-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182
Завершена
14 940 980.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 74 704.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 74 704.90 UAH
Номер:
ef8677fe6282435ba6e111b4b0b09688
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-25-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.08.2025 00:00
Період моніторингу:
25.08.2025 18:00 - 16.09.2025 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
76
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.08.2025 № 77-з
Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 25.08.2025 № 77-з.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2025-06-11-012933-a 11.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Людмила НИКИТЮК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю (змін до нього) та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) UA-P-2025-06-11-012802-a на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію та додатками до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію переможця торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Барбакан»; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи від 03.07.2025 про визначення переможця та про намір укласти договір; повідомлення про намір укласти договір; договір від 11.07.2025 № 27 (далі - Договір); додаткову угоду від 11.07.2025 № 1; пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 29.08.2025 та 12.09.2025.
Період усунення порушень:
15.09.2025 14:56 - 19.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.09.2025 14:56
Запити/Пояснення
Номер:
dae146f28f2c42f39633d5031f855a11
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
26.08.2025 10:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-06-11-012933-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
4. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 3511 Кримінального кодексу України.
Номер:
46a7be94caae47218b3d322b992ca1e7
Назва:
Відповідь замовника на пояснення
Дата опублікування:
29.08.2025 14:35
Опис:
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі робіт за предметом закупівлі Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182 (ДК 021:2015 - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-11-012933-a) надаємо наступну інформацію та пояснення:
1. Документи та інформація, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість, повідомляємо:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір витрат та очікувану вартість закупівлі «Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182» визначено згідно наступних документів:
- Проектно-кошторисної документації, розробленої проектною організацією (генеральний проектувальник ТОВ «ПОРТАЛ проект» (код ЄДРПОУ 45350696). Реєстраційний номер Проектної документації PD01:9834-5224-1559-7075. Головний архітектор проекту - Назаренко Катерина Юріївна.
- Експертного звіту (позитивного) № 270/25-РБК/ЕЗ від 27.03.2025 (Реєстраційний номер EX01:7598-2216-6635-4701), отриманого за результатами розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом: «Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182» №270/25-РБК/ЕЗ, виданий ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕМБУДКОНСАЛТІНГ" (Код ЄДРПОУ 42974592). Головний експерт проекту - ШЕВЧУК ЄВГЕНІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, інформуємо про наступне:
Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» - http://www.arhioda.gov.ua у розділі «Прозоре врядування/Державні закупівлі».
Відповідно до «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмету закупівлі (відповідно до пункту 4-1 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))»: «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до норм чинного законодавства і зазначені в тендерній документації. Склад та обсяги робіт визначені проектною документацією на будівництво за робочим проектом: «Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182» (згідно з кодом ДК 021:2015 - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), розробленим генеральним проектувальником на замовлення Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради Рівненської області. Очікувана вартість предмета закупівлі: 14940980,40 грн. (Чотирнадцять мільйонів дев'ятсот сорок тисяч дев'ятсот вісімдесят гривень 40 копійок) з ПДВ. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) та затвердженого Експертного звіту № 270/25-РБК/ЕЗ від 27.03.2025 щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом: «Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182» (згідно з кодом ДК 021:2015 - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Експертний звіт (позитивний).»
На запит щодо надання інформації стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК, а також щодо фінансування закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility зазначаємо наступне:
Відповідно до зазначеної інформації у річному плані закупівель Замовника ДЕПАРТАМЕНТУ З ПИТАНЬ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (UA-P-2025-06-11-012802-a) та в оголошенні про проведення закупівлі (UA-2025-06-11-012933-a), джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є кошти державного бюджету України (фінансування Європейським Союзом - Ukraine Facility) та місцевого бюджету.
Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
За Планом України передбачено інвестиції на покращення доступу до безпечної та якісної освіти (інвестиційний крок Плану України № 7.12). Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318) з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зазначені вище вимоги Рамкової угоди включені Замовником при формування Тендерної документації на закупівлю робіт, де зазначено: «Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (зі змінами) (далі — Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі — Особливості). Терміни, які використовуються в цій документації, вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях. У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Рамковою угодою між Україною та Європейським Союзом, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода). Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосуванню для цього тендеру.». Також зазначено, що «У всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/symbols/european-flag-en#download) без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будь-яких елементів до емблеми. Емблема Європейського Союзу повинна розміщуватися на видному місці на всіх комунікаційних матеріалах, закупленому обладнанні та інших товарах з дотримання інструкції про її використання, що розміщена на сайті Європейського Союзу (https://commission.europa.eu/document/3192a0ef-6bda-4e1a-81ca-65ade2ffad73_en).
До емблеми Європейського Союзу обов’язково додається інформація про джерело фінансування. Під час посилання на інформацію про джерело фінансування обов’язково зазначається, що конкретний крок Плану України фінансується Європейським Союзом, з використанням таких формулювань: «Цей крок фінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility» або «Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility».
