-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт фасаду, покрівлі, інженерних мереж та окремих приміщень нежитлової будівлі ХХХХХХ розташованої за адресою: ХХХХХХ
Завершена
32 064 753.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 160 323.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 160 323.77 UAH
Номер:
26b85012938f49fa89566cce29b1fbfb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-03-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2025 00:00
Період моніторингу:
03.09.2025 14:45 - 25.09.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.09.2025 № 231
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5 UA-2025-06-06-004844-a 06.06.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник директора Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостями № 1275; розгляду пропозиції ПАТ «Трест Житлобуд -1»; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушення не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275); розгляду пропозиції; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кременчуцького льотного коледжу Харківського Національного університету внутрішніх справ (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене протоколом уповноваженої особи від 06.06.2025 № 11 із змінами від 11.06.2025 за № 214; роз’яснення до процедури; реєстр пропозицій; пропозицію приватного акціонерного товариства «Трест Житлобуд – 1» (далі – ПАТ «Трест Житлобуд -1»); вимогу про усунення невідповідностей до ПАТ «Трест Житлобуд -1»; протокол уповноваженої особи від 27.06.2025 № 220 про визнання переможця та повідомлення про намір укласти договір; договір підряду № 278 від 11.07.2025, укладений із ПАТ «Трест Житлобуд -1» на суму 31 677 796,80 грн у т.ч. ПДВ 5 279 632,00 грн, додаткову угоду № 1 від 18.07.2025; додаткову угоду № 2 від 09.09.2025, пояснення та документи Замовника надані 10.09.2025 року на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
17.09.2025 16:40 - 23.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.09.2025 16:40
Запити/Пояснення
Номер:
570c5e93218341c79a9aa75899645470
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
08.09.2025 12:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу публічної закупівлі робіт «Капітальний ремонт фасаду, покрівлі, інженерних мереж та окремих приміщень нежитлової будівлі ХХХХХХ розташованої за адресою: ХХХХХХ» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-06-06-004844-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень, (інформації та документів):
1. Інформації та відповідних документів (дефектних актів, експертних звітів, локальних кошторисів, підсумкових відомостей, договірної ціни з розрахунками, пояснювальної записки тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог частини 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення тендерних пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин Кременчуцьким льотним коледжем Харківського Національного університету внутрішніх справ не встановлено в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3bb48541910742fbbe527e1930642dd8
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
10.09.2025 12:53
Опис:
Відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, надаємо відповідь на запит такого змісту. Спрощена закупівля була застосована на підставі Витягу з Додатку до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 22.02.2025 року №39 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 12.03.2024 року №171) “Перелік об’єктів МВС, будівництво (придбання), капітальний ремонт і реконструкція яких у 2025 році підлягають фінансуванню за рахунок коштів Державного бюджету України” та Наказу №322 від 20.05.2025р. “Про здійснення оборонних закупівель для забезпечення КЛК ХНУВС”. Обгрунтування закупівлі на сайті КЛК ХНУВС за посиланням https://klk.univd.edu.ua/uk/dir/1150/publichni-zakupivli.
Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі —роботи, що закуповуються замовником в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. У Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженому наказом Мінекономіки № 708 від 15.04.2020р. міститься такий порядок визначення предмета закупівлі робіт: «визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 ‟Правила визначення вартості будівництваˮ, прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі — ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013), а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 ‟Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робітˮ, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301». У ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013, у свою чергу, зазначено, що на об’єкт будівництва виготовляється проєктна та кошторисна документація, до складу якої входить, зокрема, зведений кошторисний розрахунок загальної вартості об’єкта будівництва (пункт 5.3.1.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013). Відповідний метод визначення очікуваної вартості в наказі Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Згідно даної методикиЗамовником відбувалось визначення очікуваної вартісті закупівлі робіт з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та ГБН Г.1-218-182:2011 відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації. Проектну документацію можливо перевірити на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Також експертною організацією проведено експертизу проектної документації за робочим проектом, за результатами якої отримано експертний звіт (Позитивний), який можливо перевірити на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Що стосується 2 питання, щодо відсутності вимог про надання забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Кременчуцьким льотним коледжем Харківського національного університету внутрішніх справ. Закупівля, про яку йдеться, була проведена у форматі спрощеної закупівлі, що регулюється статтею 14 Закону України "Про публічні закупівлі". Згідно з частиною 1 статті 25 цього Закону, замовник має право, а не обов'язок, вимагати від учасників процедури закупівлі надання забезпечення їхньої тендерної пропозиції. Аналогічно, частина 1 статті 27 Закону встановлює, що замовник має право, а не обов'язок, вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору. Отже, встановлення вимог щодо надання забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору є правом, а не обов'язком замовника при проведенні спрощеної закупівлі. Кременчуцький льотний коледж, діючи в межах повноважень, наданих Законом, скористався своїм правом не встановлювати зазначені вимоги в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Також повідомляємо, що пункт 4.2 було включено до договору помилково. Зазначену помилку було виправлено шляхом укладання Додаткової угоди №2, якою даний пункт було виключено з тексту договору.
В зв’язку з вищевикладеним Замовником було прийнято рішення не встановлювати в умовах цієї закупівлі вимоги щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору. Це рішення є виваженим та ґрунтується на наступних ключових принципах. Основна мета — залучити якнайширше коло потенційних учасників. Вимоги щодо надання фінансового забезпечення створюють додаткове фінансове навантаження на бізнес. Учасникам необхідно вилучати кошти з обігу або сплачувати комісію фінансовим установам, що може стати суттєвим бар'єром для участі. Відмовляючись від цих вимог, ми створюємо рівні умови для всіх потенційних постачальників, що сприяє: 1.збільшенню кількості пропозицій на торгах. 2.посиленню конкуренції між учасниками. Як наслідок, отриманню найбільш економічно вигідної пропозиції та раціональному використанню бюджетних коштів.
Процедура отримання банківської гарантії потребує додаткових часових та адміністративних витрат від учасників. Спрощення умов тендерної документації робить процедуру закупівлі більш прозорою, доступною та швидкою, що заохочує більшу кількість компаній подавати свої пропозиції. В умовах воєнного стану український бізнес працює під значним тиском. Економічна нестабільність, порушені логістичні ланцюги та обмежений доступ до фінансових ресурсів ускладнюють діяльність багатьох підприємств. Встановлення додаткових фінансових вимог у таких умовах є недоцільним, оскільки може відсіяти добросовісних та надійних постачальників, які наразі не мають можливості "заморожувати" обігові кошти. Замовник прагне підтримати національних виробників та постачальників, не створюючи для них зайвих перешкод. Закон України «Про публічні закупівлі» та умови договору містять інші ефективні механізми для мінімізації ризиків. Зокрема: 1.відповідальність за відмову від підписання договору з боку переможця. 2.штрафні санкції та можливість розірвання договору в односторонньому порядку у випадку невиконання або неналежного виконання зобов'язань. 3.Ретельна перевірка відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та технічним вимогам.
Ці інструменти достатньою мірою захищають інтереси Замовника від недобросовісних дій учасників. Таким чином, рішення не вимагати забезпечення є стратегічним кроком, спрямованим на досягнення головної мети закупівель — ефективного та прозорого витрачання коштів шляхом створення конкурентного середовища.