-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код за ДК 021:2015 – 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту екскаваторів та навантажувача виробництва JCB)
Завершена
4 865 245.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 48 652.45 UAH
мін. крок: 1% або 48 652.45 UAH
Номер:
eecd9859b6b44e0eb14efe3ba0a2ceac
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-18-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2025 00:00
Період моніторингу:
18.07.2025 17:27 - 09.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.07.2025 № 228
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 18.07.2025 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 18.07.2025 № 228
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2025-06-10-010239-a 10.06.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону, вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій учасників ФОП "Тубелець Лариса Василівна", ТОВ "ОЛГ", ТОВ "СПЕЦТЕХСЕРВИС+"; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи Замовника Протокол № 02-10-06 від 10.06.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізична особа-підприємець "Тубелець Лариса Василівна" (далі – ФОП "Тубелець Лариса Василівна"), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛГ" (далі – ТОВ "ОЛГ"), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕЦТЕХСЕРВИС+" (далі-ТОВ "СПЕЦТЕХСЕРВИС+", протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.06.2025, Вимога про усунення невідповідностей до 28.06.2025 ФОП "Тубелець Лариса Василівна", Вимога про усунення невідповідностей до 01.07.2025 ТОВ "ОЛГ", Вимога про усунення невідповідностей до 04.07.2025 ТОВ "СПЕЦТЕХСЕРВИС+", Протокол Замовника від 26.06.2025 №01-26-06 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "Тубелець Лариса Василівна", Протокол Замовника від 30.06.2025 №02-30-06 про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП "Тубелець Лариса Василівна", Протокол Замовника від 02.07.2025 №01-02-07 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ОЛГ", Протокол Замовника від 04.07.2025 №02-04-07 про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "СПЕЦТЕХСЕРВИС+", повідомлення про намір укласти договір від 04.07.2025, договір про закупівлю послуг від 15.07.2025 №28071504 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 23.07.2025 (далі – Пояснення).
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно вимог пункту 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Результати тендеру та укладання договору про закупівлю Тендерної документації визначено: «…Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом направлення її на електронну адресу замовника, або поштою на фактичну адресу замовника, або шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. У разі, якщо переможець процедури закупівлі не надасть замовнику під час укладення договору про закупівлю відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю – замовник відхиляє пропозицію такого переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
В електронній системі закупівель, в складі документів Переможця, інформація про право підписання договору про закупівлю не оприлюднена.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 21.07.2025 з приводу надати інформацію та підтверджуючі документи, щодо виконання Переможцем процедури закупівлі вимог Замовника, щодо надання інформації про право підписання договору про закупівлю, на який отримано відповідь від 23.07.2025 року, в якій Замовник зазначив: «.Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме: рішення учасника №3-2020 від 08.12.2020р, рішення одноособового учасника №2 від 10.06.2025р, наказ про призначення директора №1-КД від 08.12.2020р (копії додаються) в складі тендерної пропозиції, а також паперові копії зазначених документів, завірені належним чином, були надіслані на фактичну адресу замовника разом з підписаним договором».
Однак, в частині восьмій статті 12 Закону вказано, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Таким чином, Замовник у пункті 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Результати тендеру та укладання договору про закупівлю Тендерної документації встановив вимоги щодо надання відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю, зокрема, шляхом направлення її на електронну адресу замовника, або поштою на фактичну адресу замовника,, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Також, відповідно вимог пункту 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Результати тендеру та укладання договору про закупівлю Тендерної документації Замовником визначено: «…У разі, якщо переможець процедури закупівлі не надасть замовнику під час укладення договору про закупівлю відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю – замовник відхиляє пропозицію такого переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
У підпункті 3 пункту 44 Особливостей передбачений чіткий та виключний перелік випадків для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Зокрема, абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей зазначена умова щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Проте, умова щодо відхилення тендерної пропозиції у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надає замовнику під час укладення договору про закупівлю відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, вказана Замовникам у пункті 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Результати тендеру та укладання договору про закупівлю Тендерної документації , не передбачена.
Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця, вимоги щодо наявності якої не передбачені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
30.07.2025 20:39 - 14.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.07.2025 20:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», КП "Харківські теплові мережі" здійснили заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: проведена роз’яснювальна робота та найближчим часом заплановане направлення на економічне навчання.
Дата публікації звіту:
01.08.2025 09:38
Запити/Пояснення
Номер:
41ba535c90614e94b57ea373fbcbf7da
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.07.2025 11:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту екскаваторів та навантажувача виробництва JCB)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-06-10-010239-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Відповідно вимог пункту 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Результати тендеру та укладання договору про закупівлю Тендерної документації визначено, що Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом направлення її на електронну адресу замовника, або поштою на фактичну адресу замовника, або шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Надати інформацію та підтверджуючі документи, щодо виконання Переможцем процедури закупівлі вимог Замовника, викладених в пункті 4 «Умови укладання договору про закупівлю» Результати тендеру та укладання договору про закупівлю Тендерної документації, щодо надання інформації про право підписання договору про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
75c10b7a12a8480b9b1214b2491dc76d
Назва:
Відповідь на повідомлення моніторингу
Дата опублікування:
23.07.2025 09:10
Опис:
Комунальне підприємство «Харківські теплові мережі» (надалі – Замовник/ підприємство), яке є одним з об’єктів критичної інфраструктури Харкова, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель на підставі статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) надає пояснення (інформацію) по моніторингу процедури публічної закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностики, технічного обслуговування та ремонту екскаваторів та навантажувача виробництва JCB)», номер моніторингу в електронній системі закупівель - UA-M-2025-07-18-000031 (надалі – Запит ДАСУ на пояснення).
Стосовно питання першого:
Замовник – КП «Харківські теплові мережі» повідомляє, що очікувана вартість закупівлі визначена Замовником на підставі аналізу ринку та даних комерційних пропозицій компаній (скановані копії пропозицій надаються).
Очікувана вартість закупівлі становить 4 865 245, 00 грн. з ПДВ, та складається з двох частин:
- 2 184 545, 00 грн. - фіксована сума, яку буде включено до договора як вартість запчастин та витратних матеріалів, які будуть використовуватися для надання послуг з обсуговування та поточного ремонту – не підлягає торгам та є незмінною величиною.
- 2 680 700, 00 грн. - очікувана вартість наданих послуг – підлягає торгам. (Діагностика, технічне обслуговування та поточний ремонт – 1 068, 00 грн х 2 500 л/год = 2 670 000, 00 грн. Виклик спеціаліста для обслуговування – на загальну відстань 21, 40 грн х 500 км = 10 700, 00 грн.).
На виконання вимог статті 4 Закону очікувана вартість закупівлі оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу - https://prozorro.gov.ua (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2025-06-10-010239-a), а також в оголошенні про проведення відкритих торгів. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, в повному обсязі зазначені в Додатку 2 до тендерної документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель в установленому Законом порядку разом із оголошенням про проведення відкритих торгів.
Стосовно питання другого:
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме: рішення учасника №3-2020 від 08.12.2020р, рішення одноособового учасника №2 від 10.06.2025р, наказ про призначення директора №1-КД від 08.12.2020р (копії додаються) в складі тендерної пропозиції, а також паперові копії зазначених документів, завірені належним чином, були надіслані на фактичну адресу замовника разом з підписаним договором.