 році радою приймалося кілька ключових рішень, які визначають порядок та обсяги виконання заходів з благоустрою й поточного ремонту об’єктів інфраструктури.
Вихідним рішенням у цій сфері стало затвердження Програми благоустрою населених пунктів Горондівської територіальної громади на 2025 рік, ухваленої рішенням № 1560 від 17.12.2024 року. Надалі, у зв’язку з потребою коригування пріоритетів, уточнення обсягів фінансування та конкретних заходів, ця Програма неодноразово редагувалася. Так, рішенням тридцять дев’ятої сесії восьмого скликання від 18.03.2025 року № 1623 було внесено зміни до первинної редакції Програми та викладено її додаток у новій редакції. Черговими змінами стали рішення № 1658 від 27.05.2025 р. і рішення сорок першої сесії № 1698 від 10.07.2025 р., якими знову було оновлено додаток до Програми та остаточно визначено перелік заходів і обсяг фінансування.
Відповідно до оновленої редакції Програми благоустрою населених пунктів Горондівської територіальної громади на 2025 рік, ініціатором розроблення Програми виступає Горондівська сільська рада, а її реалізація покладається на виконавчий комітет ради за участю профільних комісій і відповідних співвиконавців. Основою для розробки й ухвалення Програми є вимоги Закону України «Про благоустрій населених пунктів», пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статті 91 Бюджетного кодексу України. Програмою визначено пріоритети, ключові напрями, перелік заходів, відповідальних виконавців, джерела фінансування та очікувані результати.
Головною метою Програми є забезпечення належного санітарно-технічного та естетичного стану території громади, підвищення якості життя мешканців шляхом утримання соціальної інфраструктури, проведення робіт з поточного і капітального ремонту доріг, освітлення, прибирання територій, догляду за зеленими насадженнями, санітарної очистки, ліквідації стихійних звалищ, покращення благоустрою місць відпочинку та залучення до робіт безробітних громадян. Програма також передбачає забезпечення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та проведення просвітницької роботи щодо правил благоустрою серед мешканців.
У 2025 році фінансування заходів Програми здійснюється виключно за рахунок коштів бюджету Горондівської сільської територіальної громади у межах асигнувань, передбачених на цей напрям, а також з інших джерел, не заборонених законом. В оновленій редакції Програми, затвердженій рішенням № 1698 від 10.07.2025 р., обсяг фінансування становить 11 746,8 тис. грн, що відображає зростання потреб громади порівняно з попередньою редакцією Програми (9 502,6 тис. грн). Збільшення фінансування пов’язане з розширенням переліку завдань, підвищенням вартості окремих робіт, додатковими потребами у ремонті дорожньої інфраструктури та благоустрою.
Завдання Програми реалізуються у таких ключових напрямках: забезпечення вуличного освітлення (оплата електроенергії, придбання матеріалів), експлуатаційне утримання та поточний ремонт вулиць і доріг комунальної власності, прибудинкових територій, виготовлення документації та технічний нагляд; забезпечення належного стану доріг місцевого значення, будівництво, реконструкція об’єктів благоустрою, у тому числі дитячих майданчиків та скверів; забезпечення санітарного стану (прибирання парків, скверів, кладовищ, дератизація, утримання зупинок тощо).
Окремо Програмою передбачено детальний перелік вуличних освітлювальних об’єктів, які мають утримуватись за рахунок коштів бюджету громади. Щодо дорожнього будівництва та ремонту, уточнено поточні ремонти з адресним зазначенням об’єктів і кошторисів (зокрема, вул. Залізнична в с. Страбичово, вул. Петефі в с. Жнятино, вул. Шевченка в с. Страбичово, вул. Пирогова в с. Горонда тощо).
Очікуваними результатами виконання Програми визначено підвищення рівня якості послуг з благоустрою, зменшення шкідливого впливу побутових відходів на довкілля і здоров’я людей, розвиток та модернізацію мереж вуличного освітлення, значне покращення санітарного стану та благоустрою населених пунктів громади, а також забезпечення безпеки дорожнього руху та належного утримання доріг.
Контроль за виконанням Програми здійснюється постійною комісією сільської ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, комунальної власності та регуляторної діяльності. Щорічний звіт про виконання Програми подається на затвердження сільської ради.
