-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт нежитлової адміністративної будівлі розташованої за адресою: Харківська область, Харківський район, селище (колишнє смт.) Нова Водолага, вул. Амосова Миколи, буд.32.Корегування
Завершена
7 401 878.88
UAH з ПДВ
Номер:
8cb5f39ef16c460f90cd38c0cefc2952
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-07-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.07.2025 00:00
Період моніторингу:
07.07.2025 21:35 - 29.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
№ 216 від 07.07.2025
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби КОНОНЕНКО Ю.С. від 07.07.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 07.07.2025р. № 216
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2025-06-16-004853-a 16.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Юлія КОНОНЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону (у машинозчитувальному форматі) та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу житлово-комунального господарства, благоустрою, інфраструктури, транспорту та охорони навколишнього середовища Нововодолазької селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Договір про закупівлю робіт від 12.06.2024 № 05-06-01 (далі - Договір), Додаткові угоди №1, 2 від 01.07.2025 до Договору, пояснення та документи Замовника надані 11.07.2025.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Поряд з цим, відповідно до частини першої статті 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 16.06.2025 оприлюднено Договір з додатками, зміни до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF.
Отже, Замовником не оприлюднено Договір з додатками та зміни до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) саме у машинозчитувальному форматі, чим недотримано пункт 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит щодо вищезазначеного питання Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, наступного змісту: « в пункті 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (затверджений наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020 року) встановлено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF, яким, в тому числі, керувався замовник під час оприлюднення в електронній системі договору з додатками та додатковими угодами.
Замовником оприлюднено договір у форматі PDF у якому можна скопіювати текст та здійснити пошук за ним. Вказаний формат є машинозчитувальним форматом, оскільки містить цифровий текст, який може бути автоматично оброблений. Якщо текст у файлі можна виділити, скопіювати та вставити в інший документ, це означає, що дані у файлі представлені в текстовому форматі, а не як зображення. Машинозчитувальні формати передбачають можливість аналізу та використання інформації без додаткового розпізнавання.
Машинозчитуваними форматами вважаються файли, у яких інформація представлена у вигляді структурованих текстових даних, придатних для автоматизованої обробки. PDF-файли, що містять текстову інформацію, відповідають цим критеріям».
Однак, пояснення не спростовує факту недотримання вимог законодавства, оскільки Замовником не оприлюднено Договір з додатками та зміни до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), саме, у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
24.07.2025 20:38 - 08.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.07.2025 20:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь на висновок
щодо моніторингу закупівлі UA-2025-06-16-004853-a
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, інфраструктури, транспорту та охорони навколишнього середовища Нововодолазької селищної ради повідомляє, що на ваш висновок від 24.07.2025 щодо моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової адміністративної будівлі розташованої за адресою: Харківська область, Харківський район, селище (колишнє смт.) Нова Водолага, вул. Амосова Миколи, буд.32.Корегування» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) уповноважена особа зобов’язується здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону (у машинозчитувальному форматі) та недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
28.07.2025 15:48
Запити/Пояснення
Номер:
e70cee40c0d441739e3ee9d4b7069a72
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.07.2025 21:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової адміністративної будівлі розташованої за адресою: Харківська область, Харківський район, селище (колишнє смт.) Нова Водолага, вул. Амосова Миколи, буд.32.Корегування» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), очікуваною вартістю 7 401 878,88 гривень (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-06-16-004853-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
3. Відповідно до вимог підпункту 8 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі;
Відповідно до умов п. 3.1 укладеного договору від 12.06.2025 № 05-06-01 з урахуванням додаткової угоди №2 від 01.07.2025 до Договору, загальна ціна складає 7 036 070,35 грн. При цьому ціна основного договору №11-11-02 від 18.11.2024 р. (UA-2024-10-21-009565-a), з урахуванням Додаткової угоди № 3 від 24.06.2025 складає 12179000,100 грн. Отже, ціна укладеного договору за результатами процедури закупівлі без використання електронної системи (з урахування Додаткових угод) перевищує 50 %.
Надати пояснення, щодо недотримання підпункту 8 пункту 13 Особливостей під час укладання укладеного договору від 12.06.2025 № 05-06-01 з урахуванням додаткової угоди №2 від 01.07.2025 до Договору?
4. Надати пояснення, щодо не оприлюднення в машинозчитувальному форматі Договору та додатків до нього, змін до договору про закупівлю?
5. Відповідно до умов Додаткової угоди №1 до Договору від 12.06.2025 № 05-06-01 зменшено строк виконання робіт, при цьому Замовником у випадках для внесення змін до істотних умов договору зазначено про продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань.
