Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області
Місцезнаходження Замовника: 12403, вул. М.Грушевського, буд. 2, с.Глибочиця, Житомирського району, Житомирської області. Код ЄДРПОУ: 04348289. Категорія замовника – пункт 1 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2. Вид закупівлі: відкриті торги з урахуванням «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами). На виконання вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі Порядку), затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року N 1082, надаємо зазначену інформацію у вигляді доданого файлу ("Інформація відповідно до Порядку") в розділі документація/документи
Завершена
3 397 657.20UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 988.29 UAH
Період моніторингу:28.07.2025 15:26 - 19.08.2025 00:00
Статус:Завершено
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
28.07.2025
№ 74-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.07.2025 № 74-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2025-05-30-006185-a._Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій ПП «АК-ІНВЕСТБУД», ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» та ТОВ «ДОР-ЛІДЕР», укладання договору, в тому числі його відповідності вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 11 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, укладання договору, в тому числі його відповідності вимогам законодавства, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.05.2025 № 88, тендерні пропозиції учасників ПП «АК-ІНВЕСТБУД», ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» та ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» (переможець), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 20.06.2025 № 99, від 27.06.2025 № 104 та від 04.07.2025 № 114, повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей від 25.06.2025 та від 02.07.2025, повідомлення про намір укласти договір від 04.07.2025, договір підряду від 18.07.2025 № 164, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 04.08.2025 та 08.08.2025.
Період усунення порушень:11.08.2025 17:06 - 15.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:11.08.2025 17:06
Запити/Пояснення
139829
Номер:ae5a049670c74bac836f697c47edf391
Назва:Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 30.07.2025 № 1
Дата опублікування:30.07.2025 11:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:05.08.2025 00:00
Автор:Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40919579
Контактна особа:
Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 41) 242-08-14 o.v.popadiuk@dasu.gov.ua
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Глибочицькою сільською радою Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) по предмету «Капітальний ремонт приміщень їдальні ліцею № 2 ім. Л.Х. Дарбіняна Коростишівської міської ради за адресою: м. Коростишів, вул. Дарбіняна, 10 (Коригування)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-30-006185-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1) Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2) Прошу надати інформацію та відповідні документи (посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на виконання робіт, що є предметом даної закупівлі, аналіз цін на матеріали тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3) Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що в місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, відповідно до проекту, то читати його разом з виразом «або еквівалент». Таке посилання необхідно для надання повної та достовірної інформації учасникам щодо технічних характеристик та властивостей матеріалів, виробів і комплектів, устаткування тощо (надалі – матеріали), які необхідні для належного виконання робіт та встановлені проектно-кошторисною документацією для збереження якісних характеристик та технологій.
У зв’язку з викладеним прошу надати проектно-кошторисну документацію (інвесторську), на підставі якої Замовником визначено якісні та технічні характеристики предмета закупівлі.
4) Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Глибочицька сільська рада Житомирського району Житомирської області є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
5) Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» на відповідність тендерній документації Замовника (протоколу, рішення).
6) Відповідно до підпункту 3.2 пункту 3 проекту договору підряду, передбаченого Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації, договірна ціна визначається з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), проектно-кошторисної документації та вимог чинного законодавства.
Водночас, відповідно до пункту 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Згідно з пунктом 5.3 розділу V Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389.
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини 6 статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин 3 – 5 статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71 - 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону № 2136, та з урахуванням Указу Президента України від 15.04.2025 № 235/2025, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16.04.2025 № 4356-ІХ, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 09 травня 2025 року строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 171,75 люд. год.
Проте, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОР-ЛІДЕР», та, як наслідок, до укладеного договору будівельного підряду від 18.07.2025 № 164, застосовано середньомісячну норму тривалості робочого часу 169,59 люд. год, що є порушенням пункту 5.3 розділу V Настанови, а відтак не відповідає нормам підпункту 3.2 пункту 3 проекту договору підряду, передбаченого Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації, та аналогічному пункту укладеного договору будівельного підряду від 18.07.2025 № 164.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення¸ чи розглядалася Замовником невідповідність середньомісячної норми тривалості робочого часу, яку зазначено учасником ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» у тендерній пропозиції, середньомісячній нормі тривалості робочого часу, яку передбачено нормами чинного законодавства?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
p7s
sign.p7s
140124
Номер:271d34e8f1c14ce6a64ef36429a349af
Назва:Відповідь на запит
Дата опублікування:04.08.2025 12:02
Автор:Глибочицька сільська рада Житомирського району Житомирської області
×
Код ЄДРПОУ:
04348289
Контактна особа:
Катерина Кручок +380412406009 406009@ukr.net
Адреса:
12403, Україна, Житомирська область, с. Глибочиця, вул. Михайла Грушевського, 2
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області» код за ДК 021:2015: «45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-30-006185-a ) на виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) та, виходячи зі змісту запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про надання пояснень, надаємо пояснення (інформацію, документи) такого змісту:
1. Щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК) повідомляємо наступне: джерелом фінансування даної закупівлі є кошти місцевого бюджету Глибочицької сільської територіальної громади на 2025 рік. Фінансування об’єкту капітального ремонту заплановано за кодом типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету 0117461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету». На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Рішення №3 другого пленарного засідання сімдесят третьої сесії восьмого скликання Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області від 30 грудня 2024 року «Про бюджет Глибочицької сільської територіальної громади на 2025 рік. Код бюджету 0654400000» та Додаток №5 до рішення Глибочицької сільської ради Про бюджет Глибочицької сільської територіальної громади на 2025 рік №3 від 30.12.2024 року (зазначені документи додаються до пояснень як Додатки 1 і 2 відповідно).