Таким чином, рішення Горондівської сільської ради щодо затвердження та внесення змін до Програми благоустрою населених пунктів громади забезпечують чітку нормативну, організаційну та фінансову основу для реалізації комплексу заходів, спрямованих на поліпшення умов проживання, безпеки, естетичного вигляду та комфорту мешканців, а також підтримку сталого розвитку територіальної громади.
Замовником встановлено вимоги згідно закупівля, що не відбулась UA-2025-05-19-011471-a вищенаведеної кошторисної документації в технічному завданні закупівлі, а саме Додатку № 2 Тендерної документації та умовах Проекту договору, що був укладений відповідно до проекту договору, закупівлі що не відбулась (Додаток 3 Тендерної документації).
Технічні вимоги до предмета закупівлі були сформовані Замовником з врахуванням господарських потреб і дефектного акту, і передбачають:
Надання послуг стосується поточного ремонту вулиці Шевченка в селі Страбичово (коригування), за кодом ДК 021:2015 45230000-8. Обсяг послуги — одна комплексна послуга з виконанням робіт у межах населеного пункту за адресою: Закарпатська обл., Мукачівський р-н, с. Страбичово, вул. Шевченка. Предметом є відновлення покриття та основ дорожнього одягу, локальне посилення та вирівнювання, із забезпеченням безперервності дорожнього руху на протилежній половині проїзної частини під час виконання робіт.
Склад і кількісні показники робіт відповідають відомості обсягів та наведені для перевірки відповідності. Передбачається зняття асфальтобетонного покриття холодним фрезеруванням шириною 2100 мм і глибиною 50 мм на ділянці км 0+000 – км 0+184 з орієнтовною площею 644 м², із організацією руху транспорту по другій половині проїзної частини. На відрізку км 0+000 – км 0+050 влаштовується підстильний/вирівнювальний шар із щебеневої суміші С7 середньою товщиною 10 см у розрахунковому обсязі 17,5 м³; на відрізку км 0+050 – км 0+184 — аналогічний шар із щебеневої суміші С7 середньою товщиною 5 см у розрахунковому обсязі 23,45 м³. На ділянці км 0+184 – км 0+200 передбачено улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші С7 автогрейдером при середній товщині шару 12 см з площею робіт 56 м². Покриття виконується з гарячих асфальтобетонних сумішей товщиною 5 см на площі 705 м². Узбіччя укріплюються щебеневою сумішшю С7 середньою товщиною 10 см на площі 400 м². Усі обсяги наведені для цілей ціноутворення і підлягають підтвердженню виконавчими схемами, актами обмірів і, за потреби, лабораторними протоколами щодо зернового складу, щільності та міцнісних показників матеріалів.
Роботи виконуються з дотриманням чинних вимог охорони праці, організації дорожнього руху в місці провадження робіт і захисту довкілля. Під час провадження робіт Виконавець забезпечує поетапне встановлення тимчасових знаків і огороджувальних конструкцій, безпечне відведення пішохідних потоків та механізмів, недопущення засмічення водовідвідних елементів, а також збір і вивезення фрезерованого матеріалу/будівельного сміття на визначені майданчики. Факт застосування заходів екологічної безпеки підтверджується довідкою в довільній формі, наданою у складі пропозиції, із зазначенням місця утилізації відходів та перевізника.
Виконавець несе повну матеріальну відповідальність за збитки, заподіяні Замовнику внаслідок неналежного виконання зобов’язань, забезпечує дотримання працівниками законодавства і договірних умов на об’єкті, а також запобігає порушенням технологічної й виробничої дисципліни. Усі ресурси для виконання робіт — будівельні машини, інструмент, матеріали, паливно-мастильні та витратні матеріали, засоби організації руху, транспортування персоналу й техніки — надаються та оплачуються за рахунок Учасника, і їхня вартість має бути врахована в ціні пропозиції.
Ціна тендерної пропозиції має бути остаточною, чітко визначеною та включати всі витрати Учасника, необхідні для якісного та своєчасного надання послуги в повному обсязі. Окремо зазначається, що при поданні пропозиції Підрядник має врахувати суму на покриття ризиків у розмірі 21 090,00 грн без ПДВ; ця сума є складовою договірної ціни та призначена для покриття можливих відхилень/ризиків, що не змінюють предмету та технології виконання робіт.
