• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Безпілотні літальні апарати FPV 13 дюймів для потреб ЗСУ та інших військових формувань

Завершена

60 466 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 604 660.00 UAH
Номер: 696b6fad5c1f442ea599a7e871bf3bb3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-04-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 04.06.2025 11:36 - 26.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.06.2025 № 163 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 20 UA-2025-05-16-008649-a 16.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, v.o.vysotskyi@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо визначення очікуваної вартості встановлено не дотримання вимог статті 5 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям № 1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГЕРТРОС», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує також вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи Замовника від 16.05.2025 № 89, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕРТРОС» (далі – ТОВ «ГЕРТРОС»), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 29.05.2025 № 94 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 29.05.2025, договір від 05.06.2025 № 144/06-25 на суму 44 444 000,00 гривень без ПДВ, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 10.06.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 06.06.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника із запитом щодо надання інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 10.06.2025 надав пояснення, зокрема про те, що Замовником було отримано 3 комерційні пропозиції з наступними цінами за одиницю товару: - ТОВ «Скайспейр» - 32 000,00 грн без ПДВ; - ТОВ «Гертрос» - 28 500,00 грн без ПДВ; - ТОВ «Вейтерокс» -30 200,00 грн без ПДВ. Середньоарифметичні ціни розраховані наступним чином: середньоарифметична ціна за одиницю товару становить 30 233,33 грн. без ПДВ та розрахована за формулою: (32000,00 грн.+28500,00 грн. + 30200,00 грн.) /3 . Таким чином, очікувана вартість закупівлі становить 60 466 000,00 грн. без ПДВ із розрахунку 30 233,00 без ПДВ за одиницю товару. Однак під час проведення моніторингу встановлено, що під час надання пояснення Замовник надав комерційну пропозицію ТОВ «Гертрос» від 14.05.2025 № 143, в якій вказана вартість за одиницю товару 28 500,00 грн. з ПДВ. Таким чином при розрахунку очікуваної вартості Замовник не врахував, що в в комерційній пропозиції ТОВ «Гертрос» вказана вартість за одиницю товару з ПДВ. Отже, середньоарифметична ціна за одиницю товару з розрахунку наданих Замовником трьох комерційних пропозицій повинна становити 28 650,00 грн. без ПДВ: ((32 000,00 грн. + 23 750,00 грн. + 30 200,00 грн.) / 3 = 28 650,00 гривень). Таким чином Замовник розрахунково завищив очікувану вартість предмета закупівлі на загальну суму 3 166 000,00 грн, чим не дотримався принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Слід зазначити, що Замовник не скористався своїм правом щодо встановлення в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимог про надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. Відповідно до відкритих даних, які розміщені за посиланням https://opendatabot.ua/c/45608697?from=search наявна інформація про те, що учасник-переможець ТОВ «Гертрос» заснований 19.07.2024, окрім цього відповідно даних фінансової звітності, у зазначеному товаристві не значиться жодного працівника. Згідно із інформацією оприлюдненою в електронній системі закупівель в період з квітня по червень 2025 року Замовник здійснив закупівель безпілотних літальних апаратів очікуваною вартістю понад 170,00 млн грн, переможцем яких визнано саме ТОВ «Гертрос». З огляду на вищевикладене та враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі, враховуючи розміщену у відкритих джерелах інформацію стосовно ТОВ «Гертрос», існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання усіх умов укладеного Договору, зокрема фактичного його виконання у визначені строки та поставки неналежної якості запропонованих товарів, які закуповуються для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні.
Період усунення порушень: 25.06.2025 17:43 - 10.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.06.2025 17:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-05-16-008649-а Виконавчий комітет Вінницької міської ради повідомляє про вжиті заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому: уповноваженій особі наголошено на дотриманні вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення таких порушень в подальшому та зобов’язано пройти онлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб у сфері публічних закупівель. Відповідно до укладеного договору ціна за одиницю товару становить 22 222,00 грн без ПДВ, що є меншою від розрахованої середньоарифметичної ціни за одиницю товару вказаної у висновку. Також проаналізована та прийнята до уваги додаткова інформація, яка викладена у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, та вжито відповідні заходи, а саме: на усний запит, від ТОВ «Гертрос» отримано гарантійний лист від 26.06.2025 №206 щодо забезпечення виконання усіх умов укладеного договору та поставки належної якості товару(додається).
Дата публікації звіту: 30.06.2025 10:07

Запити/Пояснення