• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

33140000-3 Медичні матеріали ( 33141750-2 Штучні суглоби) . Тотальні ендопротези колінного суглобу без збереження та із збереженням задньої хрестоподібної зв’язки для первинного протезування - 20 комплект.

Торги відмінено

2 018 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 180.00 UAH
Номер: a7f8474ba3b8468da68c1b303ce9a113
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-23-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.06.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 23.06.2025 16:21 - 15.07.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.06.2025 № 201 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 23.06.2025 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.06.2025 № 201 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 2 UA-2025-06-04-013044-a 04.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 343-55-02, a.a.klymenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону, пунктів 44 та 47 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ»» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Інститут патології хребта та суглобів імені професора М. І. Ситенка Національної академії медичних наук України» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-06-04-013044-a; тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 04.06.2025 (далі – Тендерна документація); реєстр пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.06.2025 про визначення ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» переможцем; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 12.06.2025; пояснення Замовника, отримане 27.06.2025 через електронну систему закупівель на запити Північно-східного офісу Держаудитслужби. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Разом з цим, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, видані Кабінетом Міністрів України, є обов'язковими до виконання. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей з урахуванням змін внесених Постановою №382 від 02.04.2024, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3,5,6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Проте, в пункті 6 розділу III тендерної документації зазначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), тобто Замовником не враховано зміни, внесені до пунктів 44 та 47 Особливостей Постановою № 382 від 02.04.2024, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 24.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного. Замовник 27.06.2025 надав пояснення наступного змісту: «…Ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовнику надано право включати до Тендерної документації положення, які він вважає за необхідне. Зазначене положення не суперечить законодавству та не створює дискримінаційних умов, що свідчить про повне дотримання Замовником положень чинного законодавства..…». Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, в частині зазначення в тендерній документації положення пунктів 44, 47 Особливостей без змін встановлених Постановою № 382 від 02.04.2024. Таким чином, складання тендерної документації Замовником без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою №382 від 02.04.2024 призвело до порушення вимог частини третьої статті 22 Закону. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» встановлено наступне. Вимогами пункту 9 Додатку 1 до тендерної документації (Документи які вимагаються в МТВ Додатку 2 до ТД) передбачено, що товар не повинен відрізнятися від вимог замовника за технічними, якісними та кількісними характеристиками, зазначеними в документації. Для підтвердження учасник надає таблицю, з посиланням на сторінку технічної документації виробника, на якій підтверджується значення показника згідно вимог замовника (інструкції з експлуатації або посібника користувача, або проспекту, або технічного опису, або технічних умов, або іншого технічного документу виробника з перекладом на українську мову). Одночасно, вимогами Додатку 2 до тендерної документації (НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) передбачено, що Гомілковий компонент має бути виготовлений з біологічно інертних, корозійностійких, легких і міцних матеріалів та мати не менш 8 типорозмірів. При цьому, учасником ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» в тендерній пропозиції надано Таблицю відповідності медико-технічних вимог (файл «9. Таблиця відповідності МТВ.pdf»), в якій зазначено, що відповідність зазначеним вимогам підтверджено на сторінці 4 Інструкція із застосування FREEDOM TOTAL KNEE SYSTEM. Однак, фактично у вищезазначеному документі (файл «9.7. Інструкція із застосування FREEDOM TOTAL KNEE SYSTEM.pdf») на сторінці 4 відсутня інформація щодо вимог до гомілкового компоненту, що не відповідає вимогам тендерної документації. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 24.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 27.06.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Згідно таблиці медико-технічних вимог, гомілковий компонент виготовлений з біологічно інертних, корозійностійких, легких і міцних матеріалів та мати не менш 8 типорозмірів Це підтверджується: 1) Інструкцією із застосування FREEDOM TOTAL KNEE SYSTEM сторінка 4, де вказано, що усі матеріали, використовувані в системі тотального ендопротезування Freedom® Total Knee компанії Махх Orthopedics, відповідають стандартам ASTM для імплантатів. Металеві компоненти відповідають специфікації стандарту F75 для лиття зі сплаву кобальт-28 хром-6 молібден, використовуваного для хірургічних імплантатів (UNS R30075) та специфікації стандарту F136 для ковкого сплаву титан-6 алюміній-4 ванадій ELI (Extra Low Interstitial - ультрадрібнозернистого) для застосування у хірургічній імплантології (UNS R56401). Поліетиленові компоненти відповідають специфікації стандарту F648 порошку зверхвисокомолекулярного поліетилену та готової форми для хірургічних імплантатів. Стандарт ASTM F75 визначає хімічний склад та механічні властивості кобальт-хромового сплаву, що широко використовується для виготовлення ортопедичних та стоматологічних імплантатів. Цей сплав має високу міцність, корозійну стійкість і зносостійкість. Сплав F75 відрізняється високою міцністю на розрив і міцність, що робить його придатним для застосування в умовах тривалого навантаження. Він також стійкий до корозії у біологічних середовищах, що є критично важливим для імплантатів.