Для підтвердження відповідності пропозиції вимогам тендерної документації та технічним, якісним і кількісним параметрам предмета закупівлі Учасник у складі пропозиції подає комплект кошторисних документів за «Настановою з визначення вартості будівництва», а саме договірну ціну з пояснювальною запискою, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта, локальний кошторис, відомість ресурсів із зазначенням норм і цінових джерел, розрахунок загальновиробничих витрат та дефектний акт, що відображає наявні пошкодження/дефекти покриття і підстави для включення відповідних видів робіт у кошторис.
Матеріали, передбачені технічним завданням (зокрема щебенева та щебенево-піщана суміші С7, гарячі асфальтобетонні суміші), повинні відповідати чинним нормативним документам і супроводжуватись сертифікатами/паспортами якості виробника. За необхідності Замовник має право вимагати лабораторний контроль якості сумішей, ущільнення шарів та товщини улаштованих конструктивних шарів у встановленому порядку. Приймання виконаних робіт здійснюється за актами форми КБ-2в та довідкою КБ-3 на підставі фактичних обмірів і виконавчої документації, включаючи виконавчі схеми та акти огляду прихованих робіт.
Усі посилання на конкретні торгові марки, виробників, типи, процеси або місце походження продукції у викладеній інформації, якщо такі зустрічаються, вважаються такими, що містять вираз «або еквівалент». Еквівалент повинен забезпечувати не гірші технічні та експлуатаційні характеристики, сумісність із прийнятою технологією і відповідність обов’язковим нормам, що підтверджується належними документами про якість та походження матеріалів і сумішей.
Наведене пояснення узагальнює встановлені технічні вимоги та умови виконання робіт, порядок формування ціни й склад підтвердних документів, і може бути використане в період перевірки для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічній специфікації та умовам надання послуг.
Строк надання послуг Товару: з моменту підписання Договору, до 20 липня 2025.
Для формування очікуваної вартості, вимог тендерної документації та проекту договору, Замовником було здійснено моніторинг та аналіз історії закупівель за період березня-травня 2025 року із предметом закупівлі, що є аналогічним за предметом та кодом ДК ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Питання 2. «2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.»
Замовник ознайомлений, застосовує та враховує норми, щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
З метою дотримання замовниками вимог щодо ефективного та раціонального використання державних коштів необхідно чітко визначити, до якої категорії належить підприємство або установа або організація.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №710 від 11 жовтня 2016 року, обов'язок оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості покладається на головних розпорядників бюджетних коштів.
Тобто, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету.
Замовник — Горондівська сільська рада (ЄДРПОУ 04350412) — повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості оприлюднено на офіційному вебсайті Замовника у розділі Відповідна інформація знаходиться за посиланням:
https://gorondivska-gromada.gov.ua/docs/1876478/
- https://gorondivska-gromada.gov.ua/docs/2063904/
https://gorondivska-gromada.gov.ua/docs/1963191/
https://gorondivska-gromada.gov.ua/docs/1963524/
https://gorondivska-gromada.gov.ua/docs/2063625/
Сторінка є загальнодоступною для перегляду та містить інформацію щодо обґрунтування технічних і якісних характеристик предметів закупівлі, бюджетного призначення, а також очікуваної вартості предмета закупівлі. Також Замовник повідомляє, що в нього відсутній офіційний сайт.
Таким чином, Замовник дотримався вимог п. 4-1 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтувань технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та/або очікуваної вартості. Норма постанови прямо зобов’язує забезпечувати таке оприлюднення у межах установлених строків, що і виконано
Оголошення про закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-06-18-011347-a
Річний план закупівель на 2025 рік: який встановлює інформацію: Інформація про план закупівлі стосується проєкту «Поточний ремонт вулиці Шевченка в селі Страбичово. Коригування» за кодом ДК 021:2015 45230000-8 (будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). План має ідентифікатор UA-P-2025-06-18-013663-a (GUID: 4c4212671b79423b9c084c82a54df16d), очікувана вартість становить 761 853,35 UAH. Стан плану — «Заплановано», при цьому за процедурою вже «Оголошено закупівлю» з ID UA-2025-06-18-011347-a.
