-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Фарба та супутня продукція
Завершена
1 036 194.68
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 180.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 180.97 UAH
Номер:
223930998e404a2698a186815eada563
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-18-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2025 00:00
Період моніторингу:
18.07.2025 17:29 - 09.08.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.07.2025 № 228
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 18.07.2025 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 18.07.2025 № 228
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2025-06-10-012108-a 10.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту двадцять другого частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708, пункту 15 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ"; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ"; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХАРКІВМІСЬКЛІФТ» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з Особливостями UA-2025-06-10-012108-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 10.06.2025 №ВТ-03; зміни до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням від 17.06.2025 №ВТ-04; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.06.2025; тендерну пропозицію ТОВ "ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ" (далі – Учасник); вимога про усунення невідповідностей до 02.07.2025; протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.06.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 03.07.2025 №ВТ-07; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 03.06.2025 року; Договір про закупівлю від 09.07.2025 року №253 (далі – Договір), на загальну суму 1 034 570,10 грн; Додаткова угода від 15.07.2025 № 1 до Договору; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 25.07.2025 та 31.07.2025 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині визначення предмета закупівлі встановлено наступне.
Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону визначено: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пункту 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року № 708. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник).
Предметом закупівлі (ID: UA-2025-06-10-012108-a) є ФАРБИ та супутня продукція (за кодом ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби).
При цьому, згідно Додатку № 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі), до асортименту товарів поряд з іншими включено:
• Розчинник 647 без прекурсорів ТМ WIN (3,60кг) (тара: 5л; пет),
• Розчинник для фарб на основі Уайт-спіриту ТМ WIN (4,3 л; пет).
При цьому, відповідно до ДК 021:2015 вищезазначені товари відповідають коду ДК 021:2015:44830000-7 - Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники (а саме: код ДК 021:2015: 44832000-1 Розчинники)
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 28.07.2025 з приводу вищевикладеного.
Замовник 31.07.2025 надав пояснення наступного змісту: «У межах проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015: 44810000-1 «Фарби» до складу асортименту продукції, відповідно до технічної специфікації (Додаток №3 до тендерної документації), було включено супутні товари, а саме:
– Розчинник 647 без прекурсорів TM-WIN (3,60 л; тара: 5 л; ПЕТ);
– Розчинник для фарб на основі Уайт-спіриту TM-WIN (4,3 л; ПЕТ).
Зазначені розчинники є допоміжними матеріалами, функціонально пов’язаними з основним предметом закупівлі – фарбами. Їх застосування є необхідним для забезпечення можливості безпосереднього використання фарб за призначенням (розведення, очищення інструменту тощо). Таким чином, ці розчинники виступають як супутня продукція.
Відповідно до принципу визначення предмета закупівлі, замовником застосовано підхід домінуючої частини: основний обсяг закупівлі становлять саме фарби, тому застосовано код ДК 021:2015: 44810000-1 «Фарби».
Крім того, зазначаємо, що Додатком №3 до тендерної документації передбачено постачання саме комплексного набору продукції, необхідного для виконання робіт з фарбування, що унеможливлює розгляд окремих позицій як окремого предмета закупівлі.
Таким чином, дії замовника відповідають вимогам чинного законодавства, є логічно обґрунтованими, а включення супутніх товарів до складу основного предмета закупівлі здійснено правомірно.»
Однак надане пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту двадцять другого частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708, пункту 15 Особливостей № 1178.
Слід зазначити, що Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 11.07.2024 у справі №905/1081/23 Верховний Суд зазначає, що: «...Визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням Єдиного закупівельного словника повинно відповідати тим товарам, роботам, послугам, що закуповуються. Суд акцентує, що потенційні учасники повинні мати правдиву та достовірну інформацію про предмет закупівлі з метою вирішення питання щодо своєї участі/неучасті у закупівлі.
Отже, визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням Єдиного закупівельного словника не є довільним та не може визначатися на розсуд замовника, а повинно здійснюватися з дотриманням, зокрема, вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Порядку № 708 та відповідати товарам, роботам, послугам, що фактично закуповуються.»
Період усунення порушень:
01.08.2025 16:45 - 16.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.08.2025 16:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
На виконання висновку про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2025-06-10-012108-a було здійснено наступні заходи:
З метою недопущення аналогічних порушень у майбутньому:
- провели нараду з відповідальними працівниками уповноваженої особи;
- оновлено внутрішню інструкцію щодо визначення кодів за ДК 021:2015;
- прийнято рішення у разі сумнівів щодо кодування — додатково залучати профільних спеціалістів/аналітиків;
- буде використовуватись сервіс консультацій Мінекономіки та офіційні методичні рекомендації.
Повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені моніторингом порушення будуть враховані, а саме - зауваження щодо розмежування предмета закупівлі в межах окремих кодів класифікатора ДК 021:2015.
