• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Фарба та супутня продукція

Завершена

1 036 194.68 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 180.97 UAH
Номер: 223930998e404a2698a186815eada563
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-18-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 18.07.2025 17:29 - 09.08.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.07.2025 № 228 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 18.07.2025 року. В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 18.07.2025 № 228 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 2 UA-2025-06-10-012108-a 10.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 810-10-74, y.s.kononenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання порядку визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту двадцять другого частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708, пункту 15 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ"; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ"; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХАРКІВМІСЬКЛІФТ» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з Особливостями UA-2025-06-10-012108-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 10.06.2025 №ВТ-03; зміни до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням від 17.06.2025 №ВТ-04; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.06.2025; тендерну пропозицію ТОВ "ХІМРЕЗЕРВ-ХАРКІВ" (далі – Учасник); вимога про усунення невідповідностей до 02.07.2025; протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.06.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 03.07.2025 №ВТ-07; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 03.06.2025 року; Договір про закупівлю від 09.07.2025 року №253 (далі – Договір), на загальну суму 1 034 570,10 грн; Додаткова угода від 15.07.2025 № 1 до Договору; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 25.07.2025 та 31.07.2025 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині визначення предмета закупівлі встановлено наступне. Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону визначено: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пункту 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року № 708. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник). Предметом закупівлі (ID: UA-2025-06-10-012108-a) є ФАРБИ та супутня продукція (за кодом ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби). При цьому, згідно Додатку № 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі), до асортименту товарів поряд з іншими включено: • Розчинник 647 без прекурсорів ТМ WIN (3,60кг) (тара: 5л; пет), • Розчинник для фарб на основі Уайт-спіриту ТМ WIN (4,3 л; пет). При цьому, відповідно до ДК 021:2015 вищезазначені товари відповідають коду ДК 021:2015:44830000-7 - Мастики, шпаклівки, замазки та розчинники (а саме: код ДК 021:2015: 44832000-1 Розчинники) Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 28.07.2025 з приводу вищевикладеного. Замовник 31.07.2025 надав пояснення наступного змісту: «У межах проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015: 44810000-1 «Фарби» до складу асортименту продукції, відповідно до технічної специфікації (Додаток №3 до тендерної документації), було включено супутні товари, а саме: – Розчинник 647 без прекурсорів TM-WIN (3,60 л; тара: 5 л; ПЕТ); – Розчинник для фарб на основі Уайт-спіриту TM-WIN (4,3 л; ПЕТ). Зазначені розчинники є допоміжними матеріалами, функціонально пов’язаними з основним предметом закупівлі – фарбами. Їх застосування є необхідним для забезпечення можливості безпосереднього використання фарб за призначенням (розведення, очищення інструменту тощо). Таким чином, ці розчинники виступають як супутня продукція. Відповідно до принципу визначення предмета закупівлі, замовником застосовано підхід домінуючої частини: основний обсяг закупівлі становлять саме фарби, тому застосовано код ДК 021:2015: 44810000-1 «Фарби». Крім того, зазначаємо, що Додатком №3 до тендерної документації передбачено постачання саме комплексного набору продукції, необхідного для виконання робіт з фарбування, що унеможливлює розгляд окремих позицій як окремого предмета закупівлі. Таким чином, дії замовника відповідають вимогам чинного законодавства, є логічно обґрунтованими, а включення супутніх товарів до складу основного предмета закупівлі здійснено правомірно.» Однак надане пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту двадцять другого частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708, пункту 15 Особливостей № 1178. Слід зазначити, що Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 11.07.2024 у справі №905/1081/23 Верховний Суд зазначає, що: «...Визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням Єдиного закупівельного словника повинно відповідати тим товарам, роботам, послугам, що закуповуються. Суд акцентує, що потенційні учасники повинні мати правдиву та достовірну інформацію про предмет закупівлі з метою вирішення питання щодо своєї участі/неучасті у закупівлі. Отже, визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням Єдиного закупівельного словника не є довільним та не може визначатися на розсуд замовника, а повинно здійснюватися з дотриманням, зокрема, вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Порядку № 708 та відповідати товарам, роботам, послугам, що фактично закуповуються.»
Період усунення порушень: 01.08.2025 16:45 - 16.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 01.08.2025 16:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: На виконання висновку про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2025-06-10-012108-a було здійснено наступні заходи: З метою недопущення аналогічних порушень у майбутньому: - провели нараду з відповідальними працівниками уповноваженої особи; - оновлено внутрішню інструкцію щодо визначення кодів за ДК 021:2015; - прийнято рішення у разі сумнівів щодо кодування — додатково залучати профільних спеціалістів/аналітиків; - буде використовуватись сервіс консультацій Мінекономіки та офіційні методичні рекомендації. Повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені моніторингом порушення будуть враховані, а саме - зауваження щодо розмежування предмета закупівлі в межах окремих кодів класифікатора ДК 021:2015.
Дата публікації звіту: 08.08.2025 03:29

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: -
Дата публікації: 26.09.2025 12:44

Запити/Пояснення