Замовником і організатором виступає Горондівська сільська рада (ЄДРПОУ 04350412), місцезнаходження: 89656, Україна, Закарпатська область, Мукачівський район, село Горонда, вул. Духновича, 64. Категорія замовника — юридична особа, що забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Плановий період охоплює 1 січня 2025 року — 31 грудня 2025 року, дата оприлюднення плану — 18 червня 2025 року, орієнтовний початок проведення закупівлі — червень 2025 року. Вид закупівлі, визначений у плані, — «закупівля без використання електронної системи». Джерелом фінансування є місцевий бюджет за програмою ТПКВКМБ 7461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» (адміністративно-територіальна класифікація — Україна, територіальна громада Горондівська). Для предмета закупівлі застосовується класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8, а з точки зору бюджетної класифікації витрат — КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)». Документи за планом додаються в електронній системі за наявності.Процедура закупівлі — відкриті торги з особливостями, які проводяться відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" із урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України №1178. Орієнтовний початок проведення торгів — квітень 2025 року. Дані про закупівлю зареєстровані в електронній системі Prozorro за ідентифікатором що забезпечує відкритість, публічність та прозорість закупівельного процесу. Оголошення супроводжується електронним підписом уповноваженої особи Замовника, що підтверджує його офіційний характер і відповідність законодавству.
Питання 3. «3) Поясніть, як Уповноважена особою Замовника може обґрунтувати не оприлюднення договору про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону «Про публічні закупівлі») - протягом трьох робочих днів з дня його укладення, та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»?
Замовник дотримується вимог частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою обов’язковому оприлюдненню підлягають, зокрема, текст договору про закупівлю, усі додатки до нього, а також інша інформація, визначена Законом. Зокрема, договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону, має бути оприлюднений замовником протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», до обов’язкових відкритих даних належать також договори про закупівлі разом із додатками та специфікаціями, які повинні бути оприлюднені в електронній формі, придатній для автоматизованої обробки (машинозчитувальний формат).
Замовник, розуміючи та виконуючи вимоги чинного законодавства щодо прозорості та відкритості інформації про закупівлі, підготував та завантажив відповідні файли договору й додатків у встановлені строки та у відповідному форматі. Проте через технічний збій у роботі електронної системи (централізованої бази даних) ці документи не були відображені у відкритому доступі у системі електронних закупівель. Про даний факт Замовник дізнався на даному етапі.
Відповідно до частини першої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі виникнення технічних збоїв або інших форс-мажорних обставин, які унеможливлюють виконання певних дій у системі, відповідна інформація повинна бути невідкладно розміщена після відновлення коректної роботи електронної системи.
Таким чином, Замовник діяв у межах чинного законодавства, підготував усі додаткові документи для оприлюднення договору, додатків та інформації про ціни на матеріальні ресурси у відкритому та машинозчитуваному форматі, проте не відображення таких даних у ЦБД було зумовлено винятково технічними причинами, які не залежали від волі Замовника. На підставі виявлення технічної помилки всі необхідні документи повторно завантажуються та оприлюднюються у системі до цього поясннея.
Усі зазначені файли додаються до цього пояснення на підтвердження того, що вони існують і були підготовлені вчасно.
Питання 4. «4) Умовами підпункту 3.1 пункту 3 «Порядок приймання-передачі послуг» договору, укладеного Горондівською сільською радою 18 червня 2025 року № 186 з ПП «АРТЕМБУД» визначено, що Виконавець надає послуги в період з дня підписання Сторонами Договору до 20.07.2025 року, у зв’язку з чим просимо надати інформацію щодо стану виконання зобов’язань за договором (надання послуг), чи продовжувався строк виконання зобов’язань за укладеним договором, чи надано послуги у повному обсязі у терміни, встановлені Договором, а також інформацію щодо стану оплати за договором.»
На Ваш запит стосовно застосування підпункту 3.1 пункту 3 «Порядок приймання-передачі послуг» Договору № 186 від 18 червня 2025 року повідомляємо наступне.