Надати пояснення, щодо невідповідності оприлюднення Замовником випадків для внесення змін до істотних умов договору, із змінами зазначеними у Додатковій угоді?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
17402dc133a542db9e73b4729b6ae15e
Назва:
Пояснення на запит щодо моніторингу закупівлі UA-2025-06-16-004853-a
Дата опублікування:
11.07.2025 14:27
Опис:
1. Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, інфраструктури, транспорту та охорони навколишнього середовища Нововодолазької селищної ради уклав договір на виконання робіт з розроблення проектно-кошторисної документації об’єкту «Капітальний ремонт нежитлової адміністративної будівлі розташованої за адресою: Харківська область, Харківський район, селище (колишнє смт.) Нова Водолага, вул. Амосова Миколи, буд.32.Корегування» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), згідно якого була розроблена проектно-кошторисна документація, а також проведена експертиза цієї документації. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені дефектним актом, складена згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 р. №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 р за №1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281. Загальна кошторисна вартість у поточних цінах станом на 9 червня 2025 р. складає 24 031 417,00 грн., в тому числі: будівельні роботи 15 951 733,00 грн., устаткування 2 381 939,00 грн., інші витрати 5 697 745,00 грн. Із загальної кошторисної вартості виконано – 12 379 622,00 грн., у тому числі: будівельні роботи – 9 422 817,00 грн., інші витрати – 2 956 805,00грн. Очікувана вартість по даній закупівлі була обрахована згідно зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта з проектно-кошторисної документації за виключенням розділів «Утримання служб замовника та інжинірингові послуги» , «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» і склала 7 782 124,80 грн.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
Відповідно до вимог п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України №710 «Про ефективне використання державних коштів»: « Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, інфраструктури, транспорту та охорони навколишнього середовища Нововодолазької селищної ради підпорядковується Нововодолазькій селищній раді та своєю діяльністю забезпечує потреби Нововодолазької селищної територіальної громади. Щодо органів місцевого самоврядування вимоги пункту 4. постанови Кабінету Міністрів України №710 «Про ефективне використання державних коштів» носять рекомендаційний характер і там вказано: «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.» План заходів Нововодолазької селищної територіальної громади на 2025 рік щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів затверджено. Нововодолазька селищна територіальна громада має власний веб-сайт, де оприлюднюється інформація щодо проведених закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів установ та організацій громади. Власного веб-сайту у Відділі не передбачено. Планом заходів Нововодолазької селищної територіальної громади на 2025 рік щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів , передбачено забезпечувати дотримання суворої фінансово-бюджетної дисципліни, вимог чинного законодавства України при проведенні закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок коштів місцевого бюджету.
3. Відповідно до вимог підпункту 8 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі; Відповідно до умов п. 3.1 укладеного договору від 12.06.2025 № 05-06-01 з урахуванням додаткової угоди №2 від 01.07.2025 до Договору, загальна ціна складає 7 036 070,35 грн. При цьому ціна основного договору №11-11-02 від 18.11.2024 р. (UA-2024-10-21-009565-a), з урахуванням Додаткової угоди № 3 від 24.06.2025 складає 12179000,100 грн. Отже, ціна укладеного договору за результатами процедури закупівлі без використання електронної системи (з урахування Додаткових угод) перевищує 50 %. Надати пояснення, щодо недотримання підпункту 8 пункту 13 Особливостей під час укладання укладеного договору від 12.06.2025 № 05-06-01 з урахуванням додаткової угоди №2 від 01.07.2025 до Договору?
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, інфраструктури, транспорту та охорони навколишнього середовища Нововодолазької селищної ради, згідно із Законом про публічні закупівлі з урахуванням особливостей здійснив закупівлю UA-2024-10-21-009565-a та уклав Договір № 11-11-02 від 18.11.2024 року з переможцем. Загальна ціна договору 16 041 796,80 грн. з ПДВ
19.12.2024 року та 20.02.2025 року були укладені Додаткова Угода №1, та Додаткова Угода №2 відповідно, якими було внесені зміни у пункт 3.1. Розділу ІІІ. ДОГОВОРУ , щодо змін Суми бюджетних призначень на 2024 та 2025 роки.
