-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль технічна
Завершена
330 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 670.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 670.00 UAH
Номер:
573dc0e9b5d54878a014a389fd33e4e8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-23-000099
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.06.2025 00:00
Період моніторингу:
23.06.2025 17:55 - 15.07.2025 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.06.2025 № 57-з
Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
В.о.начальника Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Віталій УСИК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 23.06.2025 № 57-з.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2025-05-23-004925-a 23.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Філії «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом», оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами з додатками до неї, відхилені пропозиції учасників торгів ТОВ «АГРО ФОНД», ПП «ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС», ТОВ «СОЛТ ІНДАСТРІ» та тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «Торгівельно-промислове об`єднання «Аріста» на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, вимогу про усунення порушення та відповідь замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою №203 від 13.06.2025, №205 від 17.06.2025, №214 від 20.06.2025, №224 від 27.06.2025, обґрунтування аномально низької ціни (повідомлення), повідомлення про намір укласти договір, пояснення Замовника з доданими документами отримані через електронну систему закупівель 27.06.2025.
Період усунення порушень:
09.07.2025 17:05 - 15.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.07.2025 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
ea9f88868d8e42f095736810dc1eacd5
Назва:
запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
24.06.2025 17:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури «Сіль технічна» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-23-004925-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надайте інформацію та відповідні документи, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи). Надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Згідно протокольного рішення Замовника тендерну пропозицію учасника ПП "ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС" відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. А саме замовником вказано, що в додатку 1 «Тендерна пропозиція (цінова)» в колонці «Виробник, країна походження товару» учасник не вказав виробника товару, що не відповідає вимогам Замовника.
Водночас в поданих учасником на підтвердження технічних та якісних характеристик документах, зокрема паспорті якості, листі представника партнера (дилера) містяться дані про назву продукту, виробника та країну походження товару.
Інформація щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначена в Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація». Тендерна пропозиція (цінова)» згідно з додатком 1 до тендерної документації, в якому вказано перелік товарів, що складають предмет закупівлі, не відноситься до документів технічної специфікації.
Виправлення вказаної замовником невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином замовником неправомірно відхилено пропозицію учасника ПП "ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС" з підстав зазначених в протокольному рішенні уповноваженої особи. Дана інформація підлягала виправленню згідно пункту 43 Особливостей.
У зв’язку з чим надайте пояснення щодо дотримання Замовником вимог Особливостей при розгляді та відхиленні пропозиції учасника ПП "ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС".
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
53d13d77da1f4c3e9404641cc0a7db64
Назва:
Відповідь на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 24.06.2025
Дата опублікування:
27.06.2025 12:05
Опис:
У відповідь на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 24.06.2025 надаємо наступні пояснення.
Щодо обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі 34920000-2 (Сіль технічна) повідомляємо, обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено відповідно до ДСТУ та інших нормативно-правових актів, які регулюють вимоги до предмета закупівлі. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів і запланована закупівля включається до річного плану закупівель. Отже, закупівля здійснюється згідно з річним планом закупівель. Закон передбачає, що у річному плані закупівель замовник вказує розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі – це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість та інших податків і зборів.
Очікувана вартість закупівлі 34920000-2 (Сіль технічна) визначена згідно з наказом АТ «НАЕК «Енергоатом» «Про порядок визначення очікуваної вартості закупівель товарів, робіт та послуг» від 08.10.2024 № 01-1011-н і з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (надалі – Методика). Розрахунок очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі проводився відповідно до Методики, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни товарів, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Prozorro» тощо); 2) отримання цінових пропозицій від виробників, офіційних представників, дилерів та постачальників; 3) проведення підготовки даних для розрахунку очікуваної вартості закупівлі на підставі закупівельних цін попередніх періодів. За результатами вищезазначених досліджень було оформлено інформаційну довідку щодо визначення очікуваної вартості закупівлі з використанням зазначеної Методики та усіх актуальних джерел інформації.