Відповідно до зазначеної умови Виконавець надає послуги в період з дати підписання Договору до 20 липня 2025 року. Роботи за предметом «Поточний ремонт вулиці Шевченка в с. Страбичово. Коригування (ДК 021:2015 45230000-8)» виконано у повному обсязі в межах визначеного строку; продовження строку виконання зобов’язань не здійснювалося і додаткових угод щодо зміни строків не укладалося.
Надання послуг підтверджено первинними обліковими документами у встановленій формі. За результатами виконання укладено та підписано Сторонами Акт(и) приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та Довідку(и) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати. Зауважень щодо обсягів, якості та комплектності на момент приймання не зафіксовано; претензій від технічного нагляду не надходило. Послуги визнані такими, що надані належним чином і відповідають умовам Договору та затвердженій договірній ціні.
Оплата за надані послуги здійснена Замовником у порядку та строки, визначені пунктом 2.3 Договору, а саме протягом 15 календарних днів з дати підписання відповідних КБ-2в/КБ-3. Платіжні доручення проведені; прострочення бюджетного фінансування не виникало. Станом на дату цієї відповіді заборгованість Замовника перед Виконавцем за Договором № 186 відсутня, фінансові зобов’язання виконано в повному обсязі.
Додатково повідомляємо, що підстав для продовження строків виконання робіт у розумінні підпункту 8.3.3 Договору не виникало; об’єктивні обставини, які б унеможливлювали своєчасне надання послуг (форс-мажор, затримка фінансування тощо), відсутні. Гарантійні зобов’язання Виконавця щодо відновлених асфальтобетонних покриттів діють у межах строку, визначеного розділом 10 Договору, та перебувають на контролі Замовника.
Питання 5. «5) Відповідно до обґрунтування, розміщеного в електронній системі закупівель, вказану закупівлю проведено без використання електронної системи на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Виходячи з наведеного, яким чином Замовник може обгрунтувати відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам визначеним в дефектному акті укладеного з ПП «АРТЕМБУД» договору від 18.06.2025 № 186 технічній специфікації, розміщеній у відкритих торгах за номером ID: UA-2025-05-19-011471-a, (що відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі), яка містить, зокрема, наступні роботи:
Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші С7 автогрейдером, за сер.товщини шару 12 см (км 0+184 – км 0+200) – 56 м2
Улаштування покриттів товщиною 5 см із гарячих асфальтобетонних сумішей[ [на однiй половинi проїжджої частини при систематичному русi транспорту на другiй]] – 705 м2
Натомість згідно укладеного договору про надання послуг від 18.06.2025 № 186:
Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші С7 автогрейдером, за товщини шару 15 см (км 0+184 – км 0+200) /проведення робіт на одній половині проїзної частини при систематичному русі транспорту на другій/ – 56 м2
Улаштування основи зі щебеново-піщаної суміші автогрейдером, за зміни товщини на кожен 1 см додавати або вилучати до/з норми 27-15-1 /проведення робіт на одній половині проїзної частини при систематичному русі транспорту на другій/ - -56 м2
Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей[ [на однiй половинi проїжджої частини при систематичному русi транспорту на другiй] – 705 м2
На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1 [на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій] – 705 м2».
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні.
Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12і Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
Працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану.
Розробляє та вводить в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 6 пункту 13: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Закупівля не відбулася, оскільки жоден учасник не подав тендерну пропозицію у встановлений строк. Як наслідок, договір про закупівлю не був укладений, а фінансування залишилося невикористаним.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
Замовник уклав договір від 18.06.2025 № 186 із ПП «АРТЕМБУД» на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей (постанова КМУ № 1178), після відміни відкритих торгів UA-2025-05-19-011471-a через неподання пропозицій. Вимога цієї норми полягає в тому, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору і вимоги до контрагента не повинні відрізнятися від визначених у тендерній документації відмінених торгів (за винятками, зазначеними в п. 47 Особливостей), а сума договору не може перевищувати очікувану вартість. Ці умови були дотримані: прямий договір укладено саме як продовження відмінених торгів, із посиланням на UA-2025-05-19-011471-a.