Дата публікації звіту:
08.08.2025 03:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
26.09.2025 12:44
Запити/Пояснення
Номер:
0b8dd712d82b416e91ac1023814f2b56
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.07.2025 12:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:44810000-1: Фарби), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-06-10-012108-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих Учасником у якому зазначено що під час розгляду Замовником тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ» (далі – Учасник) виявлено такі невідповідності в інформації та документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією а саме:
У складі тендерної пропозиції Учасника надано інформацію не в повному обсязі по позиціях 15 таблиці 1 Додатка №3 до тендерної документації та 18 таблиці 1 Додатка №3 до тендерної документації. Посилання на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлені невідповідності: Таблиця 1 Додаток №3 до тендерної документації а саме:
на підтвердження технічних та якісних характеристик, до предмета закупівлі Учасник має надати сертифікат якості відповідно до вимог ДСТУ, завірений технічний паспорт, висновок державної санітарної-епідеміологічної експертизи.
Документи повинні бути чинні до кінця поточного року, тобто до 31.12.2025.
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та документах, що подані Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, ТА ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ ТА ДОКУМЕНТІВ ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ. Невідповідністю в інформації та документах, які надаються Учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ» інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації, не може розумітись як невідповідність в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та подання яких вимагається тендерною документацією.
Враховуючи викладене, просимо надати пояснення, чому Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5abbbfb8e42341778dc775965dbc68dd
Назва:
Пояснення КСП "Харківміськліфт"
Дата опублікування:
25.07.2025 15:02
Опис:
Комунальне спеціалізоване підприємство «Харківміськліфт» за процедурою закупівлі код ДК 021: 44810000-1: Фарби (Фарби та супутня продукція), ідентифікаційний номер закупівлі UA-2025-06-10-012108-a, надає наступні пояснення:
По питанню першому: « Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?».
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, технічних та якісних характеристик прдемета закупівлі.
Закон України «Про публічні закупівлі» не надає визначення слів «очікувана вартість». Якщо своїми словами, то це орієнтовна сума предмета закупівлі, на яку замовник оголошує процедуру закупівлі, яка може підлягати коригуванню в бік зменшення за результатами аукціону, та яку замовник визначає відповідно до аналізу ринку, кошторису, фінансового плану,тощо.
Процес та особливості визначення очікуваної вартості предмета закупівлі регулюється наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика).
Однак враховуючи, що Методика є примірною, її застосування є правом замовника, але не обов’язком.
Розрахунок очікуваної вартості здійснюється Замовниками на етапі визначення доцільності закупівлі необхідного предмету закупівлі з урахуванням детальних технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед оголошенням процедури закупівлі, а також при наданні цінових довідок щодо рівня очікуваної вартості товару.
Алгоритм визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (товару) було пройдено наступні етапи:
визначення предмета закупівлі відповідно до закупівельного словника ДК 021:2015 та потребу у цьому предметі закупівлі;
сформовано опис предмету закупівлі із зазначенням всіх технічних та якісних характеристик, які можуть впливати на ціну (погоджено з фахівцями, які відповідають за якість продукції);
проведено аналіз ринку із застосуванням комерцыйних пропозицій постачальників, а також використиння загальнодоступної інформацію з відкритих джерел щодо цінової політики на предмет закупівлі у мережі інтернет;
визначено вимоги до умови поставки та оплати.
Замовник у своїх діях при визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі керувався частиною 1 розділу ІІІ Методики, а саме - методом порівняння ринкових цін, а також запитами на комерційні пропозиції.
Метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості товару, який використовує дані ринку, а саме загальнодоступну відкриту цінову інформацію та інформацію з отриманих прайс-листів, комерційних пропозицій на момент дослідження ринку.
Точність одержаних розрахунків очікуваної вартості напряму залежить від достовірності цінової інформації, що використовується. Відповідні запити на комерційну пропозицію були надіслані (не менше 3-х письмових комерційних запитів) виробникам, офіційним постачальникам конкретного товару, дилерам, представникам.
Визначення потреби в товарах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання товару для забезпечення діяльності Замовника у минулих періодах з урахуванням запланованих поточних завдань Замовника, з урахуванням інформації щодо цін на товари, які міститься у відкритих джерелах, а саме:
на сайтах постачальників відповідних товарів, а також інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій (моніторингу ринкових цін, запитів на комерційні пропозиції, тощо). До формування опису предмета закупівлі залучалися відповідні фахівці підприємства, які відповідають за подальше використання товару, що закупається.
По питанню другому: «Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих Учасником у якому зазначено що під час розгляду Замовником тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ» (далі – Учасник) виявлено такі невідповідності в інформації та документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією а саме: У складі тендерної пропозиції Учасника надано інформацію не в повному обсязі по позиціях 15 таблиці 1 Додатка №3 до тендерної документації та 18 таблиці 1 Додатка №3 до тендерної документації. Посилання на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлені невідповідності: Таблиця 1 Додаток №3 до тендерної документації а саме: на підтвердження технічних та якісних характеристик, до предмета закупівлі Учасник має надати сертифікат якості відповідно до вимог ДСТУ, завірений технічний паспорт, висновок державної санітарної-епідеміологічної експертизи. Документи повинні бути чинні до кінця поточного року, тобто до 31.12.2025. Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та документах, що подані Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, ТА ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ ТА ДОКУМЕНТІВ ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ. Невідповідністю в інформації та документах, які надаються Учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ» інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації, не може розумітись як невідповідність в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та подання яких вимагається тендерною документацією. Враховуючи викладене, просимо надати пояснення, чому Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ?»