24.06.2025 року була укладена Додаткова Угода №3 , якою було внесені зміни у пункт 3.1. Розділу Ш. ДОГОВОРУ та викладено цей пункт у наступній редакції:
« 3.1. Загальна ціна договору 12 179 100,00 грн. з ПДВ (дванадцять мільйонів сто сімдесят дев'ять тисяч сто гривень 00 копійок, у т.ч. ПДВ (20%) 2 029 850.00 грн. (два мільйони двадцять дев'ять тисяч вісімсот п'ятдесят гривень 00 копійок)), (додаток 1 до цього Договору). Сума бюджетних призначень складає на 2024 рік 7 411 909,20 грн.(сім мільйонів чотириста одинадцять тисяч дев’ятсот дев’ять грн., 20 коп.), в тому числі ПДВ - 1 235 318,20 грн. (один мільйон двісті тридцять п’ять тисяч триста вісімнадцять грн., 20 коп.) на 2025 рік 4 767 190,80 грн. ( чотири мільйони сімсот шістдесят сім тисяч сто дев'яносто гривень 80 копійок, у т.ч. ПДВ (20%) 794 531.80 грн. (сімсот дев'яносто чотири тисячі п'ятсот тридцять одна гривня 80 копійок)) »
Звертаємо Вашу увагу на дату укладання Додаткової Угоди №3 - 24.06.2025 року
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з пунктом 3 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни.
Це означає, що якщо сторони домовилися про розірвання або зміну договору, то зміни в зобов'язаннях, що випливають з договору, або припинення цих зобов'язань, настають з дати досягнення цієї домовленості, якщо в самому договорі не передбачено іншого порядку.
Зміна умов укладеного договору можлива за згодою сторін або на підставі рішення суду у разі істотного порушення договору іншою стороною. Загалом, зміни до договору вносяться у такій самій формі, що й сам договір, якщо інше не передбачено законом або самим договором.
Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Договір № 05-06-01 про закупівлю додаткових робіт укладено 12.06.2025 року.
Тобто, на момент укладання Договору № 05-06-01 про закупівлю додаткових робіт, а саме 12.06.2025 року, Загальна ціна договору про закупівлю № 11-11-02 від 18.11.2024 року складала 16 041 796,80 грн. з ПДВ.
Відповідно ціна укладеного договору № 05-06-01 від 12.06.2025 року за результатами процедури закупівлі без використання електронної системи не перевищує 50 % від суми основного договору.
4. Надати пояснення, щодо не оприлюднення в машинозчитувальному форматі Договору та додатків до нього, змін до договору про закупівлю?
У Постанові Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» та Законі України «Про публічні закупівлі» зазначено різні поняття та не вказано, що машинозчитувальний формат є тотожним поняттям до машиночитанного формату.
Згідно пункту 2 Постанови машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
В свою чергу, при оприлюдненні договору було враховано, що дані документи містять фізичні підписи та відтиски печаток сторін (обов’язкові реквізити документа), які без зміни їх змісту технічно неможливо конвертувати (відобразити) у один з форматів, передбачених пунктом 9 Постанови.
Чинні нормативні документи не містять жодних роз’яснень, яким чином замовнику розміщувати договір з додатками у машинозчитаному форматі, якщо такі документи містять фізичні підписи та відбитки печаток сторін.
Щодо договору про закупівлю та додатків до нього є також окрема вимога щодо розміщення, а саме в пункті 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (затверджений наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020 року) встановлено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF, яким, в тому числі, керувався замовник під час оприлюднення в електронній системі договору з додатками та додатковими угодами.
Замовником оприлюднено договір у форматі PDF у якому можна скопіювати текст та здійснити пошук за ним. Вказаний формат є машинозчитувальним форматом, оскільки містить цифровий текст, який може бути автоматично оброблений. Якщо текст у файлі можна виділити, скопіювати та вставити в інший документ, це означає, що дані у файлі представлені в текстовому форматі, а не як зображення. Машинозчитувальні формати передбачають можливість аналізу та використання інформації без додаткового розпізнавання.
Машинозчитуваними форматами вважаються файли, у яких інформація представлена у вигляді структурованих текстових даних, придатних для автоматизованої обробки. PDF-файли, що містять текстову інформацію, відповідають цим критеріям.
5. Відповідно до умов Додаткової угоди №1 до Договору від 12.06.2025 № 05-06-01 зменшено строк виконання робіт, при цьому Замовником у випадках для внесення змін до істотних умов договору зазначено про продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань. Надати пояснення, щодо невідповідності оприлюднення Замовником випадків для внесення змін до істотних умов договору, із змінами зазначеними у Додатковій угоді?
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до ч.4 статті 41 Закону Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Згідно статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. При цьому згідно до частини 2 статті 180 ГКУ істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Частина 3 статті 180 ГКУ передбачає, що при укладенні господарського договору сторони зобов’язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до пункту 11.3 Договору № 05-06-01 .Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Тобто строк виконання договору не є істотною умовою Договору та може змінюватися за згодою Сторін.