Найбільш поширене застосування ASTM F75 сплаву включає виробництво компонентів для ендопротезів суглобів (кульшові і колінні).2) Freedom Total Knee опис сторінка 2, де вказано , що матеріал великогомілкових компонентів - кобальт-хром. І представлені у 8 типорозмірах.3) Maxx Orthopedics декларація про відповідність №-001.pdf сторінка 13-14, тут вказуються розміри великогомілкових компонентів, а саме 8 типорозмірів.…» Однак, надане пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки вимогами Додатку 1 до тендерної документації Замовник самостійно встановив необхідність подання Таблиці відповідності медико-технічних вимог з посиланням на сторінку технічної документації виробника. Враховуючи, що відповідність окремим медико-технічним вимогам (а саме: компонент виготовлений з біологічно інертних, корозійностійких, легких і міцних матеріалів та має не менш 8 типорозмірів) учасник ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» підтвердив іншими технічними документами, відмінними від того, який зазначено ним в Таблиці відповідності медико-технічних вимог (файл «9. Таблиця відповідності МТВ.pdf»), Замовником, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ», що вимагалися Додатком 1 до тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності. Крім того, вимогами пункту 9 Додатку 1 до тендерної документації (Документи які вимагаються в МТВ Додатку 2 до ТД) передбачено, що товар не повинен відрізнятися від вимог замовника за технічними, якісними та кількісними характеристиками, зазначеними в документації. Для підтвердження учасник надає таблицю, з посиланням на сторінку технічної документації виробника, на якій підтверджується значення показника згідно вимог замовника (інструкції з експлуатації або посібника користувача, або проспекту, або технічного опису, або технічних умов, або іншого технічного документу виробника з перекладом на українську мову). Одночасно, вимогами Додатку 2 до тендерної документації (НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) передбачено, що до складу комплектів тотальних ендопротезів колінного суглобу без збереження задньої хрестоподібної зв’язки для первинного протезування входить кістковий цемент 40 гр - 2 шт. При цьому, учасником ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» в тендерній пропозиції надано Таблицю відповідності медико-технічних вимог (файл «9. Таблиця відповідності МТВ.pdf»), в якій зазначено, що наявність кісткового цементу 40 гр -2 шт підтверджено Сертифікатом відповідності № R3M 250 123 B1 на сторінці 3. Однак, фактично у вищезазначеному документі (файл «9.4. Сертифікат відповідності цемент.pdf») на сторінці 3 інформація щодо кісткового цементу 40 гр – 2 шт відсутня, що не відповідає вимогам тендерної документації. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 24.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 27.06.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Відомості про кістковий цемент, подані Учасником ТОВ «Орто-Лайф», щодо його кількості зазначена в авторизаційному листі від уповноваженого представника, де гарантується кількість поставки цементу відповідно до пропозиції учасника ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ», у кількості 40 гр, а саме, по 2 шт на один комплект ендопротезу суглобу. Також Учасником ТОВ «Орто-Лайф» надано гарантійний лист щодо поставки запропонованого товару Замовнику, де вказано, що саме 20 комплектів Тотального ендопротезу колінного суглобу FreedomTotal Knee System без збереження та із збереженням задньої̈ хрестоподібної зв’язки буде доставлено у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, що визначені тендерною документацією та тендерною пропозицією…» Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки вимогами Додатку 1 до тендерної документації Замовник самостійно встановив необхідність надання технічної документації виробника, що підтверджує відповідність технічним вимогам Замовника. Гарантійний лист, на який посилається Замовник у своїй відповіді, наданий учасником на іншу вимогу тендерної документації, а саме на вимогу пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації (Документи які вимагаються в МТВ Додатку 2 до ТД). Таким чином, учасник ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» наданими у складі тендерної пропозиції документами не підтвердив відповідність медико-технічним вимогам в частині наявності кісткового цементу 40 гр. - 2 шт. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» підлягала відхилення відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОРТО-ЛАЙФ» та протоколом від 12.06.2025 визначив його переможцем процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 07.07.2025 18:13 - 22.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.07.2025 18:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Вжито заходів для усунення виявлених моментів, а саме: 1.Посилання на скасований в квітні 2024р абзац 14 ст. 47, яке один раз залишилось не поміченим в основному файлі ТД, та в одночас вилучене і відсутне в окремих Додатках до Тендерної Документації які містять перелік обов’язкових документів для подання Учасником та Переможцем ( і тільки ненадання перілічених в них документів могло б призвести до відхилення пропозиції Учасника та Переможця). Цього не сталося. 2.Зазначення Учасником помилкового номеру сторінки Пропозиції відповідності МТВ. Замовник самостійно перевірив наявність відповідності на іншій сторінки, та вважав таку помилку формальною, такою що не змінює характеристик та ціни предмета закупівлі. З огляду на позицію Моніторингу прийнято рішення відмінити відкриті торги з особливостями.
Дата публікації звіту: 14.07.2025 15:34

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Замовник 25.07.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про усунення порушень шляхом відміни торгів.
Дата публікації: 29.07.2025 11:36

Запити/Пояснення