-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Доопрацювання функціональної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС інформаційно-комунікаційної системи «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» за кодом ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням
Завершена
19 991 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 599 756.40 UAH
мін. крок: 3% або 599 756.40 UAH
Номер:
130e53963b314baf8c440e1de3139825
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-30-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2025 00:00
Період моніторингу:
30.06.2025 18:20 - 22.07.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.06.2025 Київ № 184
Про початок моніторингу
процедур закупівель /
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 24 червня 2025 року № 158-в «Про надання відпустки Басалаєвій А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
34 UA-2025-06-16-009563-a 16.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), відповідності внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 16.06.2025 № Л-281, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженої відповідальністю «ОЛЛІ ТРАНС» (далі – ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС»), протокол розкриття тендерних пропозицій, вимога про усунення невідповідності до 28.06.2025, протокол уповноваженої особи Замовника від 30.06.2025 № Л-307, повідомлення про намір укласти договір від 30.06.2025, договір про закупівлю послуг від 10.07.2025 № 218/2025 на суму 19 991 880,00 грн у т.ч. ПДВ, пояснення (інформація та документи) Замовника отримані 08.07.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
23.07.2025 17:36 - 29.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.07.2025 17:36
Запити/Пояснення
Номер:
c0a3653ee5004ce68551ad9401248f68
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.07.2025 15:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі доопрацювання функціональної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС інформаційно-комунікаційної системи «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» за кодом ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-06-16-009563-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію, чи було оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
09d32e46c1d4449f93958a256dce0078
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ
Дата опублікування:
08.07.2025 13:32
Опис:
Пояснення:
Запитувана інформація не несе загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку. Відповідь на запит надається без обмеження та приховування інформації. Документи щодо можливості приховування (закриття) будь-якої інформації щодо даної процедури закупівлі – відсутні.
Пункт 1.
Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідь:
У зв’язку із виникненням потреби у закупівлі послуг, відповідно до службової записки було додано відповідну потребу до Річного плану закупівель на 2025 рік (UA-P-2024-11-13-020532-а) на суму 20 000 000,00 грн, відображено у протоколі уповноваженої особи № Л-423 від 13.11.2024 року.
При ініціюванні закупівлі згідно Річного плану закупівель на 2025 рік, була викладена потреба у закупівлі послуг у службовій записці та додатках до неї (характеристики предмету закупівлі, цінові характеристики, проєкт договору, погодження та ін.) № вн-1924 від 09.06.2025 року (додається з додатками), за наступним предметом: Доопрацювання функціональної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС інформаційно-комунікаційної системи «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» за кодом ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, обрано процедуру закупівлі з урахуванням вартісної межі, встановленої ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі” та внесено зміни до Річного плану закупівель на 2025 рік: UA-P-2024-11-13-020532-а (додано в протоколі уповноваженої особи від 16.06.2025 року № Л-281) за кодом CPV за ЄЗС ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, визначеному відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.202 року № 708. Відповідно до потреби були наявні підстави для проведення процедури відкритих торгів з особливостями відповідно до ст. 20 Закону України “Про публічні закупівлі” та Постанови Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Враховуючи статті 4 та 11 Закону України «Про публічні закупівлі», Положення про уповноважену особу, що затверджене наказом ДУ ЦІТ МВС України від 27.02.2025 № 49 «Про затвердження уповноважених осіб і затвердження Положення про уповноважену (-их) особу (осіб) з питань організації та проведення процедур публічних закупівель, закупівель без використання електронної системи закупівель, закупівель з використанням електронних каталогів Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» (додається) та Порядку взаємодії між структурними підрозділами Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» під час планування та проведення процедур закупівель, закупівель без використання електронної системи закупівель, закупівель з використанням електронних каталогів (додається) затвердженого наказом ДУ ЦІТ МВС України від 27.02.2025 № 50 (далі – Порядок) з метою організації закупівлі за предметом: Доопрацювання функціональної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС інформаційно-комунікаційної системи «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» за кодом ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, було призначено провести закупівлю шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями та розроблено тендерну документацію та додатки до неї. Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги, вимоги до потенційних учасників) надано разом із службовою запискою (потребою) (додаються) відділом ініціатором закупівлі, у зв’язку із відсутністю у відділі державних закупівель технічних фахівців для визначення об’єму та характеристик предмета закупівлі, послуг, що закуповуються. Додатково надано обґрунтування необхідності проведення закупівлі послуг із відповідного доопрацювання (файл «вн-1924 дод обґрунтування.pdf»). Вибір проведення відкритих торгів з особливостями зумовлене також тим, що автором комп’ютерної програми «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» належить ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» (Свідоцтво № 99967 та Рішення додаються), але майнові права належать ДУ ЦІТ МВС України (Ліцензійний договір №231/2023 від 03.07.2023 року, додається) для забезпечення участі інших потенційних учасників та дотримання вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (на відміну від закупівлі без використання електронної системи закупівель згідно п. 13), максимальної відкритості та прозорості на всіх етапах витрачання бюджетних коштів та для контролю з боку державних органів та громадських формувань.