2. Щодо надання інформації та відповідних документів (посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на виконання робіт, що є предметом даної закупівлі, аналіз цін на матеріали тощо) на підставі яких було здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість повідомляємо наступне: обгрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (види та обсяги робіт, а також необхідні матеріали) здійснено відповідно до проектно - кошторисної документації, яка розроблена у відповідності з вимогами:
ДБН В.2.3. – 4:2015 «Автомобільні дороги»;
ДБН В.2.3. – 5: 2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
ДБН В.2.3-26-2010 «Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування»;
ДБН Б.2.2. – 12: 2019 «Планування і забудова територій»;
ДСТУ Б В.2.7-210:2010 «Пісок із відсівів дроблення вивержених гірських порід для будівельних робіт. Технічні умови»;
ДСТУ Б.В.2.7-30:2013 «Матеріали нерудні для щебеневих і гравійних основ та покриттів автомобільних доріг. Загальні технічні умови»;
ДСТУ Б.В.2.7 - 119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»;
ДСТУ Б.А.2.4. - 29:2008 «Автомобільні дороги. Земляне полотно і дорожній одяг»;
ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування»
та пройшла в установленому чинним законодавством порядку експертизу, по якій отримано позитивний експертний звіт, затверджений філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Житомирській області (сканкопія експертного звіту від 29 січня 2025 року №06-0010/01-25 додається до цього пояснення як Додаток 3). Вищезазначена проектно-кошторисна документація по об’єкту затверджена рішенням сімдесят четвертої сесії восьмого скликання Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області від 21 лютого 2025 року №10 «Про затвердження проектно-кошторисної документації по робочому проекту «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області» (сканкопія рішення додається до цього пояснення як Додаток 4). Розрахунок очікуваної вартості по предмету закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області» було складено з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), зокрема використовуючи інформацію зведеного кошторисного розрахунку розробленої та затвердженої проектної документації по об’єкту (сканкопія зведеного кошторисного розрахунку додається до цього пояснення як Додаток 5).
3.Щодо надання проектно-кошторисної документації (інвесторської), на підставі якої Замовником визначено якісні та технічні характеристики предмета закупівлі повідомляємо наступне: Робочий проект «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області» Том 1 Загальна пояснювальна записка. Робочі креслення комплекту АД. 1/2025-ПЗ.АД та Том 2 Зведений кошторисний розрахунок. Об’єктні та локальні кошторисні розрахунки. Відомість ресурсів до локальних кошторисів. 1/2025-К долучені до даного пояснення у форматі .pdf двома файлами з відповідними назвами Том 1 та Том 2 (як Додатки 6 і 7 відповідно).
4. Щодо надання посилання на сторінку власного вебсайту (або вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710 повідомляємо наступне: на виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів Глибочицької сільської ради Житомирського району Житомирської області (https://glybochytsia-rada.gov.ua/) за посиланням: https://rada.info/upload/users_files/04348289/fb3b22e1db24af620e34c364860eec66.docx (сканкопія вищезазначеного обгрунтування додається до цього пояснення як Додаток 8).
5. Щодо надання інформації чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» на відповідність тендерній документації Замовника (протоколу, рішення) повідомляємо наступне: під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» були встановлені формальні (несуттєві) помилки, а саме: невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації та помилку в частині заміни літери. Рішення про віднесення допущених учасником помилок до формальних (несуттєвих) оформлене протоколом уповноваженої особи №113 від 04 липня 2025 року, сканкопія якого додається до цього пояснення як Додаток 9.
