-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Комплект навчального обладнання для кабінету фізики
Завершена
583 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 915.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 915.00 UAH
Номер:
a92bc3a5721c486086a794e0ffb1afae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-06-000112
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.10.2025 00:00
Період моніторингу:
07.10.2025 09:24 - 28.10.2025 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.10.2025 №95-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 06.10.2025 №95-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2025-06-04-001502-a 04.06.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу одинадцятого пункту 19 Особливостей в частині неоприлюднення змін до договору.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель змін до договору про закупівлю, а саме додаткової угоди від 16.09.2025 № 2, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, відповідності умов тендерної документації, проєкту договору та договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 імені Ігоря Гольченка Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.06.2025 (протокол №2025-18) зі змінами від 09.06.2025 (протокол № 2025-19), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.06.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Еліз Лабс», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.06.2025 №2025-21, повідомлення про намір укласти договір від 20.06.2025, договір про закупівлю від 30.06.2025 № 28, додаткову угоду від 30.06.2025 № 1 та додаткову угоду від 16.09.2025 № 2, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 13.10.2025.
Абзацом одинадцятим пункту 19 Особливостей визначено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник 16.09.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору, відповідно до якого до істотних умов договору про закупівлю від 30.06.2025 № 28 внесено зміни на підставі підпункту 4 пункту 19 Особливостей (продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю).
При цьому, Замовник розмістив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 16.09.2025 № 2, зміст якої повністю дублює зміст додаткової угоди № 1 та не містить умов щодо продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 08.10.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На запит Управління Замовник 13.10.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому, зокрема, зазначив: «…в оприлюдненому PDF-файлі Додаткової угоди №2 відсутній фрагмент тексту про продовження строків поставки через технічну помилку при скануванні (частина тексту Додаткової угоди №1 наклалася на Додаткову угоду №2)».
Таким чином, Замовник не оприлюднив зміни до договору про закупівлю, а саме додаткову угоду від 16.09.2025 № 2, чим порушив вимоги абзацу одинадцятого пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень:
16.10.2025 14:53 - 30.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2025 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На зобов’язання Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель змін до договору про закупівлю, а саме додаткової угоди від 16.09.2025 № 2, повідомляємо, що Замовником – оприлюднено в електронній системі закупівель зміни до договору про закупівлю, а саме додаткову угоду від 16.09.2025 № 2.
Дата публікації звіту:
17.10.2025 13:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
20.10.2025 08:40
Запити/Пояснення
Номер:
a979c8bb2fdc495395b4a2ecd2349e5a
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
08.10.2025 14:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Комплект навчального обладнання для кабінету фізики» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-04-001502-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Просимо пояснити причини неоприлюднення в електронній системі повідомлення про внесення змін до договору при укладанні додаткової угоди № 1 від 30.06.2025.
4. Просимо надати пояснення щодо змісту додаткової угоди №2 від 16.09.2025 в частині відсутності в ній умов щодо продовження строків поставки товарів, з огляду на оприлюднення листів ТОВ «Еліз Лабс» від 01.09.2025 вих.№ 1 та ТОВ «Еліз Лабс Трейд» від від 01.09.2025 вих. № 01/09-25-1 стосовно продовження строку поставки товарів, а також зазначення у повідомленні про внесення змін до договору підстави – «продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».
Окрім того, зміст додаткової угоди № 1 повністю дублює зміст додаткової угоди № 2.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
979d5985456a4c929b72a229f17e5f12
Назва:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
Дата опублікування:
13.10.2025 11:02
Опис:
1. Комерційні пропозиції від потенційних учасників за якими здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі на підставі яких нами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартісті додаються до пояснення (Додаток 1). https://ukrdidac.com.ua
https://www.univermagosvity.com/product-category/fizyka/
2. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі товару Комплект навчального обладнання для кабінету фізики» згідно ідентифікатора закупівлі UA-2025-06-04-001502-a
розміщено за посиланням:
http://school22.edukit.sumy.ua/finansova_diyaljnistj/predmeti_zakupivli/
3. Щодо причин неоприлюднення повідомлення про внесення змін до договору при укладенні Додаткової угоди №1 від 30.06.2025 повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт
і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пункт 17 Особливостей визначає, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно
до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 2-5, 7-9 статті 41 Закону та Особливостей.
Пунктом 19 Особливостей визначено вичерпний перелік випадків можливості зміни істотних умов договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей. Згадана норма умовно замінює випадки внесення змін до істотних умов договору, передбачених частиною 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон 922).