Крім цього, умовами Проєкту Договору, а саме пунктом 1.6. Розділу 1 «Предмет договору» передбачено: «Закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі - інструмент Ukraine Facility), передбаченого Рамковою Угодою, укладеною між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованою Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі - Рамкова угода).». Джерело фінансування закупівлі - Державний та місцевий бюджети. Закупівля фінансується/співфінансується Європейським Союзом (інструмент Ukraine Facility)» (пункт 2.6. Розділу 1 Договору).
Фінансування здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету та коштів місцевого бюджету.
Місцевий бюджет: КПКВ 1511241 Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою. Розмір бюджетного призначення – 3 500 000,00 гривень (відповідно до Договору від 14.05.2025 № 2 про надання субвенції з бюджету Дубенської міської територіальної громади обласному бюджету Рівненської області).
Державний бюджет: КПКВ 1511242 Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Розмір бюджетного призначення – 12 467 200,00 гривень (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2025 № 271 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації публічних інвестиційних проектів Міністерства охорони здоров’я»).
Відповідно до інформації, розміщеної на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в електронному полі «Фінансування закупівлі» також зазначено інформацію про джерело фінансування, а саме: Найменування організації Ukraine facility, код в ЄДРПОУ / ІПН XM-DAC:55000, юридична адреса: 1048, Королівство Бельгія, Brussel, Брюссель, Rue de la Loi / Wetstraat, 175.
Номер:
167f7f1ee0c3479199a27f628897075c
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.09.2025 10:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-06-11-012933-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Відповідно до вимог пункту 7 Додатка № 1 до Тендерної документації для підтвердження надання забезпечення тендерної пропозиції Учасник у складі тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації, де зокрема зазначено: 1. Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа. 2. Електронний документ повинен бути складений з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису. 3. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 74 704,90 гривень (0,5% суми очікуваної вартості предмета закупівлі). 4. Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель. 5. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції — не менше ніж 120 (ста двадцяти) днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції. 6. Банківська гарантія повинна відповідати наказу Мінекономіки «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, з урахуванням абзацу восьмого пункту 3 Особливостей, а також постанови Правління НБУ «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками та фінансовими компаніями операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» від 15.12.2004 № 639.
Учасником на виконання цієї вимоги у складі тендерної пропозиції надано забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії від 24.06.2025 № № 115687/GL-253/1 у вигляді електронного документа, а також підтверджуючі документи. Проте, строк дії забезпечення тендерної пропозиції — менше ніж 120 (сто двадцять) днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати пояснення чому Замовником надано вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «Компанія Барбакан» всупереч пункту 43 Особливостей?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 3511 Кримінального кодексу України.
Номер:
6c11f7f0171a4ef291a7442dec51ee90
Назва:
Відповідь замовника на пояснення
Дата опублікування:
12.09.2025 15:31
Опис:
На Ваш Запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі робіт за предметом закупівлі Капітальний ремонт харчоблоку (технологічна модель «Базова кухня») Дубенського ліцею №6 Дубенської міської ради за адресою: Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вул. Грушевського Михайла, будинок 182 (ДК 021:2015 - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-11-012933-a) повідомляємо:
Поняття забезпечення тендерної пропозиції визначене в пункті 10 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон): забезпечення тендерної пропозицїї / пропозиції — надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції / пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Отже, забезпечення тендерної пропозиції надають виключно у вигляді гарантії. Залежно від того, яка саме установа видала гарантію, тендерне забезпечення можуть надавати в такому вигляді:
банківська гарантія;
страхова гарантія;
гарантія фінансових установ.
Найбільш поширеною з них є саме банківська гарантія. Банк, страхова компанія чи фінансова установа, яка видала гарантію, є гарантом, замовник, на користь якого видано гарантію, — бенефіціаром, учасник тендеру, який отримає гарантію, — принципалом.
Частина перша статті 25 Закону вказує, що замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Тобто саме замовник вирішує, чи необхідний йому такий додатковий захист від можливих недобросовісних постачальників, як надання забезпечення тендерної пропозиції під час проведення процедури закупівлі.
Тендерне забезпечення (забезпечення тендерної пропозиції, забезпечення виконання договору про закупівлю) є захистом замовника від можливих ризиків. Оскільки таке забезпечення потребує додаткових фінансових витрат від учасника, його надання може бути підтвердженням намірів суб’єкта господарювання дійсно брати участь у закупівлі та укласти договір із замовником.
У разі якщо замовник вирішує встановити вимогу до учасників про надання тендерного забезпечення, він зобов’язаний вказати в оголошенні про закупівлю його розмір у грошовому виразі, а в тендерній документації прописати також умови надання тендерного забезпечення, зокрема розмір, строк дії та застереження щодо випадків, в яких тендерне забезпечення не повертають учасникові.