6. Щодо надання пояснення¸ чи розглядалася Замовником невідповідність середньомісячної норми тривалості робочого часу, яку зазначено учасником ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» у тендерній пропозиції, середньомісячній нормі тривалості робочого часу, яку передбачено нормами чинного законодавства повідомляємо наступне: згідно вимог тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» (зі змінами), що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Згідно з пунктом 5.3 розділу V Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. Центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, здійснення державного нагляду за додержанням вимог законодавства про працю і зайнятість є Міністерство економіки України, яке спрямовує та координує діяльність Державної служби України з питань праці (Держпраці). Міністерство економіки України (далі – Мінекономіки) у листі від 29.10.2024 №4701-05/77010-09 надало наступне роз’яснення: у ст. 52 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) визначено, що для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п'ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує власник або уповноважений ним орган за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації з додержанням установленої тривалості робочого тижня.
На тих підприємствах, в установах, організаціях, де за характером виробництва та умовами роботи запровадження п'ятиденного робочого тижня є недоцільним, встановлюється шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем. Мінекономіки вказало, що чинним законодавством не передбачено встановлювати єдину норму тривалості робочого часу на рік. Ця норма може бути відмінна залежно від того, який робочий тиждень встановлений на підприємстві (п'ятиденний чи шестиденний), яка тривалість щоденної роботи, коли встановлені вихідні дні, а тому на підприємствах, в установах і організаціях рішення щодо встановлення норми тривалості робочого часу на рік приймається самостійно за умови дотримання вимог статей 50, 51, 52, 53, 67 та 73 КЗпП. Мінекономіки також звертає увагу, що при розрахунку робочих днів до закінчення воєнного стану слід врахувати положення Закону України від 15.03.2022 №2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Закон 2136-IX), якими визначено особливості встановлення та обліку часу роботи і часу відпочинку у період дії воєнного стану. Так, частиною шостою статті 6 Закону встановлено, що у період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53, частини першої статті 65, частин третьої – п’ятої статті 67 та статей 71, 73, 781 КЗпП та частини другої статті 5 Закону України “Про відпустки”. Тобто на період дії воєнного стану положення КЗпП щодо скорочення роботи на одну годину напередодні святкових і неробочих днів, перенесення вихідного дня на наступний після святкового або неробочого, перенесення вихідних та робочих днів відповідно до рекомендації Кабінету Міністрів України, заборони залучення до робіт у вихідні, святкові і неробочі дні, не застосовуються. Збільшення кількості годин роботи, що мають відпрацювати працівники у період воєнного стану у порівнянні з мирним часом, не призводить до збільшення нормальної тривалості робочого часу на тиждень, встановленого частиною першою статті 50 КЗпП. Норма тривалості робочого часу на рік визначається підприємством самостійно, з урахуванням вимог законодавства та особливостей конкретного підприємства, таких як тривалість робочого тижня та встановлені вихідні дні. Законодавство не встановлює єдиної норми для всіх. Підприємства мають право встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж 40 годин, у колективному договорі. Згідно частини 4 статті 6 Закону 2136-IX час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) визначається роботодавцем. Дотримання балансу між роботою та відпочинком є обов’язком роботодавця і запорукою ефективної праці. З урахуванням вищезазначеного законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу на відповідний період, вона може бути різною залежно від графіку роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно. На підприємстві ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» встановлена норма тривалості робочого часу на 2025 рік за календарем п’ятиденного робочого тижня з вихідними у суботу та неділю з 39-ти годинним тижнем. Графік роботи розроблений за умови, що воєнний стан триватиме весь 2025 рік і, відповідно, діятимуть норми Закону № 2136-IX. Тому в кошторисних розрахунках застосовується норма робочого часу, встановлена на підприємстві. Окрім того варто зауважити, що вимогами тендерної документації не було передбачено встановлення конкретної норми тривалості робочого часу при здійсненні відповідних розрахунків, тому застосована ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» середньомісячна норми тривалості робочого часу не розглядалася Замовником як невідповідність.
На підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» надаємо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) №11372-р/пк-пз від 01.07.2024, за змістом якого дії Замовника у зв’язку з відхиленням тендерної пропозиції учасника визнано неправомірними, бо тендерна документація не містила вимог щодо застосування учасниками відповідної (конкретної) середньомісячної норми тривалості робочого часу (сканкопія рішення додається як Додаток 10). Такий же висновок міститься і у рішенні Комісії №8592-р/пк-пз від 29.05.2025 (додається як Додаток 11).