Також разом із відділом Ініціатором закупівлі розроблено вимоги до закупівлі, предмету закупівлі та вимоги до потенційних учасників, що вказані в Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації (зазначено в системі Prozorro). Очікувану вартість предмета закупівлі, яка склала 19 991 880,00 гривень, визначено відповідно до Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 (далі -- Примірна методика) з урахуванням «Звіт вартість» (додається, № вн-1959 від 11.06.2025 року). У зв’язку із отриманням однієї комерційної пропозиції від розробника комп’ютерної програми «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» вих. № 45 від 14.04.2025 на суму пропозиції 19 991 880,00 (15 570 годин з ціною 1 284,00 грн/год) з відповідними розрахунками на одну годину роботи одно фахівця відділом державних закупівель застосовано метод визначення очікуваної вартості предмета закупівлі на підставі закупівельних цін попередніх закупівель. Так відділом державних закупівель проведено моніторинг попередніх закупівель: UA-2024-11-06-011085-а та UA-2024-08-12-001091-а за результатом яких укладено договори №339/2024 від 25.11.2024 та №238/2024 від 27.08.2024 відповідно, дві останні закупівлі з доопрацювання програмного забезпечення. Вартість витрат за одну годину в яких складає 1 131,00 гривень з урахуванням всіх податків та зборів. (підтверджено проведеними експертними висновками Київської торгово-промислової палати № Ц-765 від 30.09.2024 та Ц-925 від 29.11.2024, проведені згідно умов договору). Таким чином очікувана вартість предмета закупівлі, визначена відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 за такою формулою: ОВ i = V * Ц м.п. х k i (Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель) склала 22 892 571,00 гривень з урахуванням ПДВ. Коефіцієнт індексації є це показник, що відображає зміни цін на послуги за певний період часу. Він розраховується на основі індексу споживчих цін/індексу інфляції. ОВ i =15 570 * 1 131,00 х 1,3 = 22 892 571,00 гривень з урахуванням ПДВ. Таким чином, надана комерційна пропозиція та відповідно очікувана вартість у ній є нижчою за очікувану вартість визначену на підставі закупівельних цін попередніх закупівель. Зазначаємо, що Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 носить рекомендаційний характер. Хочемо звернути увагу, що використання вартості зазначеної в комерційній пропозиції для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі призвело до зниження очікуваної вартості, в порівнянні з пункту 2 Розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості», на 2 900 691,00 гривню.
Розмір бюджетного призначення визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» за КПКВК 1001050 «Забезпечення діяльності органів, установ та закладів Міністерства внутрішніх справ України, підготовка кадрів закладами вищої освіти із спеціальними умовами навчання» відповідно до бюджетного запиту на 2025 рік.
Хочемо звернути увагу, що у зв’язку із обмеженим ринком потенційних учасників та постачальників даного виду послуг та для уникнення маніпуляцій зі сторони потенційних учасників при наданні комерційних пропозицій та тендерних пропозицій, Замовником додано до Додатку 3 до тендерної документації та в подальшому в договорі, що буде укладений за результатом проведеної процедури закупівлі, пункт 6.3.6 «Протягом 30 календарних днів після укладення Договору за власний рахунок провести експертизу вартості послуг та надати Замовнику примірник експертного звіту, отриманого в експертній організації. Якщо у експортному звіті вартість буде меншою, ніж у Протоколі погодження договірної ціни договору, Сторони укладають додаткову угоду про зміну ціни договору у бік зменшення до вартості, визначеної у експертному звіті, протягом 10 календарних днів з дня пред’явлення письмової вимоги Замовником.», що дозволить Замовнику отримати об’єктивну ринкову вартість послуг (Експертний висновок Київської торгово-промислової палати) та зекономити бюджетні кошти у складний для країни період, без будь яких витрат зі сторони Замовника. Та додатково відповідальність за ненадання експертного висновку, а саме: пункт 7.10 «У разі несвоєчасного надання Замовнику примірника експертного звіту, отриманого в експертній організації, Виконавець зобов’язується сплатити Замовнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент прострочення, від суми Договору за кожен день прострочення».
Зазначаємо, що за термін «Прийом пропозицій» не було подано жодне запитання/звернення через електронну систему закупівель Prozorro та на контактні дані уповноваженої особи, що вказані на електронному майданчику та в тендерній документації. Вимоги/скарги на умови закупівлі/документи тендерної документації не надходили через електронну систему закупівель Prozorro. Скарги на рішення Замовника також відсутні. Хочемо зауважити, що під час підготовки до проведення даної процедури закупівлі були отримані погодження від Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, відповідно до внутрішніх розпорядчих документів, погодження Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, відповідно до пункту 9 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 119 (далі – Положення Національної програми інформатизації) та погодження від Міністерства цифрової трансформації відповідно до Положення Національної програми інформатизації (додаються).