У ході розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ» Замовником було виявлено, що у складі поданої тендерної пропозиції надано документ, який містить технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, але не у вигляді двох окремих документів (сертифіката якості та технічного паспорта), а у вигляді одного документа, проте з наданого документа не вбачається однозначно, чи є він саме сертифікатом якості,
чи технічним паспортом, чи комбінованим документом, що виконує функції обох.
З метою недопущення порушення принципу добросовісної конкуренції, передчасного необґрунтованого відхилення та керуючись ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником було надано Учаснику строк
24 години для виправлення невідповідності.
Учасник пояснив, що документ є комбінованим і містить
всю інформацію, передбачену як для технічного паспорта, так і для сертифіката якості.
Враховуючи, що головною метою вимог тендерної документації є підтвердження відповідності продукції встановленим
вимогам, а не виключно формальне розділення документів, а також беручи до уваги загальну практику Антимонопольного комітету
України, Замовником було враховано пояснення учасника та прийнято
рішення визнати документ таким, що підтверджує якість та технічні характеристики товару.
Вимоги тендерної документації мають на меті перевірку відповідності товару певним характеристикам, а не формального поділу на окремі документи, якщо в одному документі є реквізити виробника, зазначені всі технічні характеристики (що притаманні технічному паспорту), є інформація про відповідність ДСТУ (що притаманні сертифікату якості) – такий документи може виконувати функцію обох і вважатися таким, що відповідає встановленим вимогам.
Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував, якщо всі вимоги документації виконано по суті, навіть якщо не в тій формі, яка очікувалась, відхилення є порушенням принципу добросовісної конкуренції.
Згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився.
Виходячи з вищенаведеного, наданий учасником документ було враховано при оцінці тендерної пропозиції як такий, що містить необхідну
інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, та який в сукупності з поясненням учасника відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином:
1. Замовником дотримано принцип добросовісної конкуренції та не допущено передчасного необґрунтованого відхилення Учасника;
2. Наданий Учасником документ відповідає встановленим умовам тендерної документації, а саме – підтверджує всю необхідну інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
3. Якщо один документ містить інформацію, еквівалентну обом, і є однозначним за змістом – це допустимо, згідно основним положенням практики АМКУ;
4. Надання комбінованого документа, пояснення по суті і факт наявності необхідної інформації – підстава для визначення відповідності, адже суть важливіша за форму.
Номер:
257d018f52924a7ba20e112d5e25855e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.07.2025 11:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:44810000-1: Фарби), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-06-10-012108-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Предметом закупівлі є ФАРБИ та супутня продукція (за кодом ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби).
При цьому, згідно Додатоку № 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі), до асортименту товарів поряд з іншими включено:
• Розчинник 647 без прекурсорів ТМ WIN (3,60кг) (тара: 5л; пет),
• Розчинник для фарб на основі Уайт-спіриту ТМ WIN (4,3 л; пет).
Поряд з цим, відповідно до ДК 021:2015 вищезазначені товари відповідають коду ДК 021:2015:44830000-7 - Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники (а саме: код ДК 021:2015: 44832000-1 Розчинники)
Надати пояснення щодо вищевикладеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
cee0680b9e5a4d4f87270ba1ea6c2d93
Назва:
Пояснення КСП "Харківміськліфт"
Дата опублікування:
31.07.2025 13:50
Опис:
У межах проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015: 44810000-1 «Фарби» до складу асортименту продукції, відповідно до технічної специфікації (Додаток №3 до тендерної документації), було включено супутні товари, а саме:
– Розчинник 647 без прекурсорів TM-WIN (3,60 л; тара: 5 л; ПЕТ);
– Розчинник для фарб на основі Уайт-спіриту TM-WIN (4,3 л; ПЕТ).
Зазначені розчинники є допоміжними матеріалами, функціонально пов’язаними з основним предметом закупівлі – фарбами. Їх застосування є необхідним для забезпечення можливості безпосереднього використання фарб за призначенням (розведення, очищення інструменту тощо). Таким чином, ці розчинники виступають як супутня продукція.
Відповідно до принципу визначення предмета закупівлі, замовником застосовано підхід домінуючої частини: основний обсяг закупівлі становлять саме фарби, тому застосовано код ДК 021:2015: 44810000-1 «Фарби».
Крім того, зазначаємо, що Додатком №3 до тендерної документації передбачено постачання саме комплексного набору продукції, необхідного для виконання робіт з фарбування, що унеможливлює розгляд окремих позицій як окремого предмета закупівлі.
Таким чином, дії замовника відповідають вимогам чинного законодавства, є логічно обґрунтованими, а включення супутніх товарів до складу основного предмета закупівлі здійснено правомірно.