Додатки:
Додаток 1 – сканкопія Рішення Про бюджет Глибочицької СТГ на 2025рік;
Додаток 2 – сканкопія Додатку 5 до Рішення Про бюджет Глибочицької СТГ на 2025рік;
Додаток 3 - сканкопія експертного звіту від 29 січня 2025 року №06-0010/01-25;
Додаток 4 - сканкопія рішення сесії від 21 лютого 2025 року №10;
Додаток 5 - сканкопія зведеного кошторисного розрахунку по об’єкту;
Додаток 6 – Том 1;
Додаток 7 – Том 2;
Додаток 8 - сканкопія обгрунтування, яке оприлюднено на офіційному веб-сайті;
Додаток 9 - сканкопія протоколу уповноваженої особи №113 від 04 липня 2025 року;
Додаток 10 – Рішення від 01.07.2024 №11372;
Додаток 11 – Рішення від 29.05.2025 №8592
Назва:Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 05.08.2025 № 2
Дата опублікування:05.08.2025 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:09.08.2025 00:00
Автор:Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40919579
Контактна особа:
Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 41) 242-08-14 o.v.popadiuk@dasu.gov.ua
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Глибочицькою сільською радою Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) по предмету «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-30-006185-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
В поясненні від 04.08.2025 по питанню № 1 Замовником зазначено посилання на лист Мінекономіки від 29.10.2024 № 4701-05/77010-09.
З даного приводу, слід відмітити, що у даному листі також зазначено «Збільшення кількості годин роботи, що мають відпрацювати працівники у період воєнного стану у порівнянні з мирним часом, не призводить до збільшення нормальної тривалості робочого часу на тиждень, встановленого частиною першою статті 50 КЗпП.».
При цьому, частиною першою статті 50 Кодексу законів про працю України визначено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Тобто, незалежно від робочого тижня, встановленого на підприємстві (п'ятиденний чи шестиденний) та тривалості щоденної роботи, тривалість робочого часу працівників на тиждень не може перевищувати 40 годин.
Водночас, слід відмітити, що згідно з пунктом 5.3 розділу V Кошторисних норм України у будівництві Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, З УРАХУВАННЯМ ПОКАЗНИКА СЕРЕДНЬОМІСЯЧНОЇ НОРМИ ТРИВАЛОСТІ РОБОЧОГО ЧАСУ, ВСТАНОВЛЕНОГО ЦЕНТРАЛЬНИМ ОРГАНОМ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ З ФОРМУВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ПРАЦІ, ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ, ТРУДОВОЇ МІГРАЦІЇ, ТРУДОВИХ ВІДНОСИН, СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ, СОЦІАЛЬНОГО ДІАЛОГУ.
Слід зауважити, що розділ V Настанови застосовується при визначенні вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Показник середньомісячної норми тривалості робочого часу перераховується кожні 90 діб, у зв’язку з продовження строку дії воєнного стану в Україні та оприлюднюється в Інформаційному повідомленні щодо норми тривалості робочого часу з урахуванням терміну дії воєнного стану, що входить до змісту документа Ціноутворення у будівництві.
З урахуванням Указу Президента України від 16.04.2025 № 4356-ІХ, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 12.05.2015 № 389, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 09.05.2025 строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 171,75 люд. год.
Так, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу за 40-годинного робочого тижня з 09.05.2025 по 06.08.2025 складає 171,75 люд. год, інформацію про який оприлюднено в документі Ціноутворення у будівництві, травень 2025 (за посиланням: https://online.budstandart.com/ua/catalog/document.html?id_doc=115820).
Щодо зазначеного в поясненні від 04.08.2025 по питанню № 1 Замовником, що «вимогами тендерної документації не було передбачено встановлення конкретної норми тривалості робочого часу при здійсненні відповідних розрахунків», то слід відмітити, що відповідно до підпункту 3.2 пункту 3 проекту договору, який передбачено Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації, договірна ціна визначається з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи вище викладене, поясність, яким чином Замовником підтверджено відповідність поданої учасником ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» договірної ціни вимогам пункту 5.3 розділу V Настанови?
Також, в поясненні від 04.08.2025 по питанню № 1 Замовником зазначено «законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу на відповідний період, вона може бути різною залежно від графіку роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно.».
У зв’язку з викладеним, прошу надати вказаний розрахунок норми тривалості робочого часу на відповідний період залежно від графіку роботи ТОВ «ДОР-ЛІДЕР».
