• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1
  • Донорські кошти

Інженерно-консультаційні послуги на об'єкті "Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Комунального закладу "Чугуївський ліцей № 8" Чугуївської міської ради Харківської області за адресою: 63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Червономанєжна, 18"

Завершена

3 009 728.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 048.64 UAH
Номер: 5b50c0819ad446ffa93a996a209e4804
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-26-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.08.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 26.08.2025 17:42 - 17.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 26.08.2025 № 251 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 25.08.2025 № 003100-18/10589-2025 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 26.08.2025 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 26.08.2025 № 251 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 14 UA-2025-06-11-013585-a 11.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 63) 443-41-90, o.v.holovchenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 16,17 Рамкової угоди. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей становлено порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей та статті 5 Закону. За результатами аналізу питань відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує: здійснити заходи щодо приведення у відповідність до вимог статей 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю; вжити заходи щодо недопущення установлених порушень в подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до договору; відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі - ДЕПАРТАМЕНТ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ХОДА, Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.06.2025 № 155; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.06.2025; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи Замовника від 01.07.2025 № 172 про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ»; повідомлення про намір укласти договір від 01.07.2025; договір про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві від 14.07.2025 № 6-25/IK (далі- Договір №6-25/IK); додаткова угода від 08.08.2025 № 1до Договору № 6-25/IK; додаткова угода від 28.08.2025 № 2 до Договору №6-25/IK; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 03.09.2025, 05.09.2025, 09.09.2025 (далі – Пояснення). Моніторингом питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до інформації, зазначеної у річному плані Замовника на 2025 рік, закупівля за номером ID UA-2025-06-11-013585-a здійснювалась за кодом класифікації видатків ТПКВКМБ: 7368 – Виконання інвестиційних проектів за рахунок субвенцій з інших бюджетів, План України : 7.12. Забезпечення доступу до безпечної та якісної освти. Враховуючи зазначене, на закупівлю за номером ID UA-2025-06-11-013585-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (Проєкт_договору_ІК_2.docx) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 16, 17 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Абзацом десятим пункту 28 Особливостей (в редакції змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 05.07.2024 № 782, внесено зміни в Особливості, що набрали чинності з 09.07.2024) визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. При цьому, Тендерна документація не містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, що оформлені як окремі додатки до тендерної документації. Так, Замовник передбачив Додаток 2 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» (далі – Додаток) (файл ТД_Чугуїв_Червономанєжна_18_IK.docх). Так, пунктами 1 та 2 цього Додатку відповідно визначені, зокрема: «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі"», «Інші документи, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» )(файл ТД_Чугуїв_Червономанєжна_18_IK.docх). Одночасно, пунктом 3 цього Додатку визначені, зокрема: «Документи, які повинен надати переможець процедури закупівлі»)(файл ТД_Чугуїв_Червономанєжна_18_IK.docх). Отже, в порушення абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація не містить окремих додатків до тендерної документації з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 29.08.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовник оприлюднив пояснення від 03.09.2025 зокрема наступного змісту: «...Тендерна документація відповідає вимогам Закону України з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 №1178 (зі змінами), в частині викладення окремих переліків документів, які надаються учасником та переможцем.». Також, Замовник оприлюднив додаткові пояснення від 09.09.2025 зокрема наступного змісту: «…Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Зазначеним абзацом Особливості були доповнені Постановою КМУ від 05.07.2024 № 782. Зазначена редакція норми не містить імперативної вказівки щодо викладення переліків саме у двох окремих додатках. На відміну від редакції затвердженої постановою КМУ від 01.09.2025 № 1067 " Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття." Оскільки процедури закупівлі була розпочата до 01.09.2025, то вимога щодо наявності саме двох окремих додатків є неправомірною.» Однак, зазначене пояснення не спростовує факт наявності порушення абзацу десятого пункту 28 Особливостей, оскільки тендерна документація по закупівлі, інформація щодо якої оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID UA-2025-06-11-013585-а, не містить окремих додатків до тендерної документації з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ» встановлено наступне. 3гідно підпункту 7.2. пункту 7 Розділу І. Загальні положення Тендерної документації Замовник зазначив, зокрема: «2. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.». Учасником ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ» у складі тендерної пропозиції надані наступні документи: - сканкопія документу Трудовая книжка (документ видано на ім’я Сукесов Андрій Едуардович, дата заповнення 01.06.1997 ), і при цьому сторінки 1,2,3 не супроводжуються перекладом українською мовою, відсутній переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Згідно наданої у складі тендерної пропозиції Довідки про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають небхідні знання та досвід, Сукесов Андрій Едуардович є директором/керівником проектів (файл інф. та докум, що підтв.відпов.уч-ка кваліф.критеріям.pdf); - сканкопія документу Трудовая книжка ((с вкладышем), дата видачі 16.09.1965), (документ видано на ім’я Палей Анатолий Вульфович), не супроводжується перекладом українською мовою, відсутній переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Згідно наданої у складі тендерної пропозиції Довідки про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають небхідні знання та досвід, Палєй Анатолій Вульфович є керівником проектів (працівник, що працює за підставі цивільно-правових угод)(файл інф. та докум, що підтв.відпов.уч-ка кваліф.критеріям.pdf). Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 29.08.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовник оприлюднив пояснення від 03.09.2025 зокрема наступного змісту: «..Надані учасником ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ» відповідають вимогам тендерної документації з урахуванням Порядку ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання й облік установлений постановою Кабінету Міністрів України "Про трудові книжки працівників" від 27.04.1993 р. № 301 та Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці, Міністерства юстиції та Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 р. № 58.». Таким чином, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ОРБІС ІНЖЕНІРІНГ ПРОДЖЕКТ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень: 16.09.2025 18:23 - 01.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 16.09.2025 18:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Звіт
Дата публікації звіту: 23.09.2025 08:30

Запити/Пояснення