Абзац 11 пункту 19 Особливостей визначає, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно
до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Окрім цього, абзац 4 пункту 10 Особливостей передбачає, що повідомлення
про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
В свою чергу, пункт 20 Особливостей містить вимоги до інформації, яка повинна міститись в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю.
При цьому, варто зауважити, що дана вимога стосується публікації повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та відповідно додаткових угод, виключно при внесенні змін до договору про закупівлю щодо істотних умов такого договору, які визначені в пункті 19 Особливостей.
Таким чином, обов’язок щодо оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору виникає лише у випадку, якщо такі зміни стосуються істотних умов договору у розумінні пункту 19 Особливостей.
У випадку з Додатковою угодою від 30.06.2025 №1 Замовником були внесені зміни виключно уточнювального характеру, а саме — доповнено розділ “Інші умови”. Такі зміни не вплинули на предмет закупівлі, ціну договору, обсяг закупівлі, строк дії договору чи строк виконання зобов’язань.
Варто зазначити, що внесення змін до договору, які не стосуються істотних умов договору у розумінні пункту 19 Особливостей, не тягне за собою обов’язку публікації повідомлення про зміни та додаткової угоди, оскільки ці зміни не підпадають
під визначення істотних умов згідно з пунктом 19 Особливостей.
Відповідно вносячи зміни до таких умов договору замовники не зобов’язані оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду, оскільки таких вимог законодавство не містить.
Оскільки зміни не стосувалися істотних умов договору, перелічених у пункті 19 Особливостей, обов’язок оприлюднювати повідомлення про внесення змін не виникав.
Водночас, з метою забезпечення прозорості, Замовником під час оприлюднення договору у системі Prozorro було завантажено Додаткову угоду №1 від 30.06.2025 в одному файлі разом із договором.
Таким чином, дії Замовника відповідають вимогам статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 17 і 19 Особливостей, а відсутність окремого повідомлення про внесення змін не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
4. Щодо змісту додаткової угоди №2 від 16.09.2025 в частині відсутності в ній умов щодо продовження строків поставки товарів, з огляду на оприлюднення листів ТОВ «Еліз Лабс» від 01.09.2025 вих.№ 1 та ТОВ «Еліз Лабс Трейд» від від 01.09.2025 вих. № 01/09-25-1.
До Замовника надійшов лист від ТОВ «Еліз Лабс» (вих. №1 від 01.09.2025) у якому постачальник обґрунтував необхідність продовження строків поставки товарів у зв’язку з виникненням обставини непереборної сили, спричинених військовою агресією з боку росії, пов'язані із вимушеною зміною логістичних ланцюгів поставки, великим навантаженням на виробників. До листа було додано документальне підтвердження — лист роз’яснення від виробника №01/09-25-1 від 01.09.2025.
На підставі цих звернень Замовник і постачальник уклали Додаткову угоду №2 від 16.09.2025, якою погодили продовження строків поставки товару. Зміни внесено без збільшення суми договору.
При оприлюдненні у системі Prozorro було коректно сформовано повідомлення про внесення змін відповідно до намірів сторін — у ньому прямо зазначено підставу внесення змін: «продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин…», що відповідає абзацу 1 пункту 19 Особливостей.
Після отримання запиту ДАСУ Замовником було встановлено, що в оприлюдненому PDF-файлі Додаткової угоди №2 відсутній фрагмент тексту про продовження строків поставки через технічну помилку при скануванні (частина тексту Додаткової угоди №1 наклалася на Додаткову угоду №2). Водночас саме повідомлення в електронній системі було сформовано коректно і відображає реальну підставу змін, що підкреслює відсутність наміру приховати інформацію або змінити зміст підписаного документа.
Оригінал підписаної сторонами Додаткової угоди №2 містить повний текст документа, у тому числі положення про продовження строків поставки, і підписаний уповноваженими представниками обох сторін.
Це підтверджується:
- оригіналом Додаткової угоди №2 (додається);
- листами постачальника від 01.09.2025,
Наголошуємо, що йдеться про механічну (технічну) помилку при скануванні, а не про змістову невідповідність між фактично підписаним документом і його оприлюдненою копією.
Таким чином, змістово та процесуально дії Замовника були правомірними: підстава внесення змін була належним чином зазначена у повідомленні в електронній системі, а нестача фрагменту в оприлюдненому PDF — виключно результат технічної помилки при скануванні, що підтверджується підписаним оригіналом Додаткової угоди №2 та супровідними документами. Дії Замовника не свідчать про порушення вимог Закону чи Особливостей.
Просимо врахувати наведене пояснення та долучені документи при оцінці ситуації.