Слід відмітити, що листи міністерств не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
p7s
sign.p7s
140691
Номер:84928d330d8340978bb19f91e4b939cf
Назва:Пояснення на запит
Дата опублікування:08.08.2025 15:38
Автор:Глибочицька сільська рада Житомирського району Житомирської області
×
Код ЄДРПОУ:
04348289
Контактна особа:
Катерина Кручок +380412406009 406009@ukr.net
Адреса:
12403, Україна, Житомирська область, с. Глибочиця, вул. Михайла Грушевського, 2
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Глибочиця Житомирського району Житомирської області» код за ДК 021:2015: «45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-30-006185-a ) на виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) та, виходячи зі змісту запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про надання пояснень, надаємо пояснення (інформацію, документи) такого змісту:
1. Щодо надання розрахунку норми тривалості робочого часу на відповідний період залежно від графіку роботи ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» повідомляємо, що у складі даного пояснення надаємо наказ ТОВ «ДОР-ЛІДЕР від 26.10.2024 р. №47 «Про встановлення норми тривалості робочого часу у 2025 році» та Додаток №1 до наказу ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» від 26.10.2024 р. №47, що містить відповідний розрахунок норми тривалості робочого часу працівників ТОВ «ДОР-ЛІДЕР». Вищезазначені документи додаються у вигляді файлу «Наказ ТОВ ДОР-ЛІДЕР» як Додаток 1.
Щодо пояснення, яким чином Замовником підтверджено відповідність поданої учасником ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» договірної ціни вимогам пункту 5.3 розділу V Настанови повідомляємо наступне:
згідно з пунктом 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою. Варто звернути увагу на формулювання «з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу…..» у Настанові. Вираз «з урахуванням» використовується, коли нормотворець хоче підкреслити, що певна дія чи рішення приймається з урахуванням якихось факторів, умов чи обставин. Це означає, що певний фактор впливає на рішення або результат, але не є основним. Це означає, що відповідні розрахунки можуть також грунтуватися на інших аспектах. Тобто такий показник розраховується учасником (переможцем) в залежності від середнього нормативного розряду робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому та визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості на конкретному підприємстві. Окрім того наголошуємо, що центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу не встановлено та/або не затверджено показник норми тривалості робочого часу на 2025 рік. У листі Мінекономіки від 29.10.2024 №4701-05/77010-09 зазначено, що відповідно до Положення Мінекономіки не здійснює розрахунок норми тривалості робочого часу на конкретні періоди. Щодо зазначення органом державного фінансового контролю, що листи міністерств не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм, то тут варто підкреслити, що листи таких міністерств несуть роз’яснення або тлумачення норм і правил, що застосовуються в конкретних ситуаціях; вони допомагають суб’єктам господарювання тощо краще розуміти застосування законодавчих актів у конкретних умовах. Такими листами міністерства пояснюють, як правильно трактувати певне положення закону, особливо коли є неясності щодо їх застосування, в тому числі в контексті змін в економічній ситуації.
Середньомісячна норма тривалості робочого часу офіційно не встановлена Мінекономіки, як то зазначено в п. 5.3 Настанови, що не зобов’язує суб’єкт господарювання керуватися невизначеними показниками. У пункту 5.1. Настанови чітко передбачено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва. Використання показника норми середньомісячної норми тривалості робочого часу 171,75 люд. год. є допустимим, але не є обов’язковим. Органом державного фінансового контролю не зазначено ким і яким нормативно-правовим актом встановлена зазначена норма, адже саме по собі продовження воєнного стану не є підставою для перерахунку цього показника, відповідно до збірника «Ціноутворення у будівництві», розробником якого є ТОВ «Науково-виробнича фірма «Інпроект», де зазначено, що норму тривалості робочого часу можна (але не зобов’язано) перераховувати з урахуванням терміну його дії. Визначення і розрахунок норми тривалості робочого часу є повноваженням суб’єкта господарювання, який здійснює відповідну діяльність і який зобов’язаний виконати роботи в межах договірної ціни. Роботодавець може дозволяти своїм працівникам святкові та неробочі дні, якщо немає прямої заборони у Законі України від 15.03.2022 №2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Закон 2136-IX). Це можливо, якщо роботодавець не належить до критичної інфраструктури, сфери оборони, національної безпеки чи забезпечення життєдіяльності населення. Тому замовник не вбачає порушення Настанови ТОВ «ДОР-ЛІДЕР», прийнявши показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на рівні 169,58 люд. год. для свого підприємства. Також варто зауважити, що тендерна пропозиція ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» є на 679 546,01 гривень нижчою (більше 20 %), ніж очікувана вартість даної закупівлі, чим забезпечується принцип максимальної економії та ефективності. Отже, ТОВ «ДОР-ЛІДЕР» розраховано договірну ціну у відповідності до вимог Настанови, тендерної документації.
Додатки:
Додаток 1 – Наказ ТОВ ДОР-ЛІДЕР