• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мінінавантажувач (TDC 901 або еквівалент) (код ДК 021:2015 – 43260000-3 – Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (спеціальний транспортний засіб)

(спеціальний транспортний засіб) Напрям спрамування додаткової дотації, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.01.2025 № 358-р (розпорядження № 358) – придбання спеціального транспорту для комунальних підприємств.

Торги відмінено

1 741 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 707.50 UAH
Номер: a5257a089b2142c6a59bd0a2e3038f32
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-22-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.07.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 22.07.2025 18:00 - 13.08.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 22.07.2025 № 83-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 1 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 22.07.2025 № 83-з Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 2. UA-2025-06-11-004234-a, яку проводить МАТВІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА;
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 61) 764-86-75, o.p.filatova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 6-1 розділу X Закону, пункту 3 Особливостей та пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 42, абзацу 3 підпункту першого пункту 44 Особливостей в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ», яка відповідала вимогам тендерної документації. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: « 11 » серпня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Матвіївської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.06.2025 № 64 (зі змінами від 16.06.2025 № 65); тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова Компанія «Спецзапчасть» (далі – ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ»), Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА»; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.06.2025 № 72, від 01.07.2025 № 74 та від 29.07.2025 № 86; повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 30 липня 2025 року; пояснення Замовника на запити органу державного фінансового контролю, отримані через електронну систему закупівель 30.07.2025, 04.08.2025 та 07.08.2025. Пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 цього розділу. Відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до пункту 3 Особливостей, під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. З метою реалізації положень Закону прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товару та здійснення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (далі – Порядок № 861). Згідно з пунктом 13-1 Порядку № 861, Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Однак, вимога щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, у тендерній документації відсутня. Відповідно до пояснень, наданих на запит органу державного фінансового контролю, Замовником не було визначено в тендерній документації вимогу щодо надання учасником вищевказаного сертифіката. Таким чином, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 11.06.2025 № 64 (зі змінами від 16.06.2025 № 65), не містить вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим не дотримано вимоги пункту 6-1 розділу X Закону, пункту 3 Особливостей та пункту 13-1 Порядку № 861. Крім того, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.06.2025 № 72, Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» з підстави зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, зокрема, у технічних характеристиках запропонованого товару – Мінінавантажувач SINOMACH 275F, таких як: вантажність; габаритні розміри (Д×В×Ш); висота розвантаження за лезом ковша (кут 30º); експлуатаційна маса. Такого висновку Замовник дійшов, порівнявши технічні характеристики, зазначені учасником в тендерній пропозиції з технічними характеристиками, зазначеними виробником SINOMACH-HI International Equipment Co., Ltd на офіційному сайті виробника (www.sinomachhiglobal.com). В ході моніторингу досліджено тендерну пропозицію ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» та встановлено, що у своїй тендерній пропозиції учасник ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» зазначив, що є офіційним представником виробника SINOMACH-HI INTERNATIONAL EQUIPMENT CO., LTD та уповноважений здійснювати на території України продаж товару Мiнi-навантажувач SINOMACH 275F. В тендерній пропозиції вказаного учасника наявні всі документи, подання яких вимагалось умовами тендерної документації: - Вих. №2006/21 від 20.06.2025 «Детальні технічні характеристики та опис»; - Вих № 2006/22 від 20.06.2025р «Гарантійний лист»; - Вих № 2006/25 від 20.06.2025 р. «Порівняльна таблиця»; - Проспект, завірений виробником товару SINOMACH-HI INTERNATIONAL EQUIPMENT CO., LTD. Зазначені документи повною мірою підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам Замовника. Крім того, що інформація зазначена на офіційному сайті виробника (https://www.sinomachhiglobal.com/5-skid-steer-loader-275.html) та інформація, зазначена виробником в проспекті SINOMACH (https://www. sinomachhiglobal.com/pdf/skid-steer-loader/2020.pdf), на які посилається Замовник у своєму протокольному рішенні від 26.06.2025 № 72, містять суттєві розбіжності між