Відповідно до вимог пункту 7 Додатка № 1 до Тендерної документації для підтвердження надання забезпечення тендерної пропозиції Учасник у складі тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації, де зокрема зазначено:
1. Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа. Електронний документ повинен бути складений з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 74 704,90 гривень (0,5% суми очікуваної вартості предмета закупівлі). Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції — не менше ніж 120 (ста двадцяти) днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна відповідати наказу Мінекономіки «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, з урахуванням абзацу восьмого пункту 3 Особливостей, а також постанови Правління НБУ «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками та фінансовими компаніями операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» від 15.12.2004 № 639.
2. Терміни, зазначені у банківській гарантії, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).
У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: — повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань; — код банку (у разі наявності); — адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування; — адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; — SWIFT-адреса гаранта;
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація: — повне найменування — для юридичної особи; — прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи; — ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента; — реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності); — серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта); — адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація: — повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія**; — адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності; 7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії; 8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються: — дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація; — назва предмета закупівлі/частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
3. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: — вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим; — вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; — можливості часткової сплати суми гарантії.
4. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії.
**Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Банківська гарантія повинна бути безвідкличною. Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на одну з підстав, зазначених у пункті 3 Розділу ІІІ цієї документації. Банківська гарантія сформульована іншим чином, або яка містить відкладні умови набуття нею чинності, вважається такою, що не надана у складі тендерної пропозиції. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Разом із банківською гарантією до електронної системи публічних закупівель надаються у електронному форматі копія ліцензії, виданої банку (або витяг з державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії) та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію.
Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, мають бути підтверджені сканованою копією відповідного документу гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління).
Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта.
У випадку, якщо зміст банківської гарантії містить посилання на договір про отримання гарантії (надання гарантії тощо) учасник повинен надати (завантажити в електронну систему закупівель у складі своєї тендерної пропозиції) такий договір.
Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: р/р UA 748999980314060556000017527, одержувач ГУК у Рівнен.обл./Рівненськ.м.тг/24061900, код ЄДРПОУ 38012494, МФО 899998, Банк Казначейство України (ЕАП), Адреса: 33028, Україна, м.Рівне, вул. Яворницького, 34.
На виконання вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Учасник ТОВ «КОМПАНІЯ БАРБАКАН» надав у складі тендерної пропозиції Електронну Банківську Гарантію № 115687/GL-253/1 від 24.06.2025, а також підтверджуючі документи.
Проте, при перевірці банківської гарантії встановлено, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції — менше ніж 120 (сто двадцять) днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації.
У зв’язку із невідповідністю наданої Учасником Банківської гарантії в частині строку її дії – Замовником у відповідності до пункту 43 Особливостей надано для такого Учасника – «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей» в електронній системі закупівель, у порядку, що передбачений вимогами та умовами Особливостей, де зокрема зазначено: «На виконання вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Учасник надав у складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, а також підтверджуючі документи. При перевірці банківської гарантії встановлено, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції — менше ніж 120 (сто двадцять) днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації.», та «Просимо усунути виявлені невідповідності шляхом надання відповідної інформації та/або підтверджуючих документів відповідно до вимог тендерної документації.»
На виконання вимог «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей» в електронній системі закупівель, Учасник ТОВ «Компанія Барбакан» виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та надав Замовник документ, який свідчив про внесення змін, до наданого Ним забезпечення Тендерної пропозиції у формі Банківської гарантії – «ЗМІНИ № 1 до ГАРАНТІЇ №115687/GL-253/1 від «24» червня 2025 року (місце складання змін м. Київ, дата складання змін «01» липня 2025 року Ми, Акціонерне товариство «АЛЬТБАНК», ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 19358784, код банку 320940, адреса місцезнаходження: Україна, 03037, місто Київ, вул. Токарева Максима, будинок 5, поштова адреса для листування: Україна, 03037, місто Київ, вул. Токарева Максима, будинок 5, адреса електронної пошти contact@altbank.ua, SWIFT адреса AVTOUA22XXX, вносимо зміни до ГАРАНТІЇ №115687/GL-253/1 від «24» червня 2025 року, шляхом викладення тексту ГАРАНТІЇ №115687/GL-253/1 від «24» червня 2025 року в наступній редакції, а саме: «Дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане: до «14» листопада 2025 року включно.», що відповідало Вимогам Тендерної документації Замовника.