Щодо «відповідності» техніко-технологічних рішень: стаття 23 Закону України «Про публічні закупівлі» дозволяє формувати технічні специфікації через опис не лише параметрів, а й процесів/технологій виконання робіт, а також передбачати альтернативні (еквівалентні) рішення для досягнення того самого функціонального результату. Саме тому технічні специфікації з дорожніх робіт часто містять допуски/варіанти виконання та реферуються до норм і стандартів, що описують алгоритм перерахунку обсягів залежно від фактичної товщини шарів. За цією логікою «еквівалентність» у роботах — це не зміна виду робіт, а виконання того ж технологічного процесу тим самим матеріалом і на тій самій ділянці з параметрами в допустимих межах, що забезпечують ідентичні (або кращі) експлуатаційні властивості.
У дорожньо-будівельній практиці технічні специфікації та дефектні акти типово містять позиції перерахунку на кшталт: «на кожні 1 см (або 0,5 см) зміни товщини шару — додавати/вилучати до/з норми …». Це не новий вид робіт і не інша характеристика предмета — це формалізований механізм коригування кількісного показника (обсягу та витрат) в межах того самого технологічного процесу. Наявність у договорі № 186 рядків «зміни товщини… додавати/вилучати до/з норми 27-15-1; 18-43-1» відображає саме такий стандартний перерахунок, який широко застосовується у кошторисних/дефектних відомостях для дорожніх робіт.
Застосування таких позицій спирається на правила кошторисоутворення: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 («Правила визначення вартості будівництва») передбачає, що кошторисні документи (зокрема локальні кошториси) та обсяги робіт можуть уточнюватися на підставі вихідних даних і фактичних умов, передбачаючи використання державних кошторисних норм і відповідних коефіцієнтів/позицій перерахунку. Тобто фіксація у договорі перерахунків на кожні ±0,5/1 см — це реалізація методики визначення вартості в межах того самого виду робіт, а не зміна технічної сутності предмета.
Зміна параметрів шарів є не лише еквівалентом, а й покращенням якості робіт, оскільки загальна розрахункова товщина дорожнього одягу зростає з 17 см (основа 12 см + покриття 5 см) до 19 см (основа 15 см + покриття 4 см). Ключове підсилення відбувається саме за рахунок збільшення несучого шару основи зі щебенево-піщаної суміші С7, який визначально впливає на розподіл навантажень, стійкість до колієутворення, морозостійкість і довговічність конструкції. Зменшення товщини гарячого асфальтобетонного шару на 1 см компенсується і навіть перевищується приростом міцності та жорсткості основи на +3 см, що у сумі дає позитивний баланс міцності та подовжує міжремонтний строк експлуатації. Отже, зазначені коригування не змінюють суті предмета закупівлі та технології, виконані в межах передбачених перерахунків, і об’єктивно підвищують якість та надійність відновленої ділянки.
Предмет і технологія залишилися тотожними тим, що були в тендерній документації: «улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші С7 автогрейдером» та «улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей». Відмінністю є лише товщина шару (12 см → 15 см для основи; 5 см → 4 см для покриття), яка коректно відображена через стандартні рядки перерахунку і не змінює ні виду робіт, ні матеріалу, ні функціонального результату (відновлення експлуатаційного стану ділянки дороги). Отже, із погляду пп. 6 п. 13 Особливостей, ідеться про еквівалентне технологічне виконання в межах тієї ж ТС, а не про інший предмет чи інші якісні/технічні характеристики.
Додатково зазначимо, що сума договору № 186 від 18.06.2025 — 761 853,35 грн з ПДВ, що не перевищує очікувану вартість відмінених торгів (1 082 520 грн з ПДВ), як того вимагає підпункт 6 пункту 13 Особливостей. Це підтверджує дотримання граничних фінансових умов укладення прямого договору після відміни торгів через відсутність учасників.
Висновок. Зміна товщини шарів, відображена через передбачені нормами позиції перерахунку, є допустимою еквівалентною реалізацією того самого виду робіт і не свідчить про відхилення технічних/якісних характеристик від ТС відмінених торгів. Водночас прямий договір укладено в межах підпункту 6 пункту 13 Особливостей із незмінним предметом і технологією та з дотриманням цінового обмеження.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 06 серпня 2025 року по 08 серпня 2025 року.