собою, в той час як Проспект, наданий учасником у складі тендерної пропозиції, завірений виробником товару SINOMACH-HI INTERNATIONAL EQUIPMENT CO., LTD», тобто Виробником підтверджено надані в складі пропозиції технічні параметри товару. Згідно пояснень Замовника, наданих на запит органу державного фінансового контролю, учасником ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» було надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, вартість якої склала 1 464 000,00 грн, що є суттєво нижчою за очікувану вартість предмета закупівлі. Для запобігання отримання неякісного товару або такого, що не відповідає технічним вимогам, замовником було здійснено перевірку наданої пропозиції учасника ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» на відповідність пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку № 4 до тендерної документації, зокрема на офіційному сайті виробника товару SINOMACH-HI INTERNATIONAL EQUIPMENT CO., LTD. В ході такої перевірки, замовником було виявлено відмінності, зокрема технічних характеристик моделі Мінінавантажувача SINOMACH 275F, що зазначені у наданому документі «Проспект Мiнi-навантажувач SINOMACH 275F» пропозиції ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» та технічних характеристик, оприлюднених на офіційному сайті виробника товару SINOMACH-HI INTERNATIONAL EQUIPMENT CO., LTD - https://www.sinomachhiglobal. com/5-skid-steer-loader-275.html та зазначених виробником в проспекті SINOMACH (https://www. sinomachhiglobal.com/pdf/skid-steer-loader/2020.pdf) Таким чином, за результатом такої перевірки Замовником на власний розсуд визнано інформацію, надану учасником ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ», недостовірною, що й стало підставою для відхилення тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Тобто, законодавством про закупівлі чітко встановлено єдиний можливий спосіб підтвердження інформації, наданої учасником у тендерній пропозиції, - звернення до третіх осіб (у межах їхньої компетенції). Інформація, отримана іншим шляхом (вебсайти, засоби масової інформації, тощо), а також результати перевірки, проведеної Замовником, не можуть слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції. Крім того, інтернет-сторінки виробників не містять всієї технічної документації, вони є тільки інформаційним ресурсом, тому не можуть слугувати для прийняття рішень щодо відповідності предмета закупівлі. На запит органу державного фінансового контролю, чи звертався Замовник за підтвердженням інформації, наданої учасником ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ», до третіх осіб (компетентних органів, виробника тощо) задля отримання переконливих даних про подання учасником недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, надано пояснення, що Замовник дійшов висновку, що інформація та/або документи, які учасник подав у складі тендерної пропозиції, не відповідають вимогам та мають відмінності, самостійно здійснивши перевірку технічних характеристик запропонованого товару Мiнi-навантажувач SINOMACH 275F на офіційному сайті виробника товару SINOMACH-HI INTERNATIONAL EQUIPMENT CO., LTD, що і стало підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі. Інша підтверджуюча інформація від третіх осіб у замовника відсутня. За таких обставин, Замовником безпідставно та неправомірно відхилено пропозицію ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ», яка є найбільш економічно вигідною та дешевшою на 277 000,00 грн, ніж пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА», якого Замовником визначено переможцем закупівлі, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.07.2025 № 86, що є порушенням пункту 42, абзацу 3 підпункту першого пункту 44 Особливостей, та призвело до недотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності визначеного пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 12.08.2025 10:53 - 27.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 12.08.2025 10:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, враховуючи Висновок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про результати моніторингу UA-M-2025-07-22-000015, щодо придбання товару – Мінінавантажувач (TDC 901 або еквівалент) (код ДК 021:2015 – 43260000-3 – Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (спеціальний транспортний засіб), ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-11-004234-a, що містить зобов’язання щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни торгів, відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей (ПКМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Опис порушень: Порушення вимог пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 3 Особливостей (ПКМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») та пункту 13-1 Порядку № 861 (ПКМУ від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва». Порушення вимог пункту 42, абзацу 3 підпункту першого пункту 44 Особливостей (ПКМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»), в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ», яка відповідала вимогам тендерної документації.
Дата публікації звіту: 14.08.2025 10:06

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Відсутній механізм
Опис: Порушення усунуто шляхом відміни торгів
Дата публікації: 04.09.2025 09:34

Запити/Пояснення