Щодо запиту чому Замовником надано вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «Компанія Барбакан» всупереч пункту 43 Особливостей? надаємо наступні пояснення:
По-перше, пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків
- відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або
- відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
По-друге, пунктом 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
згідно з підпунктом 1 учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та / або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
згідно з підпунктом 2 тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім цього, на відміну від Закону, за яким виправляти можна було лише кваліфікаційну частину та документи, що стосуються права підпису, за Особливостями діапазон виправлень значно розширився і фактично включає всю тендерну пропозицію учасника, окрім відсутності забезпечення тендерної пропозиції, а також інформації та документів, що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Якщо в складі тендерної пропозиції учасника відсутнє забезпечення тендерної пропозиції, замовник зобов’язаний відхилити таку тендерну пропозицію згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Але якщо забезпечення тендерної пропозиції присутнє, але по тексту містить якісь невідповідності, замовник має надати учаснику 24 години на виправлення невідповідностей. Така ж позиція підтверджується і рішеннями АМКУ № 14625-р/пк-пз від 13.09.2023 та № 15922-р/пк-пз від 05.10.2023.
З 2016 по 2021 рік в Україні діяв Закон про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони, яким було визначено у тому числі таке:
«У разі виявлення замовником невідповідності документів учасника встановленим вимогам або відсутності будь-якого із документів учасник відбору може усунути недоліки в документах, крім випадку підтвердження подання забезпечення цінової пропозиції, шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом наступних 24 годин з моменту ознайомлення на переговорах учасника з такими недоліками».
Таким чином, твердження щодо можливості / неможливості виправлення документів, які подаються для підтвердження наявності забезпечення, у даному Законі за своєю логікою дещо схоже на вимогу Особливостей.
Що стосується практики АМКУ, то в разі наявності самого забезпечення, але якщо воно не відповідало умовам оголошення, наприклад в частині строку дії, АМКУ зобов’язував надавати учасникам час на усунення таких невідповідностей. Зазначена практика підтверджується, зокрема, рішенням № 8028-р/пк-пз від 19.06.2019 за процедурою закупівлі № UA-2019-05-06-001678-a та іншими рішеннями.
Таким чином, у зв’язку із тим, що Банківська гарантія (забезпечення тендерної пропозиції) Учасника ТОВ «Компанія Барбакан» була наявна у складі тендерної пропозиції, (в пункті 43 Особливостей йдеться лише про «відсутність забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником»), та водночас, зазначена вище невідповідність в інформації та документах, що надані ТОВ «Компанія Барбакан» у складі тендерної пропозиції, відносяться до таких, що його виправлення - не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі тендерної пропозиції, Замовником в порядку та на умовах, що передбачені у пункті 43 Особливостей, було надано для такого учасника – «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей» в електронній системі закупівель».
На виконання Вимог Замовника, Учасником ТОВ «Компанія Барбакан» було усунуто виявлені Замовником невідповідності, а тому оцінка пропозиції такого Учасника, здійснювалася Замовником з урахуванням виправлення виявлених невідповідностей у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Окрему увагу звертаємо на Практику ДАСУ та АМКУ щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей у забезпеченні тендерної пропозиції, а також позиція Мінекономіки про надання 24 годин на виправлення помилок у наданій банківській гарантії:
1. Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей
Щодо забезпечення тендерної пропозиції:
1. Надання забезпечення тендерної пропозиції в іншій формі ніж вимагалось ТД - 24 години не надається (рішення АМКУ №14193-р/пк-пз від 22.08.2024 UA-2024-07-23-010196-a);
2. Ненадання та/або невідповідність документів, що супроводжують забезпечення тендерної пропозиції (договору про надання гарантії, документів щодо підтвердження повноважень на підпис гарантії, довідки про грошове покриття тощо) - надається 24 години (рішення АМКУ №5105-р/пк-пз від 20.03.202 UA-2024-02-09-013582-a);
3. Наявність помилок в оформленні наданої гарантії (наприклад, невідповідність формі, визначеній тендерною документацією та/або Наказом; відсутність електронного підпису, електронної печатки тощо) - надається 24 години (рішення АМКУ №15202-р/пк-пз від 12.09.2024 UA-2024-07-24-011136-a, № 13209-р/пк-пз від 02.08.2024 UA-2024-06-25-002389-a).
Окремо Рішення Колегії від 05.03.2020 № 4297-р/пк-пз, оголошення UA-2019-11-28-001724-c (підставою для відхилення тендерної пропозиції стало ненадання забезпечення тендерної пропозиції).
2. Невідповідність забезпечення тендерної пропозиції та норма 24 години на виправлення:
Моніторинг: UA-M-2024-08-07-000058, оголошення UA-2024-04-05-010190-a;
Моніторинг: UA-M-2025-05-12-000048, оголошення UA-2025-04-14-012965-a.
3. Мінекономіки про надання 24 годин на виправлення помилок у наданій банківській гарантії: Відповідь Мінекономіки на запит № 1174/2022, № 1236/2022 та № 1068/2022.