-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги, пов'язані з виробництвом сільскогосподарської продукції (вирощування соняшника)
Завершена
4 200 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
ec43bd13fa2f47a78d5e8025f93637d4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
18.08.2025 12:33 - 09.09.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.08.2025 №88-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 18.08.2025 №88-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2025-06-17-002804-a 17.06.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення Договору та додатків до нього в електронній системі закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Путивльської міської ради «Путивльські міські ресурси» (далі – Замовник) на 2025 рік, Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), затверджене рішенням керівника Замовника від 16.06.2025 (далі – Обґрунтування), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника, надані 21.08.2025 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області через електронну систему закупівель.
Пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), зокрема, визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до Обґрунтування Замовник уклав з Фермерським господарством «Славія-2020» договір від 18.06.2025 № 2 на закупівлю послуг, пов'язаних з виробництвом сільскогосподарської продукції (вирощування соняшника), (далі - Договір) без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей (відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом).
Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель Замовник оприлюднив 18.06.2025.
Однак, разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Замовник не оприлюднив Договір та додатки до нього, чим порушив вимоги пункту 13 Особливостей.
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області Замовник 21.08.2025 надав пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що «Не оприлюднення договору сталось внаслідок довготривалої відсутності уповноваженої особи».
Період усунення порушень:
22.08.2025 13:23 - 06.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.08.2025 13:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
25 серпня 2025 року було усунуте порушення вимоги пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 шляхом оприлюднення договору №2 від 18.06.2025 на закупівлю послуг, пов'язаних з виробництвом сільськогосподарської продукції (вирощування соняшника) та додатків до нього.
Дата публікації звіту:
25.08.2025 13:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
26.08.2025 08:42
Запити/Пояснення
Номер:
dc2ef90d0f4048e586ecbda4f74718cb
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.08.2025 12:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Послуги, пов'язані з виробництвом сільскогосподарської продукції (вирощування соняшника)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-17-002804-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме Фермерське господарство «Славія» (код ЄДРПОУ 43961948), з яким укладений договір від 18.06.2025 №2 без використання електронної системи закупівель?
3. Надати договір про закупівлю від 18.06.2025 №2 та пояснити причини його неоприлюднення.
У разі якщо оприлюднення інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8c30b6c282d54737a2a79aab9eee46f6
Назва:
Пояснення до запиту
Дата опублікування:
21.08.2025 15:11
Опис:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення , технічних та якісних характеристик закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-06-17-002804-a та визначення очікуваної вартості здійснювалось замовником шляхом моніторингу середньоринкових цін, актуальних на момент моніторингу. Розмір бюджетного призначення визначався як новоствореному підприємству на підставі рішень 79 сесії Путивльської міської ради 8 скликання від 26.03.2025р. № 2819-МР, 80 сесії Путивльської міської ради 8 скликання від 03.04.2025р. №2853-МР. В проекті договору передбачалось здійснення розрахунків з виконавцями робіт після завершення повного циклу вирощування соняшника, кукурудзи, сої та їх реалізації. Визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі базувалось на наступних нормативних актах та технічних умовах як то технологічна карта вирощування соняшника, розроблена Інститутом рослинництва ім. В. Я. Юр’єва, ДСанПіН 8.8.1.2.3.4-000-2001 «Допустимі дози, концентрації, кількості та рівні вмісту пестицидів у сільськогосподарській сировині, ДСТУ 4694-2006 «Соняшник. Олійна сировина. Технічні умови» Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі було здійснено на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів за посиланням https://putivlska-gromada.gov.ua. Оцінка можливих потенційних надавачів послуг Замовником здійснювалась шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної цінової інформації про ціни послуг, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, та на підставі наданих комерційних пропозицій підприємств, виконуючих подібні види послуг на території Сумської області (комерційні пропозиції ПП Карпенко-2, ТОВ Приват-Агро»). Одним із вирішальних факторів при прийнятті рішення щодо укладання договору з фермерським господарством «Славія -2020» є наявність матеріально-технічної бази та кваліфікованих працівників, що підтверджується відповідними документами. Не оприлюднення договору сталось внаслідок довготривалої відсутності уповноваженої особи.