Для можливості проведення аналізу очікуваної вартості закупівлі 34920000-2 (Сіль технічна) було надіслано запити про надання комерційної пропозиції: ТОВ «Енергомережа», м. Київ, ПП «Волинянин», Волинська обл., с. Мстишин, ПП «Фірма Імбекс», м. Вараш, ТОВ «ТПО «Аріста»», м. Київ, ТОВ «Феліта», м. Харків, ТОВ «Югсинтез», м. Дніпро, ТОВ «Укрресурс» м. Львів, ТОВ « Торговий Дім «КиП і Ко», м. Київ, ПП «Віктор-Ком Імпекс», Чернівецька обл, с. Йорданешти, ТОВ «Костанза», м. Київ, ТОВ «РОСТ ТРЕЙДИНГ», м. Полтава, ТОВ "УКРТРАНЗИТ", м. Дніпро, ТОВ "АРІАЛ АЛЬЯНС", м. Дніпро, ТОВ «АГОРО ФУД ГЛОБАЛ» м. Київ. Було отримано комерційну пропозицію від ТОВ "ТПО "Аріста". Провівши оцінку наданих комерційних пропозицій, цін Закупівлі в системі "Prozorro" з урахуванням курсової різниці, цінові показники в попередніх договорах Компанії з урахуванням курсової різниці та індексу цін виробників , визначено очікувану вартість закупівлі за ціною наданої комерційної пропозиції. Середнє арифметичне цін договорів попереднього періоду з врахуванням курсової різниці та індексу цін виробників, наданих комерційних пропозицій та цін Закупівлі в системі "Prozorro" з урахуванням курсової різниці є вищим ніж ціна наданої комерційної пропозицій, що економічно не вигідно.Джерелом фінансування АТ «НАЕК «Енергоатом» є власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі 34920000-2 (Сіль технічна) сформовані відповідно до технічної документації до предмета закупівлі, які розробляються підрозділами-замовниками. Якісні та технічні характеристики товару, заявленому замовником у тендерній документації, викладені в додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація».
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі 34920000-2 (Сіль технічна): https://old.energoatom.com.ua/e-procurement-raes.html.
Розгляд тендерних пропозицій у філії ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» відбувається відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471).
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції міститься у додатку А до тендерної документації.
Документ «Тендерна пропозиція (цінова)» згідно з додатком 1 до тендерної документації, в якому вказано перелік товарів, що складають предмет закупівлі.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації «Тендерна пропозиція (цінова)» «*** Колонка 3 заповнюється Учасниками при подачі тендерної пропозиції». Дана вимога передбачає вказати у колонці № 3 конкретного виробника та країну походження запропонованої продукції.
В складі тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС" міститься документ «Тендерна пропозиція (цінова)» 29/05/2025 року вихідний №1 (файл «Додаток 1.pdf») , в якому у колонці «Виробник, країна походження товару» не зазначена інформація про виробника товару, що не дає змоги визначити якого виробника буде запропоновано товар.
Пунктом 43 Особливостей визначено: «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Вищезгадана невідповідність в наданій ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС" інформації не підлягає усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Антимонопольний комітет України (далі АМКУ) є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель, а також відповідно до пункту 5 статті 3 завданням АМКУ є здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері публічних закупівель. Тобто замовник, керуючись законодавством у сфері закупівель, повинен також враховувати позиції щодо певних питань, контролюючих органів України в цій сфері.
Позиція АМКУ щодо уточнення інформації про виробника товару є однозначною, а саме в рішеннях АМКУ № 12298-р/пк-пз від 08.08.2023 та 13840-р/пк-пз від 31.08.2023 (номер закупівлі в ЦБД UA-2023-07-04-012858-a) визначено, що «пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації». Слід зауважити, що в замовника, щодо дій якого було вищезгадане оскарження, також інформація про виробника вимагалася в ціновій пропозиції згідно додатку 5 до ТД. Також одна із останніх скарг до АМКУ повязаних із зазначенням та уточненням інформації щодо виробника та країни походження товару подана на прийняття рішень філією «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» на закупівлю UA-2025-05-07-007632-a – Сіль технічна. Рішення АМКУ 8848-р/пк-пз від 03.06.2025 щодо розгляду цієї скарги також є однозначним, де зазначено «відсутність інформації про виробника та країну походження запропонованого скаржником товару. Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині.».
Оскільки АМКУ є одним із контролюючих органів у сфері публічних закупівель то Замовники зобовязані керуватися та виконувати його рішення.
З огляду на вищезазначену інформацію не має значення в якому документі міститься інформація щодо виробника товару, вона одаково не підпадає під норми пункту 43 особливостей. Тому Замовник керуючись такими рішеннями АМКУ відхиляє пропозицію учасників, які не зазначили або не коректно зазначили інформацію про виробника товару відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Додатки:
1.Про надання комерційної пропозиції № 22-5160041 від 20.03.2025 – на 1 арк.
2.Комерційна пропозиція ТОВ «Торгівельно-промислове обєднання «Аріста» №59 від 21.03.2025- 1 арк.
3.Інформаційна довідка про визначення очікуваної вартості закупівлі станом на 25.03.2025 б/н від 27.03.2025– на 1 арк.
4.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі– на 1 арк.