Участь у процедурі закупівлі прийняв один учасник – ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» (Учасник №1) із сумою пропозиції за результатом розкриття пропозицій 19 991 880,00 гривень. Під час перевірки документів тендерної пропозиції Учасника №1 згідно частини 16 статті 29 Закону та п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, Учаснику №1 висунуто вимогу, щодо виправлення невідповідностей із терміном до 28.06.2025 12:16 год., що відображено в протокольному рішенні уповноваженої особи № Л-305 від 27.06.2025 року (додається). Протоколом уповноваженої особи № Л-307 від 30.06.2025 року Учасника №1 визначено переможцем процедури закупівлі та сформовано намір щодо укладання договору за результатом проведеної процедури закупівлі. Учасник № 1 виправив невідповідності, що містилися у вимозі, у строки передбаченні чинним законодавством України у сфері публічних закупівель (24 години). Під час перевірки технічної частини документів тендерної пропозиції, відділом державних закупівель направлено службову записку до ініціатора закупівлі щодо перевірки технічних документів згідно із Порядком взаємодії між структурними підрозділами Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» під час планування та проведення процедур закупівель, закупівель без використання електронної системи закупівель, закупівель з використанням електронних каталогів затвердженого наказом ДУ ЦІТ МВС України від 27.02.2025 № 50 та у зв’язку із відсутністю у відділі державних закупівель ДУ ЦІТ МВС України технічних працівників із відповідною компетенцією. Отримано позитивну оцінку технічної частини тендерної пропозиції Учасника №1. Також отримано позитивну рекомендацію від Уповноваженого з антикорупційної діяльності (додається). Процедура закупівлі перебуває на стадії «Укладання договору».
Станом на дату надання пояснення до Державної аудиторської служби України, згідно моніторингу №UA-M-2025-06-30-000063 від 30.06.2025 року, договір за результатом проведеної процедури закупівлі не укладання. Виконання договору не розпочато.
Всі документи, на які посилається Замовник у даній відповіді знаходяться у відкритому доступі в електронній системі закупівель Prozorro. Документи, що не відносяться до процедурних документів додані окремими файлами разом із відповіддю.
Пункт 2
Надати інформацію, чи було оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь:
Повідомляємо, що Державна установа «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» має власний офіційний сайт де розміщена інформація відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), а саме у вкладці «Державні закупівлі», пункт «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (посилання додається з прикріпленим файлом).
https://ducit.gov.ua/zakupivli/resoning/informatsiya-zgidno-z-vymogamy-postanovy-kmu-vid-11102016-710-ua-2025-06-16-009563-a
Пункт 3
Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин Замовник, не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
Відповідь:
Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. Так згідно вимог пункту 1 статті 25 Закону: замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Згідно вимог пункту 1 статті 27 Закону: Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Як видно із вимог пунктів 1 статей 25 та 27 Закону, замовник має право вимагати тендерне забезпечення та забезпечення виконання договору, тобто дані вимоги та включення їх до оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі не є обов’язковими та носять характер на розсуд (потреби) Замовника. Тендерна документація, додаток 1 до тендерної документації не містять вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Тендерна документація, додаток 3 до тендерної документації та додаток 4 до тендерної документації не містять вимоги щодо надання забезпечення виконання договору. Електронна система закупівель Prozorro, також не містить даних вимог, що вносяться шляхом заповнення відповідних електронних форм. Дані дії замовника зумовлені аналізом попередніх процедур закупівель з доопрацювання комп’ютерної програми «Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі» (UA-2024-11-06-011085-а, UA-2024-08-12-001091-а, UA-2023-06-14-015752-а) в яких участь у процедурі закупівлі прийняв лише один учасник – розробник комп’ютерної програми. Так провівши даний аналіз та бажанням замовника розширити коло потенційних учасників, що могли б прийняти участь у процедурі закупівлі та в подальшому призвести до конкуренції та як наслідок заощадження бюджетних коштів, було прийнято рішення щодо спрощення вимог до потенційних учасників та не встановлення вимог щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору для «не відлякування» потенційних учасників. Дані дії ніяким чином не шкодять замовнику та не призводять до участі недобросовісних потенційних учасників, у зв’язку із вивіриним підходом до складання проєкту договору та захисту інтересів замовника (держави) при підписанні, укладанні та виконанні договірних відносин, шляхом внесення до проєкту договору Розділу 7 «Відповідальність сторін». В даному розділі проєкту договору забезпечено захист інтересів замонивка в повній мірі, що призводить до відсутності підстав включення до проєкту договору розділу щодо забезпечення виконання договору.
Таким чином замовник намагається бути максимально відкритим, створювати конкуренцію на ринку даних послуг без втрати якості послуг та без порушення інтересів замовника з повним дотриманням вимог статті 5 Закону.